Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#691 Geplaatst 17 november 2011 - 10:15

De bende is grotendeels genezen verklaard, enkel Bahia en Sherry moeten nog 2 daagjes antibiotica krijgen, oogzalf mag ik ze ook nog een paar dagen geven en volgende week wordt heel de bende ingeënt ;)

De zwervertjes zijn nu mee om steriel gemaakt te worden.

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#692 Geplaatst 17 november 2011 - 10:29

*bonnie* zei:

De bende is grotendeels genezen verklaard, enkel Bahia en Sherry moeten nog 2 daagjes antibiotica krijgen, oogzalf mag ik ze ook nog een paar dagen geven en volgende week wordt heel de bende ingeënt ;)

supergoed nieuws, en dan is het nu aftellen geblazen voor de toekomstige nieuwe baasjes.

En kunnen de kittens direct in hun nieuwe huisje in de kerstboom gaan hangen en alle ballen en slingers eruitkegelen :x

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#693 Geplaatst 17 november 2011 - 10:38

*bonnie* zei:

:thumb: :thumb: :thumb: Goede berichten :dancer:

En krijgen de kittens die vorige week werden geënt dan al hun tweede inenting? Of hoe loopt alles dan? :catscratchhead

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#694 Geplaatst 17 november 2011 - 11:05

Er moeten minstens 3 weken, liefst 4 weken tussen 2 inentingen zitten dus volgende week is nog te vroeg.  In de week van 8 december zullen ze steriel gemaakt worden en wanneer de draadjes eruit gehaald worden krijgen ze hun 2e inenting....  dus ze zullen dan ofwel net voor Kerstmis ofwel net na Kerstmis kunnen verhuizen :)

De dierenarts vond het een waar speelparadijsje waar ze zaten ;)

Ze was toch nog steeds verbaasd over Lolli en ging wat extra opzoekwerk verrichten naar dwerggroei bij katten.

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#695 Geplaatst 17 november 2011 - 11:15

Ah bedankt voor de gedetailleerde uitleg, kunnen we alles een beetje meevolgen als toekomstige baasjes hihi :) vind ik wel leuk! :oops:
Ja dat is het ook en jij houd je er dan ook nog extra mee bezig, super gewoon! :d
Ben benieuwd of ze meer info vind ivm Lolli, interessant gevalletje hihi ;)

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#696 Geplaatst 17 november 2011 - 11:31

*bonnie* zei:

Er moeten minstens 3 weken, liefst 4 weken tussen 2 inentingen zitten dus volgende week is nog te vroeg. In de week van 8 december zullen ze steriel gemaakt worden en wanneer de draadjes eruit gehaald worden krijgen ze hun 2e inenting.... dus ze zullen dan ofwel net voor Kerstmis ofwel net na Kerstmis kunnen verhuizen :)

De dierenarts vond het een waar speelparadijsje waar ze zaten ;)

Ze was toch nog steeds verbaasd over Lolli en ging wat extra opzoekwerk verrichten naar dwerggroei bij katten.

<LI class=g sb_id="ms__id330">[PDF]  

DWERGGROEI BIJ DE KAT - Universiteit Gent

<LI class=g sb_id="ms__id330">Dit heeft mijn da ook gezegd.

<LI class=g sb_id="ms__id330">Ze is alleszins de allerliefste schat tussen de kittens en we gaan er uitzonderlijk voor zorgen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#697 Geplaatst 17 november 2011 - 12:59

interessante lectuur Doris!!
Weet je? Het kindje van mijn zus is geboren met achondroplasie. Ondertussen is ze 7 jaar en zeker een kop kleiner als de andere kinderen van haar klas.
Ze is wel hoogbegaafd, dus op vlak van verstand kan niemand aan haar tippen.
Ze is een specialleke, maar echt heel erg leuk, lief, schattig.

Als Lollie ook een dwergpoesje wordt (ik wist zelfs niet dat specifiek achondroplasie bestond bij katten :trance: ) dan haal je echt een specialleke in huis.
En schattig en lief is ze zowiezo! :thumbs:
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#698 Geplaatst 17 november 2011 - 13:36

Ik had al geinformeerd bij de da bevoor ik een pb stuurde naar Bonnie.Was er dus al op voorbereid.Zoiets heeft mij nog nooit tegengehouden.Ik zou ook niet weten waarom.Ze is zo schattig zoals ze is.

Afwijkingen zowel bij mensen als bij dieren wil niet zeggen dat ze minderwaardig zijn.En zoals je zegt,Marie,ze zijn speciaal en ik houd ervan.In elke familie is wel een specialleke en bij dieren is dat ook zo.

Bewerkt door DORIS, 17 november 2011 - 13:41.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#699 Geplaatst 17 november 2011 - 17:07

Ik mocht vandaag wat meegrabbelen in de dierenwinkel voor de poesjes (zo gratis artikelen bij aankoop van.....)  ik ben maar niet te gulzig geweest ;) maar heb toch 2 poezenmandjes, 5 tunneltjes, 4 speeltjes en 3 snackballen mee ;)  hip hoi !
Tegen het volgende nestje heb ik dus een gloednieuw mandje en tunneltje want na het nestje van Tijgertje is de tunnel volledig gesloopt en ook het mandje heeft betere tijden gekend ;)

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#700 Geplaatst 17 november 2011 - 17:11

*bonnie* zei:

Ik mocht vandaag wat meegrabbelen in de dierenwinkel voor de poesjes (zo gratis artikelen bij aankoop van.....)  ik ben maar niet te gulzig geweest ;) maar heb toch 2 poezenmandjes, 5 tunneltjes, 4 speeltjes en 3 snackballen mee ;)  hip hoi !
Tegen het volgende nestje heb ik dus een gloednieuw mandje en tunneltje want na het nestje van Tijgertje is de tunnel volledig gesloopt en ook het mandje heeft betere tijden gekend ;)

Wauw zeg, de katjes worden daar supergoed in de watten gelegd.

Super dat er toch nog zoveel mensen zijn met het hart op de juiste plaats.

plouchiemauw
plouchiemauw
  • 7 berichten
  • 3 katten

#701 Geplaatst 17 november 2011 - 18:12

ooh wat mensen poezekes toch kunnen aandoen he :(
het is een schatje en ik ga het hier ook zeker volgen.
:catangel

sisi
sisi
  • 6.760 berichten
  • 4 katten

#702 Geplaatst 17 november 2011 - 18:59

Interessant artikel Doris!
Weer wat bijgeleerd :)

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#703 Geplaatst 17 november 2011 - 20:42

Graag gedaan.Had de uileg al van de da gekregen.

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#704 Geplaatst 17 november 2011 - 23:13

Vond het ook interessant Doris, zeker ook veel bijgeleerd. Je gaat er zeker een specialleke mee in huis halen, maar ooooh zo schattig :love3: , en zeker niet minderwaardig!!! :d

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#705 Geplaatst 17 november 2011 - 23:56

Pfffff, de dierenarts heeft voor de sterilisaties van de zwerfkatjes het dubbele aangerekend van hetgene was afgesproken :(
Ik hoop maar dat dit kan rechtgezet worden want anders heb ik GROOOOOOT probleem..... pfffff ik ga slecht slapen vannacht :(