Spring naar inhoud

- - - - -

Elsie

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#1 Geplaatst 22 juni 2009 - 18:27

Een medisch vraagje over Elsie

Ze heeft een paar wondjes op onder haar kin, en zwarte schilfertjes (geen vlooienuitwerpselen, daar ben ik zeker van) onder haar mondje.

Het zijn geen vechtwonden, eerder krabplekken ofzo. Ook heeft ze nog een paar kleine roofjes, die wel lijken op bijv een nagel die erin geweest is. Maar ze vechten hier echt niet, enkel spelen en dat zou zo geen wonden geven.

Ik ga de dieren hier allemaal behandelen met stronghold en kijken wat het geeft. Dit op aanraden van een vriendin DA.

Maar nu, zonet braakt Elsie een haarbal uit, met daarna een gele worst, die wel gelijkt op een str*ntje, alleen zijn hun kakjes donkerbruin, dus een opgegeten strontje lijkt me zeer vreemd :o Heb ook nooit katten zoiest weten doen, wel honden. Het stonk ook, terwijl een haarbal dat niet doet.

Ze is nu trouwens met smaak aan het eten...

Iemand die het herkend? Mss is het ene een gevolg van het andere? DAcht al meteen aan een worm ofzo, maar dan zou ze moeten vermageren en dat doet ze echt niet.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 23 juni 2009 - 10:39

In welk bakje geef je haar eten ? Ik heb hier al gelezen dat sommige poezen uitslag kunnen krijgen op hun kin als ze uit plastiek bakjes eten, misschien is dat een verklaring voor de wondjes.
Het braaksel heb ik geen idee van, ik zou denken dat het gewoon verteerd voedsel is :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 juni 2009 - 15:23

daar zou ik nu eerlijk gezegd ook geen raad op weten.
Alisse heeft hier een paar dagen na haar operatie ook zo'n wor overgegeven. maar volgens mij waren dit allemaal haren want door de operatie heeft ze zich wel een paar dagen uitgebreid gewassen

Maar dat wondje weet ik ook niet

Kan je er niet eens mee naar de da gaan?

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#4 Geplaatst 24 juni 2009 - 17:52

Een vriendin die net haar laatste jaar DA af heeft, heeft haar ff bekeken, maar er zouden testjes moeten gebeuren voor uitsluitsel.

Ofwel zou het gaan om demodex of een bepaalde gist (vooral dan die spikkels onder haar kin) ofwel is het feliene acné.

Zij dacht vooral aan het laatste en daar moet niks aan gedaan worden. De andere twee daar gaat ze de testjes voor doen.

Ik hou jullie op de hoogte als ik meer weet!

Guest_Evelien_*
Guest_Evelien_*

#5 Geplaatst 10 juli 2009 - 08:03

ze zijn allemaal met stronghold behandeld nu, maar Elsie haar roofjes zijn zo goed als weg.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 10 juli 2009 - 08:12

Kijk even wat de stronghold van effect heeft, maar als het maandag niet beter is, zou ik toch even bij de DA langsgaan hoor.
Dat braakje weet ik echt geen antwoord op. Ik zou ook gewoon denken dat het verteerd voedsel is dat er misschien wat in een rare vorm is uitgekomen. Houdt het in de gaten en mocht ze nog zo'n raar braakje doen zeker naar de DA gaan.
Veel beterschap voor je poezel :)
Geplaatste afbeelding