Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.

• Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#106 Geplaatst 09 september 2011 - 21:59

Ann&Dirk zei:

Ik snap wat je bedoelt, maar dit is toch niet noodzakelijk zo? Als ik met een HTK-poes zou willen fokken zou ik haar testen en een geschikte dekkater uitzoeken. Ik vind het zo over één kam scheren bij een HTK-nestje maar gelijk te denken dat de poes buiten is gegooid tot ze vol terugkomt.

Maar dat is nu wat er gebeurt,er worden met een HTK geen testen gedaan en er wordt geen kater gezocht,die de testen heeft gehad.
Al deze dingen worden niet gedaan en een fokker die dit wel doet met een HTK,zal toch de kittens niet kunnen verkopen,met de zekerheid,dat ze uit zorgvuldig gekozen ouders komen.

Groetjes van de Karwendeltjes.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#107 Geplaatst 09 september 2011 - 22:00

Zou het niet beter zijn dat jullie allemaal eens kalmeren, zo van deze topics hebben we er al meerdere gehad en die beginnen en eindigen allemaal hetzelfde. Een deel leden zitten hier hun echt op te jagen en ik begrijp ze wel. Maar heb je er al eens bij stil gestaan dat dit is wat de TS wil, beetje steuren....
Sommige mensen zijn niet voor reden vatbaar en doen toch hun eigen willetje spijtig genoeg. Laat je katten steriliseren/castreren dat is veel beter voor hun gezondheid. Je zegt graag kittens te zien, maar elk kitten word groot en zo blijf je op je honger zitten elke keer en fok je maar onverantwoord verder, :o denk na.
En voor de rest lees het forum eens goed door daar kan je nog van leren.

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#108 Geplaatst 10 september 2011 - 09:45

gewoon niet doen!

Guest_timus_*
Guest_timus_*

#109 Geplaatst 10 september 2011 - 10:01

Hihi, hier ben ik dan toch maar eens met mijn uitgesproken mening,...
Ik ben momenteel zelf in blije verwachting van mijn eerste nestje, nee niet van een htk-katje, want die heb ik (op een boerderij ) al meermaals gehad,sorry maar hier bij de paarden heb ik enkel katers (gecastreerd ) en 2 poezen, een gesterilisseerd, de andere niet. En nee, ik laat ook haar niet testen, ontworming, en vaccinatie natuurlijk wel. Maar ik vind voor alle poesjes een goed baasje (deze gaan meestal niet gratis weg, maar tegen een klein prijsje om de kosten te compenseren) de rest die geen thuis vind blijft hier, want ik heb echt buiten-katten nodig.
MAAR,.... Wat mij hier nu het meeste stoort is: "het recht hebben op een nestje"
wat heeft dit met recht hebben op te maken???
En natuurlijk hoor je bij raskatten veel meer over afwijkingen, ergelijkheid, ziektes,.... Zij worden er gewoon op getest, en wees eerlijk, niet veel mensen laten hun HTK katje testen op allerlei aandoeningen, die sterven vaak gewoon aan "iets".... Dit is nu eenmaal een feit, geen verwijt hoor, maar hierdoor lijkt het natuurlijk dat enkel raskatten hart en nier problemen kunnen hebben, of erfelijke aandoeningen doorgeven aan hun kittens.
verder ga ik mij hier niet in moeien, als je er zeker van bent dat je voor alle kittens een goede thuis kan geven, of je zelf nog enkele katten bij wil, deze goed verzorgd, inent, en niet allemaal zomaar de natuurlijke gang laat gaan (sterillisatie) zal ik niemand iets verwijten,.... ;)
Maar wanneer er binnenkort berichtjes opstaan zoals: ohnee naar de dierenarts, kosten, dringend thuis gezocht, Wat nu met 6 kittens,...... :misselijk:

Guest_timus_*
Guest_timus_*

#110 Geplaatst 10 september 2011 - 10:11

papaver zei:

De voornaamste reden dat ik bij een raskat terecht ben gekomen was omdat ik per sé een binnenkatje wou en ik gelezen had dat een htk-tje daar niet altijd gelukkig mee zou zijn, dus ik wilde dat risico niet lopen. Pas toen ik me ging verdiepen in het karaktertje was ik verrast dat er zoveel verschillende rassen bestonden :o . Ik had daar echt geen idee van omdat ik niet ben opgegroeid tussen dieren noch mensen kende met een raskatje. Maar ik wilde zeker zijn dat mijn katje gelukkig zou zijn in huis (al zijn ze dolblij als ze in de tuin kunnen spelen :d ) en ook mijn buren niet opzadelen met een poes waarvoor ze niet gekozen hadden. Ik heb hier op het forum ooit wel eens vermeld dat ik me soms schuldig voel omdat ik raskatjes gekocht had terwijl de asielen zo vol zitten (ook dat wist ik niet :oops: ). Maar mocht ik nog een katje kopen, zal het om dezelfde redenen waarschijnlijk weer een raskatje worden. Wat het uiterlijk betreft, heb ik hier ook al talloze prachtexemplaartjes van htk-tjes zien passeren.

