Spring naar inhoud

- - - - -

wanneer zou jij stoppen met fokken?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#1 Geplaatst 11 september 2011 - 20:30

Wat zou voor jou (als fokker) een reden kunnen zijn, dat je stopt met je cattery?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#2 Geplaatst 11 september 2011 - 21:01

Als men katten iets moest overkomen en ze ziek zouden worden dan houd het zeker op.
Als ikzelf serieus ziek of invalide zou worden, dan vrees ik dat het hier onmogelijk zou worden.
Als er een overaanbod is en het niet langer aangewezen is om nog extra kittens op de wereld te zetten.
Fokken is voor mij geen noodzaak, de katten echter wel, ik geloof niet dat ik ooit nog zonder me'n katten zou kunnen.

Bewerkt door feroesti, 11 september 2011 - 21:01.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#3 Geplaatst 11 september 2011 - 21:13

Tja hoop dat die dag voorlopig nog lang niet aan de orde is. Ondanks mijn ziektes zijn de katten mijn alles, maar ben me ervan bewust dat die dag wel ooit zal komen dat ik het niet meer kan doen. Dan word alles steriel gemaakt en blijven de katten in mijn leven, want kan me er geen voorstellen zonder poezels om me heen

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#4 Geplaatst 11 september 2011 - 21:23

Als ik het niet meer aan zou kunnen bv ernstige  ziekte , zowel bij men katten als bij me zelf .
Als ik er geen goed gevoel meer bij heb , in het belang van de kittens.

Maar zonder poezen zullen we nooit zijn , hun gezeldschap is ons te dierbaar :heart:

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#5 Geplaatst 11 september 2011 - 22:02

Als ik geen baan meer zou hebben of mijn man. Dan is mijn hobby niet meer te bekostigen.
Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 13 september 2011 - 02:07

Best vreemd dat er hier zo weinig reactie op komt..

Allerhande redenen eigenlijk. Ik ben er vast nog enkele vergeten, maar o.a. deze redenen:
- teveel stress voor huidige katten.
- teveel katten. Ik heb geen intentie om 20 katten te houden. :wi Herplaatsen enkel omdat ik niet meer met een kat kan fokken is hier helemaal geen optie.
- te emotioneel voor mezelf. Ik heb het best wel lastig als de kittens vertrekken. Voor mij is dit een donkere wolk over het hele fokgebeuren. Indien dit de bovenhand zou krijgen stop ik liever.
- een poes verliezen tijdens de bevalling of door een complicatie. Ik denk dat ik hier zodanig door aangedaan zou zijn dat fokken niet meer aan de orde is.

En uiteraard moet het financieel haalbaar blijven en zoals mijn voorgangers reeds vermelden moet je fysiek in staat zijn om voor kittens te zorgen.

Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#7 Geplaatst 13 september 2011 - 06:35

Als er een of andere ziekte onder de katten heerst, of een van de poezels een ziekte heeft waardoor ze geen stress zouden kunnen verdragen
Als ik er geen financiele middelen meer voor heb
óf als de ruimte volzet is; momenteel kunnen dan max 4 a 5 katten zijn gezien de woonruimte

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 13 september 2011 - 13:45

definitief : als ik ziek zou worden en niet meer voor mijn katjes zou kunnen zorgen.
tijdelijk : indien hier een of andere ziekte zou uitbreken die niet onmiddellijk binnen een redelijke termijn te genezen zou zijn
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Guest_precious sapphire_*
Guest_precious sapphire_*

#9 Geplaatst 13 september 2011 - 14:23

Zeer eenvoudig, als ik het niet meer betalen!
Momenteel ben ik zelfstandige restauranthouder, ik kan dus een dure hobby bekostigen, heb in twee jaar drie kittens verkocht, allen gesteriliseerd voor vertrek. Huisdiertjes dus, met alle testen in orde, gechipt etc.
Daar heb ik heel wat centjes aan moeten bijleggen, ondertussen heb ik in een aantal fokdieren geinvesteerd, als ik dus mijn rekening maak, heb ik duizenden euries "verlies".
Dat zou niet vol te houden zijn indien ik een "gewoon" inkomen had, en als zelfstadige ben je nooit zeker hoelang het goed blijft gaan...

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 13 september 2011 - 17:29

Op het moment dat ik mijn katten alleen maar zie als broedmachines. Dat ik niet meer mijn ogen nat heb als ik een kitten moet begraven. Als alles veels te zelfsprekend wordt. Dat is voor mij een reden om volledig te stoppen.

Andere reden:
mijn astma wordt erger
Ernstige ziekte binnen mijn cattery
Oud en gebrekkig en moet opgenomen worden. ;)

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#11 Geplaatst 13 september 2011 - 18:35

jubikelcats zei:

Op het moment dat ik mijn katten alleen maar zie als broedmachines. Dat ik niet meer mijn ogen nat heb als ik een kitten moet begraven. Als alles veels te zelfsprekend wordt. Dat is voor mij een reden om volledig te stoppen.

Andere reden:

Inderdaad. Das nu eens de kop op de nagel.

Bij mij stopt het, als ze zijn "uitgefokt". (verschrikkelijk woord) Versta me niet verkeerd. Ik kan het moeilijk onder woorden brengen.

Ik bedoel hiermee, als ze te oud geworden zijn. Want hier wordt niks herplaatst dus komt hier ook geen "nieuw bloed" binnen.

De oudste is 6 jaar en krijgt haar laatste nestje. Ik vind dat het genoeg geweest is. Ze mag haar oude dag slijten als kastraat bij mij.

Ik heb dan nog 2, vrij jonge, poezen, maar binnen een jaar of 5 - 6 is het ook gedaan en dan stopt de cattery. Dan heb ik een castratery! :x

Het kan al vroeger stoppen indien er de poezen iets moest overkomen.

Aan fokken komt ooit eens een eind, vroeg of laat.

Maar zal dan heel blij zijn, dat ik mijn meisjes nog een goeie oude dag kan geven.

Cat-Alicious
Cat-Alicious
  • 337 berichten

#12 Geplaatst 13 september 2011 - 21:09

- als mijn man of kinderen ziek zouden worden

- als ik een hele nare ervaring zou hebben; nestjes die het niet overleven, ziektes of iets dergelijks

- als ik m'n huis zou verliezen

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 13 september 2011 - 21:55

jubikelcats zei:

Andere reden:
mijn astma wordt erger
Ernstige ziekte binnen mijn cattery
Oud en gebrekkig en moet opgenomen worden. ;)

hier sluit ik mij bij aan.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 13 oktober 2011 - 01:10

Als mijn kater te oud zou zijn maar ik weet niet wanneer hij te oud is voor de fok.
Is dat 6 jaar of 10 jaar?

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#15 Geplaatst 13 oktober 2011 - 14:37

dan kan je toch ook op buitendek gaan of deze kater casteren en een nieuwe erbij nemen? ;)