Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#196 Geplaatst 27 september 2011 - 21:27

*bonnie* zei:

Wat bedoel je met "kittenmelk" voor Tijgertje ?
Ze krijgt altijd wat whiskas melk, daar is ze dol op, ze moet toch niet special kittenmelk zoals de KMR krijgen ?  Ze heeft een hele dag een bakje vol brokken en ze krijgt ook elke dag een zakje nat voer.

De diarree is volledig over.

Ja wiskasmelk bedoel ik, ik noem dat hier kittenmelk, sorry, mis uitgedrukt.
;)
Ziet ernaar uit dat ze toch niets tekort komt, welke brokken geef je? Mamapoes heeft wel nood aan brokjes met veel energie in, zoals kittenbrokjes of speciale powerfood, zeker als ze 7 kittens moet voeren.
Best ook hoge kwaliteitsvoer geven, zoals royal canin of hills of sanabelle of almo nature als natte voeding...
Misschien ligt het toch daaraan?
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#197 Geplaatst 27 september 2011 - 21:35

Hoe hou je de kittens tijdens het voeren? Misschien hou je ze verkeerd vast? Of voelen ze zich niet goed in die houding? Ik dacht dat je ze best op hun buikje kon neerleggen en vasthouden, hoofdje omhoog en het flesje of spuitje in hun mondje doen? Ik ben niet zeker hoor, misschienvtoch raad vragen bij leden met een cattery?

Verdorie toch, het ging zo goed tot nu toe! Ik hoop dat ze het allemaal halen.
Je doet in iedercgeval alles wat je kan, dat ben ik zeker.
Ik ga keihard duimen dat tijgertje de draad weer oppikt.

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#198 Geplaatst 27 september 2011 - 22:02

Ik heb al verschillende houdingen geprobeerd, op een dekentje, op schoot, hoofdje vasthouden, niet vasthouden, etc.

Van die whiskas melk hoeveel mogen ze daar op een dag van hebben ?

De doos heeft wel succes...  Tijgertje lag bij tevreden kittens, toen ik binnen kwam kwam ze even bij mij liggen en ik wilde ze net een borstelbeurtje geven toen één van de kittens een kick gaf en huppakee ze sprong meteen terug de doos in en toen gingen ze weer lekker aan het drinken....

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#199 Geplaatst 27 september 2011 - 22:06

Het ging goed tot de kittens begonnen rondlopen dus ik denk niet dat het aan voer of zo ligt.... tleek er eerder op dat Tijgertje helemaal de kluts kwijt was met piepende kittens langs alle kanten....  ik hoop dat ik dat met de doos tijdelijk opgelost heb :)
Alles waar ze kittens in kon verstoppen heb ik van de kamer gehaald.

Ik ga eens rondhoren op het werk, we hebben daar van die hele grote dozen, groter als een pallet, ik ga eens horen of ik er zo één kan krijgen, als ze dan wat groter zijn kunnen ze al rondlopen maar nog steeds niet ver weg.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.721 berichten
  • 13 katten

#200 Geplaatst 27 september 2011 - 22:08

voed je de kittens met whiskasmelk of met kmr? De moeder mag zeker wel kmr hebben. Ze kan alle voedingsstoffen goed gebruiken.
whiskasmelk voegt niets toe, dat zou ik dan ook niet gebruiken.

het lijkt erop dat Tijgertje zich niet lekker voelt. Probeer erachter te komen wat er aan de hand is. observeer haar.
Voed ze de kleintjes? wast ze ze? Heeft mama nog wel melk?

Hoe oud zijn de kleintjes nu?
als ze de drie weken voorbij zijn kun je ze eventueel al wat vlees voorschotelen. Wij spenen meestal af met verse lamshart. Als je het vermaalt kun je goed een heel klein beetje in het bekkie smeren. Wel blijven proberen bij voeden, al zal het moeilijk zijn om de kleintjes uit een fles te laten drinken als ze de tiet van mama gewend zijn. Ik denk dat het daar aan ligt dat ze nu niet uit de fles drinken. Blijven proberen!

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#201 Geplaatst 27 september 2011 - 22:15

OK dus als ik mams een bakje KMR voorschotel, dat kan geen kwaad maar is juist goed voor haar ? En hoeveel mag ze daarvan hebben ? Wil niet dat ze terug diarree o.i.d. krijgt.....