lol, sorry maar toch iedereen weet dat asielen overvol zitten??? neen? :(
dan moeten ze toch dringend meer publieke bekendheid krijgen, nochtans ik me al jaren nieuwuitzendingen herinner rond de verlof- en kitten-periode over overvolla asielen,....
Diegene die je vertelde dat een HTK-katje niet perfect gellukig zou kunnen zijn als binnenpoes: :censored:
Enne, je buren opzaden met een poesje dat zij niet gekozen hebben,...?
helemaal niet verwijtend bedoeld hoor, maar ik vind dat je gewoon om een raskat kiest, voor karakter, uiterlijk, interesse, achtergrond,.... maar niet om deze redenen, ook ik heb een raskatje gekozen, puur voor het karakter, en ja ook het uiterlijk! maar mijn HTK-poesjes zijn zeker even gelukkig binnen dan men raskat.

en nu een dikke knuffel om alles goed te maken :goofy:

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#111 Geplaatst 10 september 2011 - 10:24

tijger145 zei:

goed eventjes ter info als mensen die reageren op het feid dat ik wil kweken met mijn ooooooo zo mooie poezen dan hebben ze mijn voorsteling niet gelezen.  Mijn kittens zijn namelijk nog maar 12 weken oud en zullen ook niet buiten komen to volgend voorjaar. En het is niet puur omdat ik vind dat mijn kittens zo mooi zijn ofzo maar, ondanks wat vele hier het tegen deel beweren geniet ik wel van kitten is huis te hebben en heb ik absoluut geen probs met het kattenkwaat dat ze uitspooken of het werk dat er inkruipt. In tegen deel dit word( zal )  met zeer veel liefde en zorg gedaan.  rets van post komt nog maar het ventje is thuis en we moeten naar de winkel :d
greets
Dus je wilt ook nog eens met een "minderjarige" poes fokken (slechts 9 maand) :(

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#112 Geplaatst 10 september 2011 - 10:43

Ik vind dat er sowieso teveel katten worden geboren. Raskatten en HTK.
Al meer dan een jaar vraag ik hulp bij het vangen van mijn zwervertjes. Zelfs hier op het forum (reacties 0).
Het is allemaal zo lief die wollige pluizige katjes. Maar niet als ze gevonden worden onder de struiken vuil, vies en ziek.
En ja tussen mijn zwervertjes zit ook een raskatje. Waarom is deze dan gedumpt? Misschien was het toch niet de juiste kleur?
Elke morgen sta ik op om 04.30 uur om mijn vangkooien te zetten en ze daarna naar de DA te brengen. En toch zie ik de buikjes weeral komen. Het is dweilen met de kraan open.
De asielen zitten overvol. Die lieverds verdienen ook een thuis zoals de anderen.
Ik ken mensen met een raskat waarvan het neusje zo plat is dat ze bijna niet meer kunnen ademen. 2 zijn er gestorven met nierfalen. Mensen waar ben je dan toch mee bezig?
En dan nog gezwegen over de dieren die ze goedkoper aanbieden omdat ze niet meer voldoen voor het fokken.
Ik walg gewoon bij het idee wat ze met de dieren aanvangen.
Het lot van deze dieren ligt gewoon in onze handen.
De dag dat de mensen moeten smeken om nog een katje te kunnen krijgen zal de mooiste dag van mijn leven zijn.

Bewerkt door Mauricke, 10 september 2011 - 11:01.
Reden van bewerken: fout

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#113 Geplaatst 10 september 2011 - 10:48

Mauricke zei:

Ik vind dat er sowieso teveel katten worden geboren. Raskatten en HTK.
Al meer dan een jaar vraag ik hulp bij het vangen van mijn zwervertjes. Zelfs hier op het forum (reacties 0).
Het is allemaal zo lief die wollige pluizige katjes. Maar niet als ze gevonden worden onder de struiken vuil, vies en ziek.
En ja tussen mijn zwervertjes zit ook een raskatje. Waarom is deze dan gedumpt? Misschien was het toch niet de juiste kleur?
Elke morgen sta ik op om 04.30 uur om mijn vangkooien te zetten en ze daarna naar de DA te brengen. En toch zie ik de buikjes weeral komen. Het is dweilen met de kraan open.
De asilen zitten overvol. Die lieverds verdienen ook een thuis zoals de anderen.
Ik ken mensen met een raskat waarvan het neusje zo plat is dat ze bijna niet meer kunnen ademen. 2 zijn er gestorven met nierfalen. Mensen waar ben je dan toch mee bezig?
En dan nog gezwegen over de dieren die ze goedkoper aanbieden omdat ze niet meer voldoen voor het fokken.
Ik walg gewoon bij het idee wat ze met de dieren aanvangen.
Het lot van deze dieren ligt gewoon in onze handen.
De dag dat de mensen moeten smeken om nog een katje te kunnen krijgen zal de mooiste dag van mijn leven zijn.

