Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.

• Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#301 Geplaatst 15 september 2011 - 13:27

Gaan we nu weer terug ontopic dames? Elkaar persoonlijk dingen gaan verwijten lijkt me nergens voor nodig

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#302 Geplaatst 15 september 2011 - 13:30

hilleke zei:

graag meer uitleg want ik weet echt niet wat je met deze opmerking bedoelt

Je wijst toch zelf ook met de vinger naar "iemand" mij dus in je topic.
Het deel heb ik zelfs vet gedrukt.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#303 Geplaatst 15 september 2011 - 13:30

ginnie zei:

Gaan we nu weer terug ontopic dames? Elkaar persoonlijk dingen gaan verwijten lijkt me nergens voor nodig

Als ze mij hier persoonlijk aanvallen wil ik me graag verdedigen, sorry

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#304 Geplaatst 15 september 2011 - 13:30

ginnie zei:

Idd maar zo lijkt het hier tegenwoordig wel te gaan en daar erger ik me al een hele tijd aan :o

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#305 Geplaatst 15 september 2011 - 13:32

hilleke zei:

Als ze mij hier persoonlijk aanvallen wil ik me graag verdedigen, sorry

Wie valt wie hier nu aan....... ik heb toen gewoon geen reactie gegeven omdat ik maar weer dacht laat maar...... maar nu voel je jezelf wel aangevallen door Arifiene terwijl dat op hetzelfde neer komt.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#306 Geplaatst 15 september 2011 - 13:34

lees dan even goed aub, ik bedoel anderen, en die anderen zijn mensen die me een pb gestuurd hebben om een probleem in een opvang aan te kaarten, en dan vind ik het jammer dat ze niet vlug zelf de moeite doen om hiervoor klacht in te dienen ipv dit aan mij te melden.

Ik heb niet zoals Arifienne, jullie gezegd, maar anderen, dat is een hemelsbreed verschil.
Jullie = iedereen
anderen = niet iedereen

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#307 Geplaatst 15 september 2011 - 13:36

hilleke zei:

lees dan even goed aub, ik bedoel anderen, en die anderen zijn mensen die me een pb gestuurd hebben om een probleem in een opvang aan te kaarten, en dan vind ik het jammer dat ze niet vlug zelf de moeite doen om hiervoor klacht in te dienen ipv dit aan mij te melden.

Ik heb niet zoals Arifienne, jullie gezegd, maar anderen, dat is een hemelsbreed verschil.
Jullie = iedereen
anderen = niet iedereen

allez dan.... ik voelde me toch zeer duidelijk aangesproken...... :a
Dan heb ik niks gezegt... :oops:

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#308 Geplaatst 15 september 2011 - 16:48

Waar gaat dit nog over?

Ieder vogeltje zingt zo het gebekt is en de meesten kennen inmiddels de manier van uitdrukken van de leden die al langer lid zijn en *vaak* reageren. IS het nodig zo persoonlijk te worden en anderen op een enkel woord aan te vallen of zouden we naast elkaar en met elkaar voor kittens en katten kunnen gaan knokken?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#309 Geplaatst 15 september 2011 - 16:50

tussen mij en mikkeke is alles opgelost. was misverstand :)

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#310 Geplaatst 15 september 2011 - 17:23

Sihirci zei:

Waar gaat dit nog over?

Ieder vogeltje zingt zo het gebekt is en de meesten kennen inmiddels de manier van uitdrukken van de leden die al langer lid zijn en *vaak* reageren. IS het nodig zo persoonlijk te worden en anderen op een enkel woord aan te vallen of zouden we naast elkaar en met elkaar voor kittens en katten kunnen gaan knokken?

Ik ben het daar niet helemaal mee eens, ieder is verantwoordelijk voor zijn daden en woorden, ook op een forum. Het is niet de bedoeling dat iemand wegblijft omdat de bedenkingen te direct waren want we willen allen leren en dat anderen leren. Mensen die wegblijven en geen vragen meer durven stellen is denk ik niet het doel dat we voor ogen hebben Dat we samen moeten knokken, daar ben ik het mee eens.

