Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
sisi
sisi
  • 6.760 berichten
  • 4 katten

#391 Geplaatst 26 oktober 2011 - 15:10

Sorry Bonnie heb bewust deze topic overgeslaan :oops:
Vandaag kon ik er toch niet aan weerstaan en lap 't is zover O:)
Ik ben verliefd :love4: :love4: vooral op Abel en Moby maar eigenlijk ook op de anderen
:NoWhy: :NoWhy: heb ik toch gekeken?

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#392 Geplaatst 26 oktober 2011 - 22:35

MarieDufoor zei:

ik denk echt dat ik ga janken als ze het niet haalt!

Jij niet alleen :(

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#393 Geplaatst 26 oktober 2011 - 22:51

Vanavond hadden ze er niet veel zin in, maar alvast een voorsmaakje voor Robijn :
Geplaatste afbeelding

Hier is ook nog Snooz :
Geplaatste afbeelding

en natuurlijk Lolli :
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#394 Geplaatst 26 oktober 2011 - 22:54

maar ze drinkt toch nog goed? Laat ons nog even positief bijven...
Misschien heeft ze gewoon acherstand doordat ze vroeger geen melk genoeg kreeg van mama en haal je zoiets niet zomaar in?
Maar is een beetje wishful thinking zeker :(

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#395 Geplaatst 26 oktober 2011 - 23:02

Ze drinkt 10 tot 15ml per keer en dan lijkt ze plots helemaal vol te zitten en moet ze niks meer hebben.  Ik vind dat het lijkt dat ze na het drinken zwaar gaat ademen.
Na het drinken trippelt ze naar de kattenbak om er een plasje te doen "naast" de kattenbak.  Af en toe lijkt ze zin te hebben om te spelen maar de andere kittens zijn te snel en te groot voor haar.  Als ik op de kamer ben loopt ze mij wel altijd achterna en zit altijd aan mijn voeten een zielig miauwend geluidje te maken, alleen komt er maar weinig geluid uit.

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#396 Geplaatst 26 oktober 2011 - 23:04

Bedankt Bonnie!!! ;) Wat een schatje toch die Bahia, je houd ze toch nog alle drie in optie hé voor me? Zag dat er al concurentie is hihi :louche: :)
Goh, Lolli ziet er echt nog opvallend kleiner uit hé, arm schatje, hoop ook echt dat ze het haalt, zou het ook heel erg vinden! :(

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#397 Geplaatst 26 oktober 2011 - 23:09

*bonnie* zei:

Ze drinkt 10 tot 15ml per keer en dan lijkt ze plots helemaal vol te zitten en moet ze niks meer hebben.  Ik vind dat het lijkt dat ze na het drinken zwaar gaat ademen.
Na het drinken trippelt ze naar de kattenbak om er een plasje te doen "naast" de kattenbak.  Af en toe lijkt ze zin te hebben om te spelen maar de andere kittens zijn te snel en te groot voor haar.  Als ik op de kamer ben loopt ze mij wel altijd achterna en zit altijd aan mijn voeten een zielig miauwend geluidje te maken, alleen komt er maar weinig geluid uit.

Ohnee, hoe zielig! Zou ze pijn hebben? Raar dat ze ook naast de bak gaat? Waarom zou dat zijn...
Jammer dat haar broertje en zusjes te snel en sterk zijn om mee te spelen ook. Speel jij dan soms met haar?
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#398 Geplaatst 26 oktober 2011 - 23:17

Ik pak haar regelmatig op ja en speel wat met haar...  ik heb ze al eens mee naar de dierenarts genomen en die kon toen niets vinden maar hij zei dat inwendige "fouten" niet makkelijk te zien zijn, ook niet op rontgenfoto's of zo.
Als ze gaat plassen zit ze verschrikkelijk zielig , zo bijna of ze ligt plat op de grond met haar neus bijna tegen de grond, dan zie ik meteen dat ze gaat plassen.  Na het plassen loopt ze weer wel vrolijk weg....

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#399 Geplaatst 26 oktober 2011 - 23:23

Misschien scheelt er iets met haar darmpjes of blaas?
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#400 Geplaatst 26 oktober 2011 - 23:56

Tja, tzal helaas raden blijven voorlopig :(
Ik blijf ze voeren en ervanuitgaand dat ze een achterstand heeft van ongeveer 2 weken ga ik even aankijken of ik haar tussen dit en 2 weken ook aan het vaste voer krijg....  als dat lukt dan kijken we maar weer verder....  lukt dat niet dan neem ik haar toch nog eens mee voor onderzoek....  zowiezo krijg ik dan ook een 2e opinie want de kittens gaan voor hun inentingen en zo naar een andere dierenarts.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#401 Geplaatst 27 oktober 2011 - 00:52

Als dat maar goed komt ... Ze heeft het geweten wat ik getypt heb....
Ik heb ze al elke dag bij aan de vleesschotel gezet zonder resultaat, gisteren ook wat met de hand geprobeerd.  Nu schodelde ik ze voor het eerst grotere stukjes voor, vliegt madame gelijk ne halve gek in da bord vlees, gewooon met heel hare kop erin alsof haar leven ervanaf hing.......  Schrokken gelijk ne gek die 2 weken geen eten heeft gehad.  Kheb ze goed in de gaten gehouden want dat was echt ni normaal.
Op een gegeven moment buik meer dan vol denk ik, staat ze daar onder het vlees van boven tot onder :)
Plasje doen en bed in........  Man man apart geval ons lollipopke......

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#402 Geplaatst 27 oktober 2011 - 01:00

Dat geeft toch weer hoop hé! :LOL: Hopen dat ze haar schade gaat inlopen!!! :dance:

Geplaatste afbeelding

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#403 Geplaatst 27 oktober 2011 - 01:02

:lachen: :lachen: :lachen: Kleine Lollie zorgt wel dat je met haar bezig blijft :)

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#404 Geplaatst 27 oktober 2011 - 05:49

Zo een schattig beestje.Kan de da geen echo maken?Daar zie je veel op.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#405 Geplaatst 27 oktober 2011 - 10:30

Hihi, op deze manier gaat ze haar achterstand snel inhalen...  Vanmorgen trippelde ze weer naar de schotel om erin te duiken gelijk een gek.  Toen ze weer helemaal onder het vlees afdroop naar haar nestje kwam zusje Snooz haar schoonlikken :)

De DA sprak over een mogelijke "shunt" maar dat kan je niet met een gewone echo zien.  Een shunt in het hart kan je wel horen met de stethoscoop maar vorige keer (toen was ze nog wel kleiner) kon hij daar niets horen maar een shunt kan dus evenwel in de lever o.i.d. zitten.....

Nu ze ineens wonderbaarlijk ontdekt heeft hoe ze zelf moet eten is er wel weer nieuwe hoop want de dierenarts vond het vooral ook zorgwekkend dat ze zelf voor niets initiatief nam maar dat doet ze nu dus wel....