Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
Nivo
Nivo
  • 5.721 berichten
  • 2 katten

#286 Geplaatst 07 oktober 2011 - 15:19

Hallo Bonnie, wat erg op je werk zeg! Je hebt groot gelijk dat je verder gaat zoeken!
Ik heb mijn werk ook opgegeven om bij mijn dieren te kunnen zijn. Het waren veel te lange dagen en onregelmatige uren. Was ook ontzettend bang voor de poezen vanwege de buren, toen 1 van mijn katten opeens spoorloos was heb ik voor ander werk gekozen.  
Het is niet de ideale tijd om werk te vinden daarom wil ik je een tip geven waar je garantie hebt dezelfde week nog te kunnen beginnen. Ook ik kon nergens aan de slag, geen ervaring of de franse taal niet vaardig genoeg… Zo ben ik in de dienstencheques terecht gekomen, dit was echt het laatste wat ik zou willen doen maar nu ruim een jaar later doe ik het nog. Vaak wel met veel tegenzin maar je hebt vaste uren, bv van 9 tot 12 en/of van 13 tot 16 uur, nooit weekendwerk en alle feestdagen thuis, je kan zelf nog kiezen ook, deeltijds of de uren die jou het best uitkomen. Je zou het kunnen zien als een overbruggingstijd tot je een passende job hebt gevonden. Mocht je het dus echt niet meer zien zitten dan sta je zo toch niet op straat.
Hopelijk zal het meezitten komende week en heb je je zorgen gemaakt voor niks. Als de kittens straks vast voedsel eten ben je al iets meer op je gemak ook. Denk er eerst nog maar eens  goed over
Groetjes Nicole    

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#287 Geplaatst 07 oktober 2011 - 15:32

Hey Nivo, ik erger mij al in die job sinds ik er 3 maanden werk (werk er nu 2 jaar)
De job op zich die doe ik erg graag maar het is hetgeen errond dat gewoon teveel is.
Er is echt waar wel elke dag iets, is het niet met mij dat is het iets met mijn collega's.
Ook werkt die bazin haar persoonlijke problemen steeds uit op haar personeel... ik wordt er echt krankjorem van.... de ene dag gaat het al wat beter als de andere dag maar globaal gezien is die job gewoon slecht voor mijn gezondheid.  Ik maak er mij ontzettend druk in in dat onrechtvaardig gedoe altijd en soms is het zo erg dat ik mij op mijn vrije dagen (zoals vandaag dus) al een hele dag zit druk te maken in mijn werk en dat weegt uiteraard zwaar door.  Ik heb ookal vaak gedacht aan die dienstencheques, tzijn idd niet de beste jobs maar wel de beste uren dus kga er toch eens over nadenken want zo kan het echt niet verder.  
Ze heeft nu net één keer teveel onrespectvol over mijn dieren (tzijn ni eens de mijne) gesproken en het zal idd wel zijn da ik voor mijne "dierentuin" een ander job zoek...
Ik heb besloten dat hier geen kinderen komen maar we hebben wel altijd een vakantiekindje, we denken voor een kindje erbij die komt met kerstvakantie, paasvakantie, zomervakantie en dat zal nooit lukken op dit werk want kerstvakantie mag je geen verlof nemen, paasvakantie niet en in de zomer is altijd een probleem dus ja, dat is dan het enige wat ons nog rest eens af en toe een vakantieganger, dat ga ik ook echt niet opgeven voor een job hoor.... je leeft maar één keer dus ik zal die job wel opgeven voor die vakantieganger, lijkt me beter.

Kon ik maar eens kattenvanger worden, dat zou mij wel liggen ;)  En kheb genoeg ervaring opgedaan in Hoogstraten.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#288 Geplaatst 07 oktober 2011 - 15:36

Met Lolli gaat het niet zo geweldig, ze loopt echt achter en volgens mijn dierenarts wordt het ook dringend tijd dat ze actiever wordt.  Ik heb het idee dat slikken niet zo vlot gaat bij der en der keel voelde idd vrij dik aan zei hij maar hij kon verder niet iets vinden wat op ziekte of een afwijking kon wijzen.  Ze krijgt v/d melk niet genoeg binnen, ik heb haar nu wat nutrigel gegeven, zo zou ze volgens mijn dierenarts ook wat extra krachten krijgen en dan seffens weer eens proberen met de melk.

Bij de dierenarts ook veel pech gehad, 3 spoedgevallen ertussengekomen en alle blikken babymelk voor mijn neus uit het rek genomen :(  Kvroeg vriendelijk aan die mensen of ze niet één blik konden missen maar nee hoor.... normaal had ik die vanmorgen al gehad maar mijn dierenarts moest dringend naar de operatiezaal en toen ben ik weg gegaan en kon om 14u terugkomen dus ging ik ze dan meenemen.  Moet ik straks nog eens terug voor de babyvoeding.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#289 Geplaatst 09 oktober 2011 - 00:02

Met Lolli gaat het nog steeds niet zoveel beter...  tegenover gisteren is ze wel 20 gram bijgekomen maar ze ligt verder een hele dag te slapen.  Ik maak me toch wel zorgen om haar.  Ze weegt nu 275gram, op een week tijd gezien is ze 50 gram bijgekomen.  Ik ga toch vragen dat mijn vriend haar samen met Sherry bij de dierenarts afzet op maandagmorgen wanneer ik door mijn oh zo vriendelijk bazin 11u van huis ben :(

Abel is de grootste en weegt 435 gram, die is op een week tijd 100 gram bijgekomen.

Sherry weegt 300 gram, die is op een week tijd 85 gram bijgekomen.

Snooz weegt 395 gram, die is op een week tijd 130 gram bijgekomen.

Moby weegt 380 gram en is op een week 110 gram bijgekomen.

Isabeau weegt 360 gram en is op een week tijd 100 gram bijgekomen.

Bahia weegt 385 gram en is op een week tijd 110 gram bijgekomen.

Nivo
Nivo
  • 5.721 berichten
  • 2 katten

#290 Geplaatst 09 oktober 2011 - 00:27

ik stuur je straks een pb

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#291 Geplaatst 09 oktober 2011 - 08:51

Goed idee, bij de da zullen ze in ieder geval in de gaten gehouden kunnen worden, wat zal hij/zij dan precies doen? Ze proberen flessen of dwangvoeren ofzo?
Ik hoop dat ze snel aansterken, tzou zo mooi zijn moesten ze alle 8 kunnen blijven leven!
Keep up the good work :thumb:

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#292 Geplaatst 09 oktober 2011 - 09:10

Ik zou ze dan gewoon laten brengen om bij te flessen omdat ik er niet ben.  Dwangvoeren is niet nodig, ze hebben de lekkere melk ontdekt ;)
Momenteel gaat het goed met ze.  Vanmorgen waren ze toch weer allemaal netjes bijgekomen en Lolli weegt nu 295 gram.  Ik merk toch dat ze aangesterkt is want ze drinkt nu vlotter en meer en ik zag ze vanmorgen ookal een wilde sprong maken naar één van haar zusjes maar ze is er nog niet....  Sherry woog 315 gram en de rest zit in de buurt van de 400 gram en Abel gaat al richting de 500 gram.

Tis wel effe zwaar maar het heeft wel iets, de kleintjes bijflessen ;)  Als ze mijn zien komen is het al een luid geschreeuw :)  Verder heb ik in hun mandje ook snugglesafes liggen want het is toch wat kouder geworden op de kamer.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#293 Geplaatst 09 oktober 2011 - 09:28

Buiten Lolli gaan de gewichtjes echt wel goed he! Zal voor jou wel een heel inspanning zijn om bij te flessen maar zeker chapeau hoor.
Ben benieuwd naar nog meer foto's van de kleine ukjes :LOL:

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#294 Geplaatst 09 oktober 2011 - 10:51

*bonnie* zei:

Ik zou ze dan gewoon laten brengen om bij te flessen omdat ik er niet ben.  Dwangvoeren is niet nodig, ze hebben de lekkere melk ontdekt ;)
Momenteel gaat het goed met ze.  Vanmorgen waren ze toch weer allemaal netjes bijgekomen en Lolli weegt nu 295 gram.  Ik merk toch dat ze aangesterkt is want ze drinkt nu vlotter en meer en ik zag ze vanmorgen ookal een wilde sprong maken naar één van haar zusjes maar ze is er nog niet....  Sherry woog 315 gram en de rest zit in de buurt van de 400 gram en Abel gaat al richting de 500 gram.

Tis wel effe zwaar maar het heeft wel iets, de kleintjes bijflessen ;)  Als ze mijn zien komen is het al een luid geschreeuw :)  Verder heb ik in hun mandje ook snugglesafes liggen want het is toch wat kouder geworden op de kamer.

Super om te lezen, goed dat ze het bijflessen ontdekt heeft :thumb:
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#295 Geplaatst 11 oktober 2011 - 00:04

Abeltje woog vandaag 500 gram en Lolli 300

Lolli had vandaag het zuigen ontdekt, hopelijk blijft ze dat doen dan zal ze snel aansterken.  En Abel gaat uit zichzelf op de kattenbak

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#296 Geplaatst 11 oktober 2011 - 18:18

Wat fijn dat het beter gaat!

Ik duim dat ze zo door gaat :thumb:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#297 Geplaatst 11 oktober 2011 - 18:48

Ik wordt gestalkt door kittens ;)  Als ik de kamer opkom heb ik er minstens 4 aan mijn broek hangen....  Als ik de zetel ga zitten en ik trek met benen op dan gaan er minstens 2 net zolang tegen de zetel opspringen tot ze hem te pakken hebben en omhoog kunnen klauteren.... varkens zijn het ;)

mama Tijgertje geeft krab- en klimles aan Sherry ;)
Die krabpaal is alleszins zeer populair bij de kittens ;)
Geplaatste afbeelding

Ook de andere speeltjes worden ontdekt :
Geplaatste afbeelding

Hier zijn er alvast 6, Snooz volgt later nog :

Lolli
Geplaatste afbeelding

Sherry
Geplaatste afbeelding

Isabeau en Abel
Geplaatste afbeelding

Bahia
Geplaatste afbeelding

Moby
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#298 Geplaatst 11 oktober 2011 - 18:49

Uitgezonderd Snooz, zoeken alle kittens en hun mama nog een nieuwe thuis !

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#299 Geplaatst 11 oktober 2011 - 18:51

:love3: :love3: Wat worden ze groot en zo schattig.
Doet me terugdenken aan een paar maanden geleden toen mijn opvangertjes zo toeren uithaalden.
Je bent goed bezig. :thumb:

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#300 Geplaatst 11 oktober 2011 - 19:00

't is geweldig tof om te lezen dat alles goed gaat. Ja, soms kunnen het "kleine" varkentjes zijn, hé.

gr.

Veerle

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger