Spring naar inhoud

- - - - -

opleiding Tinley Nederland - Veenendaal

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
wolle
wolle
  • 196 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 09 september 2011 - 13:33

Ik weet niet of de discussie hier goed staat, anders moeten de modjes het maar verplaatsen ;-)

Ik ben bezig met een kattenpension op te starten en heb daarvoor de algemene opleiding bij Syntra achter de rug.

Nu wil ik nog andere cursussen gaan volgen en wil ik me inschrijven bij Tinley voor een 1-daagse cursus over katten.

Heeft iemand ervaring met Tinley ? Op de site ziet het er heel goed uit !

En dan nog een vraagje : aangezien de opleiding in Veenendaal is, en dat voor mij 2.5 uur rijden is en de opleiding doorgaat op een vrijdag, zie ik het niet zitten om dat 's morgens te doen. Daarom zoek ik een overnachtingsadresje daar in de buurt, iemand een idee daarover ??

alvast bedankt voor een beetje feedback !
Cats are PURRRRRRRfect :cattailwag :cattailwag

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 09 september 2011 - 13:48

ja, ikke. Ik heb de eerste module vorig jaar gedaan en ga dit jaar voor module twee. Daarna ga ik verder. Ik wil de hele opleiding doen en dan hoop ik uiteindelijk te kunnen starten als kattengedragstherapeut. Maar dat is dan over een paar jaar als ik alles met goed gevolg heb afgerond :)

Het is een leuke opleiding, alles goed geregeld. Het is geen schoolsetting en er gaat nog wel eens wat mis, maar daar stoor ik mij niet aan. zolang alle (benodigde) kennis en informatie maar wordt overgegeven.
Ze maken echt tijd voor je en de materialen die je krijgt zijn goed verzorgd.

Het is voor mij een uur rijden, dus ook op tijd op op mijn vrije dag, maar het is echt heel leuk om te doen.
De eerste module vond ik niet zo heel moeilijk, maar wel heel erg interessant. De tweede module is een niveau hoger en ik ben heel erg benieuwd!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Beau_*
Guest_Beau_*

#3 Geplaatst 09 september 2011 - 16:02

Lijkt me heel leuk, maar inmiddels doen zoveel mensen het dat ik bang ben dat het een beetje een LOI Gewichtsconsulent cursus wordt.

Je weet wel zo'n cursus die toch niet helemaal op waarde geschat wordt door buitenstaanders ondanks dat je er wel hard voor gewerkt hebt. Plus dat ik echt gewoon een niet normaal aantal mensen ken die die opleiding volgen en me daarom afvraag of er niet inmiddels op elke hoek van de straat zo'n therapeut te vinden is.

Pluspunten zijn wel dat je het voor jezelf als kattenliefhebber natuurlijk goed kan gebruiken en je er ook daadwerkelijk interesse in hebt doordat het meer een soort van studie is die je voor je hobby doet. Daarnaast worden gedragstherapeuten vergoed door dierenzorgverzekeringen en aangezien ook steeds meer mensen (of dieren) daar een verzekering bij hebben lopen heb je wel een grotere kans dat mensen sneller geneigd zijn een dergelijke therapeut in te schakelen.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#4 Geplaatst 09 september 2011 - 16:05

Zoveel gedragsdeskundigen zijn er nog niet hoor Beau. Dat veel mensen meedoen is duidelijk, maar hoeveel mensen maken de opleiding ook helemaal af? en hoeveel mensen daarvan gaan dan ook nog hun beroep ervan maken?
Je wordt echt niet doodgekogeld met therapeuten. Sterker nog, je moet goed zoeken om er een te vinden in jouw regio.

En net wat je zegt, je kunt er voor jezelf ook zo oneindig veel mee doen.

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 09 september 2011 - 17:00

Op de tinley site staan er een hoop

Tinley Kattengedragstherapeuten - Tinley Advies & Producties BV

:oops:
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#6 Geplaatst 09 september 2011 - 17:05

Het zijn er maar 13 hoor. Vind ik nou niet direct heel veel op heel Nederland.
Ik weet dat er nog meer zijn hoor, maar nou niet zoveel dat je er over struikelt ;)

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#7 Geplaatst 09 september 2011 - 17:06

Nee er over struikelen zal je niet doen :LOL: . Maar vond het behoorlijk wat. Aangezien deze alleen van Tinley zijn en er natuurlijk buiten tinley nog meer zijn. Maar meer kan geen kwaad. Vind ze enkelt altijd zo duur en ik zie dat die prijs zelfs omhoog is gegaan :(
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#8 Geplaatst 09 september 2011 - 17:08

Verschillende mensen zullen verschillende prijzen vragen. Hoe die prijsstelling in elkaar zit weet ik niet. Zover ben ik nog niet in de opleiding :ha

Geplaatste afbeelding

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#9 Geplaatst 09 september 2011 - 17:09

ginnie zei:

Verschillende mensen zullen verschillende prijzen vragen. Hoe die prijsstelling in elkaar zit weet ik niet. Zover ben ik nog niet in de opleiding :ha

Ahh dan heb je nog even door te leren. ;) Maar vind 125 euro erg veel geld. Zal voor een hoop mensen een stuikelblok zijn om het misschien niet te doen.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 09 september 2011 - 17:14

ja, ik heb nog even te gaan, ga net dit jaar met module twee beginnen :ha

Eerlijk gezegd vind ik 125 euro wel meevallen. Zo iemand zit vaak een paar uur bij iemand op locatie (moet daar ook nog naartoe he) stelt een behandelplan op, volgt op, doet vragen beantwoorden per mail en per telefoon........ als je bedenkt hoeveel tijd daarin gaat zitten vind ik het nog wel meevallen die prijs

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 09 september 2011 - 18:38

heel toevallig :)
ik was net op deze site bezig ,
want het lijkt me erg interessant
om te beginnen met katten en konijnen voor me
later de hond

alleen
weet niet hoelang ik onderweg bn van Belgie...... met de trein...???
is het dan nog ver van het station??
en of ze honden/katten en konijnen cursussen ook in Belgie hebben??

zou het erg graag willen volgen!!!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

wolle
wolle
  • 196 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 09 september 2011 - 22:49

Ellenita zei:

heel toevallig :)
ik was net op deze site bezig ,
want het lijkt me erg interessant
om te beginnen met katten en konijnen voor me
later de hond

alleen
weet niet hoelang ik onderweg bn van Belgie...... met de trein...???
is het dan nog ver van het station??
en of ze honden/katten en konijnen cursussen ook in Belgie hebben??

zou het erg graag willen volgen!!!!!

als je ook op 30 sept de 1-daagse cursus wil volgen, kunnen we gerust samen gaan !

Maar ik ga zoeken naar een plaatsje om te overnachten !
Cats are PURRRRRRRfect :cattailwag :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 09 september 2011 - 23:24

wolle zei:

als je ook op 30 sept de 1-daagse cursus wil volgen, kunnen we gerust samen gaan !

Maar ik ga zoeken naar een plaatsje om te overnachten !

nee nu deze maand zal voor mij ni lukken
toch bedankt ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

jopperke
jopperke
  • 2.001 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 12 september 2011 - 20:57

Ik ken wel een aantal mensen die met Tinley gestopt zijn omdat ze het niveau niet hoog genoeg vonden en niet alle adviezen even kat-vriendelijk zouden zijn. Maar als je een kritische blik behoudt en zelf nog wat extra in de vakliteratuur duikt, lijkt het me een goede basis te bieden.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 12 september 2011 - 21:31

je zult altijd je eigen ideeen houden en je eigen ervaringen meebrengen. Als je dat in je hoofd houd en zorgt dat je je gezond verstand en toch ook wel een beetje je gevoel en inlevingsvermogen behoud, lijkt het mij een goed startpunt. Dat is toch altijd het idee van een opleiding? Dat het een goed startpunt is?

Blijven lezen in vakliteratuur is ook altijd een heel goed idee (waar ik met module twee mee wil beginnen, hopelijk kan ik me dan al ergens opgeven. kan ik mooi met de eerste dag even vragen :) )
Het niveau is hbo, dus dat moet toch een leuk begin geven.

Geplaatste afbeelding