Na het installeren v/d doos is ze weer veel rustiger en lief voor de kittens , misschien dat ze maar geen leuk plekje meer vond om rustig te liggen met haar kittens ? Ik kijk even aan hoe het morgen verloopt en als het dan nog niet zo goed gaat dan laat ik even de dierenarts toch naar haar kijken....

De kittens zijn 2 weken nu.  Ik zal seffens de gewichten eens opgeven.

Bewerkt door *bonnie*, 27 september 2011 - 22:15.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#202 Geplaatst 27 september 2011 - 22:17

Geef moeder inderdaad maar wat kmr, ze kan er maar voedingsstoffen uithalen, 7 kittens zogen is echt niet niks, dat kan haar echt uitputten. Hoeveel je kan geven weet ik niet, begin misschien met een beetje? Of eens vragen aan de dierenarts? Ben al blij dat de kittens nu bij haar blijven liggen. Laat ons hopen dat het zo blijft.

Bewerkt door MarieDufoor, 27 september 2011 - 22:20.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.721 berichten
  • 13 katten

#203 Geplaatst 27 september 2011 - 22:20

Beetje geven, ik deed altijd wat ik over had van de kittens aan mams geven. Als je klein beetje geeft en het gaat goed kun je na een paar uur nog een beetje geven. zo opbouwen.
Je kunt mama ook heel goed lamshart geven, krijgt ze normaal geen diarree van en is goed voor haar. Is een soort krachtvoer.

Geef haar maar al het eten dat ze wil (uiteraard wel opletten dat ze niet weer aan de diarree gaat), ze heeft alles nodig wat ze krijgen kan.

Groeien de kittens?

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#204 Geplaatst 27 september 2011 - 22:24

Ik heb ook een paar keer moeten bijflessen en dan gaf ik de ook de overschot van die melk aan de mama. Ze was telkens heel gretig om de restjes op te likken.
Dus die dit ook maar. Ik zette ook naast haar eten, een kommetje kittenkorrels. En deze at ze ook op. Zijn wat voedzamer dan volwassen brokken.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#205 Geplaatst 27 september 2011 - 22:28

Vanmorgen nog wat fotootjes kunnen maken.

Moby was diegene die de hele kamer rondliep alsof hij al een grote man was :)
Zonder al te veel omvallen en op hoge poten ;) Hij liep zo snel dat ik hem amper op foto kreeg :)

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Bewerkt door *bonnie*, 27 september 2011 - 22:31.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#206 Geplaatst 27 september 2011 - 22:31

:love3: :love3:
Mooie foto's.
Dat doet me terugdenken aan de eerste sprintjes van mijn bengels. En maar omvallen en stoer doen. :LOL: :LOL:

liange
liange
  • 2.331 berichten
  • 3 katten

#207 Geplaatst 27 september 2011 - 22:35

hoi , heb je al een geprobeerd met andere tuutjes ? Je hebt rubberen spenen en siliconen spenen. De siliconen zijn voor de hele kleintjes te hard aangezien ze nog geen tandjes hebben. De rubberen zijn zachter en gemakkelijker te hanteren.
Als ze niet willen zuigen aan de tuutjes ze eens dwingen de tuut in de mond steken en er op duwen dat er kleine druppels uit komen en ze moeten slikken zodat ze die smaak leren kennen. OOk eens dikke pap maken van de royalcanin melk en aan de tepels hangen van de mama poes dat ze rapper de smaak kennen voor aan de tuutjes te zuigen helpt.
Anders bij de apotheek een spuitje halen van 5 ml en dwang voederen zodat ze zeker genoeg binnen hebben.

Nashota
Nashota
  • 17.908 berichten
  • 4 katten

#208 Geplaatst 27 september 2011 - 22:39

Ach wat een zalige schatjes :loveshower: :loveshower: :loveshower:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#209 Geplaatst 27 september 2011 - 23:06

Goh, wat zijn die al gegroeid zeg, en Moby is echt een schatje. :heart:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#210 Geplaatst 27 september 2011 - 23:26

De 2 kleinsten zitten rond de 200 gram, de ene net eronder, de andere net erboven, de andere zitten op 230 - 240 en Abel zit op 265 gram.