Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.

• Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#121 Geplaatst 10 september 2011 - 13:05

Sedes zei:

Dus je wilt ook nog eens met een "minderjarige" poes fokken (slechts 9 maand) :(

whahaha minderjarige poes, nou de natuur maakt geen onderscheidt naar leeftijd, krols= vruchtbaar= nature calls.

Vermenselijk dieren wat minder

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#122 Geplaatst 10 september 2011 - 13:44

Nahs zei:

whahaha minderjarige poes, nou de natuur maakt geen onderscheidt naar leeftijd, krols= vruchtbaar= nature calls.

Vermenselijk dieren wat minder

O:) lekker volwassen reactie.

Zie ook de aanhalingstekens. Betere term was mss volgroeid. Tenzij jij vindt dat vanaf de eerste krolsheid ze maar meteen moet gedekt worden want nature calls é.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#123 Geplaatst 10 september 2011 - 13:47

Het rare is, ze start een topic, met een vraag, terwijl ze amper reageert op onze opmerkingen, en blijft ondanks zeer sterke argumenten om het niet te doen halstarrig bij haar mening. Waarom dan dit topic openen?

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#124 Geplaatst 10 september 2011 - 14:06

Karwendel zei:

Maar dat is nu wat er gebeurt,er worden met een HTK geen testen gedaan en er wordt geen kater gezocht,die de testen heeft gehad.
Al deze dingen worden niet gedaan en een fokker die dit wel doet met een HTK,zal toch de kittens niet kunnen verkopen,met de zekerheid,dat ze uit zorgvuldig gekozen ouders komen.

Net zoals iemand al zei, bij raskatten is het toch ook ooit begonnen? Daar heb je toch ook ooit niet alle voorouders gekend? Ik blijf het over één kam scheren vinden als je stelt dat met een HTK fokken onverantwoord is. Er standaard vanuit gaat dat iemand die dit wilt geen bal geeft om de moederpoes, is tamelijk lelijk gaan veroordelen, en bovendien kunnen al die felle meningen hier heel kwetsend overkomen voor iemand die wél met goede bedoelingen met dit idee zit. Bij raskatten is het makkelijker een hele achtergrond te kennen, maar moeilijk gaat ook. Waar een wil is is een weg, zeggen ze ook wel 'ns.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#125 Geplaatst 10 september 2011 - 14:36

Ann&Dirk zei:

Net zoals iemand al zei, bij raskatten is het toch ook ooit begonnen? Daar heb je toch ook ooit niet alle voorouders gekend? Ik blijf het over één kam scheren vinden als je stelt dat met een HTK fokken onverantwoord is. Er standaard vanuit gaat dat iemand die dit wilt geen bal geeft om de moederpoes, is tamelijk lelijk gaan veroordelen, en bovendien kunnen al die felle meningen hier heel kwetsend overkomen voor iemand die wél met goede bedoelingen met dit idee zit. Bij raskatten is het makkelijker een hele achtergrond te kennen, maar moeilijk gaat ook. Waar een wil is is een weg, zeggen ze ook wel 'ns.

Het gaat mij om het ongetest vermeerderen van katten en dat is je verantwoordelijkheid ontlopen.

Je zou eens moeten weten hoeveel jaren de procedure voor de erkenning van een ras duurt en wat de fokkers daarvoor moeten doen.
Dat begint niet met 2 katten,maar met een erkenningsshow met een bepaalt aantal katten,die aan de standaard moeten voldoen.

Groetjes van de Karwendeltjes.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#126 Geplaatst 10 september 2011 - 14:44

Ann&Dirk zei:

Maar er is hier door verschillende mensen al gezegd dat wanneer ze alle nodige testen doet, ze op een verantwoorde manier gaat fokken, dat het dan ok is, maar daar reageert ze gewoon niet op.

Wil ze het wel op de goede manier doen?

Dus bij deze TS op welke manier ga je het aanpakken?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#127 Geplaatst 10 september 2011 - 15:07

hilleke zei:

Maar er is hier door verschillende mensen al gezegd dat wanneer ze alle nodige testen doet, ze op een verantwoorde manier gaat fokken, dat het dan ok is, maar daar reageert ze gewoon niet op.

Wil ze het wel op de goede manier doen?

Dus bij deze TS op welke manier ga je het aanpakken?

Waarschijnlijk niet zeker, zoals zo veel mensen die onze mening vragen en uiteindelijk toch lekker hun eigen zin doen? Ik word hier zo boos om! :evil:
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 10 september 2011 - 15:12

Buiten het feit of ik het wel of geen goed idee vindt om een nestje te krijgen met een HTKtje, wil ik toch even het volgende kwijt:

Ik zie hier wel heel veel aannames. Bijvoorbeeld dat iemand die een raskat wil, nooit een HTK zou willen. Ik heb persoonlijk dit keer voor een raskat gekozen ja. Maar mijn vorige kat was een HTK en ik zou nooit uitsluiten dat ik in de toekomst ooit weer een HTK zou nemen. En mocht het ras van mijn keuze niet beschikbaar zijn, dan had ik inderdaad misschien wel besloten voor een HTK.

Ook dat mensen niet bereid zouden zijn om te betalen voor een HTK kitten, omdat er meer dan genoeg gratis worden aangeboden. Dit is misschien voor sommige mensen het geval, maar ik vind het totaal geen probleem om voor een HTK kitten te betalen, als ik dan zeker weet dat het beestje gevaccineerd/ontwormd/ontvlooid is. Mijn vorige HTK kitten kwam bij het asiel vandaan en daar moest ik ook voor betalen (volgens mij 60 euro toendertijd).

Het klopt dat asiels overvol zitten. Maar voor zover ik weet bestaan er bij asiels in stedelijke gebieden in Nederland nog altijd wachtlijsten voor kittens. Dan kan je misschien zeggen dat mensen dan maar een volwassen kat moeten nemen, maar niet iedereen wil dat.

Overigens hebben wij, voordat we een HTK kitten namen, eerst gekeken in het asiel naar een wat oudere kat. Ik heb er toen wel 3 of 4 aangewezen en elke keer kreeg ik iets te horen in de trant van: "Nee, die kat kan je niet nemen, want hier doet hij het goed, maar in huiselijke omgeving zit hij alleen maar onder de kast." of "Die kat is niet zindelijk." of "Die kat krabt alles kapot wat ie tegenkomt in huis." Ik ben blij dat ze zo eerlijk waren hoor, maar wat doen die katten daar dan? Wie neemt zo'n beest willens en wetens in huis? Die zitten daar maar een beetje weg te kwijnen in het asiel totdat ze overlijden. :catscratchhead

Hier in Genève zitten er trouwens genoeg katten in het asiel die verdacht veel weg hebben van raskatten. Maar als ik dan de omschrijving lees, "un peu piquante, mais charmante", dan denk ik: laat maar. Ook zie je vaak meer dan genoeg honden van een bepaald ras in het asiel of op een site waar ze herplaatst moeten worden. (Denk maar aan mensen die zonder te denken een Border Collie aanschaffen en dat zo'n beest uit verveling, omdat de baasjes zich nooit in het ras verdiept hebben, probleemgedrag gaat vertonen.) En wiens schuld is dat? In de eerste plaats toch zeker wel van de mensen die hebben besloten om zo'n beest aan te schaffen.

De HTK kittens die hier gratis of tegen kleine vergoeding aangeboden worden op het Zwitserse equivalent van marktplaats, zijn vaak snel weg. Ik zie zelfs vaak meer advertenties waarbij er actief gezocht wordt naar gratis kittens of kittens tegen een kleine vergoeding. Maar ik zie vaak dezelfde advertenties waarin raskittens tegen de hoofdprijs worden aangeboden maandenlang voorbij komen.

De situatie zal hier wel heel anders zijn dan in Belgie. Misschien ben ik blind, maar ik zie dus vrijwel nooit zwerfkatjes op straat rond banjeren. Ook niet toen ik nog in Amsterdam woonde. Eigenlijk alleen tijdens mijn vakantie in Turkije (ook heel veel zwerfhonden). En ik weet dus dat mijn vorige katje een zwervertje was. Maar misschien is het in stedelijk gebied sowieso wel anders?

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#129 Geplaatst 10 september 2011 - 18:08

Ik zal het toch NOG maar eens zeggen...
Ben vandaag naar het asiel in zwevegem geweest, ik kwam echt met tranen in mn ogen buiten, het puilde er echt uit van de kittens, 2 quarantaineplaatsen boemvol, alle hokjes met 2 katjes erin, zelfs noodgedwongen een kitten al bij al 4 weken in de ruimte bij het personeel.
Er stonden zelfs buiten kooitjes in quarantaine, ze komen daar ongelofelijk veel plaats tekort, echt schrijnend :(
Daar zat 1 kittentje, piepklein met een raar oogje, zat daar al een maand, laat ons zeggen dat het waarschijnlijk ook 4 weken oud was toen het daar binnenkwam...
Ik had zo met het stakkertje te doen! Ik wou het zo meenemen maar het zou onverantwoord zijn tegenover onze poezen :(
Ik had het zo graag geholpen, het was zo lief en speels...
Zelfs mijn vriend moest zich echt inhouden, en in die 5 jaar dat we samen zijn heb ik hem nog nooit zien huilen, zelfs nog geen tranen in de ogen, tot vandaag.
dat zegt voor mij echt meer dan genoeg!
Dan heb je naast alle opgesloten kittens ook nog de rondlopende volwassenen die rond je benen komen draaien, hunkerend naar streeltjes...
Ik voel me sinds het asiel heel neerslachtig, maar probeer me toch op te trekken aan het feit dat we royal canin voer hebben afgegeven en met een hondje gewandeld, al is het natuurlijk peanuts :cry:

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 10 september 2011 - 18:33

Het wel doen, met de redenering dat jij geen schuld hebt aan de kittens in het asiel, DAT is pas oogkleppen opzetten. Egoïstisch en dom. En meer zeg ik er niet over.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#131 Geplaatst 10 september 2011 - 19:04

hilleke zei:

Het rare is, ze start een topic, met een vraag, terwijl ze amper reageert op onze opmerkingen, en blijft ondanks zeer sterke argumenten om het niet te doen halstarrig bij haar mening. Waarom dan dit topic openen?

Heb het al eerder gezegd mss heeft ze dit topic gezet gewoon om beetje te stoken en oproer te maken, en het lukt haar nog best ook zo te zien.

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#132 Geplaatst 10 september 2011 - 20:18

catherine zei:

Heb het al eerder gezegd mss heeft ze dit topic gezet gewoon om beetje te stoken en oproer te maken, en het lukt haar nog best ook zo te zien.

Van zulke mensen moet ik kotsen!

Groetjes van de Karwendeltjes.

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#133 Geplaatst 10 september 2011 - 21:00

B&B zei:

De situatie zal hier wel heel anders zijn dan in Belgie. Misschien ben ik blind, maar ik zie dus vrijwel nooit zwerfkatjes op straat rond banjeren. Ook niet toen ik nog in Amsterdam woonde. Eigenlijk alleen tijdens mijn vakantie in Turkije (ook heel veel zwerfhonden). En ik weet dus dat mijn vorige katje een zwervertje was. Maar misschien is het in stedelijk gebied sowieso wel anders?

Ik woon in Amsterdam en er lopen hier wel degelijk een hoop zwerfkatjes (hoewel je dat niet altijd van de buitenkant kunt zien). Bij mij in de buurt wonen er ook een paar, maar die zijn ooit van mijn buurvrouw geweest (hoewel ze dat ontkent). Maar je ziet het niet altijd aan de buitenkant dat het zwerfkatten zijn, want er zitten hier in mijn buurt wel een hoop katten liefhebbers, dus ze krijgen genoeg te eten!
Geplaatste afbeelding

Guest_timus_*
Guest_timus_*

#134 Geplaatst 10 september 2011 - 21:24

papaver zei:

Tja, ik wist het echt niet :catnoknow . Ik heb ook al twintig jaar geen tv en ook een laatbloeier wat internet betreft. Ik weet het, een beetje wereldvreemd, maar soit, dat heeft zo zijn redenen.
Zoals ik ook al zei, ik ben niet opgegroeid tussen dieren en heel het wereldje was nieuw voor mij (verschil htk/rassen, ziektes, problematiek,...). Ik ben boeken beginnen kopen en heb zo gaandeweg veel over de kattenwereld gelezen en geleerd én de verschillende rassen ontdekt. En ik héb mijn katten gekozen eerst op basis van karakter (niet elk ras is voor iedereen even geschikt!) en dan uiteraard op het uiterlijk. Moeilijk kiezen, hoor tussen Al dat moois.
Ik vind je een beetje kort door de bocht met je reactie. Niet iedereen heeft het geluk gehad te mogen opgroeien op een boerderij tussen zoveel dieren ;) .

wou je er ook helemaal niet mee aanvallen hoor, was een bedenking die ik me maakte,... :LOL:

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#135 Geplaatst 10 september 2011 - 22:06

timus zei:

wou je er ook helemaal niet mee aanvallen hoor, was een bedenking die ik me maakte,... :LOL:

Aardig van je om dat nog even te zeggen :d