Spring naar inhoud

- - - - -

Zo mocht ik donderdag mijn auto na het werk aantreffen

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#1 Geplaatst 05 september 2011 - 22:46

Donderdagavond kwam ik bij mijn auto terug na een lange dag werken. Voor het werk zitten we momenteel op een tijdelijke locatie omdat ons vorig gebouw gerenoveerd wordt.
Ik was al volledig over m'n toeren als'k bij mn autootje terug kwam. Ik heb hem nu 3 maand, en tis al de tweede die er tegen zit :cry:
M'n collega's zijn dan gaan rondhoren bij twee winkels die alles hebben zien gebeuren. Wat blijkt nu

Iemand is in de sans unique gereden (waar mijn auto geparkeerd stond op de hoek), en is op het einde van de straat gekeerd en teruggekeerd in de verboden rijrichting. Er stond intussen al een andere wagen klaar om de straat in te rijden en die wilde geen plaats maken voor de auto die in verboden rijrichting aankwam.
Dus heeft deze auto de kortste weg uit de straat genomen, en dat was dan enkel mogelijk door tegen mijn autootje te rijden.
Het waren twee dames die aan het leren rijden waren, zijn uitgestapt, hebben gekeken naar mijn auto en zijn het aangezet. Zonder iets na te laten onder mijn ruitenwisser of dergelijke...

Gelukkig hebben die mensen uit de winkels de nummerplaat opgeschreven, en ik ben onmiddellijk klacht gaan neerleggen tegen hen.

't zal een gepeperde rekening worden voor hen!

1. verboden rijrichting
2. tegen mijn auto rijden
3. vluchmisdrijf

Khoop dat die nooit haar rijbewijs krijgt!!! :evil:

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_8063.JPG
  • DSC_8050.JPG

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 05 september 2011 - 23:02

Gelukkig dat er getuigen waren en dat die alles hebben genoteerd.

Ik werk in Schaarbeek en het aantal deuken en scharen dat ik in mijn auto heb ondertussen wil je niet weten. (en ik heb een zwarte auto dus alles is duidelijk te zien).
Het is zelfs zo erg dat ik begin te twijfelen of ik niet aan geheugenverlies lijdt ofzo, want het kan toch bijna niet dat iedereen maar tegen mijn auto rijdt en nooit iets achterlaat.

Maar helaas, nooit geen papiertje, geen verontschuldiging.  En nu maar hopen dat ik er ooit ene pak en dat ik ALLE schade op die kan verhalen.  Ik heb nog een jaar vooraleer mijn leasingcontract afloopt. :louche:

Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#3 Geplaatst 05 september 2011 - 23:06

zzzaramia zei:

Gelukkig dat er getuigen waren en dat die alles hebben genoteerd.

Ik werk in Schaarbeek en het aantal deuken en scharen dat ik in mijn auto heb ondertussen wil je niet weten. (en ik heb een zwarte auto dus alles is duidelijk te zien).
Het is zelfs zo erg dat ik begin te twijfelen of ik niet aan geheugenverlies lijdt ofzo, want het kan toch bijna niet dat iedereen maar tegen mijn auto rijdt en nooit iets achterlaat.

Maar helaas, nooit geen papiertje, geen verontschuldiging. En nu maar hopen dat ik er ooit ene pak en dat ik ALLE schade op die kan verhalen. Ik heb nog een jaar vooraleer mijn leasingcontract afloopt. :louche:

Amai, dan sta jij er nog een stuk erger voor dan ik! Een tweetal weken geleden waren er twee collega's van me die langs de drukke baan geparkeerd stonden (waar ik ook vaak parkeer als ik nergens anders plaats vind), en zij hadden allebei een diepe kras van aan de koffer tot de neus van de auto. Zij hebben beide en tamelijk nieuwe auto, en een andere collega die tussen hen in stond reed met een oud wrak, en daar is er dan niets ingetrokken.

Ik vind het echt erg dat er mensen zijn die daar nu hun plezier in hebben :evil:

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#4 Geplaatst 06 september 2011 - 00:06

En daarom ben ik zo verschrikkelijk blij dat je in Nederland niet zelf mag leren rijden 8)

maar wel heftig dat het nu de tweede is in slechts 3 maanden tijd en dan ook nog doorrijden ook! Belachelijk!!! Moet je in Belgie soms niet verplicht verzekerd zijn?

Wij in Nederland wel, dus ik zou geen reden hebben om door te rijden. Verzekering betaald het toch wel..

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 september 2011 - 07:21

Beau zei:

Moet je in Belgie soms niet verplicht verzekerd zijn?

