Spring naar inhoud

- - - - -

Heel de tijd slapende vingers - 21/11 operatie Carpale tunnel

• Log in om te reageren
56 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 10 september 2011 - 23:12

Zéker naar de dokter gaan, zo'n dingen zijn een signaal van je lichaam; het is daarom nog lang niet zeker dat het ernstig, is maar je moet het zeker laten onderzoeken!

morgain
morgain
  • 438 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 11 september 2011 - 10:44

ik dacht ook meteen aan carpale tunnelsyndroom

wat voor beroep heb je? Carpale tunnelsyndroom komt veel voor bij bv kuisvrouwen omdat ze veel de dweil moeten uitwringen. Dat soort bewegingen kunnen carpale tunnelsyndroom veroorzaken.

Ik ben een paar jaar geleden geoperereerd geweest aan een springvinger (is hetzelfde maar dan aan 1 vinger). Er zat een knobbel op mijn pees waardoor die niet meer kon bewegen zodat mijn vinger in 1 positie bleef staan. Het was een kleine operatie in daghospitaal en 1 week ziekeverlof. Viel heel goed mee!

Bewerkt door morgain, 11 september 2011 - 10:45.

Geplaatste afbeelding

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#18 Geplaatst 11 september 2011 - 10:53

Ik zou toch eens naar de dokter gaan. Mijn moeder had daar ook altijd last van, en uiteindelijk bleek het iets met haar wervels in de nek te zijn...

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 11 september 2011 - 12:52

Als dat frequent gebeurt toch beter even laten nakijken door je dokter :d
Tintelvingers kunnen verschillende oorzaken hebben...

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 11 september 2011 - 13:09

ik heb het ooit ook gehad, niet mee weggeweest, maar later bleek dat ik B12 tekort heb en dat is ook 1 van de symptomen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#21 Geplaatst 11 september 2011 - 13:43

Annelore zei:

Ik zou toch eens naar de dokter gaan. Mijn moeder had daar ook altijd last van, en uiteindelijk bleek het iets met haar wervels in de nek te zijn...

Ik ben vandaag naar de dokter van wacht geweest want het getintel ging niet weg en er trekt regelmatig een pijn naar mijn duim.

En wat iemand hier zei van dat het veel bij poetsvrouwen voorkomt.. Het komt dus ook door mijn studentenjob als poetsvrouw. En wat jij zegt klopt ook Annelore, er zit een zenuw geknelt in mijn nek.

Het was heel raar, de dokter begon gelijk met mij mijn nek te laten draaien enzo, ik dacht, wat heeft dat met mijn hand te maken?????? En langs links kan ik mijn oor op mijn schouders leggen, langs rechts geraak ik niet eens tot de helft. Er zit dus links iets geblokkeerd. Nu dat ik het weet voelt het daar inderdaad ook wel heel hard! En op mijn bovenarm duwde 'm ook ergens op, ook een zenuw of iets denk ik, en op die plek deed dat keiveel zeer aan mijn rechterarm en links voelde ik niet eens iets als em erop duwde.

Ik heb nu een 'warme' zalf gekregen waarmee ik zo tussen mijn nek en schouder moet inwrijven en medicatie tegen ontsteking en tegen het tintelen. En ik moet ook anders gaan slapen. En als 't niet over gaat, naar de kinisist.

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#22 Geplaatst 11 september 2011 - 13:47

Ja, van m'n moeder is het hetzelfde, enkel heeft de kinesist en rug&nekschool bij haar niets uitgehaald. Ze is dan opgenomen in de kliniek en ze hebben die zenuw doorgebrand. En nu volgt ze nog steeds rug en nekschool en begint het eindelijk te beteren (heeft wel zo'n 2 jaar geduurd :catscratchhead )

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 11 september 2011 - 13:52

Mama had dat ook,
het was een spier/pees die gekneld zat in haar nek en schouder.
2keer 9sessies massage en het is nog niet helemaal beter

Geplaatste afbeelding

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#24 Geplaatst 11 september 2011 - 13:54

Oooooh, jullie geven mij geen goede hoop :(

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 11 september 2011 - 14:00

Ann&Dirk zei:

Oooooh, jullie geven mij geen goede hoop :(
een goede ostheopaat doet wonderen :hug:

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#26 Geplaatst 11 september 2011 - 17:08

Ann&Dirk zei:

Ik heb nu een 'warme' zalf gekregen waarmee ik zo tussen mijn nek en schouder moet inwrijven...

Heb je zo'n zalf die warm wordt al eens eerder gebruikt? Want anders raad ik je aan om eerst even een klein stukje maar in te smeren. Liefst op een plekje waar je daarna gemakkelijk ijs kan tegenhouden. Wijze raad van iemand die de eerste keer zo'n zalf gebruikte en direct een groot stuk had ingesmeerd (zoals ik moest doen). Ik kon daar totaal niet tegen en heb er ferm van afgezien. Zelfs mijn hand die ik daarna direct had afgewassen reageerde er heel fel op. :o

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#27 Geplaatst 11 september 2011 - 22:24

Pixel zei:

Heb je zo'n zalf die warm wordt al eens eerder gebruikt? Want anders raad ik je aan om eerst even een klein stukje maar in te smeren. Liefst op een plekje waar je daarna gemakkelijk ijs kan tegenhouden. Wijze raad van iemand die de eerste keer zo'n zalf gebruikte en direct een groot stuk had ingesmeerd (zoals ik moest doen). Ik kon daar totaal niet tegen en heb er ferm van afgezien. Zelfs mijn hand die ik daarna direct had afgewassen reageerde er heel fel op. :o

Ik had het nog niet gebruikt, maar het is gelukkig wel goed gegaan!

Daarentegen was mijn horecawerk gewoon doen vanavond echt geen goed plan. Doordat ik mijn hand daarbij eigenlijk veeeeel meer gebruik dan bij poetsen (er komt veel meer gewicht op) doet mijn hand en pols nu echt heel veel pijn. En door dat te ontlasten met het auto rijden doet de kant waar de zenuw/wervel verkeerd zit nu weer pijn. Snif :8 :8

Guest_linne_*
Guest_linne_*

#28 Geplaatst 11 september 2011 - 22:38

veel sterkte en een spoedig herstel gewenst

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#29 Geplaatst 11 september 2011 - 22:44

Ik heb dit al 23 jaar.Gekregen na een tijdje in een fabriek te werken.Soms valt het mee,soms word ik s'nachts wakker van de pijn (het begint met tintelen,dan word het voos en dan gaat het erg pijn doen).Ik heb er mee leren leven.

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 12 september 2011 - 06:25

Pixel zei:

Dat verwijder je met olie, niet met water.. ga dus ook nooit onder een warme douche staan als je dat eraf wil hebben, dat kan zelfs blaren geven want dat verergert de warmte!