Awel, dat heb je goed gezegd, schitterend wat je voor die beestjes doet :thumb: :thumb: al een geluk dat er zo'n mensen bestaan.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#114 Geplaatst 10 september 2011 - 10:50

Ik ben geen voor- of tegenstander van raskatten. Ook ik heb er vroeger gehad.
Maar wat men hier beweert over hun "karakter" klopt toch niet hoor. Elk dier heeft een eigen karakter, of het nu een HTK is of een raskat. Dat heb ik zelf in het verleden gemerkt. Ik krijg momenteel veel meer liefde van mijn HTK's dan van sommige raskatjes in het verleden. ook lees ik hier in topics of bij beschrijvingen van huisdieren dat hun raskat niet aanhankelijk is, geen schootzitter, enz...
Ook liepen mijn raskatjes vroeger buiten, gewoon omdat ze dat zalig vonden, alleen was ik bang, dat iemand ze zou meenemen. Ik woonde midden in de bossen, waar vele wandelaars kwamen.

Ik heb vroeger enkel raskatjes gekocht, enkel en alleen voor het uiterlijk, en ja, ook omdat ik dacht dat ze aanhankelijker en rustiger zouden zijn dan een HTK, maar nu ik er 3 gewone katjes heb, weet ik wel beter.
Het is gewoon het individuele karakter van de kat, zoals je dat bij elk dier en elke mens hebt.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#115 Geplaatst 10 september 2011 - 10:56

timus zei:

Hihi, hier ben ik dan toch maar eens met mijn uitgesproken mening,...
Ik ben momenteel zelf in blije verwachting van mijn eerste nestje, nee niet van een htk-katje, want die heb ik (op een boerderij ) al meermaals gehad,sorry maar hier bij de paarden heb ik enkel katers (gecastreerd ) en 2 poezen, een gesterilisseerd, de andere niet. En nee, ik laat ook haar niet testen, ontworming, en vaccinatie natuurlijk wel. Maar ik vind voor alle poesjes een goed baasje (deze gaan meestal niet gratis weg, maar tegen een klein prijsje om de kosten te compenseren) de rest die geen thuis vind blijft hier, want ik heb echt buiten-katten nodig.
MAAR,.... Wat mij hier nu het meeste stoort is: "het recht hebben op een nestje"
wat heeft dit met recht hebben op te maken???
En natuurlijk hoor je bij raskatten veel meer over afwijkingen, ergelijkheid, ziektes,.... Zij worden er gewoon op getest, en wees eerlijk, niet veel mensen laten hun HTK katje testen op allerlei aandoeningen, die sterven vaak gewoon aan "iets".... Dit is nu eenmaal een feit, geen verwijt hoor, maar hierdoor lijkt het natuurlijk dat enkel raskatten hart en nier problemen kunnen hebben, of erfelijke aandoeningen doorgeven aan hun kittens.
verder ga ik mij hier niet in moeien, als je er zeker van bent dat je voor alle kittens een goede thuis kan geven, of je zelf nog enkele katten bij wil, deze goed verzorgd, inent, en niet allemaal zomaar de natuurlijke gang laat gaan (sterillisatie) zal ik niemand iets verwijten,.... ;)
Maar wanneer er binnenkort berichtjes opstaan zoals: ohnee naar de dierenarts, kosten, dringend thuis gezocht, Wat nu met 6 kittens,...... :misselijk:

Het gaat ook niet om "het recht hebben op"
Het gaat er hem om dat je slim bent en niet egoïstisch, dat je verder denkt dan je neus lang is, dat je de grootschaligheid van het probleem inziet, dat je ook met sukkelaartjes rekening houdt en niet enkel aan je eigen katten denkt, hoe mooi die ook zijn...
Iedereen heeft in principe "recht op" maar de echte kattenliefhebbers (zoals er hier ozo veel zijn op het forum) die zijn slimmer en denken niet aan hun eigenbelang maar aan het belang van ALLE poezen.
Dat is in mijn ogen het verschil
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#116 Geplaatst 10 september 2011 - 10:58

MarieDufoor zei:

Het gaat ook niet om "het recht hebben op"
Het gaat er hem om dat je slim bent en niet egoïstisch, dat je verder denkt dan je neus lang is, dat je de grootschaligheid van het probleem inziet, dat je ook met sukkelaartjes rekening houdt en niet enkel aan je eigen katten denkt, hoe mooi die ook zijn...
Iedereen heeft in principe "recht op" maar de echte kattenliefhebbers (zoals er hier ozo veel zijn op het forum) die zijn slimmer en denken niet aan hun eigenbelang maar aan het belang van ALLE poezen.
Dat is in mijn ogen het verschil

Ik had het niet beter kunnen verwoorden :LOL:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#117 Geplaatst 10 september 2011 - 11:17

timus zei:

lol, sorry maar toch iedereen weet dat asielen overvol zitten??? neen? :(
dan moeten ze toch dringend meer publieke bekendheid krijgen, nochtans ik me al jaren nieuwuitzendingen herinner rond de verlof- en kitten-periode over overvolla asielen,....
Diegene die je vertelde dat een HTK-katje niet perfect gellukig zou kunnen zijn als binnenpoes: :censored:
Enne, je buren opzaden met een poesje dat zij niet gekozen hebben,...?
helemaal niet verwijtend bedoeld hoor, maar ik vind dat je gewoon om een raskat kiest, voor karakter, uiterlijk, interesse, achtergrond,.... maar niet om deze redenen, ook ik heb een raskatje gekozen, puur voor het karakter, en ja ook het uiterlijk! maar mijn HTK-poesjes zijn zeker even gelukkig binnen dan men raskat.

en nu een dikke knuffel om alles goed te maken :goofy:
Tja, ik wist het echt niet :catnoknow . Ik heb ook al twintig jaar geen tv en ook een laatbloeier wat internet betreft. Ik weet het, een beetje wereldvreemd, maar soit, dat heeft zo zijn redenen.
Zoals ik ook al zei, ik ben niet opgegroeid tussen dieren en heel het wereldje was nieuw voor mij (verschil htk/rassen, ziektes, problematiek,...). Ik ben boeken beginnen kopen en heb zo gaandeweg veel over de kattenwereld gelezen en geleerd én de verschillende rassen ontdekt. En ik héb mijn katten gekozen eerst op basis van karakter (niet elk ras is voor iedereen even geschikt!) en dan uiteraard op het uiterlijk. Moeilijk kiezen, hoor tussen Al dat moois.
Ik vind je een beetje kort door de bocht met je reactie. Niet iedereen heeft het geluk gehad te mogen opgroeien op een boerderij tussen zoveel dieren ;) .

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#118 Geplaatst 10 september 2011 - 11:24

Waar ik Timus volledig in volg is het feit dat er zééer dringend meer moet verschijnen in de media wat betreft het overaanbod van katten. Een goede reportage waarin enerzijds asielen aan bod komen. Mensen die zwervertjes vangen, steriel maken, terug uitzetten, ze dagelijks voederen.
Alsook hoe men gedumpte kittens moet grootbrengen.
Ook niet onbelangrijk is dat de fokkers aan bod komen van raskatten. Zowel de goede maar ook de broodfokkers, zodat mensen het verschil zien, alsook op de hoogte zijn van alle testen, stamboom, waarom er moet gekeken worden welke poes en kater er al dan niet samengaan.

Een particulier zou moeten weten wat er gaande is in heel de kattenwereld. Maar jammergenoeg is er geen enkele krant, tijdschrift, of televisiezender die dit blijkbaar interessant vindt. :(

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#119 Geplaatst 10 september 2011 - 11:26

hilleke zei:

Ik heb vroeger enkel raskatjes gekocht, enkel en alleen voor het uiterlijk, en ja, ook omdat ik dacht dat ze aanhankelijker en rustiger zouden zijn dan een HTK, maar nu ik er 3 gewone katjes heb, weet ik wel beter.
Het is gewoon het individuele karakter van de kat, zoals je dat bij elk dier en elke mens hebt.
Daar heb je inderdaad gelijk in :) . Ik ben daar ondertussen ook achter gekomen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 10 september 2011 - 11:41

Weet niet wie het zei, maar voor sommige mensen is 100 euro echt wel zeer veel geld en kunnen ze niet 'zomaar' ophoesten of sparen.
Gelukkig spreek ik niet over mezelf, maar er zijn echt wel veel mensen die niet zomaar 100 euro kunnen betalen.
Net te meer dat iedereen voor zichzelf moet kunnen uitmaken of ze een huisdier (eender welk) kunnen aanschaffen en in hun verzorging kunnen voldoen of niet.
Ik heb 5 HTK's die me best wel wat geld kosten! Maar ik kan het en heb het ervoor over.
En nog iemand.... een poes buitenlaten = andere opzadelen met last :evil: . Mja. Maar gelukkig gaat dit topic daar niet over.
Mijn lieverds zullen geen ongewenste nestjes krijgen of ervoor zorgen. Sommige vinden dit raar omdat ze denken dat ik met Kiara wel wat kon verdienen, omdat ze wat het uiterlijk heeft van een raskat :misselijk: :misselijk: .