Wij in Nederland wel, dus ik zou geen reden hebben om door te rijden. Verzekering betaald het toch wel..

De verzekering is wel verplicht, maar als je niet omnium verzekerd bent (dit is enkel betaalbaar bij nieuwe auto's), en je bent zelf in fout dan komt de verzekering enkel tussen voor de schade aan de andere auto en kan je er zeker op rekenen dat je de volgende keer meer mag betalen voor je verzekering.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 september 2011 - 07:33

Beau zei:

En daarom ben ik zo verschrikkelijk blij dat je in Nederland niet zelf mag leren rijden 8)

maar wel heftig dat het nu de tweede is in slechts 3 maanden tijd en dan ook nog doorrijden ook! Belachelijk!!! Moet je in Belgie soms niet verplicht verzekerd zijn?

Je bent bij wet verplicht om een BA verzekering te hebben.  Materiele schade en Rechtsbijstand zijn niet verplicht.

Als je een ongeval veroorzaakt verhoogt je malus van je BA-verzekering en moet je dus (nog) meer betalen voor je verzekering.  Zeker als je jong (onder 30 jaar) bent is een autoverzekering bijna onbetaalbaar en dan heb je meestal nog niet eens een ongeval veroorzaakt.  Daarom dat de meeste jongeren een auto kopen met verzekering op naam van hun ouders, zonder zich op te geven als vaste bestuurder van de wagen.  (Wat dus eigenlijk niet mag, want als er iets gebeurd dan zit iedereen in de problemen).

Soit, als je enkel schade hebt aan je eigen wagen en geen schade aan derden verhoogt je verzekering niet en dien je enkel de schade aan je eigen wagen betalen.  Dus is het gemakkelijker om ervandoor te gaan en gewoon de schade aan je eigen wagen te laten herstellen indien er niemand het ongeval heeft gezien.

En natuurlijk is het niet omdat het verplicht is dat iedereen een verzekering heeft. O:) Zeker niet aan de tarieven hier in België.

Deze mensen zijn gewoon ongelooflijk dom geweest om te veronderstellen dat niemand het gezien zou hebben.  Nu gaan ze zich ook nog moeten verantwoorden voor vluchtmisdrijf en dat kind zal waarschijnlijk niet zo gemakkelijk een verzekering vinden voor haar toekomstige wagen. :x

Bewerkt door zzzaramia, 06 september 2011 - 07:34.

Geplaatste afbeelding

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 06 september 2011 - 07:33

:o Dat is toch niet te geloven he! En dan nog in een straat waarvan je weet dat mensen je gaan zien... een ex-collega van mij heeft dat ook eens voorgehad vlakbij het werk. Maar dat was met een vrachtwagen. Gedeukt en gekrast van voor tot achter via de flank. Die dacht daar ook mee weg te geraken :gek: .

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 06 september 2011 - 07:43

Ik had mijn nieuwe auto 3 weken toen iemand het zo leuk vond om een kras te zetten van van voor tot van achter.... natuurlijk schade door derde (onbekend) en geen schadevergoeding.
Hopelijk vinden ze die vrouw die je auto zo beschadigd heeft en krijgt ze idd een zeer grote rekening in haar bus!

Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#9 Geplaatst 06 september 2011 - 08:20

Ik heb de politie het adres zien opschrijven en ben zelf al eens gereden zaterdag. Ik heb haar auto gevonden, stond gewoon langs straat geparkeerd. Zij heeft amper schade. Je ziet wel wat wit boven haar wiel, maar het valt echt niet op!
De politie is intussen ook langs geweest en ze heeft alles bekend, het ergste is dat ze zelfs gezien heeft dat er mensen haar plak opschreven!
Ze had wss gedacht dat ik de moeite niet zou doen om rond te horen!

Het was een dame die geboren was in het jaar 67, van russische afkomst. Ik weet niet of zij effectief de bestuurder was, of dat ze de dochter ofzo leerde rijden maar de schuld op haar neemt... :o

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#10 Geplaatst 06 september 2011 - 08:39

Pech voor die dame, had ze je een broefje gelaten, hadden jullie het misschien onderling kunnen regelen maar nu heeft ze vluchtmisdrijf gepleegd en dat wordt een gepeperde rekening.

Je hebt wel geluk dat er iets aan haar auto te zien is. Ik heb hetzelfde voorgehad maar de tegenpartij had zijn wagen blijkbaar al binnengedaan want er was niets meer te zien aan de wagen (had toegegeven, was daar geweest, was daar weggereden om het uur aangeduid op het papiertje dat een andere partij had achtergelaten op mijn ruit) maar hij had geen aanrijding gehad want de parkeersensoren van zijn wagen waren niet afgegaan. Gelukkig vertrouw ik ook niet altijd op de parkeersensoren van mijn wagen.

