Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.

• Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#196 Geplaatst 12 september 2011 - 20:26

ginnie zei:

hoe typ je dan? Kun je mij dat ook leren?
Pen in de mond en dan letter voor letter tot de balen erop volgen en dus maar ff opgeef en dan opnieuw begin :x

Guest_noesje_*
Guest_noesje_*

#197 Geplaatst 12 september 2011 - 20:37

Ik heb deze discussie al zo vaak met mensen gehad, wordt er een beetje moe van....
Als ik tegen een buurvrouw met 5 open poezen op de boerderij vraag waarom ze ze niet laat helpen omdat ik het niet nodig vind al die nestjes die er daar geboren worden krijg ik gelijk de vraag terug: jij fokt toch ook???
en als ik dan zeg dat mijn katten ge-ent, getest en gezond zijn zegt ze dat die van haar ook gezond zijn...
Ik heb het opgegeven, ik weet dat ze ze toch nooit zal laten helpen omdat dat haar geld kost. :evil:

maar haar kittens lopen weg van de boerderij, de polder in, verwilderen en verwaarlozen en zorgen na een tijdje voor nog meer zwerfkittens...

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#198 Geplaatst 12 september 2011 - 20:53

Tinne zei:

Er dient toch voorzichtig mee omgesprongen te worden. Een teveel aan konijnen, fazanten, en andere prooidieren... die zouden er niet zijn als de mens niet zo stom was om de natuurlijke vijanden ervan te bejagen en hun leefgebied af te nemen. Katten leven ook al langer in het wild. Mijn inziens is het niet de bedoeling dat we alle zwerfkittens of het 'overschot' zouden euthanaseren. Dit haalt niets uit. Het enige wat er, in mijn ogen, mee bereikt wordt is het feit dat er jaarlijks dieren moeten worden geëuthanaseerd. Het is geen oplossing op lange termijn. We zouden er beter aan doen om de gezonde dieren te castreren/steriliseren. En ons blijven inzetten om mensen bewust te maken van hun verantwoordelijkheden.

Op hun eigen manier helpen katten immers mee om een evenwicht te bewaren in de natuur. Net als roofvogels, vossen, etc. Konijnen en andere 'plaagdieren' mogen dan wel als vervelend worden ervaren, maar ook zij hebben een functie in het ecosysteem. Het zijn wij die dat evenwicht verpest hebben. En de dieren zijn er de dupe van. Vreselijk vind ik dat! De mens zou degene moeten zijn met verstand, aangezien we onszelf beschouwen als superieur. Persoonlijk vind ik dat er van onze zogenaamde intelligentie vaak weinig is te merken.

Dit vind ik prachtig verwoord Tinne. :thumb:
Het enige verschil dat ze de fazanten hier uitzetten dan kunnen de moordlustige jagers hun nog eens uitleven op deze dieren. En het ene konijntje dat hier toevallig loopt gaat er dan ook nog aan. :(
:catwalk Als een dakloze kat kon spreken zou ze waarschijnlijk zeggen: "geef me een schuilplaats, voedsel, gezelschap en liefde en ik zal je kameraadje voor het leven zijn". :catwalk

Guest_tijger145_*
Guest_tijger145_*

#199 Geplaatst 13 september 2011 - 14:06

oke hier ben ik dan weer.
Eerst en vooral het spijt me dat ik niet elke dag tijd heb om hier op dit forum te reageren. Ik heb ook nog wel andere dingen te doen hoor. En dat mensen dan denken dat ik hier enkel ben om ruzie enz te stoken nou mooi lief zijn jullie voor nieuwkomers seg. OOK als het over TS gaat vermoed ik dat het over mij gaat, ja noem me nu maar achterlijk maar dit had ik eerst niet echt door. Nogmaals ik ben hier nieuw dus kon zijn dat er iemand was met die nickname he. IK had dit topic geopend omdat ik hier idd wat reactie had gelezen over mensen die tegen huiskatten waren die kittens krijgen, maar het wel oke vonden voor raskatten. Dit kwam voor mij over als een raskat is meer dan een huiskat. En zelfs nu vind ik idd nog dat er veel hier zo lijken te denken.
Ik vind het zeer erg dat niet alle mensen zoveel geven om hun huisdier als ik maar ik ben ik en niet een ander. Ik had al duidelijk gemaakt denk ik dat ik alles over heb voor men schatjes of ze me nou veel geld gekost hebben of niet. IK vind dat iedereen zo zou moeten denken maar ik weet ook wel dat dit niet het geval is. ZEER spijtige zaak.
Dit slaag dus op al die verhalen van onverantwoordelijke mensen die hun beestje maar aan zen lot over laten. Over het fok gedeelt van mijn katten ( vermist er hier zoveel zijn die willen weten of ze me overtuigt hebben of niet) .zowiso ga ik er twee laten  helpen voor ze buiten mogen. EN dit 1tje voor  haar eigen gezondheid en veiligheid ze is nu een heel kleine kitten en volgens de da zal ze een heel klein en fijn katje blijven dus is het niet veilig om haar te laten jongen. Bij de ander deze is echt een wildebras en ja ik weet dat ze nog heel jong zijn maar het verschil kwa karakter zie je toch al wel. Ze zou geen goed mama zijn waarschijnlijk. Te weinig intressse hebben in haar kittens en te actief zijn ( buiten willen gaan jagen is leuker dan die kleine mormels :d ) . Voor de ander nog 1 tje dus zal ik zien eens de tijd daar is. Dat van die opvang lijkt me wel een heel goed idee.Ik  wou dit zowiso al doen éénmaal ik met pensioen zou mogen gaan ( ja dit duurt nog wel een heeeeel tijdje) En dit voor alle jonge diertjes dat wat hulp nodig hebbben. Dus mss kan ik er volgend jaar al mee beginnen voor katten enkel dan. Zo  veel zullen jullie hier niet meer van mij horen ( ik voel me hier niet echt welkom ) tis nooit mijn bedoeling geweest om hier de boel op stelten te  zetten.
Ik had net 3 nieuwe kittens en het leek mij wel leuk om mij te mengen onder mensen die mss iets meer ervaring hadden en hun zowel al het leuks en zot te kunnen melden van de bengels als ook mijn vragen kwijt te kunnen. Maar vermist er nu al zoveel mensen zijn die moeten kotsen van me en mij beschuldigen van stokerij omdat ik een paar dagen niet reageer zal ik wel ergens anders gaan met men vragen. Ergens waar ze wel kunnen lezen. Want ik had in het open topic gezet dat het vriendelijk en netjes moest blijven en heb dit meerdere malen herhaald. En dan  word ik beschuldig van stoken hmmm ach ja jammer dat sommig niet op een normaal manier kunnen discuteren en moeten kunnen schelden en ruzie maken.

Bij deze bedankt voor de reactie en voor sommig bedankt voor de nuttig info
Het bovenstaande is heus niet op iedereen hier bedoelt.
Met vriendelijke groeten
tijger en de bende.
Ps je mag deze post dus stoppen en zelfs weghalen.

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#200 Geplaatst 13 september 2011 - 14:32

tijger145 zei:

oke hier ben ik dan weer.
Eerst en vooral het spijt me dat ik niet elke dag tijd heb om hier op dit forum te reageren. Ik heb ook nog wel andere dingen te doen hoor. En dat mensen dan denken dat ik hier enkel ben om ruzie enz te stoken nou mooi lief zijn jullie voor nieuwkomers seg. OOK als het over TS gaat vermoed ik dat het over mij gaat, ja noem me nu maar achterlijk maar dit had ik eerst niet echt door. Nogmaals ik ben hier nieuw dus kon zijn dat er iemand was met die nickname he. IK had dit topic geopend omdat ik hier idd wat reactie had gelezen over mensen die tegen huiskatten waren die kittens krijgen, maar het wel oke vonden voor raskatten. Dit kwam voor mij over als een raskat is meer dan een huiskat. En zelfs nu vind ik idd nog dat er veel hier zo lijken te denken.
Ik vind het zeer erg dat niet alle mensen zoveel geven om hun huisdier als ik maar ik ben ik en niet een ander. Ik had al duidelijk gemaakt denk ik dat ik alles over heb voor men schatjes of ze me nou veel geld gekost hebben of niet. IK vind dat iedereen zo zou moeten denken maar ik weet ook wel dat dit niet het geval is. ZEER spijtige zaak.
Dit slaag dus op al die verhalen van onverantwoordelijke mensen die hun beestje maar aan zen lot over laten. Over het fok gedeelt van mijn katten ( vermist er hier zoveel zijn die willen weten of ze me overtuigt hebben of niet) .zowiso ga ik er twee laten helpen voor ze buiten mogen. EN dit 1tje voor haar eigen gezondheid en veiligheid ze is nu een heel kleine kitten en volgens de da zal ze een heel klein en fijn katje blijven dus is het niet veilig om haar te laten jongen. Bij de ander deze is echt een wildebras en ja ik weet dat ze nog heel jong zijn maar het verschil kwa karakter zie je toch al wel. Ze zou geen goed mama zijn waarschijnlijk. Te weinig intressse hebben in haar kittens en te actief zijn ( buiten willen gaan jagen is leuker dan die kleine mormels :d ) . Voor de ander nog 1 tje dus zal ik zien eens de tijd daar is. Dat van die opvang lijkt me wel een heel goed idee.Ik wou dit zowiso al doen éénmaal ik met pensioen zou mogen gaan ( ja dit duurt nog wel een heeeeel tijdje) En dit voor alle jonge diertjes dat wat hulp nodig hebbben. Dus mss kan ik er volgend jaar al mee beginnen voor katten enkel dan. Zo veel zullen jullie hier niet meer van mij horen ( ik voel me hier niet echt welkom ) tis nooit mijn bedoeling geweest om hier de boel op stelten te zetten.
Ik had net 3 nieuwe kittens en het leek mij wel leuk om mij te mengen onder mensen die mss iets meer ervaring hadden en hun zowel al het leuks en zot te kunnen melden van de bengels als ook mijn vragen kwijt te kunnen. Maar vermist er nu al zoveel mensen zijn die moeten kotsen van me en mij beschuldigen van stokerij omdat ik een paar dagen niet reageer zal ik wel ergens anders gaan met men vragen. Ergens waar ze wel kunnen lezen. Want ik had in het open topic gezet dat het vriendelijk en netjes moest blijven en heb dit meerdere malen herhaald. En dan word ik beschuldig van stoken hmmm ach ja jammer dat sommig niet op een normaal manier kunnen discuteren en moeten kunnen schelden en ruzie maken.

Bij deze bedankt voor de reactie en voor sommig bedankt voor de nuttig info
Het bovenstaande is heus niet op iedereen hier bedoelt.
Met vriendelijke groeten
tijger en de bende.
Ps je mag deze post dus stoppen en zelfs weghalen.

Voel je niet zo persoonlijk aangevallen. Moeten kotsen van jou is echt te ver hoor, sommigen hebben gezegd dat ze moeten kotsen van mensen die hier enkel berichten plaatsen om discussies uit te lokken maar als dat niet je bedoeling was, moet je je toch niet aangevallen voelen. Ik ben akkoord dat men er niet van moet uitgaan dat iemand die 1 dag niet reageert, enkel een bericht gepost heeft om te stoken. Maar weet dat een forum, waar enkel schriftelijk gediscuteerd wordt met mensen die je eigenlijk niet kent, ja, die zijn natuurlijk nooit zo genuanceerd als een face-to-face gesprek, waar je beter ziet wat de andere bedoelt door zijn mimiek enz.

Discussies over fokken met HTK'er gaan er altijd verhit aan toe, lees maar eens na. Alles heeft te maken met de vele sukkeltjes in de asiels en het dweilen met de kraan open.

Sorry daarvoor

Guest_tijger145_*
Guest_tijger145_*

#201 Geplaatst 13 september 2011 - 15:11

Hoe plaats ik meerde quote's in 1 bericht ?

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#202 Geplaatst 13 september 2011 - 15:18

Je ziet normaal 3 knopjes staan links onderaan een bericht. Het 2e knopje, met de aanhalingstekens en het plusje op, moet je aanduiden bij de berichtjes die je wil citeren. Dan druk je op reageer. Probeer maar eens :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#203 Geplaatst 13 september 2011 - 15:44

Tinne zei:

Je ziet normaal 3 knopjes staan links onderaan een bericht. Het 2e knopje, met de aanhalingstekens en het plusje op, moet je aanduiden bij de berichtjes die je wil citeren. Dan druk je op reageer. Probeer maar eens :)

Bij mij staan die knopjes rechts. :s Of is jouw links misschien jouw rechts? ;)

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#204 Geplaatst 13 september 2011 - 15:44

Foutje! Te snel geweest, het is inderdaad rechts :)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#205 Geplaatst 13 september 2011 - 15:51

beeld je eens even in:

je wordt elke dag geconfronteerd met mensen die kittens in dozen steken, die dicht tapen en in de vijver gooien of in eenglasbak. of kittens die over de omheining van je asiel worden gegooid en zo hard terecht komen dat ze sterven...

Beeld je eens in dat je elke dag telefoon krijgt, over katten die men niet kwijt raakt, dat men dreigementen moet aanhoren: haal deze katten op of ik sla ze de kop in.... Elke dag, de telefoon die rinkelt en waarop je moet antwoorden: sorry, we hebben geen plaats, we zitten vol, we kunnen je kittens niet opnemen

dat je weet van plaatsen, van aisleen waar ze alles onder de 12 weken doodspuiten, van kittens die bij bosjes sterven in een asiel of die men gewoon laat crepreren omdat men er toch genoeg heeft,....

en dat er dan iemand komt vragen of ze nu wel of neit een nestje van haar kat moet nemen. Natuurlijk dat daar heel hevig wordt op gereageert. deze mensen zien de zwarte kant van de katteneiegenaars, die zien het overschot en die zien zlke dag weer kittens die het niet zullen halen, kittens die vruchteloos wachten op een baasje dat niet komt omdat er meer kittens zijn dan mensen die een kitten willen.

dat is het probleem. er zijn meer kittens dan mensen die een kitten willen. elk nieuw kitten is dus een vergroting van het probleem, is dus weer een kitten meer dat geen baasje vindt. mss dat jou kitten een baasje vindt, maar dan is er ergens in een asiel een kitten dat door jou kat te laten jongen geen baasje vindt.

raskatten is anders, raskatten vragen een investering om te fokken en daar heeft men dus een markt regulatie. overaanbod = men verliest geld omdat men zijn katten neit kwijt geraakt. bij gewone katten is dat dus niet zo, daarom zijn ze ook gratis. en gratis zijn is nefast voor een kat. hoe minder ze kost, hoe meer kans ze heeft op verwaarlozing.

en vergeet niet: je speelt russische roulette met je kat hé. Eeen aids kater of leucose kater en je kat loopt tijdens het paren een dodelijke ongeneeslijke ziekte op. 10% van de katten heeft aids (studie in gent).
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Guest_tijger145_*
Guest_tijger145_*

#206 Geplaatst 13 september 2011 - 16:33

eventjes wat quote's neer zetten om duidelijk te maken waar ik het in mijn vorig post op bedoelde. En Srr als ik niet iedereen beantwoord.
Ik zal er ook de quote's zetten die ik vind dat toch persoonlijk op mij bedoelt lijken.

[quote name='papaver']TS, zou je het zelf zien zitten om zoiets eventueel te doen? Ben benieuwd naar wat je erover denkt ;) .
[/quote]

ja dat zie ik dus zeker zitten

[quote name='catherine'][SIZE=4]Zou het niet beter zijn dat jullie allemaal eens kalmeren, zo van deze topics hebben we er al meerdere gehad en die beginnen en eindigen allemaal hetzelfde. Een deel leden zitten hier hun echt op te jagen en ik begrijp ze wel. Maar heb je er al eens bij stil gestaan dat dit is wat de TS wil, beetje steuren....[/SIZE]
Sommige mensen zijn niet voor reden vatbaar en doen toch hun eigen willetje spijtig genoeg. [/quote]
dit is er toch wel van uitgaan dat ik de bedoeling had om te stoken. Mss moet je dan de begin topic eens  lezen he. En niet voor reden vatbaar mag ik eerst nog de tijd om dit alles zelf te lezen en er op te reageren ???
En mijn eigen willetje door drijven ja ik kan ook voor mezelf denken ja dank u.

[quote name='hilleke'] Het rare is, ze start een topic, met een vraag, terwijl ze amper reageert op onze opmerkingen, en blijft ondanks zeer sterke argumenten om het niet te doen halstarrig bij haar mening. Waarom dan dit topic openen?
[/quote]

Hier wederom  ( mag ik eerst de tijd om zelf alles te lezen en hier op te reageren) . En Hoe kan jij er nu van uitgaan dat ik bij mijn mening blijf als je vind dat ik niet reageer ???? Dan kan ik ook geen mening gegeven hebben he

[quote name='Tinne']Waarschijnlijk niet zeker, zoals zo veel mensen die onze mening vragen en uiteindelijk toch lekker hun eigen zin doen? Ik word hier zo boos om! :evil: [/quote]

Het is de bedoeling normaal gezien dat nieuwkomers hier vragen kunnen stellen en hier een antwoord op krijgen, ja toch of zie ik dit verkeerd ???
Wat zij dan doen met dit antwoord is hun zaak. Jij heb je antwoord gegeven en meer kan je niet doen daar moet je je dus ook niet druk in maken. En door boos te worden ga je zeker niet meer bereiken. En een mening is iets persoonlijks en hier moet je de rest van de werld niet van overtuig.Ja je mag discuteren maar als die persoon bij zijn mening blijft dan is dat zo.

[quote name='catherine'][SIZE=4]Heb het al eerder gezegd mss heeft ze dit topic gezet gewoon om beetje te stoken en oproer te maken, en het lukt haar nog best ook zo te zien.[/SIZE][/quote]

Mag ik hier dan boos van worden ??? Zelfs al zeg ik meerder malen dat het beleeft en vriendelijk moet blijven is het nog mijn fout dat jullie dit niet kunnen ???? Ik Heb hier bij mijn weten geen schuld aan hoor ik ben buiten nu mss altijd braaf en beleeft gebleven !!!! Heb zelfs te weinig gezegt/ gereageerd volgens sommig.

[quote name='Karwendel']Van zulke mensen moet ik kotsen! [/quote]

Dank je wel dit vat ik toch vrij persoonlijk op of is dit verkeerd gezien van me. Ik hoop dat je dan een emmertje bij je had :misselijk: En Ja ik voel me aangesproken niet omdat ik dit werkelijk gedaan heb maar wel omdat het een reactie was op zaken die ik zo gezegt aan het doen zou zijn. Lees eerst de volledige topic voor je zo iets neer zet. :trance:

[quote name='dolfjeweerwolfje']
Naar mijn gevoel staat haar mening vast en wilde ze reacties uitlokken. Want ze WIST hoe de meeste er hier tegenover stonden.
Maar ben ook wel benieuwd naar haar reactie.[/quote]

Als ik het had geweten dan had ik het idd niet hoeven vragen he . En ja ik wilde reactie is dat niet logis ??? Als ik tegen muren wil praten hoef ik dit niet op internet te doen he. En ja ik had eerst heel het forum kunnen doorlezen en dan had ik het waarschijnlijk wel geweten. Maar dit heb ik dus niet gedaan. Mijn fout mss maar verwacht je nu werkelijk dat een nieuwkommer hier alles eerst grondig lees voor ze zelf iets mogen zeggen ??

[quote name='B&B']Hieruit blijkt toch heel duidelijk wat de intentie van TS is?

Sommige mensen zeggen inderdaad alleen dingen om een discussie op gang te krijgen. En ik zie niet zo in waarom dat zo'n probleem is. Sommige mensen hier winden zich blijkbaar nogal op, maar dat hoeft helemaal niet. Door rustig te blijven, goed te lezen en de juiste argumenten te gebruiken bereik je vaak veel meer.

Ik vind het wel een interessant onderwerp. Misschien is het al 100 keer eerder besproken, maar daar was ik niet bij he. :catangel [/quote]

Thx ik heb niet alles gequote maar je reatie was dus op mijn begin bericht maar blijkbaar ben je één van de weinige die dit ook gelezen heeft. Ookal word er hier vaak gezegt van dit is al eens gezegt of dat kan je ergens anders lezen ben ik blijkbaar niet de eenig die zomaar reageert op iets zonder eerst alles door te nemen.

[quote name='Sedes']'k denk het ook. Aan de ene kant goed dat ze een topic aanmaakt met de vraag, maar als je je die vraag al stelt dan weet je eigenlijk toch al (deels) het antwoord.[/quote]

Nogmaals als ik het antwoord had geweten dan had ik het niet hoeven vragen he. En het was eigenlijk ook niet echt een ja nee vraag he. Ik wou weten waarom het voor zoveel hier wel oke is om met een raskat te fokken maar mag een huiskat niet een nestje hebben. En neen daar wist ik het antwoord niet op.

[quote name='Eragon'] Voel je niet zo persoonlijk aangevallen. Moeten kotsen van jou is echt te ver hoor, sommigen hebben gezegd dat ze moeten kotsen van mensen die hier enkel berichten plaatsen om discussies uit te lokken maar als dat niet je bedoeling was, moet je je toch niet aangevallen voelen. Ik ben akkoord dat men er niet van moet uitgaan dat iemand die 1 dag niet reageert, enkel een bericht gepost heeft om te stoken. Maar weet dat een forum, waar enkel schriftelijk gediscuteerd wordt met mensen die je eigenlijk niet kent, ja, die zijn natuurlijk nooit zo genuanceerd als een face-to-face gesprek, waar je beter ziet wat de andere bedoelt door zijn mimiek enz.

Discussies over fokken met HTK'er gaan er altijd verhit aan toe, lees maar eens na. Alles heeft te maken met de vele sukkeltjes in de asiels en het dweilen met de kraan open.

Sorry daarvoor[/quote]

1) Als het niet naar mij gericht was dan had ik het ook niet persoonlijk opgevat. Maar als er gezegt word dat dit mijn bedoeling is en er word dan op gereageerd dat ze van zn mensen moeten kotsen dan vat ik dit wel persoonlijk op ja. Ookal heb ik er van in het begin duidelijk bij gezet dat dit niet de bedoeling was.

2) IK snap dat alle bedoeling niet duidelijk zijn via een forum maar is dit dan niet eerder een reden om vriendelijk te blijven dan om op elkaars kap te gaan zitten ?? En ik heb mijn bedoeling wel zeer duidelijk gemaakt in de begin post dan niet iedereen deze lees voor ze reageren of er geen rekening mee houden daar kan ik ook niet aan doen dat is hun fout niet de mijne.

3) Ik snap heus wel de frustratie van velen die proberen de kat van de straat te houden en uit het assiel willen maar nogmaals , Ik heb deze daar niet gezet. Dus hier hoef ik ook niet voor op men kop te krijgen he. Geloof me moet ik kunnen ze zouden er niet zitten hoor al die sukkeltjes. Maar dat in onmogelijk. Dus vandaar dat ik vind dat je moet kijken naar je zelf doe het zelf goed en hoop dat de rest het ook ooit inziet. Een dier is geen wegwerpmateriaal!!! Dat weet ik zelf ookwel. Niet kwaad bedoelt hoor. Maar vind het zo pijnlijk dat mijn hartje breekt als ik een arme stakker zie ( eender wat voor beestje) en dan hier het gevoel wor gevenen dat ik er niets om zou geven.

4) Je srr is ontvang thx Bij deze is die van mij ook opgestuur voor de heibel die ik hier maak :d

[quote name='Tinne']Je ziet normaal 3 knopjes staan links onderaan een bericht. Het 2e knopje, met de aanhalingstekens en het plusje op, moet je aanduiden bij de berichtjes die je wil citeren. Dan druk je op reageer. Probeer maar eens :) [/quote]

thx tis dus gelukt :love3:

Zo Dit moest er allemaal eventjes uit.
greets tijger
En als ik nu niet direct terug reageer schiet me dan niet dood he.
Met 1 pup, 3 kittens en 2 fretjes hebg ik wel voldoende te doen op een dag na men werk. Ha en dan ook nog een ventje en huishouden dan graag wat aandacht en verzorging hebben :d

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#207 Geplaatst 13 september 2011 - 16:45

Maar nu de vraag waar het om ging? Ga je nu een nestje nemen met je poes?
Geplaatste afbeelding

Guest_tijger145_*
Guest_tijger145_*

#208 Geplaatst 13 september 2011 - 16:57

[quote name='wea'] beeld je eens even in:

je wordt elke dag geconfronteerd met mensen die kittens in dozen steken, die dicht tapen en in de vijver gooien of in eenglasbak. of kittens die over de omheining van je asiel worden gegooid en zo hard terecht komen dat ze sterven...

Beeld je eens in dat je elke dag telefoon krijgt, over katten die men niet kwijt raakt, dat men dreigementen moet aanhoren: haal deze katten op of ik sla ze de kop in.... Elke dag, de telefoon die rinkelt en waarop je moet antwoorden: sorry, we hebben geen plaats, we zitten vol, we kunnen je kittens niet opnemen

dat je weet van plaatsen, van aisleen waar ze alles onder de 12 weken doodspuiten, van kittens die bij bosjes sterven in een asiel of die men gewoon laat crepreren omdat men er toch genoeg heeft,....

en dat er dan iemand komt vragen of ze nu wel of neit een nestje van haar kat moet nemen. Natuurlijk dat daar heel hevig wordt op gereageert. deze mensen zien de zwarte kant van de katteneiegenaars, die zien het overschot en die zien zlke dag weer kittens die het niet zullen halen, kittens die vruchteloos wachten op een baasje dat niet komt omdat er meer kittens zijn dan mensen die een kitten willen.

dat is het probleem. er zijn meer kittens dan mensen die een kitten willen. elk nieuw kitten is dus een vergroting van het probleem, is dus weer een kitten meer dat geen baasje vindt. mss dat jou kitten een baasje vindt, maar dan is er ergens in een asiel een kitten dat door jou kat te laten jongen geen baasje vindt.

raskatten is anders, raskatten vragen een investering om te fokken en daar heeft men dus een markt regulatie. overaanbod = men verliest geld omdat men zijn katten neit kwijt geraakt. bij gewone katten is dat dus niet zo, daarom zijn ze ook gratis. en gratis zijn is nefast voor een kat. hoe minder ze kost, hoe meer kans ze heeft op verwaarlozing.

en vergeet niet: je speelt russische roulette met je kat hé. Eeen aids kater of leucose kater en je kat loopt tijdens het paren een dodelijke ongeneeslijke ziekte op. 10% van de katten heeft aids (studie in gent). [/quote

Dit is idd verschrikkelijk maar in mijn utopia zouden de mensen die dit doen met hun kitten geen dieren mogen hebben.  Als je een kitten kan verdrinken of weggooien dan wil ik niet weten wat je doen met je kat die zo net je biefstuk gepikt heeft ,of in je zetel heeft geplast.En ja deze dieren worden dan wel bijgehouden mss maar is dit dan beter. Ik kom uit een gezin waar met de harde hand werd geregeert en dit voor alles en iedereen. En hoe graag ik mijn beestje bij mij ouders ook zag vaak heb ik gedacht oooo toe doe ze naar een asiel alles was beter dan dat. Ja ze kregen wel de verzorging die ze nodig hadden dat wel ( eten, water, DA..)
Maar Veilig en geborgen waren ze niet bij mijn ouders. En geloof me ik heb dus wel wat dierenleed gezien maar op die leeftijd wat kon ik doen als ik er iets over zee kreeg ik de klop. Vaak ben ik met deze gevolgen toch tussen bijden gekomen maar heb er nog steeds naare gedachten en herineringen aan. De reden dat ik mijn kat zou laten jongen is gewoon omdat ik verliefd ben op beestje moet ik kunnen ik zou ik een zoo gaan wonen. Maar mss is de oplossing dan eerder dat ik idd aan opvang ga doen dan dat ik mijn kat die behoeftens laat bevredigen.  Als er daar mss een topic over zou worden geopen met info over hoe je dit juist regels en hoe het is zijn werk gaat. Dat zou ik leuk vinden of moet ik dat ergens gaan zoeken ?
Mijn hart voor beestje is zoooooo groot jammer genoeg mijn wonig en portemonee niet :cry: Maar ooit dan zal ik hier een oplossing voor vinden.
Kon ik al het dierenleed maar doen verdwijen ( pfff nu heb ik weer even een hekel aan de superieure mens grrrrrrrrrrr) Want het zijn niet enkel de katten waar ik dan aan dek hoor maar elke diersoord die met uitsterven bedrijgt is puur omdat wij een mooie jas willen of daar willen gaan wonen .
Maar swat genoeg of ik heb zelf een emmer nodig sevens.
IK begrijp je frustratie echt wel hoor.
Maar ik ging er van uit dat dit een forum was voor dierenliefhebber en ging er dus ook van uit dat er geweten zou zijn dat ik zowiso het best voor heb met de beestjes.

ps
nog eventjes dit
Als ik de poes laat helpen dan kan zij toch nog steeds aids krijgen.
Of gaat ze dan geen seks meer hebben ??? Tis toch ook niet omdat ik geen kinderen zou kunnen krijgen ik daarom veilig ben voor soa's

greets
tijger

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#209 Geplaatst 13 september 2011 - 17:02

Tijger145 als je dan je schatten van katten zo mooi vindt wil je eens een foto van hen plaatsen .
En verder zwijg ik hier want ik heb ook twee raskatten .
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#210 Geplaatst 13 september 2011 - 17:05

Een gecastreerde kat zal gewoonlijk geen sex meer willen (enkele hitsige jeweetwelkaters uitgezonderd) en dus ook niet zo snel meer een gevecht aangaan, daardoor is het risico FIV (kattenaids) te krijgen minimaal.

Als je werkelijk op wil vangen dan een informeren bij katten/kittenopvangen in de buurt, ze zullen dolgelukkig zijn met nieuwe vrijwilligers die zich voor de diertjes willen inzetten. Zo kun jij van poezels en kittens genieten en worden da kosten door de stichting gedragen. Oook met een klein inkomen kun je dan heel veel doen voor diertjes die je hulp heeeeeel erg hard nodig hebben.