Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn katten stront verwend of zijn haar katten zielig?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 13 september 2011 - 18:43

Ja! Stront verwend! Want de poep ruikt ook niet fris LOL maar,

mijn katten krijgen natvoer, 50 gram beetje vlees in gelei of 50 gram rauwvoer.

Daarnaast mogen m'n katten onbeperkt Hill's droogvoer eten, dat eten ze alleen s'-nachts. Ze eten alleen wanneer het hun uitkomen.

Ik heb gelezen dat natvoer goed voor de nieren is en m'n katten krijgen voldoende vocht.

Nu verzorg ik de katten van m'n buurvrouw en ze krijgen 25 gram x 3 porties royal canin droogvoer.

Ik vind dat zielig. Katten zien er ook zo dof uit, maar ze zijn wel groter dan mijn katten (hoe kan dat NOU??!)
Geplaatste afbeelding

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#2 Geplaatst 13 september 2011 - 19:32

Hangt er natuurlijk ook wel vanaf of de katten voldoende natuurlijk licht zien. Als ze meer in de schaduw leven of een donkerder huis dan is hun vacht doffer.

Hier krijgen ze RC en enkel de hoeveelheid die nodig is per dag, maar hun vacht blinkt hier. Ze komen hier ook buiten en kunnen jagen als het moet. Voorlopig is dit enkel op vliegen en spinnen en sprinkhanen.
Ze hebben gewoon hun gewicht.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 13 september 2011 - 19:44

Goh, elke kat heeft een eigen lichaamsbouw. Hier krijgen ze ook allemaal hetzelfde te eten en de magerste weegt 2.2 kg en de dikste 6.2 kg.
Ik denk nu niet dat natvoer zoveel met je kat doet (aspecten die jij aanhaalt). Wel voor vochtopname en - indien slechte natvoer - gewichtstoename.
Zelf ben ik niet voor 'enkele keren per dag' droogvoer aan te bieden. Dit is onnatuurlijk, maar of ze er slechter door worden? Lijkt me niet.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 13 september 2011 - 20:07

Sinds ik ze Orijen vis geef merk ik wel dat hun vacht harder blinkt, mss te maken met vis tegenover vlees - Vis is toch over het algemeen vetter dus vandaar?

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 13 september 2011 - 20:24

Ik vind katten en honden die dag in dag uit enkel droge korrels moeten eten, ook sneu, heel eerlijk gezegd. De hele dag door eten laten staan vind ik persoonlijk niets voor een kat, het zijn geen grazers die de hele dag eten, ze eten een paar maal per dag.

Maar ik heb ook eens meegemaakt dat iemand mijn katten zielig vond. Ik vertelde dat ik enkel rauw voerde en ook prooidieren gaf. Ze vroeg "krijgen ze dan geen ├ęcht eten". Zielig hoor zei ze vervolgens, dat koude rauwe eten. :slach:

Bewerkt door Ester, 13 september 2011 - 20:24.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 13 september 2011 - 21:39

Ester zei:

Ik vind katten en honden die dag in dag uit enkel droge korrels moeten eten, ook sneu, heel eerlijk gezegd. De hele dag door eten laten staan vind ik persoonlijk niets voor een kat, het zijn geen grazers die de hele dag eten, ze eten een paar maal per dag.

Maar ik heb ook eens meegemaakt dat iemand mijn katten zielig vond. Ik vertelde dat ik enkel rauw voerde en ook prooidieren gaf. Ze vroeg "krijgen ze dan geen ├ęcht eten". Zielig hoor zei ze vervolgens, dat koude rauwe eten. :slach:

:lachen: en in het wild groeien brokjes aan de bomen zeker?
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Guest_tijger145_*
Guest_tijger145_*

#7 Geplaatst 14 september 2011 - 07:47

lol Hier krijgen ze veeeeeeeeeeeel te veeeeeeeeeeeeeeeel eten als ik dit zo lees oeps. Ze zijn wel met drie maar krijgen smorgens een half blikje en savonds voor we gaan slapen de andere helft. De rest van de dag staat er een goed gevulde kom met brokjes wiskas  junior en r.c kitten. Hier bij natuurlijk ook altijd vers water en soms wat kittens melk. Ik denk dat ik dikzakjes ga kweken zo hmmm. Maar voor de moment lijken ze mij echt niet te dik. :oops:

Greets tijger

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 14 september 2011 - 08:06

Atje zei:

Sinds ik ze Orijen vis geef merk ik wel dat hun vacht harder blinkt, mss te maken met vis tegenover vlees - Vis is toch over het algemeen vetter dus vandaar?

Nu heb je helemaal gelijk. Ik geeft mijn katten merendeels visvoer!
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 14 september 2011 - 08:07

Hier niets dan RC en ze mogen mij zielig vinden,als je de hele dag gaat werken vind ik dit wel de meest hygienische manier van eten te geven.Er staan altijd 2 grote kommen droogvoer en ze eten waneer ze honger hebben.Doe ik dat ook immers.En ze blinken.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Lise
Lise
  • 167 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 14 september 2011 - 10:01

Hier staat er ook altijd droogvoer klaar, een mengeling van R.C., Hills en Mastery. Tweemaal per week krijgen ze natvoer, Porta 21 ,Pro plan of Almo nature en hun vacht blinkt...

Zwerver
Zwerver
  • 1.363 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 14 september 2011 - 10:03

DORIS zei:

Hier niets dan RC en ze mogen mij zielig vinden,als je de hele dag gaat werken vind ik dit wel de meest hygienische manier van eten te geven.Er staan altijd 2 grote kommen droogvoer en ze eten waneer ze honger hebben.Doe ik dat ook immers.En ze blinken.

Maar jij geeft 2 grote kommen, ik moet van haar 3 x 25 gram geven...
Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 14 september 2011 - 10:31

Ik heb er 7 en nooit geen probleem in verband met wat ik hun gaf.Ze eten gewoon als ze honger hebben.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 14 september 2011 - 11:43

Zwerver zei:

Maar jij geeft 2 grote kommen, ik moet van haar 3 x 25 gram geven...

Dit verschilt per kat he. Ik kan ook gerust de hele dag eten laten staan omdat ik weet dat Snoopy het niet op schrokt dankzij de Food maze.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Sedes
Sedes
  • 801 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 14 september 2011 - 12:15

Bij mij krijgt ze 's ochtends 35gram natvoer en 's avonds 35 gram (almo)
's ochtends ververs ik haar kom water & vul ik haar 2 potten droogvoer (mastery & orijen) bij. Korrels kan ze heel de dag&nacht door eten :)

En dan nog heb ik soms medelijden omdat ze aan het bedelen is voor meer natvoer :p

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#15 Geplaatst 14 september 2011 - 12:17

hier hebben mijn katjes constant droogvoer staan. Af en toe een verwennerijtje met natvoer en smorgens en  savonds een beetje kattenmelk.

Bewerkt door hilleke, 14 september 2011 - 12:18.