Ik hoop dat de vrouw verzekerd is en dat het snel opgelost wordt

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 06 september 2011 - 09:59

Hier wordt ik :censored: :censored: van. Een auto kost stukken van mensen, wij moeten daar allemaal hard voor werken en andere vinden het maar normaal als ze een aanrijding hebben, ze niets vermelden. Man man man. Stel je eens in de plaats van de gedupeerde. Je zou toch ook graag hebben, dat je weet wie dat gedaan heeft.

Een ongelukje kan iedereen overkomen, maar wees dan tenminste eerlijk en laat de gedupeerde niet in de kou staan.

Annelore, ik hoop dat alles in orde komt meid en die vrouw zal gedacht hebben dat ze nog in Rusland rond reed zekers :p

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 06 september 2011 - 10:05

Erg he!!
Enkele jaren geleden vond ik na mijn boodschappen in de Carrefour ook mijn auto terug met een ingedeukte deur!! Géén papierke, géén getuigen :r ......En bij de Carrefour zelf "Wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen op de parking" :censored:
Ik was er vet mee, 't heeft me een lieve duit gekost!!!

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 06 september 2011 - 10:22

Ik heb vorige keer heeeeeeeeeeel veel chance gehad, mijn buurman niet :s

Een zeer zatte bestuurder had juist rakelings langs mijn auto, vlak op mijn buurman zijne (redelijk nieuwe) BMW gereden met hoge snelheid, beide auto's  total-loss!!
Zijn omniumverzekering geeft daar dan wel de catalogusprijs voor (want hij is zeker niet in fout) maar catalogusprijs = 9000, dus zonder enige opties e.d. Maar hij heeft er wel 20.000 euro voor betaalt, met opties e.d. dus die man kan nu met de fiets naar 't werk, want zijn geld ging al naar de 1ste reparatie, toen had er een container (vrachtwagen die container afdropte) tegengebotst :o

Je maakt wat mee!!

Ik hoop dus dat je niet lang moet wachten op je geld en dat het de kosten dekt, die dame gaat normaalgezien wel zwaar bestraft worden, hopelijk die dochter of wie het ook was ook!
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 06 september 2011 - 10:29

Lut zei:

Erg he!!
Enkele jaren geleden vond ik na mijn boodschappen in de Carrefour ook mijn auto terug met een ingedeukte deur!! Géén papierke, géén getuigen :r ......En bij de Carrefour zelf "Wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen op de parking" :censored:
Ik was er vet mee, 't heeft me een lieve duit gekost!!!

Mijn schoonbroer, die zich met autotuning bezig houd, had zo de gewoonte om gewoon in de auto te blijven zitten op parkings van winkels terwijl mijn zus de inkopen deed. Er moest maar eens een krasje op zijn auto komen.

Maarja, die overdrijft nogal want die weigert om met zijn eigen wagen te gaan werken en durft zo wel gemakkelijk mijn zus haar auto "aan te slagen" om mee te gaan werken want zij kan "gemakkelijker" met het openbaar vervoer op haar werk geraken. :catcurs

Een zeer zatte bestuurder had juist rakelings langs mijn auto, vlak op mijn buurman zijne (redelijk nieuwe) BMW gereden met hoge snelheid, beide auto's total-loss!!
Zijn omniumverzekering geeft daar dan wel de catalogusprijs voor (want hij is zeker niet in fout) maar catalogusprijs = 9000, dus zonder enige opties e.d. Maar hij heeft er wel 20.000 euro voor betaalt, met opties e.d. dus die man kan nu met de fiets naar 't werk, want zijn geld ging al naar de 1ste reparatie, toen had er een container (vrachtwagen die container afdropte) tegengebotst :o

Ook heb ik vorig jaar eens enkele zatte idioten met volle vaart achteruit door onze enkel richting straat weten rijden. Gelukkig hebben ze mijn auto niet geraakt maar die van een buur. Ik heb de nummerplaat niet kunnen zien maar uiteindelijk bleek het bij die buur ook niet erg te zijn, ze zaten namelijk tegen een "rubberen" plakker die over heel de lengte van zijn auto liep.

Bewerkt door Auryn, 06 september 2011 - 10:32.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#15 Geplaatst 06 september 2011 - 12:54

Amai, ik denk dat ik zot werd ! Kan goed begrijpen dat je razend bent ! Eén geluk, men heeft de nummerplaat genoteerd ! Juist goed !!! :misselijk: