Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#271 Geplaatst 06 oktober 2011 - 22:46

Ik heb morgen al een afspraak bij de dierenarts om 10u dus dan neem ik ze gelijk even mee.

Als ze geen melk geeft is het dan normaal dat de kleintjes blijven tutteren ookal komt er niets uit ?

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#272 Geplaatst 06 oktober 2011 - 22:54

Ja hoor, dat blijven ze doen. :)

Maakt hen rustig en geeft hen af en toe troost, net als met kindjes en hun tut.
Hier zijn ze 5 maanden en gaan ze ook af en toe nog tutteren. Er komt ook geen melk meer uit, maar ze genieter er gewoon van.

Heb zelfs eens een opvangkitten gehad dat tussen de voorpoten van een katertje ging tutteren. Er was wel geen tepel of zo, maar het kitten vond het gewoon leuk om te doen, om zich te nestelen tussen die voorpoten.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#273 Geplaatst 06 oktober 2011 - 22:58

Ben me nu al druk aan het maken in het feit dat ik 3 dagen moet werken vanaf zaterdag en maandag willen ze nog eens dat ik (iedereen trouwens) 10u op mijn werk ben, dus 11u van huis...... wel lang hè als je kittens moet bijflessen :(
rotwerk :(  ben het er zo beu......

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#274 Geplaatst 06 oktober 2011 - 23:45

Ben benieuwd wat de da zegt, bespreek het eens met de da wat je kan doen op die drukke dagen? Misschien heeft hij of zij een oplossing? Of een tip?
Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#275 Geplaatst 07 oktober 2011 - 00:00

Met Maylun eens dat je wel naar de da kunt met mamma, je kunt de ukjes mee nemen of warm leggen en thuis laten. Misschien heeft mamma niet genoeg melk maar ze kan ook stuwingen of borstontsteking hebben waravoor behandeling nodig is.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#276 Geplaatst 07 oktober 2011 - 01:14

Is er niemand in de buurt die eens kan binnenspringen en de kleintjes hun flesje kan geven wanneer jij moet werken?

Waarschijnlijk zal Tijgertje een of ander ontsteking hebben of zo, want tot nu toe heeft ze wel goed gezorgd (net als jij trouwens) voor haar babies.

Hoe gaat het met mooie Isabeau?

gr.

veerle

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#277 Geplaatst 07 oktober 2011 - 01:22

Met Isabeau gaat alles goed, net zoals alle andere, alleen Lolli daar maak ik mij toch wel wat zorgen over, hoewel ze geen gewicht verliest gaat het ook niet echt omhoog deze week en ze loopt met alles achter....  Sherry is ook nog klein maar wel zo fit als de anderen.  

Ik ken hier helaas niemand in de buurt nee, ook mijn familie woont allemaal ver weg.
Andere mensen in mijn huis als ik niet thuis ben is geen optie met mijn 3 honden.

Ik zal zien wat de dierenarts zegt...  als mams toch nog melk geeft en het is geen ontsteking o.i.d. dan is het misschien voor die dagen voldoende dat ik smorgens en savonds goed bijvoer...  dat hoop ik alvast.... maar ik twijfel daaraan....

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#278 Geplaatst 07 oktober 2011 - 01:29

*bonnie* zei:

Met Isabeau gaat alles goed, net zoals alle andere, alleen Lolli daar maak ik mij toch wel wat zorgen over, hoewel ze geen gewicht verliest gaat het ook niet echt omhoog deze week en ze loopt met alles achter.... Sherry is ook nog klein maar wel zo fit als de anderen.

Ik ken hier helaas niemand in de buurt nee, ook mijn familie woont allemaal ver weg.
Andere mensen in mijn huis als ik niet thuis ben is geen optie met mijn 3 honden.

Ik zal zien wat de dierenarts zegt... als mams toch nog melk geeft en het is geen ontsteking o.i.d. dan is het misschien voor die dagen voldoende dat ik smorgens en savonds goed bijvoer... dat hoop ik alvast.... maar ik twijfel daaraan....

Hoe oud zijn ze nu want als ze al zeker 3 weken of meer zijn, kan je proberen met een mousse (gourmet) of zoiets op een bordje te zetten en babybrokjes.

't is wel vroeg om al vast voedsel te leren eten maar bij grote nesten of zo probeer ik het ook al vanaf 3 weken en dan hebben ze toch al iets te eten en het ontlast mama een beetje en kunnen nog altijd wat melk bijdrinken bij hun mama maar ze zijn niet meer zo volledig afhankelijk van haar.

gr.

veerle

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#279 Geplaatst 07 oktober 2011 - 01:33

Ze zijn nu 3,5 week en vandaag voor het eerst een schaal eten gezet.
Bahia was de enigste die gelijk een gek op de schaal vloog "pakken wat ik pakken kan"  Dat was echt grappig om te zien.  En al de rest (vlees of kittenmilk) dat heeft mams altijd meteen op.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#280 Geplaatst 07 oktober 2011 - 01:41

*bonnie* zei:

Ze zijn nu 3,5 week en vandaag voor het eerst een schaal eten gezet.
Bahia was de enigste die gelijk een gek op de schaal vloog "pakken wat ik pakken kan" Dat was echt grappig om te zien. En al de rest (vlees of kittenmilk) dat heeft mams altijd meteen op.

ja, da's best grappig om te zien en dat mams onmiddellijk alles opeet is ook een normale reactie, hoor - heb ik ook dikwijls bij mijn coons gezien maar dat geeft niet want zo zien de kittens dat hun moeke dat opeet en gaan ze dat gedrag nadoen.

dus regelmatig vleeske of zo zetten en altijd baby brokjes en water en kattenbakje zetten.

gr.

veerle

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#281 Geplaatst 07 oktober 2011 - 12:15

Vandaag was de zwelling minder, het was niet ontstoken of zo . Gezond verklaard door mijn dierenarts, ze geeft nog melk maar wel weinig.
Er was een spoedgeval tussen gekomen en ik heb Fleur moeten achterlaten, ga om 14u terug en neem dan ook Lolli mee voor onderzoek.

Ik heb ook netjes naar mijn werk gebeld met de vraag om wat vroeger te mogen stoppen a.s. maandag en ipv een nette ja of een nee ben ik voor de zoveelste keer op rij uitgescholden voor het rot v/d straat. Net zoals de vorige keer toen mijn paardje naar de dierenkliniek moest, toen mocht ik ook niet vroeger stoppen en mocht voor straf ook nog eens een hele dag rotwerkjes doen.
Ik moest maar een job zoeken waar mijn dierentuin wel in past en dat ben ik nu ook vastbesloten te doen. Ik geef met alle plezier mijn vaste rotte job op voor een beter betaalde interimjob op deze moment.
Het interimkantoor was net gesloten (middag) maar seffens hang ik gelijk aan de telefoon. Ik heb het echt gehad met dat kreng.

Bewerkt door *bonnie*, 07 oktober 2011 - 12:16.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#282 Geplaatst 07 oktober 2011 - 12:29

amai, die straffen jou of wat??? :o :trance:
hoe oud ben jij, 5 jaar ofzo???? :gek:
kan je niet voorstellen om op een andere dag langer te werken????
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#283 Geplaatst 07 oktober 2011 - 12:36

Nee Marie, dat is gewoon persoonlijk, ze gunnen je dat gewoon niet en ja je krijgt er een pesterijtje voor in de plaats.
Ik heb nog overuren genoeg staan dus ik moet helemaal niet op een andere dag komen werken als ik eens een uur vroeger wil stoppen... heb dat van heel het jaar ook nog niet gevraagd alleen nu en toen met Amora.

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#284 Geplaatst 07 oktober 2011 - 12:48

*bonnie* zei:

Nee Marie, dat is gewoon persoonlijk, ze gunnen je dat gewoon niet en ja je krijgt er een pesterijtje voor in de plaats.
Ik heb nog overuren genoeg staan dus ik moet helemaal niet op een andere dag komen werken als ik eens een uur vroeger wil stoppen... heb dat van heel het jaar ook nog niet gevraagd alleen nu en toen met Amora.

Tja, dat snap ik niet, als je overuren maakt moet je ze toch kunnen opnemen?

Kan je beter niet meer overwerken, als ze er dan toch zo moeilijk over doen.

Je hoeft niet te zeggen waar je werkt, maar eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig in welke sector dit is. Al hoef je er niet op te antwoorden hoor, kan ik best begrijpen dat dat moeilijk ligt.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#285 Geplaatst 07 oktober 2011 - 12:54

hilleke zei:

Tja, dat snap ik niet, als je overuren maakt moet je ze toch kunnen opnemen?

Kan je beter niet meer overwerken, als ze er dan toch zo moeilijk over doen.

Je hoeft niet te zeggen waar je werkt, maar eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig in welke sector dit is. Al hoef je er niet op te antwoorden hoor, kan ik best begrijpen dat dat moeilijk ligt.

vraag ik me eigenlijk ook af :oops:
ik zou ook geen overuren meer doen als ik jou was...
Als een uur vroeger stoppen al niet lukt, dan zal een dagje verlof nemen ook niet lukken waaarschijnlijk? :catscratchhead
je hebt daar toch recht op zeker! :trance:
Zoek maar snel iets anders want ze zijn je niet waard ;)
Geplaatste afbeelding