Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe Oud Is U Ragdoll

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 06 september 2011 - 18:13

HALLO

Men zegt dat een Ragdoll niet oud wordt is dit waar?
Ik zou mijn dollekes toch graag oud zien worden!
Mijn vorige HTK is 18 jaar geworden .
Hoe oud is momenteel de oudste Ragdoll?
Groeten
Geplaatste afbeelding

Guest_Loeka_*
Guest_Loeka_*

#2 Geplaatst 06 september 2011 - 18:19

Ik kan je niet echt helpen want mijn Ragdolleke is nog maar 5 maand oud ;)

Ik heb er wel nog nooit van gehoord dat ze niet zo oud worden, hoop maar dat het een fabeltje is ofzo :s

Bewerkt door Loeka, 06 september 2011 - 18:19.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 september 2011 - 20:23

Volgens mij kunnen ze gewoon dezelfde leeftijd bereiken als iedere andere kat, en dat is
gemiddeld 15 jaar.
With A Cat At Home, You're Never Alone! :heart:
*Hanna*

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 september 2011 - 00:58

ik heb ergens gelezen dat een ragdoll wel 20 jaar oud kan worden :d ,en een heel sterk ras is ,maak je dus maar geen zorgen ,maar je kan niet in de toekomst kijken ,gelukkig maar , ;)
Geplaatste afbeelding

Droppie
Droppie
  • 574 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 september 2011 - 09:50

marleen57 zei:

ik heb ergens gelezen dat een ragdoll wel 20 jaar oud kan worden :d ,en een heel sterk ras is ,maak je dus maar geen zorgen ,maar je kan niet in de toekomst kijken ,gelukkig maar , ;)

dat idee had ik toch ook :)
zou er ook niet aan moeten denken om onze lieve Binck al snel te moeten verliezen hoor :( laat 'em hier nog maar lekker lang snoezelen bij ons :)

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 08 september 2011 - 20:04

Bedankt voor jullie reacties .
Gelukkig maar dat het niet klopt!
Ik zou mijn 2 Dollekes echt niet kunnen missen en zou ze toch zo lang mogelijk bij me willen hebben :d
Het is wel zo dat je nooit zeker zijt je kan altijd tegenslag hebben maar dat ze zeggen dat Ragdoll (raskatten ) niet oud worden vond ik toch maar vreemd.

Groeten
Rosetta
Geplaatste afbeelding

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 10 september 2011 - 12:53

katten die binnen blijven (of aan de leiband) worden minstens zou oud als de gemiddelde HTK.. aangezien ze ook al wat kosten worden ze zelfs nog beter verzorgd en ingeent etc..

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 11 september 2011 - 12:07

Ik geef ze hier enkel rauwvlees, en het schijnt dat ze hier langzamer maar beter van groeien
en ook ouder worden... Maybe halen ze zo de 20! :d
*Hanna*

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 15 september 2011 - 19:18

Hallo Giroldi

Heb je u ragdollekes altijd rauw vlees gegeven ?
Ik zou mijn dollekes ook rauw vlees willen geven aangezien ze van blikvoeding diaree krijgen.
Ik geef ze momenteel brokjes van Orijen en af en toe wat afgekookte kip maar zou hun wel eens wat Rauw vlees willen geven.
Laatst heb ik ze een beetje rauw kipfilet gegeven en ze aten het onmiddellijk op.
Ik vrees er alleen voor dat als ik ze rauw vlees geef ze eventueel aan de diaree gaan?
Wat is u ervaring met rauw vlees?
Ik hoor wel dat de stoelgang beter wordt door rauw vlees maar gaan ze niet weer diaree krijgen in het begin door de aanpassing??
Alvast bedankt.
Groeten
Rosetta
Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 september 2011 - 19:40

Geloof me Rosetta, ik was bang voor precies hetzelfde :)
Ik kan natuurlijk niet zeggen hoe jou poezels gaan reageren op rauw vlees, maar het is een feit dat
in rauw voer (dus ook Tinlo, Darf, Haaksbarf...) gewoon geen toevoegingen zitten die de katten
NIET opnemen. In 'standaard' kattenvoer zitten zoveel stoffen die ze niet afbreken, en die moeten
er dus allemaal uit.
Rauwvoer wordt voor ongeveer 99% 'verbruikt' (sorry voor mijn lekentaal) waardoor ten eerste
de katten veel minder stoelgang hebben, en ten tweede deze VELE malen droger is.
Werkelijk, als je hier een poepje oppakt (moest ik een jaar geleden niet aan denken ieuw) dan valt
deze gewoon in allemaal kleine korreltjes uit elkaar, zo droog is het!

Het is ook nog eens geurloos, gewoon omdat er geen onzin in het voer zit waar de kat
niets aan heeft.

Mijn poezels waren werkelijk binnen enkele dagen GEHEEL van hun diarree af... Wat was dat
een opluchting... Gewoon pats-boem overgegaan, meteen brokken helemaal weg en helemaal
alleen rauwvoer. HEERLIJK!

Dus ik waarschuw je... Eens je begint, wil je niet anders! Dus zorg dat je een vast adres
hebt waar je altijd kan halen, en dat je je het kan permitteren enkel en alleen rauwvoer
te geven.
Dan zou ik zeggen, ga ervoor!

Mijn poezels krijgen nog wel soms een whiskassnoepje hoor, maar echt als tussendoortje
en Thats' It!

And I love it :LOL:

Zeker doen ;)

Bewerkt door giroldi, 15 september 2011 - 19:41.

*Hanna*

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 15 september 2011 - 19:43

Ow ik moet nog wel iets toevoegen:
Je hebt ook rauwvoer waar rijst in zit (verschillende smaken van carnibest bijvoorbeeld) en hier
krijgt mijn Arwen nog wel gruwelijk diarree van. Dus als je poezels gevoelig zijn, is dit misschien
handig om te onthouden. Voer met enkel vlees, bot en ingewanden kan eigenlijk niet fout gaan.
...Behalve als ze het niet lusten :d )
*Hanna*

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 15 september 2011 - 19:55

Bedankt Giroldi om zo snel te antwoorden!
Ik heb gehoord dat carnibest nu rauw vlees heeft uitgebracht zonder granen of rijst en dat deze goed verteerbaar is voor katten met een gevoelige maag.
Ik heb deze besteld en ga deze volgende week eens uittesten.
Waar koop jij u rauw vlees?
Ik wil wel nog af en toe wat droog voer geven aangezien ze zeggen dat ze anders niet alle vitaminen binnen krijgen.
Ik geef ze  momenteel Orijen is niet goedkoop maar zeer goed en zonder granen endergelijke
ze doen het met Orijen  redelijk goed maar ik denk dat het met Rauw vlees nog beter zal gaan en inderdaad minder stoelgang en geurtjes :d
Groetjes
Rosetta
Geplaatste afbeelding

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 15 september 2011 - 20:30

Yupz, mijn Tinlo-adresje is ermee gestopt, dus ik ga ook aan de carnibest vanaf volgende week.
Er zijn nu geloof ik 3 of 4 smaken van carnibest die volledig zonder rijst/granen zijn. Deze kan
ik gelukkig gewoon bij een dierenwinkel bij ons in de buurt halen. (Eindhoven)
Het is helemaal niet verkeerd er brokjes bij te geven hoor, ze vinden het vaak lekker :) Maar het
is niet zo dat ze met enkel carnibest iets missen. Hiermee krijgen ze alles binnen wat ze
nodig hebben.
Ik ben super benieuwd hoe je beestjes het gaan vinden! Hoe je me op de hoogte? :d
*Hanna*

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.251 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 16 september 2011 - 08:18

Ik ben ook zeer benieuwd en ik ga u zeker op de hoogte houden!
Groetjes
Rosetta
Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#15 Geplaatst 16 september 2011 - 08:24

Rosetta: Ze doen regelmatig hier op deze site samenaankopen van oa Orijen. Dit zorgt voor een grote prijszakking. Het zit dan meestal rond de 90-95 euro voor 20 kg orijen.