Spring naar inhoud


- - - - -

mijn katin kittens laten krijgen ja /nee.


  • Log in om te reageren
333 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#76 Geplaatst 09 september 2011 - 19:03

ginnie zei:

geen idee. Zal het je laten weten zodra we voor die brug komen te staan ;)

Laat ons hopen dat het een hypothese blijft :d

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#77 Geplaatst 09 september 2011 - 19:03

tijger145 zei:

goed eventjes ter info als mensen die reageren op het feid dat ik wil kweken met mijn ooooooo zo mooie poezen dan hebben ze mijn voorsteling niet gelezen. Mijn kittens zijn namelijk nog maar 12 weken oud en zullen ook niet buiten komen to volgend voorjaar. En het is niet puur omdat ik vind dat mijn kittens zo mooi zijn ofzo maar, ondanks wat vele hier het tegen deel beweren geniet ik wel van kitten is huis te hebben en heb ik absoluut geen probs met het kattenkwaat dat ze uitspooken of het werk dat er inkruipt. In tegen deel dit word( zal ) met zeer veel liefde en zorg gedaan. rets van post komt nog maar het ventje is thuis en we moeten naar de winkel :d
greets

Als je geniet van kittens in huis, kan je toch genoeg sukkeltjes redden uit een goed asiel die je zo misschien van de dood redt. Ik snap uw doel om te fokken (kweken doe je met planten) nog steeds niet eerlijk gezegd. Wat wil je bijbrengen aan de HTK'ers?

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 1 katten
OFFLINE

#78 Geplaatst 09 september 2011 - 19:05

Nahs zei:


PS creme britten worden voldoende gefokt die zijn niet zo zeldzaam ze komen ze soms niet eens aan de straatstenen kwijt.
:s :s :s :s :s :s :s

oh ik gaf maar een voorbeeld hoor, ik ben niet zo mee op de kittenmarkt ;)


Je kan wel zeggen dat het wel kan als je verantwoord fokt, maar haalt dat iets uit? Stel dat TS een nestje krijgt, ze heeft beide ouders laten testen, ze laat de kittens keurig vaccineren, ontwormt en laat ze vroeg-steriliseren/castreren. Maar daar staat een prijs tegenover, want ja voor 'leuk een nestje' ga je je zelf toch ook niet in de schulden werken? Dus dan vraag je een prijs aan de kittenkopers. Maar vrienden of familie die hadden beloofd van een kitten te nemen willen die prijs niet betalen, want je vindt toch gewoon een gratis kitten bij joske om de hoek? Dus wie gaat er dan nog verantwoord fokken met een HTK? Maar ze willen wel echt een nestje, ja dan laten we die testen en DA'kosten maar achterwege...

Geplaatste afbeelding



britjes
britjes
  • 3.729 berichten
OFFLINE

#79 Geplaatst 09 september 2011 - 19:08

Thundernimf zei:

Laat ons hopen dat het een hypothese blijft :d


Ja want echt realistisch is da nie :LOL: :LOL: . Maar ik heb Britten en ik denk niet dat ik zo gauw een ander ras zou willen. Ik heb een HTK kater hier lopen maar als hij er niet meer is, schaf ik niet opnieuw een htk aan. Ik ben echt gevallen voor de brit en hun karakter. Die weet je wel een beetje en bij de htk is dat een verrassing :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*
OFFLINE

#80 Geplaatst 09 september 2011 - 19:09

Nahs zei:

gisteren nog een telefoontje gekregen rond 22 uur

Hallo met klara u fokt katten he, ehm ja zei ik,.
Nou ehm zegt ze mijn kat is aan het bevallen was krols geweest en ja nu krijgt ze kittens. Ik: aha u belt mij omdat u een probleem hebt, ehm ja zei ze de bevalling gaat niet goed wat moet ik nu doen? Ik droog mevrouw ik ben geen dierenarts dus die zal u moeten bellen, ja zegt ze heb ik gedaan, ik aha en wat zei hij? dat ik moet langskomen! Ik weer: dan doet u dat toch u poes is toch belangrijk? Ja maar het moet een keizersnede worden en dat kost me tussen de 400 en 700 euro bij deze dierenarts,. Kunt u niet wat doen? Ik droog mevrouw als ik voor dierenarts geleerd had wel maar ook dan had u moeten betalen. Ik ben maar een fokker. Dus adviseer ik u direct naar de dierenarts te gaan voor de kat dood gaat.
Ja maar ik heb dat geld niet en het is maar een huis tuin en keuken kat.
Ik toch maar vriendelijk nogmaals gewezen dat ze naar de DA moest, en dat het haar verantwoordelijk is en dat er vast een regeling getroffen kan worden en maar direct de sterilisatie erbij gedaan mag worden.
Succes gewenst en opgehangen want ik stond me toch op het punt van ontploffen.




Dus wat is het moraal van dit verhaal???????


bezint eer ge begint geld voor iedereen die een nestje wilt fokken van huiskat tot raskat.




Wat had die dan eigenlijk gehoopt, dat jij de keizersnede ging doen? :evil: wordt woest van zo'n verhalen, met een castratie van 100 EUR had ze de kost van een keizersnede kunnen vermijden. Maar ja, hier zie je het, het is straatkat en mevrouw heeft geen geld, dus ja... mocht die kat in de bevalling blijven, nemen we toch gewoon een andere zeker.

Zie je nu hoe vele eigenaars reageren? Niet allemaal, ben ik het mee eens, maar spijtig genoeg nog veel te veel. En wil je je kittens aan zo iemand meegeven? Ga je gerust slapen als je te weten komt dat de eigenaar de kat niet wil naar de da brengen omdat het te veel gaat kosten?

Bewerkt door Eragon, 09 september 2011 - 19:09.


brithany
brithany
  • 7.775 berichten
    • Locatie: Rotterdam
  • 7 katten
OFFLINE

#81 Geplaatst 09 september 2011 - 19:15

Tja zoals de ts denk , zo heb ik ooit ook eens gedacht, ik had sheela en wist ook wie papa en mama was van sheela dus ik dacht dat is leuk een nestje van haar dan heb ik mama en papa  en oma en opa en kindje, leukkkkkkkkk..

Alleen ging ik me wel inlezen en veel informatie zoeken en halen ook bij fokkers hoe alles te werk ging enz enz, en tja ik kreeg toen moet zeggen hele vriendelijke raad, om dat toch beter allemaal niet te doen, er werd mij ook uitgelegen waarom niet..

Inmiddels 2,5 jaar later, Sheela is nu 2,5 jaar, weet ik beter en heeft sheela nooit een nestje gekregen want idd wat was ik toen naieff zeg..

Ik snap dat je zo denkt dus, maar ook ik hoop dat je het door alle wijze raad niet door ga zetten..

Ook ik vind kittens leuk, maar ik weet ook dat als ik kittens in huis wil dat ik me zo kan aanmelden voor pleeggezin voor kittens die het hard nodig hebben en wat is er mooier dan dat, genieten van kittens en ook nog eens goed doen..

En Sheela die is mooi en blijft mooi, maar een gewone mooie poes en geen mooie moeder :d :d
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
    • Locatie: Rotterdam
  • 7 katten
OFFLINE

#82 Geplaatst 09 september 2011 - 19:19

Ow ja en sommige mensen die een nestje doen , denken ook , ja maar ik zorg wel goed voor me kittens en ik zorg wel dat ze een goed tehuis krijgen en ik dump ze niet..

Maar je moet het zo zien, als jij een nestje van vier kittens heeft, en die zou je dan wel kwijtraken, daar blijven dan weer vier andere kittens voor langer in een asiel zitten..

Dus plaats dat je op je werk en in je familie gaat zeggen, ik heb kittens, kan je nu ook zeggen, owww er zitten zo lieve kittens in het asiel je moet eens gaan kijken..
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
    • Locatie: Harelbeke
  • 1 katten
OFFLINE

#83 Geplaatst 09 september 2011 - 19:35

"geen geld om de castratie te betalen" ik vind dat eigenlijk maar een flauw excuus eerlijk gezegd...
Alsof ze geen 100 euro op overschot hebben ofzo :catscratchhead hebben die geen spaarrekening dan???
100 euro kan je toch ook makkelijk sparen als het echt niet anders kan?
Dan wordt je poes wat later geholpen, maar ze wordt toch wel geholpen in plaats van haar gewoon gemakkelijkheidshalve open te laten :louche: (als je nu bijvoorbeeld iedere week 5 euro opzij legt???)
Allemaal smoezen in mijn ogen...
Je ziet dan wat er van komt :r aaaaaaah van zo'n verhalen wordt ik echt razend :evil:

Trouwens, niet dat ik er teveel heb hoor, integendeel, ben nog jong en volop aan het sparen voor een huis. Dus iedere euro die ik over heb wordt aan de kant gezet, maar op de poezen bespaar ik niet, NO WAY, desnoods ga ik een keertje teveel naar de da.
Mocht er al een keizersnede nodig zijn door mijne eigen stomme fout dan neem ik onmiddelijk mijn verantwoordelijkheid en spreek ik mijn spaarcentjes aan...
Had ik maar niet zo onverantwoordelijk moeten zijn
Maarja, wie ben ik hé O:)
Maar dit nu effe volledig ter zijde

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
    • Locatie: Gent
  • 2 katten
OFFLINE

#84 Geplaatst 09 september 2011 - 19:36

Raider zei:

Er is ook een mensenoverschot dat elk jaar ook gigantisch stijgt. Stop dus ook met mensen bij te kweken.
Volledig akkoord.
Maar ik kan moeilijk iedereen een condoom gaan omdoen ;) .

Raider zei:

I beg to differ. Daar gaat het hier EXACT over, namelijk over rechtlijnig denken. Mijn vergelijking is verregaand maar wel correct. Hier worden steeds lijnen uitgezet zonder marge. Mensen die met een HTK willen kweken worden hier altijd op terechtgewezen (door sommige zelfs vergeleken met moordenaars) omdat er een enorm kittenoverschot is in de assielen. Als we dan toch rechtlijnig denken dan noem ik hier elke fokker/cattery ook onverantwoord omdat zij rechtstreeks bijdragen aan dat kittenoverschot door kittens in de wereld te brengen die de kansen op plaatsing van asiel kittens afnemen. De bezwaren die hier naar voren worden gebracht zijn ook van tel op fokkers, maar daar lees je hier nergens in de topics commentaar over. De enigste reacties in die topics zijn 'schattige dingskes, ik wil er ook 1, hoe lieffff, ooooooooh en nen hoop smileys. Als je met een HTK verantwoord wil fokken dan doe je dat toch zeker, anders moet elke manier van fokken maar verboden worden tot het kittenoverschot over is.
Ik kan fokkers enigzins begrijpen, want hun 'doelpubliek' is anders, maar, zoals ik hier vaak al gezegd heb, vind ik het inderdaad ook niet verantwoord om raskatten bij te kweken. Sommige rassen zoals brits korthaar (al dan niet goed gefokt, laat ik even in het midden) zijn duidelijk oververtegenwoordigd op de markt, en dit komt de dieren noch het ras ten goede.
Mij zul je op zo'n replies dan ook zelden betrappen :p .

brithany zei:

Ow ja en sommige mensen die een nestje doen , denken ook , ja maar ik zorg wel goed voor me kittens en ik zorg wel dat ze een goed tehuis krijgen en ik dump ze niet..

Maar je moet het zo zien, als jij een nestje van vier kittens heeft, en die zou je dan wel kwijtraken, daar blijven dan weer vier andere kittens voor langer in een asiel zitten..

Dus plaats dat je op je werk en in je familie gaat zeggen, ik heb kittens, kan je nu ook zeggen, owww er zitten zo lieve kittens in het asiel je moet eens gaan kijken..
Inderdaad.
Je eigen kittens nemen dan gewoon de plaats in van kittens die reeds in een asiel zitten of geboren zijn.
Tenzij je je kittens allemaal houdt help je niet enkel mee aan het kittenoverschot, je bent ook rechtsreeks aan het meehelpen aan de dood van talrijke kittens en katten. Volledig onverantwoord dus.

Guest_papaver_*
Guest_papaver_*
OFFLINE

#85 Geplaatst 09 september 2011 - 19:52

arifiene zei:

Volledig akkoord.
Maar ik kan moeilijk iedereen een condoom gaan omdoen ;) .

Ik kan fokkers enigzins begrijpen, want hun 'doelpubliek' is anders, maar, zoals ik hier vaak al gezegd heb, vind ik het inderdaad ook niet verantwoord om raskatten bij te kweken. Sommige rassen zoals brits korthaar (al dan niet goed gefokt, laat ik even in het midden) zijn duidelijk oververtegenwoordigd op de markt, en dit komt de dieren noch het ras ten goede.
Mij zul je op zo'n replies dan ook zelden betrappen :p .


Inderdaad.
Je eigen kittens nemen dan gewoon de plaats in van kittens die reeds in een asiel zitten of geboren zijn.
Tenzij je je kittens allemaal houdt help je niet enkel mee aan het kittenoverschot, je bent ook rechtsreeks aan het meehelpen aan de dood van talrijke kittens en katten. Volledig onverantwoord dus.

Goede (en ook een grappige ;) ) reactie(s), vind ik.
Hoe werkt het eigenlijk om opvanggezin te worden/zijn? Bestaat er al een topic met info over hoe dit practisch in z'n werk gaat? Ik ken wel bijvoorbeeld het topic van Maylun, maar dat is nog iets anders aangezien zij volledig alles zelf doet, hé (kleintjes te pakken krijgen, steriliseren, verzorgen, opvoeden,... waarvoor mijn diep respect trouwens!)? Moet het opvanggezin zelf op zoek naar nieuwe baasjes? Zijn kittens genezen van eventuele besmettelijke aandoeningen alvorens ze dan bij jou komen? Kwestie van je eigen katjes te kunnen beschermen? Ik zal eens via de zoekfunctie kijken :) .
TS, zou je het zelf zien zitten om zoiets eventueel te doen? Ben benieuwd naar wat je erover denkt ;) .

Bewerkt door papaver, 09 september 2011 - 19:54.


feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten
    • Locatie: Izegem
OFFLINE

#86 Geplaatst 09 september 2011 - 19:54

Eragon zei:

Wat had die dan eigenlijk gehoopt, dat jij de keizersnede ging doen? :evil: wordt woest van zo'n verhalen, met een castratie van 100 EUR had ze de kost van een keizersnede kunnen vermijden. Maar ja, hier zie je het, het is straatkat en mevrouw heeft geen geld, dus ja... mocht die kat in de bevalling blijven, nemen we toch gewoon een andere zeker.

Zie je nu hoe vele eigenaars reageren? Niet allemaal, ben ik het mee eens, maar spijtig genoeg nog veel te veel. En wil je je kittens aan zo iemand meegeven? Ga je gerust slapen als je te weten komt dat de eigenaar de kat niet wil naar de da brengen omdat het te veel gaat kosten?


Toen Nahs dit berichtje had gepost , was ik eigenlijk net bezig met iets gelijkaardigs te typen. Je zou eens moeten weten hoeveel wij opgebeld worden voor soortgelijke hulp. Men wil zich aan het fokken wagen, maar het ontbreekt aan elke kennis.
Men denkt nog steeds dat katten zich zomaar vermeerderen en bevallingen gewoon van zelf komen.
Dit speelt niet alleen bij htk'tjes, maar ook bij raskatten.
Mensen gaan even op dek, leuk een nestje.
Tot ze ontnuchtert worden als het grondig fout loopt.
Fokken is niet simpel, vraagt kennis en houd verantwoordelijkheden in.
Maar dat wordt heel vaak niet begrepen en daar zijn die arme mamapoezen en kittens telkens het slachtoffer van.

Een dekkatereigenaar vertelde me het volgende :
Prachtige brit poes op dek gehad, leken verstandige mensen, hun eerste nestje.
Poes niet opgenomen, dan maar een tweede dekking.
Poes zwanger, maar natuurlijk uitgerekend temidden hun verlof.
Dan maar hoogzwangere poes mee op verlof naar zee.
Poes is bevallen, helemaal alleen (mensen moeten toch eens gaan uiteten, niet ?) op een onbekende flat aan zee.
Bij terug keer van de baasjes lagen de kittens overal verspreid, onderkoeld.
Baasjes bellen de dekkater eigenaar : HELP !!!!!!
De dekkater eigenaar heeft hen aangeraden onmiddellijk een dierenarts er bij te halen en intussen de kittens goed warm te houden.
4 kittens zijn overleden, een 5 de werd pas later ontdekt al lang overleden onder een kast.

Baasjes bellen de dekkater eigenaar voor een nieuwe dekking.
Dekkatereigenaar heeft de telefoon dichtgegooid na hen eens goed hun vet gegeven te hebben !!!!

Sommige mensen zijn gewoon :censored:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#87 Geplaatst 09 september 2011 - 19:54

arifiene zei:

Volledig akkoord.
Maar ik kan moeilijk iedereen een condoom gaan omdoen ;) .

Amaai Arifiene, dat is een fantastisch antwoord :LOL:

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.912 berichten
    • Locatie: Antwerpen
  • 5 katten
OFFLINE

#88 Geplaatst 09 september 2011 - 19:56

MarieDufoor zei:

Alsof ze geen 100 euro op overschot hebben ofzo :catscratchhead hebben die geen spaarrekening dan???
100 euro kan je toch ook makkelijk sparen als het echt niet anders kan?
Dan wordt je poes wat later geholpen, maar ze wordt toch wel geholpen in plaats van haar gewoon gemakkelijkheidshalve open te laten :louche: (als je nu bijvoorbeeld iedere week 5 euro opzij legt???)
Allemaal smoezen in mijn ogen...

Je kan andermans rekening niet maken. Absoluut niet doen Marie, ik begrijp wat je wilt zeggen, maar ga niet zomaar over 5 euro alsof het niets is.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
    • Locatie: Rotterdam
  • 7 katten
OFFLINE

#89 Geplaatst 09 september 2011 - 19:58

Nu eigelijk vind ik dat wel een heel mooi baantje voor jou hahahahha


arifiene zei:

Volledig akkoord.
Maar ik kan moeilijk iedereen een condoom gaan omdoen ;) .


Geplaatste afbeelding

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
    • Locatie: Gent
  • 4 katten
OFFLINE

#90 Geplaatst 09 september 2011 - 19:59

arifiene zei:

Volledig akkoord.
Maar ik kan moeilijk iedereen een condoom gaan omdoen ;) .

Ik kan fokkers enigzins begrijpen, want hun 'doelpubliek' is anders, maar, zoals ik hier vaak al gezegd heb, vind ik het inderdaad ook niet verantwoord om raskatten bij te kweken. Sommige rassen zoals brits korthaar (al dan niet goed gefokt, laat ik even in het midden) zijn duidelijk oververtegenwoordigd op de markt, en dit komt de dieren noch het ras ten goede.
Mij zul je op zo'n replies dan ook zelden betrappen :p .


Inderdaad.
Je eigen kittens nemen dan gewoon de plaats in van kittens die reeds in een asiel zitten of geboren zijn.
Tenzij je je kittens allemaal houdt help je niet enkel mee aan het kittenoverschot, je bent ook rechtsreeks aan het meehelpen aan de dood van talrijke kittens en katten. Volledig onverantwoord dus.

Ik vind het dan weer redelijk onnatuurlijk om zwerfkittens kost wat kost tam te  maken en als huiskat te verkopen via asielen en opvangsystemen. Dat men zwerfkatten net als ander wild controleert, zieke dieren wegvangt, bij een teveel aan katten castreert en eventueel zelfs een teveel aan kittens euthanaseert. Ik vind dat men daar veel te emotioneel over doet. Wilde katten zijn volgens mij perfect gelukkig, net zoals de konijnen in het veld. Die moet je niet allemaal binnen willen steken.