Spring naar inhoud

- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.

• Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#316 Geplaatst 28 september 2011 - 15:49

toch denk ik we dat charlotte een punt heeft. Als je alle raskatten bij elkaar optelt, dan zijn er toch nog heel veel raskittens die per jaar geboren worden.
MAAR (voor iedereen gaat schieten ;) ) het zijn er volgens mij inderdaad minder dan rasloze kittens die geboren worden per jaar en bovendien houd 'de markt' voor raskatten (weet niet hoe anders te zeggen) zichzelf in balans. Minder vraag, dan ook minder aanbod (want als je je kittens niet kunt plaatsen, dan hou je ze zelf en dan fok je ook even niet verder. Tenminste, zo denk ik erover).
Met rasloze kittens is het helaas zo dat het aanbod al jaren de vraag overstemt. Met als trieste gevolg dat veel katjes niet geplaatst kunnen worden. En dan zijn er helaas de asiels die de niet plaatsbare katten/kittens dan maar euthanaseren. Vreselijk vind ik dat :(

bij raskatten is daar geen sprake van.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#317 Geplaatst 29 september 2011 - 21:28

Zoals al vaker wil ik hier ook wel op reageren, vooral het HTK-kittens krijgen en meteen een beul zijn die minder goed voor hun dieren zorgen.
Ik zal echt niet meer aan een nestje beginnen, met hoeveel liefde en voldoening ik ook voor mijn kittens gezorgd heb 13 weken kittens verzorgen kost veel geduld!
Ik wil wel stellig zeggen dat er ook mensen zijn die goed zorgen voor HTK-kittennesten. Ja mijne waren ingeënt, ontwormd (4 keer) en allemaal 2 x behandeld met frontline! Ook zijn ze naar de dierenarts geweest voor een check-up. Ik durf t zeggen dat ik mijn schatjes goed verzorgd heb misschien wel beter als sommige fokkers dat doen.

Ik ga niemand afraden of aanraden een nest kittens te nemen, maar het kost idd klauwen vol geld, geduld veel liefde en 13 weken zijn heel lang, waardoor een thuis vinden voor een HTK-kitten moeilijk gaat worden. Veel mensen willen liever een schattig donsbolletje van 6-8 weken of dit nu goed is voor een kitten ja of te nee.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#318 Geplaatst 30 september 2011 - 20:00

grumpje zei:

Zoals al vaker wil ik hier ook wel op reageren, vooral het HTK-kittens krijgen en meteen een beul zijn die minder goed voor hun dieren zorgen.
Ik zal echt niet meer aan een nestje beginnen, met hoeveel liefde en voldoening ik ook voor mijn kittens gezorgd heb 13 weken kittens verzorgen kost veel geduld!
Ik wil wel stellig zeggen dat er ook mensen zijn die goed zorgen voor HTK-kittennesten. Ja mijne waren ingeënt, ontwormd (4 keer) en allemaal 2 x behandeld met frontline! Ook zijn ze naar de dierenarts geweest voor een check-up. Ik durf t zeggen dat ik mijn schatjes goed verzorgd heb misschien wel beter als sommige fokkers dat doen.

Ik ga niemand afraden of aanraden een nest kittens te nemen, maar het kost idd klauwen vol geld, geduld veel liefde en 13 weken zijn heel lang, waardoor een thuis vinden voor een HTK-kitten moeilijk gaat worden. Veel mensen willen liever een schattig donsbolletje van 6-8 weken of dit nu goed is voor een kitten ja of te nee.

idem hier ik heb ook veel liever een kleinere kitten dan eentje van enkele maanden... ik heb er geen negatieve ervaringen mee gehad met ze jong te hebben. ;)

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#319 Geplaatst 30 september 2011 - 21:00

miranda zei:

idem hier ik heb ook veel liever een kleinere kitten dan eentje van enkele maanden... ik heb er geen negatieve ervaringen mee gehad met ze jong te hebben. ;)

Ik ben het hier niet mee eens hoor! natuurlijk kan het goed gaan, ik heb het ooit 1 keer gedaan op aanraden van de DA, maar hoelanger het kitten bij de moeder blijft hoe beter het is.

Met deze zin wilde ik aangeven dat veel mensen bij een HTK-kitten hem zo snel mogelijk willen hebben, en als je het "goed"wilt doen je een grotere kans hebt om met kittens te blijven zitten!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#320 Geplaatst 30 september 2011 - 21:07

grumpje zei:

Ik ben het hier niet mee eens hoor! natuurlijk kan het goed gaan, ik heb het ooit 1 keer gedaan op aanraden van de DA, maar hoelanger het kitten bij de moeder blijft hoe beter het is.

Met deze zin wilde ik aangeven dat veel mensen bij een HTK-kitten hem zo snel mogelijk willen hebben, en als je het "goed"wilt doen je een grotere kans hebt om met kittens te blijven zitten!

Helemaal mee eens.

idem hier ik heb ook veel liever een kleinere kitten dan eentje van enkele maanden... ik heb er geen negatieve ervaringen mee gehad met ze jong te hebben.

Jij kletst naar je verstand en dat is dus geen verstand van katten.

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#321 Geplaatst 30 september 2011 - 21:36

Sihirci zei:

Helemaal mee eens.

Jij kletst naar je verstand en dat is dus geen verstand van katten.

kan wel zijn Sihirci .. elk zijne he... en ik weet uit welke mond dit komt ;) dus veeg ik men laars aan jouw uitspraken

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#322 Geplaatst 30 september 2011 - 21:37

miranda zei:

kan wel zijn Sihirci .. elk zijne he... en ik weet uit welke mond dit komt ;) dus veeg ik men laars aan jouw uitspraken

En ik veeg mij kont af met jouw dom gezwam.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*

#323 Geplaatst 30 september 2011 - 21:53

Dames toch [-( !

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#324 Geplaatst 30 september 2011 - 21:54

Wat zijn wij weer lief voor elkaar :o
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#325 Geplaatst 30 september 2011 - 21:59

:vlag: ik ken natuurlijk de onderlinge verhoudingen niet maar ik wilde niet een vuurtje aanwakkeren

papaver zei:

Dames toch [-( !

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#326 Geplaatst 30 september 2011 - 22:06

grumpje zei:

:vlag: ik ken natuurlijk de onderlinge verhoudingen niet maar ik wilde niet een vuurtje aanwakkeren

Dat heb jij ook echt niet gedaan ;)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#327 Geplaatst 30 september 2011 - 22:07

papaver zei:

Dames toch [-( !

Je wil die doos toch geen dame noemen :goofy:

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#328 Geplaatst 30 september 2011 - 22:08

Sihirci zei:

Dat heb jij ook echt niet gedaan ;)

Joepie :) trouwens mooie katten trouwens heb je ( helemaal off-topic)

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#329 Geplaatst 30 september 2011 - 22:09

babetatilla zei:

Wat zijn wij weer lief voor elkaar :o

Tegen domme mensen die nog de inzichten uit de vijftiger jaren van de vorige eeuw aanhangen wil ik niet eens aardig zijn :twisted:

Bewerkt door Sihirci, 30 september 2011 - 22:09.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#330 Geplaatst 30 september 2011 - 22:11

grumpje zei:

Joepie :) trouwens mooie katten trouwens heb je ( helemaal off-topic)

Dank je mij katten zijn mijn leven :d :d :d