Spring naar inhoud

- - - - -

Bewust kindervrije mensen.

• Log in om te reageren
156 reacties op dit onderwerp
Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#76 Geplaatst 26 augustus 2011 - 13:34

Wat een verhalen allemaal, best wel pittig soms, maar veel heel herkenbaar!
Ik ga vooral om met mensen die een stuk ouder zijn dan ik, en daar zitten toch wel wat mensen tussen die ook geen kinderwens hebben. In het dagelijkse leven kom ik het verder ook nauwelijks tegen en ben ik een uitzondering.
Maar door dit soort ervaringen, sterkt het je toch als je weet dat je heus niet alleen bent, laat staan "gek". :)
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 26 augustus 2011 - 13:40

Ester zei:

Wat een verhalen allemaal, best wel pittig soms, maar veel heel herkenbaar!
Ik ga vooral om met mensen die een stuk ouder zijn dan ik, en daar zitten toch wel wat mensen tussen die ook geen kinderwens hebben. In het dagelijkse leven kom ik het verder ook nauwelijks tegen en ben ik een uitzondering.
Maar door dit soort ervaringen, sterkt het je toch als je weet dat je heus niet alleen bent, laat staan "gek". :)

ik heb me ook lang afgevraagd waarom ik zo abnormaal was als vrouw.... totaal niks nogabolle moedergevoel in mij.

Maar nu denk ik dat er wel meer vrouwen zijn die hetzelfde denken, maar onder sociale druk toch toegeven.  

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 26 augustus 2011 - 13:42

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, zou het wel of niet hebben van een kinderwens voornamelijk aangeboren zijn (genetisch) , of "aangeleerd"?
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#79 Geplaatst 26 augustus 2011 - 14:18

Ester zei:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd, zou het wel of niet hebben van een kinderwens voornamelijk aangeboren zijn (genetisch) , of "aangeleerd"?

ik denk aangeboren. Ik vermeod dat er een of ander stofje te weinig is in mijn lichaam. Ik heb altijd veel met poppen gespeeld, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#80 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:11

Frances zei:

Wij hebben dezelfde idee. Ik ben zelf heel consequent opgevoed. Op het moment vloek je wel is als tiener, vb 1 buis per rapport, was een week geen computer. Achteraf gezien, zeer terecht en ben blij dat ze zo gehandeld hebben, of ik had dat jaar mogen dubbelen! Of nog, wij mochten pas tv kijken om 19uur en dat tot 20uur, ten laatste. Dan was het klaarmaken om te gaan slapen. Als ik dat vb vergelijk met Steven, hij komt thuis, baf tv aan :o Ik begrijp dat echt niet! Waarom heb je die tv nodig?! Als Steven weg is, dan zet ik die tv dus eigenlijk niet aan hé. Ik heb eigenlijk totaal geen tv nodig... Wij hebben thuis ook pas kabel genomen toen ik 13 was. Simpsons ofzo had ik dus nog nooit van gehoord... Zondagochtend om 9uur keken wij naar Samson en Gert en that's it. En 's avonds beetje naar Ketnet. Voor de rest zaten wij buiten te spelen, of gezelschapspelletjes met het gezin, met de hond spelen, gaan wandelen, tennissen op straat...
Nu word ik nog steeds consequent opgevoed, ik heb ervoor gekozen om alleen te gaan wonen, ik krijg wat ik zou krijgen als ik op kot ga, en niet meer of minder. Ik heb een auto nodig voor school, dan moet ik daar zelf maar voor opdraaien. De gevolgen dragen van mijn eigen keuzes :)

Yep, was bij ons ook zo. Er stond een code op TV en op de PC. Ik vind bijvoorbeeld De Backeljauws of Big Brother e.a. programma's van weinig opvoedkundige waarde, integendeel zelf. De kinderen mochten daar niet naar kijken van ons. Mijn 2e zoon vond dat echt erg want al zijn klasgenootjes spraken daar dan over en hij kon niet meespreken. Hij beschouwde dat als een "gat in zijn cultuur". Nu moeten we daar met hem nog dikwijls om lachen. De kinderen speelden veel in de tuin en buiten met de vriendjes (ik woon op het platte land), ik knutselde vrij veel met hen als ze kleiner waren

Ikzelf kijk weinig tv of eens een goede film of docu maar al die reality programma's, series enz. zijn niet aan mij besteed. Ik lees liever een boek

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#81 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:39

wea zei:

ik denk aangeboren. Ik vermeod dat er een of ander stofje te weinig is in mijn lichaam. Ik heb altijd veel met poppen gespeeld, dus daar kan het ook niet aan liggen.

ik heb nooit met poppen gespeeld :ha misschien ligt het daaraan?

sneeuwwitje
sneeuwwitje
  • 4.907 berichten

#82 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:40

Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik geen slechte commentaar krijg op mijn kinderloosheid, maar ik ben zeer direct en zeg meteen dat ik er geen wil en als ze vragen waarom vraag ik "waarom wel" en dan zijn ze stil... :s

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#83 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:43

wea zei:

Bij sommige kan dat misschien zo zijn maar bij mij is dat alvast niet het geval....  tot mijn 30 wilde ik graag kinderen en daarna is dat idee helemaal weggegaan.... bij mij zou je dus kunnen zeggen dat het weloverwogen beslissing is geweest :)  ik denk dat dat bij vele andere ook zo is...

