Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.

• Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
Guest_Raider_*
Guest_Raider_*

#31 Geplaatst 09 september 2011 - 13:59

hilleke zei:

Sommige mensen zouden inderdaad beter geen kinderen op de wereld zetten, maar daar gaat het hier niet over.
I beg to differ. Daar gaat het hier EXACT over, namelijk over rechtlijnig denken. Mijn vergelijking is verregaand maar wel correct. Hier worden steeds lijnen uitgezet zonder marge. Mensen die met een HTK willen kweken worden hier altijd op terechtgewezen (door sommige zelfs vergeleken met moordenaars) omdat er een enorm kittenoverschot is in de assielen. Als we dan toch rechtlijnig denken dan noem ik hier elke fokker/cattery ook onverantwoord omdat zij rechtstreeks bijdragen aan dat kittenoverschot door kittens in de wereld te brengen die de kansen op plaatsing van asiel kittens afnemen. De bezwaren die hier naar voren worden gebracht zijn ook van tel op fokkers, maar daar lees je hier nergens in de topics commentaar over. De enigste reacties in die topics zijn 'schattige dingskes, ik wil er ook 1, hoe lieffff, ooooooooh en nen hoop smileys. Als je met een HTK verantwoord wil fokken dan doe je dat toch zeker, anders moet elke manier van fokken maar verboden worden tot het kittenoverschot over is.

Bewerkt door Raider, 09 september 2011 - 14:01.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#32 Geplaatst 09 september 2011 - 14:00

Zolang er naïeve mensen met oogkleppen rondlopen, gaan de asielen en opvanggezinnen elk jaar opnieuw worden overstelpt met kittens en katten.

En er zijn precies wel nog heel veel naïeve mensen. Omdat je je poes mooi vindt, wil je er een nestje van?

Amai als ik van elk poesje dat ik mooi vind, een nestje wil, dan moet elke poes bevallen. :onzeker: Dat kan toch niet. Of zijn jouw poezen misschien mooier dan de mijne? ;)
Klinkt toch kei belachelijk, of vind je dat nu zelf niet?

Als je het persé eens wilt meemaken dat er kittens in je gordijnen hangen, of je geregeld ergens een kakje moet gaan zoeken, omdat ze te laat aan de kattenbak waren,.. kan ik je altijd wel aan een nestje helpen hoor. Genoeg gedumpte kittens of zwangere poezen. Je kan zelfs nog kiezen, als dat geen luxe is. O:)
En idd kittens, hoopje dons, dat is schattig. Ik smelt er ook telkens voor als ik eentje zie, maar ze worden snel groot. En wat als je ze niet kwijt geraakt? Ga je ze dan allemaal houden en ze dan allemaal steriliseren? Of ga je van hen dan ook nog eens een nestje willen omdat ze zo mooi zijn?

Ik snap sommige mensen toch niet hoor.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 09 september 2011 - 14:01

Aan iedereen die een htk-nestje wil, hier kan je er ook al over lezen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mauricke
Mauricke
  • 5.496 berichten
  • 4 katten

#34 Geplaatst 09 september 2011 - 14:03

Ik ben volledig akkoord met Arifiene. Laat ze maar eens een dagje komen meedraaien in het asiel. Het zal wel maar bij één dagje blijven.
En wat mensen kweken betreft. De gemengde zijn nog altijd de knapste. :LOL:

Guest_Raider_*
Guest_Raider_*

#35 Geplaatst 09 september 2011 - 14:05

Mauricke zei:

Ik ben volledig akkoord met Arifiene. Laat ze maar eens een dagje komen meedraaien in het asiel. Het zal wel maar bij één dagje blijven.
En wat mensen kweken betreft. De gemengde zijn nog altijd de knapste. :LOL:

Lees mijn reactie hierboven is. Hoe sta jij of Arifiene tegenover raskittens?

Bewerkt door Raider, 09 september 2011 - 14:07.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#36 Geplaatst 09 september 2011 - 14:12

Raider zei:

I beg to differ. Daar gaat het hier EXACT over, namelijk over rechtlijnig denken. Mijn vergelijking is verregaand maar wel correct. Hier worden steeds lijnen uitgezet zonder marge. Mensen die met een HTK willen kweken worden hier altijd op terechtgewezen (door sommige zelfs vergeleken met moordenaars) omdat er een enorm kittenoverschot is in de assielen. Als we dan toch rechtlijnig denken dan noem ik hier elke fokker/cattery ook onverantwoord omdat zij rechtstreeks bijdragen aan dat kittenoverschot door kittens in de wereld te brengen die de kansen op plaatsing van asiel kittens afnemen. De bezwaren die hier naar voren worden gebracht zijn ook van tel op fokkers, maar daar lees je hier nergens in de topics commentaar over. De enigste reacties in die topics zijn 'schattige dingskes, ik wil er ook 1, hoe lieffff, ooooooooh en nen hoop smileys. Als je met een HTK verantwoord wil fokken dan doe je dat toch zeker, anders moet elke manier van fokken maar verboden worden tot het kittenoverschot over is.

Je zegt het zelf "als je met een HTK verantwoord wil fokken". Ken jij mensen die dit op verantwoorde manier doen? Ik niet, en ik ben deze hier ook nog niet tegen gekomen. Testen doen ze niet, want die zijn te duur. Chippen gebeurt ook niet, want het is maar een HTK. Normaal gezien als je graag dieren ziet zal je ze wel laten ontwormen, ontvlooien en vaccineren. Maar een nestje van 5 kittens allemaal laten vaccineren kost veel geld.
Dan zwijg ik nog over het eten en kattenbakvulling.

DIe mensen die hier raskatten fokken, die doen dit allemaal verantwoord en met de nodige testen en DA bezoeken nadien. Een kitten vertrekt daar gezond. En dan vind ik het ook normaal dat er een vergoeding voor wordt gevraagd.
Een nestje kost alleen maar geld en veel geld.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#37 Geplaatst 09 september 2011 - 14:13

sorry Raider, maar mensen kunnen in geen enkel opzicht met dieren vergeleken worden.
Een mens is in de mogelijkheid om in zijn eigen behoeften te voorzien, hij kan zelfs als dakloze op straat overleven, bedelen, er zijn opvangplaatsen voorzien alsook plaatsen waar ze terecht kunnen voor eten.
Een kat, wat kan die? Die is afhankelijk van de mens, als die geen eten geeft, pech dan.
Zwerfkatjes planten zich nog altijd voor, naar mijn weten doen daklozen dit niet.

als wij ziek zijn kunnen we dit zeggen en gaan naar de dokter, een kat kan dit niet, is afhankelijk van de mens, dus stop met die vergelijking te maken.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#38 Geplaatst 09 september 2011 - 14:15

Je hebt nu eenmaal mensen die enkel raskatten willen en nooit een asielkat in huis zullen halen. Het is ook hun volste recht. Dus daarom is het ok dat er fokkers zijn voor raskatten.

Guest_Raider_*
Guest_Raider_*

#39 Geplaatst 09 september 2011 - 14:26

hilleke zei:

sorry Raider, maar mensen kunnen in geen enkel opzicht met dieren vergeleken worden.
Een mens is in de mogelijkheid om in zijn eigen behoeften te voorzien, hij kan zelfs als dakloze op straat overleven, bedelen, er zijn opvangplaatsen voorzien alsook plaatsen waar ze terecht kunnen voor eten.
Een kat, wat kan die? Die is afhankelijk van de mens, als die geen eten geeft, pech dan.
Zwerfkatjes planten zich nog altijd voor, naar mijn weten doen daklozen dit niet.

als wij ziek zijn kunnen we dit zeggen en gaan naar de dokter, een kat kan dit niet, is afhankelijk van de mens, dus stop met die vergelijking te maken.

Je focust jezelf op 1 zin in heel mijn reactie en trekt daar dan een verkeerde conclusie uit. Natuurlijk zijn mensen niet zoals katten (maar zoals jij het voorstelt zouden er zonder mensen geen katten zijn wat dus totaal niet het geval is), hoe hebben die beesten de afgelopen duizenden jaren dan overleeft? Maar daar gaat het helemaal niet over. Het gaat erover dat iedereen op deze site die hier wil kweken met een HTK virtueel word afgeschoten op basis dat er teveel katten in asielen zitten maar dat fokkers van raskatten wel lustig mogen door fokken met hun beesten. En dat is iets waar ik mij enorm in kan opboeien. 2 HTK-kittens of 2 ras-kittens zijn en blijven toch 2 kittens? Waarom mogen er van het ene geen nestjes zijn en van de andere wel?

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#40 Geplaatst 09 september 2011 - 14:27

Ik zit met oogkleppen op en ga verder op mijn handen zitten O:)
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#41 Geplaatst 09 september 2011 - 14:30

Raider zei:

Je focust jezelf op 1 zin in heel mijn reactie en trekt daar dan een verkeerde conclusie uit. Natuurlijk zijn mensen niet zoals katten (maar zoals jij het voorstelt zouden er zonder mensen geen katten zijn wat dus totaal niet het geval is), hoe hebben die beesten de afgelopen duizenden jaren dan overleeft? Maar daar gaat het helemaal niet over. Het gaat erover dat iedereen op deze site die hier wil kweken met een HTK virtueel word afgeschoten op basis dat er teveel katten in asielen zitten maar dat fokkers van raskatten wel lustig mogen door fokken met hun beesten. En dat is iets waar ik mij enorm in kan opboeien. 2 HTK-kittens of 2 ras-kittens zijn en blijven toch 2 kittens? Waarom mogen er van het ene geen nestjes zijn en van de andere wel?

Waarom wordt dit afgeraden? omdat er al een overschot is aan HTK's, en ja, ook tussen de fokkers van raskatten zitten er velen die niet deugen, en deze worden hier evenhard aangepakt. Maar heb jij al gehoord dat er raskatten worden gedumpt?

Ik niet.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#42 Geplaatst 09 september 2011 - 14:33

Raider zei:

Ik vind eerlijk gezegd dat Raider hier toch wel een punt maakt, hoor. Het overschot aan katjes in asielen is inderdaad verschrikkelijk. Door te fokken (htk of raskatjes) houd je dit overaanbod toch ook mee in stand?

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#43 Geplaatst 09 september 2011 - 14:37

papaver zei:

Ik vind eerlijk gezegd dat Raider hier toch wel een punt maakt, hoor. Het overschot aan katjes in asielen is inderdaad verschrikkelijk. Door te fokken (htk of raskatjes) houd je dit overaanbod toch ook mee in stand?

Mensen die persé een bepaald ras willen omdat het een goed karakter heeft en mooi uiterlijk, zullen enkel dit willen hoor. Zij gaan dan toch niet plots een HTK kat kopen.
Naar mijn weten zie je niet veel raskatten in asielen en opvang.

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 09 september 2011 - 14:38

Stel ik wil een crème Brits  Korthaar, komt niet zoveel voor, dus de kans is groot dat ik een lange  zoektocht tegemoet ga. Maar ik wil echt specifiek dat ras en die kleur  dus ik wacht gewoon.
Maar over het algemeen de mensen die een kat willen, en niet veel geld  willen uitgeven, willen gewoon een kat, nu, maakt niet veel uit welke  kleur ed. Dus die gaan op zoek, liefst nog naar kittens die al zo snel  mogelijk mee naar huis mogen. Als er dan niet zo van die 'oeps'nestjes  zijn, kunnen zij wel terecht in een opvang/asiel.
Maar ik ga niet naar een opvang omdat er toevallig geen crème Brits  Korthaar kittens beschikbaar zijn, ik wil er zo eentje, dus ik wacht.

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#45 Geplaatst 09 september 2011 - 14:38

Hier gaan we weer, altijd dezelfde discussies, altijd dezelfde argumenten (raskat, HTK'er). Ik vraag me soms af hoe je sommige mensen aan het verstand moet brengen dat er jaarlijks duizenden katten en kittens geëuthanaseerd worden omdat er te veel HTK'ers zijn.

Maar neen, ze zijn zo schattig, meneer, mijn kat is zo mooi dat ik een nestje wil, je moet de natuur toch zijn gang laten gaan. Ik noem dat niet rechtlijnig denken, eerder niet denken.

Ja, je zou met een HTK'er degelijk kunnen fokken maar dat houdt in, testen, onderzoek voorouders, uitkiezen partnerkat op basis van kwaliteiten en pluspunten om de minpunten van jouw kat aan te vullen, onderzoek markt - is de markt bereid te betalen voor een HTK'er tegen die prijs- degelijke voeding, inenting, chip, ontwormen, kennis van de kat, kennis van de ziektes, kennis van genetica, opvolgen casatratie (heel belangrijk) enz. Kan je dat alles bij jezelf terugvinden en heb je de nodige stappen ondernomen of ga je gewoon je kat even buiten laten en hopen dat ze zwanger terug binnen komt?

En vergelijk nu niet met een raskat. Diegene die een raskat wil gaat heus geen HTK'er nemen, zelf al zijn er gaan raskatten, dus dat is geen oplossing. Dat zijn andere principes en andere voorwaarden.

Ik ga niet zeggen dat alle FOKKERS (geen kwekers tenzij de mensen die het echt niet willen verstaan wat het verschil is tussen een dier en een plant, die mag je kwekers noemen) van raskatten het goed doen maar dat verandert niets aan het principe, maar er zijn veel meer prutsers bij de HTK'ers die hun kat gewoon laten zwanger worden, de kittens verpatsen zonder castratie, inentigen, ontwormingen en zo bijzonder actief meewerken aan de massale authanasie.