Maar is eigenlijk volledig naast de kwestie, al een tijdje zelf dus misschien terug naar de topic

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#311 Geplaatst 17 september 2011 - 10:06

ik wil tochnog even ontopic reageren.

ten eerste heeft iedereen het recht om kittens te krijgen zowel ras als htk maar vind ik als het voor een goed doeleind is. maar voor leuk een nestje van mijn kat ben ik wel op tegen. ik vind kittens ook heel leuk om te zien maar ik zeg eerlijk ik heb geen tijd, geen geld en de kennis er niet van en ik wil het niet.
hoe vaak geberud het wel niet dat eerst 1 nestje en dat blijft niet bij 1 nestje?
laat je kat meteen sterriliseren, het is 1x in hun leven, en beter voor de kat want hoe zal het voor de kat zijn om jaar in jaar uit elke keer krols te worden? lijkt mij niet gezond.
neem nou dan 100 mensen hier op het forum een leuk nestje krijgen, met gemiddeld 4 kittens per nestje dat zijn al 400 kittens. en waarvoor? voor eigenbelang. maar hoe mooi zou het zijn als die 400 kittens geen leuk nestjes waren maar uit een asiel of opvang geadopteerd zou worden?

dus alsjeblieft ts haal dat boord voor je kop weg, laat je kat gewoon sterriliseren, is beter voor de kat en voor jezelf.

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#312 Geplaatst 25 september 2011 - 22:15

Ik snap wel het verlangen om een nestje te fokken, hoor. Ken wel meer mensen die zo verzot zijn op hun katjes dat ze daar graag jonkies van zien, dat heeft niet zozeer te maken met het willen van kittens, maar meer met een nageslacht willen voor het poesje of katertje waar je zo van houdt. Dat zie ik bij mijn moeder en dat zie ik in mijn stiekeme fantasietjes ook voor mijn katjes. Overigens bleven dat slechts bij wensen en geen realiteiten hoor, maar ik probeer uiteen te zetten waarom je dat zou willen als HTk eigenaar.

Daarbij moet ik wel zeggen dat, hoewel ik snap dat mensen waarde hechten aan mooie raskatten en veel van hun ras houden, ik het toch hypocriet blijf vinden om in deze specifieke discussie te wijzen op het overschot aan katten in asiels, als argument om niet met HTK te fokken, en toch de raskatten te blijven doorfokken op de grote schaal waarop dat nu gebeurt, waardoor de kans op een nieuw huis voor de asielkatten eigenlijk verminderd wordt. Ik vind dat niet eerlijk redeneren, zoals iemand voor het behoud van zijn ras wil fokken, zo kan iemand voor het behoud van zijn HTK katje willen fokken.

Hoe het ook zij, ikzelf zou niet zo 1-2-3 een nestje fokken, hoe graag ik dat stiekem ook zou willen. Om alle bovengenoemde redenen in dit topic. Wel zou ik graag, als ik wat meer ruimte heb, als opvang willen fungeren voor zwangere mamapoezen, bijvoorbeeld. Daar worden meer katten mee geholpen dan aan egoistische wensen voldoen.
Edit: ik bleef ook maar even On topic. :)

Bewerkt door Ccharlotteh, 25 september 2011 - 22:18.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#313 Geplaatst 26 september 2011 - 09:53

Ccharlotteh zei:

Ik snap wel het verlangen om een nestje te fokken, hoor. Ken wel meer mensen die zo verzot zijn op hun katjes dat ze daar graag jonkies van zien, dat heeft niet zozeer te maken met het willen van kittens, maar meer met een nageslacht willen voor het poesje of katertje waar je zo van houdt. Dat zie ik bij mijn moeder en dat zie ik in mijn stiekeme fantasietjes ook voor mijn katjes. Overigens bleven dat slechts bij wensen en geen realiteiten hoor, maar ik probeer uiteen te zetten waarom je dat zou willen als HTk eigenaar.

Daarbij moet ik wel zeggen dat, hoewel ik snap dat mensen waarde hechten aan mooie raskatten en veel van hun ras houden, ik het toch hypocriet blijf vinden om in deze specifieke discussie te wijzen op het overschot aan katten in asiels, als argument om niet met HTK te fokken, en toch de raskatten te blijven doorfokken op de grote schaal waarop dat nu gebeurt, waardoor de kans op een nieuw huis voor de asielkatten eigenlijk verminderd wordt. Ik vind dat niet eerlijk redeneren, zoals iemand voor het behoud van zijn ras wil fokken, zo kan iemand voor het behoud van zijn HTK katje willen fokken.

Hoe het ook zij, ikzelf zou niet zo 1-2-3 een nestje fokken, hoe graag ik dat stiekem ook zou willen. Om alle bovengenoemde redenen in dit topic. Wel zou ik graag, als ik wat meer ruimte heb, als opvang willen fungeren voor zwangere mamapoezen, bijvoorbeeld. Daar worden meer katten mee geholpen dan aan egoistische wensen voldoen.
Edit: ik bleef ook maar even On topic. :)

Correcte fokkers van raskatten fokken niet op grote schaal.
Het is trouwens onmogelijk om zomaar een combinatie te maken en er gaat een serieuze selectie aan vooraf waardoor op grote schaal fokken wel zeer moeilijk wordt.
Natuurlijk worden er heel veel kittens gefokt, maar bij de goeie fokkers gebeurt dit zeker niet op grote schaal...
Men begrijpt blijkbaar echt niet echt wat het echt inhoud.
Soms is het jaren zoeken naar de juiste match. Men vind niet op één, twee, drie de geschikte kater hoor.
Het is jarenlang opbouwen en keihard werken om de juiste combi's te maken en de gezondheid te onderzoeken. Pas als je enkele jaren met dezelfde lijnen werkt en die test heb je steeds meer zekerheid wat gezondheid betrefd. En ondertussen probeer je de schoonheid en het karakter van het ras te bewaren.
Dat lukt echt niet door elk jaar zomaar een nest te fokken. Sommige zogezegde fokpoesjes krijgen amper 1 of twee nestjes in hun leven en worden steriel gemaakt. Of een bepaalde kater/poes komt zelfs nooit aan fokken toe omdat hij niet bij te dragen heeft tot het ras.

Het is schrijnend dat men denkt dat het fokken van raskatten poepsimpel is en het bewijst dat er zeer weinig kennis over deze materie bestaat...

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#314 Geplaatst 28 september 2011 - 02:36

feroesti zei:

Correcte fokkers van raskatten fokken niet op grote schaal.
Het is trouwens onmogelijk om zomaar een combinatie te maken en er gaat een serieuze selectie aan vooraf waardoor op grote schaal fokken wel zeer moeilijk wordt.
Natuurlijk worden er heel veel kittens gefokt, maar bij de goeie fokkers gebeurt dit zeker niet op grote schaal...
Men begrijpt blijkbaar echt niet echt wat het echt inhoud.
Soms is het jaren zoeken naar de juiste match. Men vind niet op één, twee, drie de geschikte kater hoor.
Het is jarenlang opbouwen en keihard werken om de juiste combi's te maken en de gezondheid te onderzoeken. Pas als je enkele jaren met dezelfde lijnen werkt en die test heb je steeds meer zekerheid wat gezondheid betrefd. En ondertussen probeer je de schoonheid en het karakter van het ras te bewaren.
Dat lukt echt niet door elk jaar zomaar een nest te fokken. Sommige zogezegde fokpoesjes krijgen amper 1 of twee nestjes in hun leven en worden steriel gemaakt. Of een bepaalde kater/poes komt zelfs nooit aan fokken toe omdat hij niet bij te dragen heeft tot het ras.

Het is schrijnend dat men denkt dat het fokken van raskatten poepsimpel is en het bewijst dat er zeer weinig kennis over deze materie bestaat...

Ik weet het hoor, ik weet dat het fokken van rasdieren, of het nou katten of honden of ratten is, een hele complexe aangelegenheid is, en dat dat veel voorbereiding vergt. Toen ik zei 'op grote schaal' bedoelde ik ook niet een individuele fokker - ik bedoelde álle fokkers van álle raskatten, als je dat even bij elkaar optelt..... ;)

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#315 Geplaatst 28 september 2011 - 08:37

Ccharlotteh zei:

Ik weet het hoor, ik weet dat het fokken van rasdieren, of het nou katten of honden of ratten is, een hele complexe aangelegenheid is, en dat dat veel voorbereiding vergt. Toen ik zei 'op grote schaal' bedoelde ik ook niet een individuele fokker - ik bedoelde álle fokkers van álle raskatten, als je dat even bij elkaar optelt..... ;)

Dan zijn het er nog minder dan htk'tjes !
Er worden dus nog steeds heel wat meer htk kittens geboren als raskatten...