Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#256 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:06

*bonnie* zei:

Ik heb nog 2 bijkomende vraagjes....

Ik geloof dat op 4 weken mams en de kittens ontwormd worden ...
Met wat ontwormen jullie een zogende kat en kittens ?

Als de kittens het nest verlaten en naar een nieuw baasje gaan... geven jullie dan iets mee uit het nest met de nestgeur ? Zo ja, wat dan ?

ik geef milbemax als ontworming - ik kijk vooral naar het gewicht (vf 500gr is het ok) maar soms heb ik het ook al gegeven aan een kitten dat zeker 5 weken oud was maar niet zoveel woog.

milbemax is een goed middel en veilig.

buiten nieuwe speeltjes en zo, geef ik altijd een "ouder" speeltje mee waarmee hier al dikwijls gespeeld is zodat ze daar de geur van "thuis" in hebben.

Soms brengen de nieuwe families een dekentje een week of zo op voorhand om de geur van hun huis te leren kennen maar dat gebeurd niet zo dikwijls.

gr.

veerle

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.721 berichten
  • 13 katten

#257 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:17

Wij geven altijd een fleecekleed mee. We kopen die ruim vantevoren en leggen dat in huis. Meestal op of in hun favorietje slaap of speelplekje. Tegen dat ze gaan verhuizen halen we de haren er een beetje af ;) maar we wassen het niet. Dan verhuizen ze met het kleedje mee en heeft het kleedje het vertrouwde geurtje van thuis. Ook het favo speeltje gaat (uiteraard) mee. Hebben ze geen favo speeltje of spelen ze met alles, oud of nieuw, dan houden we het bij het kleedje met de geur. Werkt tot nu toe heel goed. :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#258 Geplaatst 02 oktober 2011 - 22:47

Ondertussen kunnen ze al spinnen...  beginnen met elkaar te spelen (grappig om te zien hoe bepaalde kittens toch altijd naar dezelfde gaan om mee te spelen) op de weegschaal kunnen ze niet meer stil blijven zitten/staan en als in de kamer ben wordt ik achterna gezeten door een horde kittens....  dat beloofd nog voor de komende 9 weken.

Daarnet was Abel op zijn rug aan het kroelen met zijn poten in de lucht en Moby en 2 zusjes zaten zo echt naast elkaar vol verbazing te kijken naar Abel....  haha ze zijn echt leuk :)

Nivo
Nivo
  • 5.544 berichten
  • 4 katten

#259 Geplaatst 04 oktober 2011 - 22:49

Hoe gaat het ermee? :)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#260 Geplaatst 04 oktober 2011 - 23:27

Ik heb ze nu sinds vandaag los lopen in de kamer want ze zijn nu wel slim genoeg om elkaar of hun mama op te zoeken en ze liggen altijd op dezelfde plaats op een hoopje te slapen en daar heb ik hun dekentje gelegd.

2 zitten er boven de 300 gram, 3 zitten rond de 300 gram en 2 zitten er nog onder

Lolli heeft nog steeds haar oortjes niet open....  

Ik wou vandaag eens filmen maar ben ziek dus ben er niet mee bezig geweest :(  Ik hoeste vandaag de longen uit mijn lijf, ze zijn al gelijk gewend aan blaffende honden bij deze :)

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#261 Geplaatst 05 oktober 2011 - 10:06

*bonnie* zei:

Ik heb ze nu sinds vandaag los lopen in de kamer want ze zijn nu wel slim genoeg om elkaar of hun mama op te zoeken en ze liggen altijd op dezelfde plaats op een hoopje te slapen en daar heb ik hun dekentje gelegd.

2 zitten er boven de 300 gram, 3 zitten rond de 300 gram en 2 zitten er nog onder

Lolli heeft nog steeds haar oortjes niet open....  

Ik wou vandaag eens filmen maar ben ziek dus ben er niet mee bezig geweest :(  Ik hoeste vandaag de longen uit mijn lijf, ze zijn al gelijk gewend aan blaffende honden bij deze :)

ik vermoed dat je oogjes bedoelt. :d

Jammer dat je ziekjes bent, veel beterschap.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#262 Geplaatst 05 oktober 2011 - 11:02

Nee de oortjes... Die plakken zo nog tegen haar hoofd terwwijl die bij de andere al mooi open staan....

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#263 Geplaatst 05 oktober 2011 - 11:04

*bonnie* zei:

Nee de oortjes... Die plakken zo nog tegen haar hoofd terwwijl die bij de andere al mooi open staan....

Ohh, tja, ik heb dus duidelijk geen ervaring met kittens he :oops: .

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#264 Geplaatst 05 oktober 2011 - 23:40

:lachen: :ha  die oortjes .....
Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#265 Geplaatst 05 oktober 2011 - 23:57

Op deze foto zie je het goed, ze zit linksonder

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#266 Geplaatst 06 oktober 2011 - 13:47

Het gaat weer niet zo goed de laatste 2 dagen...  Gelukkig heb ik er al 3 "aan de fles/spuit" en dat zijn Abel, Snooz en Moby...
De 2 kleinsten die absoluut moeten bijkomen weigeren nog steeds resoluut...  ik ga dus blijven proberen om de grootsten allemaal aan fles/spuit te krijgen zodat die 2 kleinsten alles bij mams nog kunnen halen ....

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#267 Geplaatst 06 oktober 2011 - 13:51

Tzal voor mama tijgertje ook niet makkelijk zijn, zo'n 7 kleintjes voeden, gelukkig ben jij der om ze zo goed mogelijk bij te staan.

Je doet dat supergoed :thumb:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#268 Geplaatst 06 oktober 2011 - 14:24

*bonnie* zei:

Het gaat weer niet zo goed de laatste 2 dagen... Gelukkig heb ik er al 3 "aan de fles/spuit" en dat zijn Abel, Snooz en Moby...
De 2 kleinsten die absoluut moeten bijkomen weigeren nog steeds resoluut... ik ga dus blijven proberen om de grootsten allemaal aan fles/spuit te krijgen zodat die 2 kleinsten alles bij mams nog kunnen halen ....

je doet in ieder geval alles wat je kan, ik hoop dat de 2 kleinsten genoeg binnenkrijgen.
zou dat kwaad kunnen, die oortjes die niet opengaan?
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#269 Geplaatst 06 oktober 2011 - 22:35

Zou het kunnen als ik morgen de mamapoes even een uurtje mee naar de dierenarts neem voor controle of kan dat niet om bepaalde redenen ?

Ik vind dat mams haar tepels nogal gezwollen zijn en je zou dan denken aan stuwing maar net nu komen ze in gewicht niet meer aan dus wil het eigenlijk toch effe laten nakijken....  

4 v/d kleintjes hebben de fles door, niet normaal, op een paar seconden hebben ze 10ml weggezopen....  de 3 anderen doen niets anders dan kauwen op de speen, ze hebben echt niet door dat ze moeten zuigen en druppelsgewijs naar binnen werken gaat echt wel tergend langzaam waardoor ze het al lang weer beu zijn voor ze genoeg binnen hebben.
Lolli heb ik vandaag ongelovelijk vaak bij mama aangelegd en al die tijd lag ze wel lekker te tutteren maar toch is ze bijna niets aangekomen.

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#270 Geplaatst 06 oktober 2011 - 22:43

Het kan geen kwaad hoor als je mama even meeneemt naar de DA.
Wat misschien wel gemakkelijker is, is dat je de DA tot bij jou kan laten komen?

Als ik het zo hoor, is mijn eerste gedachte dat mama veel te weinig melk heeft, of zelfs helemaal niets.
Als je de 3 andere voedert met een spuit, lukt het dan? Dat gaat toch sneller?
Je moet ze dan eigenlijk verplichten om te slikken, en zo krijgen ze toch ook meer melk binnen. De andere 4 kan je de fles blijven geven.

Hoop dat alles goed komt en iedereen voldoende bij komt.
Doe zo voort, je bent goed bezig.