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:44

sneeuwwitje zei:

Ik moet echt eerlijk zeggen dat ik geen slechte commentaar krijg op mijn kinderloosheid, maar ik ben zeer direct en zeg meteen dat ik er geen wil en als ze vragen waarom vraag ik "waarom wel" en dan zijn ze stil... :s

merk jij geen disciminatie? ik bedoel: wij worden niet veel meer uitgenodigd op feestjes als er kindjes zijn.... Ook WE met vrienden is gestopt. We horen dan achteraf dat ze wel op WE zijn gegaan, maar dat ze dachten dat we dat mss niet leuk zouden vinden :catscratchhead

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 26 augustus 2011 - 15:47

Ester zei:

Het is volledig aangeboren hoor, een van de basisinstincten van mens en dier is nu eenmaal voortplanting, door de evolutie zijn we als mens gewoon heel wat van deze instincten 'verloren'

Eragon
Eragon
  • 3.807 berichten
  • 6 katten

#86 Geplaatst 26 augustus 2011 - 16:03

wea zei:

merk jij geen disciminatie? ik bedoel: wij worden niet veel meer uitgenodigd op feestjes als er kindjes zijn.... Ook WE met vrienden is gestopt. We horen dan achteraf dat ze wel op WE zijn gegaan, maar dat ze dachten dat we dat mss niet leuk zouden vinden :catscratchhead

Vind je het dan leuk van die weekends waar ontzettend veel kleine kinderen rondlopen in een kleine ruimte en waar alleen over kindjes wordt gepraat? Ik ben daaruit en kan daar eerlijk gezegd niet meer zo goed tegen dus vind dat eigenlijk niet zo erg.

Ik heb terug contact met een aantal klasgenoten van vroeger die nu met kleintjes zitten en ik nodig die eigenlijk graag uit als het goed weer is en de kinderen in de tuin kunnen spelen :LOL: of boven op de speelkamer of zo. Anders is het voor veel te druk

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#87 Geplaatst 26 augustus 2011 - 16:20

Hier had ik vroeger wel een moedergevoel: ik zal en ik moest kinderen hebben later

Sinds 3 jaar is dat heel erg aan t afnemen. ik werk met kinderen en zie ze ook graag maar meer en meer ben ik erg blij dat ik nog steeds geen kids heb,
en ben ik ook blij als ik gewoon thuis ben without them

maar ook omdat mijn lichaam en geest het ni meer echt aan kunnen
Ik ben perfect gelukkig met de dieren en vriend

ik heb niet echt vragen in de omgeving ofzo alleen ons mama....

en t gevoel van buitenstaander te zijn is er wel, alsook wrs doordat ik met kinderen werk en alle collega s ook kids hebben etc
en veel kenissen-vrienden
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#88 Geplaatst 26 augustus 2011 - 16:25

sneeuwwitje zei:

:ha Ja ik ken jouw Stefanie en ik apprecieër je eerlijk en openheid! :thumb:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#89 Geplaatst 26 augustus 2011 - 16:27

wea zei:

Ik heb ook al opgemerkt dat in je vrienden groep uiteindelijk 2 groepen ontstaan de kinder en de kinderloze groep, wel jammer. :(

VeganCatgirl
VeganCatgirl
  • 614 berichten
  • 4 katten

#90 Geplaatst 26 augustus 2011 - 18:08

Hier ook bewust geen kinderwens! Ik ben niet akkoord met de maatschappij waarin we nu lezen, daarom wil ik mijn kinderen niet laten opgroeien in een maatschappij waar ik zelf niet mee akkoord ben. Tenzij ik hen zelf les zou geven en zo. Maar dat is niet de enige reden. Ik kan ook niet goed tegen drukte en je kan wel een rustig kindje hebben maar dat weet je dus niet. Bovendien zou ik ook niet weten waar ik de tijd vandaan zou halen. Ik zit nu tijdens weekdagen pas om 20h-20h30 in de zetel. Een vriendin van me zei toen dat je daar wel tijd voor maakt. Maar ik denk dat het eerste is wat je laat vallen je dieren zijn en dat wil ik niet. Ik heb altijd gezegd dat ik of veel dieren wil of kinderen en ik heb nu veel dieren :mrgreen: