Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#526 Geplaatst 31 oktober 2011 - 22:11

*bonnie* zei:

OMG :goofy:

Amai, ik kijk er scheel op :p
Geplaatste afbeelding

Aertske
Aertske
  • 341 berichten
  • 2 katten

#527 Geplaatst 02 november 2011 - 10:12

Hebben alle kittens reeds een thuis gevonden?

:kboe

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#528 Geplaatst 02 november 2011 - 10:18

Nog 3 zoeken er een plekje

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#529 Geplaatst 03 november 2011 - 22:07

Vandaag even druk gehad met de nieuwe kittens die hier zijn toegekomen (zie het nieuwe topic : de zwervertjes van wommelgem)

Morgen ga ik proberen nog eens te filmen bij Tijgertje en co....  Lolli blijft ubercute maar wel klein...  vandaag heeft ze voor het eerst de krabton beklommen en lag boven in de ton te slapen...

Wat betreft Tijgertje wil ik wel graag nog wat tips : momenteel is ze erg mager....  ik vond ze een tijdje terug al mager, heb ze dan mee naar de dierenarts genomen en die zei dat ze er verder uitstekend uitzag qua vacht en zo en dat ze ook een goed buikje had.  Maar nu is Tijgertje echt mager zo aan haar bekken maar ook aan haar schouders zie je zo een putje...  verder heeft ze momenteel een hangbuikje.
Ze eet nog altijd kitteneten mee.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#530 Geplaatst 03 november 2011 - 22:13

Toen ik Lola en haar kittens opving was ze ook zo mager
Ik gaf haar ook kitteneten en liet haar viyo voor kittens drinken
Eenmaal de kittens niet meer bij haar dronken is ze snel terug bijgekomen

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#531 Geplaatst 04 november 2011 - 07:47

Kittens voeden is een hele opgave.Zeker zo'n hoop.Mss eens in overleg met de da a/d Hills proberen.

Veerle
Veerle
  • 3.309 berichten
  • 17 katten

#532 Geplaatst 04 november 2011 - 09:12

Kan zij "extra" proties natvoer - maar van degelijke kwaliteit of tonijn in eigen nat of rauwvoer - verdragen nu (denkend aan het begin met haar diarree)? Anders zou ik het haar wel tot 3 keer toe geven.

Tot zolang de kittens zullen drinken zal ze mager blijven, hoor maar bijkomende porties natvoer en kittenbroken maar ook de gewone brokken (d'r bij, hé) gaan veel goed doen.

gr.

veerle

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#533 Geplaatst 04 november 2011 - 10:10

Ik heb ze daarnet nog eens gewogen en Lolli weegt nog steeds geen 500 gram (490 dus) , Sherry zit bijna aan 800 gram en de rest zit al boven de 900 en gaat richting de kilo ;)

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#534 Geplaatst 04 november 2011 - 10:53

oOp de krabton klimmen is al een hele vooruitgang.Canaille was ook zo'n achterblijvertje en was regelmatig ziek(2 à3 keerper jaar).Ze is ondanks alles 20 geworden.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#535 Geplaatst 04 november 2011 - 10:59

Goed zo Lollie!
Lijkt me ook een grote stap, ze moet zich tenslotte naar omhoog heisen hé, lijkt me niet makkelijk voor een kitten? :catscratchhead

Het was me op je foto's ook al opgevallen dat tijgertje mager was. Maar dat komt wel goed volgens mij...
Misschien toch wat extra natvoer zetten en de tips volgen die hierboven gepost zijn?
Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#536 Geplaatst 04 november 2011 - 12:05

Ze krijgt nu 3 keer per dag natvoer, ook melk en de hele dag brokjes....

Als het normaal is dat ze mager zijn tijdens het zogen dan zal Doris ervoor moeten zorgen dat ze ze daarna goed kan vetmesten ;)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#537 Geplaatst 04 november 2011 - 12:07

*bonnie* zei:

Ze krijgt nu 3 keer per dag natvoer, ook melk en de hele dag brokjes....

Als het normaal is dat ze mager zijn tijdens het zogen dan zal Doris ervoor moeten zorgen dat ze ze daarna goed kan vetmesten ;)

dat is normaal hoor, en zeker als het zoveel kittens zijn!
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#538 Geplaatst 04 november 2011 - 12:12

Zal mijn best doen.Regiemeke vetmesten in beraad met de da.Rekening houdend dat ze eventueel platte stoelgang zou kunnen hebben.En als ze van natuur uit mager is,is het ook goed voor mij.En als Lolli geen goesting heeft om te groeien,dan hebben we een minikatje.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#539 Geplaatst 04 november 2011 - 12:17

Ja ik kan niet zeggen hoe ze voordien was want ze kwam hier toe toen ze heel dik was....  haar stoelgang gaat wat op en af, diarree zoals ze had toen ze hier toekwam heeft ze niet meer gehad maar soms is het iets platter dan anders maar jah, toen ik met dat kittenvoer begon begon ze mee te eten van kittenvoer, nat voer en kittenmelk dus was het normaal dat ze effe wat plattere stoelgang had natuurlijk.

En Lolli...... je zal het v/d week ook wel horen van Robijn als die is langsgeweest ;)
Die is uuuuuuubercuuuuuteeeee, daar heb je volgens mij gewoon een dwergexemplaar mee in huis gehaald...  iedereen is verliefd op haar met haar korte pootjes en minioortjes ;)  Nu haar oortjes groeien krijgt ze zo van die flapoortjes ;)  haha, zal kijken of ik toekom aan foto's of filmpjes vandaag ;)

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#540 Geplaatst 04 november 2011 - 12:33

En heeft Robijn kunnen kiezen uit die 3 schatten? :)

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Zwanger