Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#166 Geplaatst 21 september 2011 - 23:02

vrees dat ik enkele foto's niet gezien of gevonden heb - de foto's van de 4 die op deze pagina staan zijn geweldig - de babies doen het goed en jij ook.

dat mama tijgertje mager wordt door zo'n grote nest eten te moeten geven is goed te verstaan, hoor. Als je kan haar nog extra meer krachtvoer geven en misschien zien of je niet wat kan helpen met eens een flesje bij te geven (moet ik ook doen bij een grote nest, hoor).

gr.

veerle

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#167 Geplaatst 22 september 2011 - 17:37

Ze hebben nu allemaal hun oogjes open... hier zijn nog enkele foto's :

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Dat het ene helemaal open is en het andere nog maar half is hopelijk toch normaal ?  Ik heb 2 keer een kitten horen niezen en dan denk ik gelijk het ergste :(

Tinne
Tinne
  • 9.439 berichten
  • 2 katten

#168 Geplaatst 22 september 2011 - 19:48

Zo gek is dat niet. Het zou kunnen dat dat andere oogje morgen ook volledig open is. Zolang de oogjes helder zijn is er waarschijnlijk niets mis. Niezen hoeft ook niet meteen een slecht teken te zijn hoor. Kan ook een reactie zijn op stof ofzo.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#169 Geplaatst 22 september 2011 - 20:14

Dat zwartje :heart: :heart: :heart:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#170 Geplaatst 22 september 2011 - 20:41

Die nageltjes, zo schattig! :dancer:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#171 Geplaatst 22 september 2011 - 20:58

Ze zijallemaal zo schattig. :love3:
Hoe is het met het moederke nu?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#172 Geplaatst 22 september 2011 - 21:11

Deze voormiddag was ze heel onrustig en liep te miauwen maar in de namiddag was het weer beter... ik heb een tijdje bij op de kamer gezeten met mijn laptop en toen kwam ze der gezellig bijliggen :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#173 Geplaatst 22 september 2011 - 22:55

Om alles wat duidelijker te maken heb ik een simpele website gemaakt voor de katten die een thuis zoeken : www.opvang.webs.com

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#174 Geplaatst 22 september 2011 - 23:37

Mooie duidelijke site! ;)

Nivo
Nivo
  • 5.544 berichten
  • 4 katten

#175 Geplaatst 23 september 2011 - 00:49

:kattensite: WOW!!! Heel veel lof voor je!!!
Wat je doet, hoe je het doet en zeker ook heel goed over na gedacht dat de diertjes steriel naar een nieuw mandje gaan straks!!

Zit er nu maar 1 katertje bij in het nestje?
:catkiss

*bonnie* zei:

Om alles wat duidelijker te maken heb ik een simpele website gemaakt voor de katten die een thuis zoeken : www.opvang.webs.com

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#176 Geplaatst 23 september 2011 - 13:08

Ik ben nog niet zo geweldig in het bekijken van geslachten maar tot dusver kom ik dus uit bij 1 katertje, aan 1tje twijfel ik nog...

Ik kreeg vandaag bij mijn dierenarts een catit senses playcircuit :)  Dat zullen de kittens vast erg leuk vinden :)  Ik ga al eens kijken hoe Tieneke erop reageert.....

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#177 Geplaatst 25 september 2011 - 20:19

Gisteren toen ik thuis kwam van mijn werk hoorde ik langs alle kanten ukkies piepen op de kamer, ze waren dus hun nest uitgekropen en mams was ze niet gaan terughalen.  Even later zaten er weer her en der ukkies.
Ik dacht dan om de mand in de bench te zetten zodat mams altijd in en uit kon lopen maar de ukkies nog niet over de hoge rand konden maar mams werd helemaal gek en ging haar jonkies toch weer ergens anders naartoe brengen.
Uiteindelijk heb ik een hondenmand gekoppeld aan het mandje met de kittens zodat de kittens uit hun mandje kunnen maar niet doorheen de hele kamer zodat ze dan toch steeds een beetje bij elkaar blijven en niet de weg kwijt geraken.  De gewichten waren gisteren dan ook slecht, ik ben benieuwd naar de gewichten vanavond.

Met Maybe gaat alles goed, ze is 100 gram aangekomen dankzij haar lieve pleegmama :)
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#178 Geplaatst 25 september 2011 - 20:58

*bonnie* zei:

Gisteren toen ik thuis kwam van mijn werk hoorde ik langs alle kanten ukkies piepen op de kamer, ze waren dus hun nest uitgekropen en mams was ze niet gaan terughalen.  Even later zaten er weer her en der ukkies.
Ik dacht dan om de mand in de bench te zetten zodat mams altijd in en uit kon lopen maar de ukkies nog niet over de hoge rand konden maar mams werd helemaal gek en ging haar jonkies toch weer ergens anders naartoe brengen.
Uiteindelijk heb ik een hondenmand gekoppeld aan het mandje met de kittens zodat de kittens uit hun mandje kunnen maar niet doorheen de hele kamer zodat ze dan toch steeds een beetje bij elkaar blijven en niet de weg kwijt geraken.  De gewichten waren gisteren dan ook slecht, ik ben benieuwd naar de gewichten vanavond.

Met Maybe gaat alles goed, ze is 100 gram aangekomen dankzij haar lieve pleegmama :)
Geplaatste afbeelding

Vreemd dat de mama hen niet terug ging halen, heb ik nog nooit gehoord.
Hopelijk niets ernstigs?
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#179 Geplaatst 25 september 2011 - 23:28

De gewichten waren gelukkig beter ...  nu toen ik thuis kwam zaten ze allemaal nog netjes in hun nestje maar daarna gingen de poppen weer aan het dansen.  Enkele dappere ukkies kropen ook over de rand v/d hondenmand nadat ze een tijdje luidkeels aan het schreeuwen waren en mama niet kwam.  Mama Tijgertje pakte er dan 4 mee ergens in een hoekje en naar de andere 3 keek ze niet meer om.  Na een tijdje zette ik ze weer allemaal samen en ze bleven schreeuwen...  opnieuw kropen er 2 uit het nestje maar Tijgertje liet ze gewoon begaan.  Op een gegeven moment pakte ze er weer ééntje mee naar een hoekje, bleef er een minuutje bij en toen ging ze gewoon bij de rest liggen terwijl die uk daar luidkeels zat te schreeuwen.... ik krijg het er een beetje van op mijn heupen... ik heb al gezegd dat het een stoute mama is :(

Nivo
Nivo
  • 5.544 berichten
  • 4 katten

#180 Geplaatst 26 september 2011 - 00:13

Hallo Bonnie, het lijkt er misschien op dat ik mij bemoei of een beter weter ben maar dat is niet mijn bedoeling. Ik lees en mijn poezenhartje spreekt
Het was een goeie mama in het begin ze weet heus wel wat ze moet doen.
Het gebeurd vaker dat de moeder de jongen een paar keer versleept naar een in haar ogen rustigere of veiligere plek. Nu de oogjes open gaan willen de jongen op verkenning, Nu kan je ook de leidertjes uit het nestje opmerken, die gaan al eerste op verkenning. Het is een hele opgave voor haar zoveel jongen, en misschien haalt ze ze wel niet terug omdat ze daar naar haar mening geen gevaar lopen.  Laat de jongen maar ontdekken het hoort er allemaal bij. Mama zal heus wel herkennen als het jong een schreeuw geeft omdat het in gevaar is en zal het dan wel ter hulp snellen.  Het is normaal dat ze eerder kiest om bij een groepje jongen te blijven dan die allemaal in de steek te laten voor 1 ander.
(het hoeft niet zo te zijn maar als moeder een jong weg van het nest draagt kan het ook betekenen dat het jong niet in orde is, houd dat diertje even extra in de gaten)