Spring naar inhoud

- - - - -

Heel de tijd slapende vingers - 21/11 operatie Carpale tunnel

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#1 Geplaatst 10 september 2011 - 20:03

Weet iemand hoe dat komt?

Ik heb ook af en toe wel voeten die rap in slaap vallen als ik bv zit, maar slapende vingers is wel heel vervelend :louche: Ik heb het nu bv, terwijl ik wel gewoon bezig ben en aan het typen enzo. Sinds twee dagen heb ik het echt heel vaak op één dag.

Lieveke85
Lieveke85
  • 2.566 berichten
  • 8 katten

#2 Geplaatst 10 september 2011 - 20:04

waarschijnlijk slechte bloedsomloop

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#3 Geplaatst 10 september 2011 - 20:08

Kunt ge daar dan iets aan doen? Of ben ik gedoemd om voor altijd met een raar gevoel in mijn vingers te lopen? :LOL:

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 10 september 2011 - 20:11

carpale tunnel syndroom?

Geplaatste afbeelding

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#5 Geplaatst 10 september 2011 - 20:16

Aldhissla zei:

carpale tunnel syndroom?

Iekkkssss :help:

Ik heb het opgezocht, het klinkt wel heel bekend!
Ik heb heel de tijd een tintelend gevoel in mijn vingers (ik ging er een beetje vanuit dat ze dan geslapen hadden eigenlijk) en heb het nadat ik iets gedaan heb en inderdaad ook altijd als ik met de auto gereden heb.

Hmm, misschien dan best 'ns langs de dokter.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#6 Geplaatst 10 september 2011 - 20:20

bewegen met je vingers helpt dit tijdelijk te verdwijnen. meestal komt dit door slechte bloedsomloop... rook je? want dat kan aders vernauwen... (ikke anders wel)

ofwel kan dit ook komen door een zenuw dat geraakt is... onlangs je elleboog even zwaar gestoot? het duurt lang eer een zenuw geneest en dit kan slaperige tintelingen veroorzaken in je vingers. te zien welke zenuw geraakt is.
Heb dit ooit voorgehad door iemand die glas tegen elleboog sloeg per ongeluk...  heeft zeker paar maand geduurt eer het weg was

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#7 Geplaatst 10 september 2011 - 20:24

nisha zei:

bewegen met je vingers helpt dit tijdelijk te verdwijnen. meestal komt dit door slechte bloedsomloop... rook je? want dat kan aders vernauwen... (ikke anders wel)

ofwel kan dit ook komen door een zenuw dat geraakt is... onlangs je elleboog even zwaar gestoot? het duurt lang eer een zenuw geneest en dit kan slaperige tintelingen veroorzaken in je vingers. te zien welke zenuw geraakt is.
Heb dit ooit voorgehad door iemand die glas tegen elleboog sloeg per ongeluk...  heeft zeker paar maand geduurt eer het weg was

Ja bewegen helpt niet.. Dus dan slaapt het eigelijk niet denk ik he? Ik rook niet!

Ik heb twee dagen geleden mijn elleboog twee keer tegen een deurpost gestoten O:) Ik wou te rap met vanalles zijn op het werk.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 10 september 2011 - 21:23

Ga naar een arts, wij zijn tenslotte geen doktoren en we kunnen niet zien wat er aan de hand is. Gissen heeft geen nut!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 10 september 2011 - 21:26

Aldhissla zei:

carpale tunnel syndroom?

Alleen een dokter kan uitmaken of het dit is, maar dan is er maar 1 oplossing een operatie. Is een simpele ingreep, ze zetten zelfs geen gips meer errond achteraf.  

Guest_tito_*
Guest_tito_*

#10 Geplaatst 10 september 2011 - 21:42

is het heel je hand,  of welke vingers zijn het juist ?

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#11 Geplaatst 10 september 2011 - 21:44

kan evengoed een blokkade zijn in je rug, de dokter zal inderdaad het beste kunnen zeggen wat er scheelt :)

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#12 Geplaatst 10 september 2011 - 21:52

tito zei:

is het heel je hand,  of welke vingers zijn het juist ?

Alle vingers van mijn linkerhand en de binnenkant van mijn hand. En nu ik net gegeten heb begint de pijn precies wat door te gaan naar mijn pols ook :louche: :louche: Het voelt ook alsof mijn vingers heel dik zijn terwijl dat niet is. Tjonge ik heb weer ns iets zanne O:) Ik hoop dat al het werken morgen wel oke gaat lukken!

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#13 Geplaatst 10 september 2011 - 21:55

catherine zei:

Alleen een dokter kan uitmaken of het dit is, maar dan is er maar 1 oplossing een operatie. Is een simpele ingreep, ze zetten zelfs geen gips meer errond achteraf.  

Mja, ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en het enige wat ik ooit maar in de buurt van een operatie heb gehad is een correctie aan een litteken op mijn arm en dat was bij de dermatoloog. Dus eigenlijk vind ik zo'n operatie toch wel heel eng dus ik ga hopen dat het dat niet is :oops:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#14 Geplaatst 10 september 2011 - 22:57

Ann&Dirk zei:

Mja, ik heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en het enige wat ik ooit maar in de buurt van een operatie heb gehad is een correctie aan een litteken op mijn arm en dat was bij de dermatoloog. Dus eigenlijk vind ik zo'n operatie toch wel heel eng dus ik ga hopen dat het dat niet is :oops:

Is maar een dagoperatie je mag in de namiddag of avond al naar huis. :hug:
Klein sneetje in je hand, het gebeurd onder plaatselijke verdoving.
Mijn schoonmama en schoonzus en schoonbroer zijn eraan geopereerd.

Guest_linne_*
Guest_linne_*

#15 Geplaatst 10 september 2011 - 23:03

best eens naar de dokter gaan denk ik kan evengoed iets klein zijn met op internet opzoeken maak je je soms meer zorgen dan nodig is. geloof me heb ik meegemaakt