Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#1216 Geplaatst 26 december 2011 - 20:51

Honingzalf van de da is heel goed.Het ontvet,geneest en houdt de wonde zacht.Ze likken er minder aan.Hier toch.Het is ook redelijk goedkoop bij de da in verhouding tot de prijs bij de apotheker.
Je kunt altijd eens vragen aan je da.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1217 Geplaatst 27 december 2011 - 12:21

Voor Sherry heb ik iets anders dan honingzalf bij want ze is zo likbezeten dat ze volgens de dierenarts met honingzalf er zeker niet gaat kunnen afblijven.
Nu is er een zalf op met eucalyptus die speciaal gemaakt is zodat ze er minder aan likken... nietemin ga ik wel op zoek naar zo'n tubeding dat ik op maat kan knippen want heb nogmaals geprobeerd met een pet shirt maar zonder succes.

De wonde was idd open gescheurd (huid is doorgescheurd) maar het zag er al bij al wel goed uit, dus je kon niet diep in de buik kijken en het vocht dat eruit kwam was mooi helder vocht, geen etter o.i.d.  verder met de onsteking in de buik was alles goed, dat zag er veel beter uit, ik mag haar nu proberen van de metacam af te halen.  Het zal nu wel een hele tijd duren eer de wonde genezen is en helaas voor de nieuwe baasjes blijft ze gedurende die tijd bij mij.
Terug hechten was geen optie aangezien de huid doorgescheurd is.

Mijn dierenarts heeft met verschillende collega's gesproken hierover en ze gaan die dierenarts en haar collega er wel op aanspreken....

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1218 Geplaatst 27 december 2011 - 12:22

Oh ja, mijn dierenarts was zeer tevreden om Sherry zo vrolijk te zien ;)

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#1219 Geplaatst 27 december 2011 - 13:18

al bij al goed nieuws, hé.....alleen een truc vinden waardoor Sherry van haar buikje blijft.

't is ook mooi dat je dierenarts met die andere dierenarts en collega een "woordje" gaan klappen want zoiets dat kan echt niet, hé.

gr.

veerle

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#1220 Geplaatst 27 december 2011 - 13:25

tubeverband in verschillende maten, kun je bij de apotheek kopen.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1221 Geplaatst 27 december 2011 - 14:35

Hier zijn alvast foto's van haar wonde (uiteraard niet voor gevoelige kijkers) :

Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

Image - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting

rechtsonder op de foto heeft ze nog die bult van de ontsteking

Ik heb nu ook dat tubeding in huis ;)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1222 Geplaatst 27 december 2011 - 15:08

Bedankt Robijn voor de tip, het lijkt wel te werken :)
Al denk ik dat ik misschien nog wel wat aanpassingen moet maken, ze lijkt wel verlamd nu en om de halve meter ploft ze op de grond neer ;)  Maar jah, op die manier gaat ze er zeker niet aan zitten :) haha

Geplaatste afbeelding

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#1223 Geplaatst 27 december 2011 - 15:24

*bonnie* zei:

Al denk ik dat ik misschien nog wel wat aanpassingen moet maken, ze lijkt wel verlamd nu en om de halve meter ploft ze op de grond neer ;) Maar jah, op die manier gaat ze er zeker niet aan zitten :) haha

Geplaatste afbeelding

ja, dat doen ze om medelijden op te wekken als ze in zo'n dwangbuis zitten :) :d - ocharme Sherry (maar als het helpt om van de wonde te blijven dan moet het maar, hé).

heb de foto's gezien van haar buikje - 't is de moeite, hé maar het ziet er wel tamelijk goed uit (op het vlak van ontstekingen).

gr.

veerle

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#1224 Geplaatst 27 december 2011 - 15:36

*bonnie* zei:

Al denk ik dat ik misschien nog wel wat aanpassingen moet maken, ze lijkt wel verlamd nu en om de halve meter ploft ze op de grond neer ;)  Maar jah, op die manier gaat ze er zeker niet aan zitten :) haha

Geplaatste afbeelding

Ooh ben blij dat het lukt zeg pffff pak van m'n hart!!! :) Ja ze moet er ook nog een beetje aan wennen denk ik, maar zo kan ze eindelijk genezen, de kleine pruts hihi O:) ze ziet er alvast cool uit hahaha :x
Vind trouwens de wond nog meevallen op de foto's, had het me erger voorgesteld, ziet er iig niet meer rood en ontstoken uit! :thumb:

Bewerkt door Robijn, 27 december 2011 - 15:39.

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#1225 Geplaatst 27 december 2011 - 15:39

Ocharme, sukkeltje.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#1226 Geplaatst 27 december 2011 - 16:55

Ocharme lollie, precies een poezemummie! haha!
heb er toch wel medelijden mee eigenijk, maarja het moet hé.

Geplaatste afbeelding

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#1227 Geplaatst 27 december 2011 - 17:31

ik heb de foto's van de wonde gezien, het ziet er inderdaad goed uit, in de zien totaal geen ontstekingen, de huid ook mooi doorbloed (dus geen dode huid) en mooi roze.. het zal langzaam maar zeker helemaal genezen. Zeker nu je haar in een "dwangbuis" hebt gestoken

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1228 Geplaatst 27 december 2011 - 23:27

Hetgeen nog een beetje ontstoken is zit eigenlijk onder de snede, is nog een gezwollen harder gedeelte maar dat zie je op foto niet zo duidelijk...

Haar "dwangbuis" heeft succes ;)  Ik heb haar nu wel eens een soepeler exemplaar aangedaan en kijken of dat ook evengoed werkt ....

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#1229 Geplaatst 27 december 2011 - 23:27

Vandaag zijn ook Isabeau en Snooz verhuist ;)

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#1230 Geplaatst 27 december 2011 - 23:30

*bonnie* zei:

Vandaag zijn ook Isabeau en Snooz verhuist ;)

Fantastisch voor de nieuwe baasjes :heart: ;) :LOL:

Maar hoe voel jij je nu... :( gewoon even vragen omdat ik me niet kan voorstellen hoe het voelt om na al deze lieve en intense zorgen dan "afscheid" te moeten nemen... :catscratchhead :cry:

Hopelijk gaat het een beetje... :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding