Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1051 Geplaatst 18 december 2011 - 12:05

Maylun zei:

Bonnie, ik wens veel sterkte met de verhuis. Want het zal toch een beetje pijn doen om ze los te laten.

Dat zal wel meevallen ;)
Ik heb al 3 jaar ervaring in het herplaatsen van dieren en ik kan ze meestal wel met een gerust hart laten gaan.
De kleintjes krijgen een goede thuis en dat geeft een goed voldaan gevoel.
Daarnaast heb ik weer een plekje vrij voor nieuwe sukkelaars ;)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1052 Geplaatst 18 december 2011 - 18:28

Ik ben er toch niet helemaal gerust in in Sherry... kga de dierenarts maar eens mailen of die morgenavond of dinsdagmorgen kan langskomen en anders ga ik zelf naar de praktijk dinsdag.  Het wondje ziet er hetzelfde uit maar haar buik ernaast is een beetje rozig en gezwollen en ze piept als je aan haar buik komt.  Verder is ze nog heel actief en eet ze nog goed

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#1053 Geplaatst 18 december 2011 - 19:38

Denk je dat er etter onder zit?

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#1054 Geplaatst 18 december 2011 - 19:46

Een klant van mij heeft het ook voorgehad met het katje.De da heeft de wonde gespoeld en nog een AB spuit gegeven.Na  2 dagen was het beter.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#1055 Geplaatst 18 december 2011 - 19:59

Misschien dat je het zelf al wat met water (gewoon kraantjeswater) kan spoelen en zachtjes deppen met een steriel doekje. Zal voor Snooz goed doen, wij doen dat bij mensen-wonden (stom uitgedrukt) ook zo, want ontsmet ook al wat en verlicht eventjes in afwachting van de DA... :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1056 Geplaatst 18 december 2011 - 20:40

Ik heb wel het idee dat er iets zit ja, kan ook wondvocht zijn ... er komt niets uit als ik erop druk maar ze piept en wil dan bijten dus ze heeft er echt pijn aan.

@ Aertske, met Snooz is alles goed...  ik hou de wonde nauwlettend in de gaten maar bij haar is het voorlopig nog steeds mooi dicht.  Bij alle andere kittens en Tijgertje ziet het er allemaal goed uit.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.604 berichten
  • 4 katten

#1057 Geplaatst 18 december 2011 - 20:44

Of misschien ontsmetten?  Cediumspray is in een spuitbusje en prikt niet, heb ik ook voor de kinderen.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1058 Geplaatst 18 december 2011 - 20:47

Het wondje zelf ziet er goed uit dus daar ga ik ook afblijven, tis enkel dat haar buikje wat gezwollen is dat me niet aanstaat...

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#1059 Geplaatst 18 december 2011 - 20:49

*bonnie* zei:

Ik heb wel het idee dat er iets zit ja, kan ook wondvocht zijn ... er komt niets uit als ik erop druk maar ze piept en wil dan bijten dus ze heeft er echt pijn aan.

@ Aertske, met Snooz is alles goed...  ik hou de wonde nauwlettend in de gaten maar bij haar is het voorlopig nog steeds mooi dicht.  Bij alle andere kittens en Tijgertje ziet het er allemaal goed uit.

Blij om te horen!! Nog 4 keer slapen en dan komen ze naar huis!!! Ben precies een kind dat aan het aftellen is voor de Sint :LOL:

Ik zou toch met een spuitje wat water af en toe erop spuiten, heel zachtjes. Kraantjeswater is het nieuwe 'ontsmettingsmiddel' dat we gebruiken bij wondzorg (al jaren zene); Het zal haar eventjes wat verlichting geven en da pijn iets of wat verzachten. Als je een coldpack in huis hebt kan je die eventueel ook in een propere keukenhanddoek (eerst met goed veel stoom strijken) rollen en zachtjes op haar buikje houden; Koelt een ontsteking af en verlicht ook wat eventjes

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#1060 Geplaatst 18 december 2011 - 20:52

*bonnie* zei:

Het wondje zelf ziet er goed uit dus daar ga ik ook afblijven, tis enkel dat haar buikje wat gezwollen is dat me niet aanstaat...

Weet je of ze goed kaka (sorry voor het woordgebruik) heeft kunnen doen? Na een operatie kan je soms ook 'opstroppen' en dan zwelt je buik ook op en dan nog een wond... Best pijnlijk!!

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#1061 Geplaatst 18 december 2011 - 21:36

Maylun zei:

Aan alle toekomstige eigenaars. Ik wens jullie een prachtige toekomst toe met deze bijzondere kittens. :love3:

Dank je Maylun, dat komt vast en zeker goed hihi, we zijn hier ook al volop aan het aftellen!!! :jump: :cheer: :dancer:

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1062 Geplaatst 19 december 2011 - 00:01

Ik hoop dat de dierenarts morgenavond kan langskomen want heb echt het idee dat het inwendig gaan ontsteken is.... Ze heeft er zichtbaar last van en ze kan er ook niet afblijven :(

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#1063 Geplaatst 19 december 2011 - 05:50

Als de wonde niet open ligt kun je ze toch niet ontsmetten.De da zal waarschijnlijk een drain aanleggen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1064 Geplaatst 19 december 2011 - 17:20

Ik vrees dat het voor Sherry een uitgestelde verhuis zal worden.
Vanmorgen zat er etter aan de wonde en het buikje was nog steeds dikker en gevoelig...  je merkt dat ze pijn heeft omdat ze haar rug soms kromt.
Sherry moet morgen samen met Joyce'ke binnen, ik vermoed dat ze onder narcose de hele boel gaan reinigen.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#1065 Geplaatst 19 december 2011 - 17:25

*bonnie* zei:

Ik vrees dat het voor Sherry een uitgestelde verhuis zal worden.
Vanmorgen zat er etter aan de wonde en het buikje was nog steeds dikker en gevoelig... je merkt dat ze pijn heeft omdat ze haar rug soms kromt.
Sherry moet morgen samen met Joyce'ke binnen, ik vermoed dat ze onder narcose de hele boel gaan reinigen.

ik vrees ook dat hier "zware middelen" aan te pas zullen komen - 't was beter geweest dat het vandaag nog kon gebeuren maar soms is er geen andere keuze, denk ik.

ik duim voor een goede afloop voor Snooz en voor joyce'ke.

gr.

veerle