Spring naar inhoud

- - - - -

Zo mocht ik donderdag mijn auto na het werk aantreffen

• Log in om te reageren
35 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 06 september 2011 - 13:09

Dat is echt niet om mee te lachen en dat ze dan denken dat ze er zomaar mee kunnen weg komen :gek:
Als er iets gebeurt, dat ze dan tenminste hun verantwoordelijkheid nemen en iets achterlaten.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

KingFredII
KingFredII
  • 9.494 berichten
    • Locatie: vlakbij waar Brabant, O-Vlaanderen en Antwerpen elkaar raken
  • 1 katten

#17 Geplaatst 06 september 2011 - 13:10

In Nederland betaalt de verzekering ALLE schade; in België slechts een deel. Gevolg: mensen plegen vaker vluchtmisdrijf.
Maar... er is een wet die zegt: aanzetten tot een misdaad/overtreding is ook een misdaad/overtreding. Dus wordt het niet eens hoog tijd dat er een strafrechtelijke aanklacht tegen alle Belgische verzekeringsmaatschappijen wordt neergelegd???
Miauw!

Lees mijn schrijfsels of beluister mijn muziek:
klik op mijn naam in de linkermarge en dan op "bezoek KingFredII's webpagina"

Guest_rika_*
Guest_rika_*

#18 Geplaatst 06 september 2011 - 13:25

wat erg! ik begrijp volkomen hoe je je voelt.
wij zitten hier in een zo mogelijk nog ergere situatie. in mei 2010 klopt het nieuwe lief van de ex van mijn ventje uit frustratie een bluts in onze auto tijdens het afzetten van mijn stiefzoon. mijn ventje belt politie om vaststellingen te komen doen en tegenpartij bekent.
wij stappen naar de garage voor een bestek, wordt geraamd op ongeveer 1350€, dus verzekering eerst geprobeerd om hem te doen betalen. trekt zijn verklaring in en weigert te betalen. uiteindelijk zet verzekering er na een jaar advokaat op om toch aan het geld te geraken. er komt een expert bij ( aangesteld door onze verzekering) die wil ons nu maar €104 toekennen voor de herstelling. reactie van de verzekerin, we sluiten de zaak, want de kosten liggen hoger dan het te bekomen bedrag. dus onze garagist is volgens expert een sjoemelaar en de tegenpartij heeft ongestraft een bluts in onze auto geklopt.
lang leve het belgische rechtssysteem. :x

azrael
azrael
  • 442 berichten
  • 1 katten

#19 Geplaatst 06 september 2011 - 13:57

Komt heel vaak voor dat verzekeringen gewoon zelf (een deel) uitbetalen, omdat een rechtszaak hen meer geld en moeite kost, dan het gewoon uit eigen zak te betalen. De meeste ongevallen, worden door de verzekeringen gewoon onderling geregeld zonder echt na te gaan wie er in fout is of wie er in zijn recht is. Alleen als het over erg grote bedragen gaat, of er geen twijfel is omtrent de schuld, doen ze die moeite.

Vluchtmisdrijf is wel een erg dure grap. De politierechter spreekt voor vluchtmisdrijf dezelfde straffen uit als voor te hoge alcoholconcentratie. Er wordt vanuit gegaan dat, wanneer je vluchtmisdrijf pleegt, je iets te verbergen hebt (bvb teveel gedronken). En iedereen weet dat ze in België op vlak van verkeer en alcohol niet op enkele 100-en euro zien bij de politierechtbanken.
Dus enige troost; de dader krijgt zijn straf wel. Al komen er nog veel teveel mensen mee weg.

Toont aan hoe arrogant de mensen zijn. Totaal geen respect voor het goed van iemand anders. Net hetzelfe op parkings. Je moet eens in 't oog houden hoeveel mensen er bij het in-/uitstappen hun deur gewoon opengooien tegen de auto ernaast... Het is toch niet omdat jij een auto niet belangrijk vindt, of omdat jij met een oude auto rijdt, je daarom gewoon je deur tegen de auto van iemand anders mag gooien? Tegenwoordig heb je schrik om je auto ergens te parkeren.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 06 september 2011 - 18:21

:trance: :trance: , gelukkig waren er getuigen
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#21 Geplaatst 06 september 2011 - 18:31

KingFredII zei:

In Nederland betaalt de verzekering ALLE schade; in België slechts een deel. Gevolg: mensen plegen vaker vluchtmisdrijf.
Maar... er is een wet die zegt: aanzetten tot een misdaad/overtreding is ook een misdaad/overtreding. Dus wordt het niet eens hoog tijd dat er een strafrechtelijke aanklacht tegen alle Belgische verzekeringsmaatschappijen wordt neergelegd???

Sorry maar dit vind ik een beetje de reactie van een gefrustreerde burger die er jammer genoeg niet al te veel vanaf blijkt te weten. Of denk jij nu écht dat alle verzekeringsmaatchappen in België inbreuken tegen het strafwetboek maken?

OT : echt rot dat ze de auto zo achterlaten! Zeker omdat ze wel zijn uitgestapt, waar is dat nu goed voor als je daarna doorrijd? Gelukkig dat er mensen de nummerplaat opgeschreven hebben!

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 06 september 2011 - 18:35

Wij hebben dat ook eens gehad.
mama stond geparkeerd op de parking van haar werk (transportfirma) ze gaat over de middag iets halen in haar auto en haar zijkant is helemaal gedeukt en het raam volledig kapot.
1 iemand van de firma ernaast had het gezien, maar wou niet zeggen wie het was. Hij wist wel te zeggen dat het een vrachtwagen was die het gedaan had. Wij hebben alles zelf mogen betalen :(

Bewerkt door Audrey, 06 september 2011 - 18:36.

Geplaatste afbeelding

Minneke
Minneke
  • 3.767 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 06 september 2011 - 18:54

ocharme, das echt wel om woedend van te worden, een tijdje geleden heeft mijn echgenoot het ook voor gehad met zijn auto op een parking. Pas onderweg hadden we door dat er iets aan de hand was. De carroserie zat tot tegen zijn wiel gedrukt :evil:
Geplaatste afbeelding

MiekeV
MiekeV
  • 787 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 06 september 2011 - 21:24

Annelore zei:

Donderdagavond kwam ik bij mijn auto terug na een lange dag werken. Voor het werk zitten we momenteel op een tijdelijke locatie omdat ons vorig gebouw gerenoveerd wordt.
Ik was al volledig over m'n toeren als'k bij mn autootje terug kwam. Ik heb hem nu 3 maand, en tis al de tweede die er tegen zit :cry:
M'n collega's zijn dan gaan rondhoren bij twee winkels die alles hebben zien gebeuren. Wat blijkt nu

Iemand is in de sans unique gereden (waar mijn auto geparkeerd stond op de hoek), en is op het einde van de straat gekeerd en teruggekeerd in de verboden rijrichting. Er stond intussen al een andere wagen klaar om de straat in te rijden en die wilde geen plaats maken voor de auto die in verboden rijrichting aankwam.
Dus heeft deze auto de kortste weg uit de straat genomen, en dat was dan enkel mogelijk door tegen mijn autootje te rijden.
Het waren twee dames die aan het leren rijden waren, zijn uitgestapt, hebben gekeken naar mijn auto en zijn het aangezet. Zonder iets na te laten onder mijn ruitenwisser of dergelijke...

Gelukkig hebben die mensen uit de winkels de nummerplaat opgeschreven, en ik ben onmiddellijk klacht gaan neerleggen tegen hen.

't zal een gepeperde rekening worden voor hen!

1. verboden rijrichting
2. tegen mijn auto rijden
3. vluchmisdrijf

Khoop dat die nooit haar rijbewijs krijgt!!! :evil:

Je hebt veel geluk dat er getuigen waren. Ik ben zoiets al een paar keer tegengekomen en altijd zonder getuigen.
Ik heb het echt allemaal al gehad : tegen mijn auto gereden (2 keer al), autoradio gestolen, ruitenwissers afgebroken en eens een enorme kras gezet over de hele lengte van mijn auto. Echt om zot te worden. Mensen hebben echt geen respect meer voor een ander zijn eigendom.
Ik ben ooit eens een jongen achterna gereden die vlak voor mij neus mijn buurman zijn autospiegel eraf gereden had en gewoon doorreed (met zijn fiets). Uiteindelijk is hij ergens in een zijstraat gereden en ben ik hem kwijtgeraakt, maar dat bewijst nog maar eens dat die zich echt voor niets schamen hé. Wij stonder er met 3 man op te kijken en dan rijden die nog gewoon door.
Ik kan daar echt zo kwaad van worden hé. Zo een mensen beseffen niet dat veel mensen (ook ik) echt hard moeten werken om een auto en de kosten die erbij komen te kunnen betalen, of het kan hen gewoon niet schelen...

Starlight
Starlight
  • 735 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 08 september 2011 - 12:28

Ik vertrek binnen een kwartiertje naar de garage om mijn lieve autotje te laten herstellen. Ik woon hier net 2 maanden, en mijn zijspiegel is afgereden. Ook geen papiertje te zien. Wel de zijspiegel van de 'dader', maar daar kom ik natuurlijk ook nergens mee...
Kost me ook een serieus bedrag voor een nieuwe spiegel, en ik heb een poosje niet kunnen rijden want dat mag helemaal niet zonder die spiegel. Hopelijk is het snel gefikst, want ik heb niemand die me heen en weer kan rijden naar de garage, dus ik moet daar blijven wachten. :p

Echte hatelijk hoe onverantwoordelijk mensen zijn! Heb je een ongelukje, kom er dan voor uit en doe wat je moet doen he seg...

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#26 Geplaatst 08 september 2011 - 12:32

Starlight zei:

Ik vertrek binnen een kwartiertje naar de garage om mijn lieve autotje te laten herstellen. Ik woon hier net 2 maanden, en mijn zijspiegel is afgereden. Ook geen papiertje te zien. Wel de zijspiegel van de 'dader', maar daar kom ik natuurlijk ook nergens mee...
Kost me ook een serieus bedrag voor een nieuwe spiegel, en ik heb een poosje niet kunnen rijden want dat mag helemaal niet zonder die spiegel. Hopelijk is het snel gefikst, want ik heb niemand die me heen en weer kan rijden naar de garage, dus ik moet daar blijven wachten. :p

Echte hatelijk hoe onverantwoordelijk mensen zijn! Heb je een ongelukje, kom er dan voor uit en doe wat je moet doen he seg...

Echt kl*** he

khoop vo jou dat het snel hersteld is!

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#27 Geplaatst 08 september 2011 - 12:41

Starlight zei:

ik heb gelukkig nog niets in die aard meegemaakt. wel eens toen ik de auto net geparkeerd had, er parkeert een auto naast, en pardoes de deur tegen mijn auto!!! en ik zat er wel nog in!! er was niets aan, maar heb toch eens goe mijn gedacht gezegd!

ivm die spiegel van de dader, ik zou toch klacht indienen, en als die persoon dan om een nieuwe spiegel gaat, kunnen ze hem toch vatten?
Geplaatste afbeelding

azrael
azrael
  • 442 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 08 september 2011 - 22:47

Nele zei:

*knip*
ivm die spiegel van de dader, ik zou toch klacht indienen, en als die persoon dan om een nieuwe spiegel gaat, kunnen ze hem toch vatten?

Heeft geen zin. Hoeveel rechter buitenspiegels worden er in België wel niet vervangen per dag? Er vanuit gaande dat het een Belgische was tenminste, want afhankelijk van de regio waar je woont, zie je tegenwoordig al evenveel buitenlandse voertuigen rondrijden. Zelfs al heb je merk, type en kleur, dan nog is het onbegonnen werk. Voor een zwaar misdrijf, bvb verkeersongeval met dodelijke afloop of zwaar gewonden, gaat het parket bij de garagisten na welke herstellingen er zijn uitgevoerd, maar voor elke afgereden spiegel kunnen ze dat echt niet doen.

Jammer, maar helaas. Mensen zijn nu eenmaal onverantwoorde onbeschofterikken.

Bewerkt door azrael, 08 september 2011 - 22:49.

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 09 september 2011 - 12:25

ik ken dat spijtig genoeg ook :(
mijn auto staat vol krassen en deuken, en hij is nu bijna 2 jaar uit...
toen ik hem net een maandje had, reed ik langs de wegenwerken op de E34. die mannen dooie een steen weg, maar die vloog tegen mijn auto. Er was maar een rijstrook beschikbaar en ik durfde niet stoppen. de persoon achter mij heeft alles gezien, maar toen ik stpte waar er wel plaats was, reed die gewoon door :censored:

dan heeft er op een parking iemand tegen de auto gereden, een deuk boven mijn wiel en vol krassen. twas duidelijk een gele auto geweest. naar de politie en die zei ook: amaai, ze hebben er goed ingezeten. Alweer geen getuigen of briefjes. deukjes van deuren, krassen van fietsen of boekentassen, er zit zelf een deukje in de motorkap :trance: wat daar gebeurd is, kweet niet...

nu zag ik onlangs dat er een rode auto tegen die van mij heeft gezet, waarschijnlijk met af te draaien bij parkeren... dus alweer krassen erop...

mijn mooie auto'tje ziet er niet meer uit, en niemand die ook maar eens iets kwam zeggen...

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#30 Geplaatst 09 september 2011 - 21:59

Pfff blijkbaar gebeurt het dus echt véél he... Ik vind dit echt schandalig!

Ik zou het gewoon niet kunnen, zomaar doorrijden... En als ik gehaast zou zijn zou ik zeker een briefje tussen de ruitenwisser steken. En mss mezelf al aangeven bij de politie via telefoon..

Ik heb gewoon een te groot schuldbesef, en stel mezelf altijd in de plaats van een ander... :onzeker: