Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen
Zwanger

Het dagboek van Tijgertje, een hoogzwanger opvangertje

• Log in om te reageren
1707 reacties op dit onderwerp
DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#826 Geplaatst 04 december 2011 - 20:48

Is toch al iets als ze het drinken.Kan geen kwaad en dan hebben ze toch vocht binnen.Gevaar met diarree is dat ze uidrogen.Natuurlijk niet op zo'n korte tijd maar het is beter dat ze drinken.
Lolli toch.Ik denk dat we hier nog gaan lachen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#827 Geplaatst 04 december 2011 - 21:27

Maar Bonnie toch. :hug: Eerst en vooral een dikke knuffel van mij.
Jij hebt ook al genoeg meegemaakt de laatste tijd, nu mag het ook wel eens stoppen hé.

Als het een kleine troost kan zijn, ik heb dit ook al doorgemaakt met mijn katten en ook zwervers. Allemaal diarree, het liep er ook uit. En die geur :misselijk: was niet vol te houden.

Ik kreeg antibiotica mee voor de katten (pilletjes). Na 4 dagen moest die diarree stoppen met die medicatie. En idd na 4 dagen waren ze er bijna allemaal van af.

Rijstwater is idd een heel goede tip, en ook echte bouillon geven. Waarom? Door het zout in de bouillon wordt er vocht uit de diarree getrokken, zodat deze sneller vaster werd.
Wat je zeker moet doen, is de kattenbakken ontsmetten, liefst zoveel mogelijk op een dag. Ik heb in die dagen enorm veel kattenzand verbruikt, dagelijks de volledige kattenbak leeggehaald, ontsmet en vers kattenzand in.
Dan in de loop van de dag nog eens kattenbak ontsmetten.

De pilletjes zou je best gewoon geven rechtstreeks in hun mondje. Zo worden ze medicatietoediening al van kleins af aan gewoon. Hier krijgen ze allemaal zo hun medicatie. Gaat heel snel (wel telkens je handen wassen tussen 2 katten door), dan heb je geen gesmos met pilletjes in hapjes.

Veel sterkte.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#828 Geplaatst 04 december 2011 - 23:56

Ziet er niet goed uit.... Zitten nu meer op de kattenbak als wat anders :(

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#829 Geplaatst 05 december 2011 - 00:33

Ze hebben het allemaal?  OMG, dat moet een miserie zijn.  Hier had er eentje het, en die ging dan ook meestal niet in de bak. :misselijk:

Hopelijk is het een kort maar krachtig virus, dat ze er snel vanaf zijn.  Bij ons mensen valt er meestal niets aan te doen, behalve goed blijven drinken om uitdroging te vermijden.  

Veel succes nog en hopelijk hangt alles morgen niet vol

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#830 Geplaatst 05 december 2011 - 05:24

Hoe is het ermee?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#831 Geplaatst 05 december 2011 - 08:43

oei, ik lees het nu pas, ocharme, moet zowel voor jou als de kittens niet leuk zijn hé :s
Wat je kan doen bvb als hun poepke of pootjes vuil zijn is meteen na het kattenbakbezoek alles afkuisen met vochtige babydoekjes.
Dan blijven ze toch min of meer proper tussendoor.
Geplaatste afbeelding

bluegalaxamoon
bluegalaxamoon
  • 1.983 berichten
  • 10 katten

#832 Geplaatst 05 december 2011 - 09:09

Zo erg dat ze diarree hebben. Wanneer dat de kittens hier nog waren, hadden ze ook veel last van diarree (waterachtig), dan hebben we 1,5 week aan een stuk 'Carbolactanose capsules' gemengd in het voer.
Het werkte goed en hun ontlasting werd weer goed vast.
Je kan dat vrij verkrijgen bij de apotheek en het is niet zo duur.

hilleke
hilleke
  • 19.368 berichten

#833 Geplaatst 05 december 2011 - 09:16

oh bonnie toch, hopelijk worden ze snel weer beter. Sterkte

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#834 Geplaatst 05 december 2011 - 11:23

Oei, dat klinkt allemaal best ernstig! :( Hopelijk zijn ze snel weer beter, je zult wel een hoop werk hebben ook nu. :( Ga je naar de da vanavond, lijkt me best om toch zo snel mogelijk te doen? Uitdroging gaat waarschijnlijk wel vlug bij kittens. Veel sterkte in ieder geval!

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#835 Geplaatst 05 december 2011 - 11:27

Natuurlijk ga ik er vanavond mee naar de dierenarts...
Maar eerst moet ik nog werken helaas...  ze drinken veel dus het uitdrogen zal dan wel meevallen.

Robijn
Robijn
  • 710 berichten
  • 2 katten

#836 Geplaatst 05 december 2011 - 11:44

:duim: Gelukkig dat ze goed drinken! :oops: Nogmaals sterkte met de situatie, zit je niet mee! :wall: En bedankt voor alle moeite die je doet!!! :b

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#837 Geplaatst 05 december 2011 - 20:12

De diarree is bacterieel, eigenlijk helemaal hetzelfde als wat ze had toen ze hier toekwam dus waarschijnlijk is er toch nog wat blijven hangen ? Ze heeft het flink te pakken want vandaag vond ik weer druppels verdund bloed en ook de dierenarts zag bloed in haar ontlasting... (Had Tijgertje meegenomen naar de dierenarts en ook Snooz) Nu heb ik antibiotica meegekregen en een pasta die goed is voor de darmen... hij zei dat ze absoluut op een dieet moesten als het over een paar dagen niet over was maar om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik die zak al maar meteen meegegeven en hun voorgeschoteld. Daar vlogen ze met zijn allen op af dus de eetlust is er zeker nog. Seffens proberen of ik hun medicatie binnen krijg.
:cathiss En ik zal de juweeltjes nog maar eens een schopje omhoog geven want één zak van dat voer kost 50 euro en daar komen ze net geen week mee toe dus moet zo nog een zak halen.

Bewerkt door *bonnie*, 05 december 2011 - 20:13.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#838 Geplaatst 05 december 2011 - 20:16

ik lees overigens net op de site van royal canin dat ze dit best 3 weken krijgen dus heb dan nog zo'n 3 zakken van 4kg nodig....

Tinne
Tinne
  • 9.442 berichten
  • 2 katten

#839 Geplaatst 05 december 2011 - 20:18

Bestaan er geen grotere verpakkingen toevallig? Dat zou misschien de prijs wat drukken.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.601 berichten
  • 4 katten

#840 Geplaatst 05 december 2011 - 20:22

*bonnie* zei:

ik lees overigens net op de site van royal canin dat ze dit best 3 weken krijgen dus heb dan nog zo'n 3 zakken van 4kg nodig....
Royal Canin gaat waarschijnlijk niet toegeven dat je met 1 zak ook toekomt. :)  *kassa kassa*  

Als je dierenarts een week zegt, lijkt mij dat genoeg.  Want 50 € voor een zak, amai...