Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn katten stront verwend of zijn haar katten zielig?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 14 september 2011 - 20:30

Hier krijgen ze elke dag 25 tot 50 gram vleesvoer (of rauwvoer) per dag, en er staan de hele dag door brokjes. Mijn broer geeft zijn katten geen vleesvoer, vind dat ook een beetje zielig en ik snap ook niet waarom hij het niet geeft, katten zijn immers vleeseters...hoewel er ook katten zijn die niks lusten he!! De katten van mijn buurvrouw eten enkel brokjes, tenminste 1 kat die lust gewoon niks qua vleesvoer of rauw vlees....ze heeft al zoveel geprobeerd, maar ze eten het gewoon niet...zelfs geen kipfilet. 1 kat eet enkel af en toe een blikje gourmet!
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#17 Geplaatst 16 september 2011 - 06:56

Hier staat ook steeds een kommetje RC (renal). Ik ben iets teveel uren van huis weg om porties te kunnen geven. Dan zou je toch over de middag naar huis moeten kunnen. Meneer krijgt wel de meeste dagen natvoer, hoeveel dat is hangt af van hoeveel honger hij heeft. Hij krijgt ook bijna elke dag wat snoepjes op zijn activity board. Z'n gewicht zit perfect :)

Anousje
Anousje
  • 2.436 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 16 september 2011 - 19:21

nou ik ververs het voer 2x per dag. in de ochtend als ik of mijn man wakker is krijgen ze brokjes gemengd met nat voer. een heel bak vol per kat. en dan zo na het eten krijgen ze dat weer. maar zijn ze daarom zielig? waarom zou ik hele dag brokjes neerzetten als ze het niet opeten? dan beter 2x per dag en als ze echt meer willen dan merk ik dat vanzelf aan ze.. dan geef ik ze nog wat brokjes. en tussendoortjes krijgen ze ook regelmatig dus ze worden genoeg verwend.
ik vind niet dat je voor een ander kan bepalen wat goed is voor haar/zijn kat om te eten te geven.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 17 september 2011 - 08:06

Mijn kommetjes zijn tegenwoordig supersnel leeg!!!  Echte VRAATkatten dacht ik....
Dader: een buurtkat heeft ontdekt dat zich achter het kattenluikje een heus feestmaal zomaar voor te grijpen ligt....

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 17 september 2011 - 09:24

Hier 's morgens en s' avond ca.45gr almo natuur (natvoer) en de hele dag door staat er droogvoer (almo nature of royal canin of sanabelle), Roosje was sterk ondervoed geweest , en ik merk dat ze onrustig word als er geen voer staat, dan is er ook meer spanning tussen de meiden hier...  Roosje eet vrij regelmatig van het droogvoer en drinkt goed. Ze eet iets minder graag natvoer dan Flora, ze krijgt wel af en toe (afgekookte vis of kip) dat eet ze wel graag, rauw hebben we nog niet geprobeerd met haar (Flora moet er niks van weten)

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 18 september 2011 - 06:59

dolfjeweerwolfje zei:

Mijn kommetjes zijn tegenwoordig supersnel leeg!!! Echte VRAATkatten dacht ik....
Dader: een buurtkat heeft ontdekt dat zich achter het kattenluikje een heus feestmaal zomaar voor te grijpen ligt....

:lachen: :lachen: :lachen:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 18 september 2011 - 12:24

Ik geef hier ook op gezette tijden brokjes omdat Noortje dieetvoer eet ivm struviet, en das best duur. Dus Zorg ik ervoor dat ze niet aan elkaars voer kunnen, en dat betekent dat ze het in een keer moeten opeten. Vlees krijgen ze zelden of nooit, omdat ik vind dat de bak er heel erg van gaat stinken, en ik heb dan altijd het gevoel dat dat niet gezond is :oops:

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 18 september 2011 - 12:26.

Guest_timus_*
Guest_timus_*

#23 Geplaatst 18 september 2011 - 12:57

Groot gelijk!!!
Hier ook enkel RC-droogvoer, staat hele dag ter beschikking, wat echt wel nodig is voor een spynx, dus de andere kunnen er maar mee van genieten. Alle poezen hier zijn perfect op gewicht, geen te dik of te dun! Rauw vlees, vis en dergelijke geven klinkt misschien natuurlijker, maar dit is niet voor iedereen haalbaar! Ik vind men poezels helemaal niet zielig, integendeel, ze genieten des te meer als ze eens een extratje krijgen!
:LOL:

DORIS zei:

Hier niets dan RC en ze mogen mij zielig vinden,als je de hele dag gaat werken vind ik dit wel de meest hygienische manier van eten te geven.Er staan altijd 2 grote kommen droogvoer en ze eten waneer ze honger hebben.Doe ik dat ook immers.En ze blinken.

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#24 Geplaatst 23 september 2011 - 11:35

Wij laten ook altijd de brokjes staan, dat hebben we bij alle katten gedaan, behalve bij onze oude poes, want die had spijsverteringsproblemen... En zij was wel heel zielig, want ze was dol op brokjes en die mocht ze absoluut niet meer, werd ze ziek van. :s

Natvoer krijgen de kittens enkele malen per dag in kleine beetjes (nouja, carnibest, weet niet of je dat ook natvoer kunt noemen :louche: ). Wat mij betreft worden ze liever te dik dan dat ze uithongeren, ben nog steeds beetje bang dat ze opeens stoppen met eten en ziek worden of zo. :scared:

Het voedingspatroon zal wel per kat en eigenaar verschillen, als de kat er niet slechter van wordt is het best toch? Denk dat je wel eeuwig kunt discussieren over wat nu optimaal voeren is :catscratchhead

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 26 september 2011 - 10:55

Je kent mss de reden van je buurvrouw niet wáárom ze die 3 x 25 g. geeft.

Ik kan je verzekeren dat het in sommige gevallen niet anders gaat!

Daarbij, dat komt dan op 75 g. en bij de RC voeding is het bij de meeste voedingen die ik al vasthad telkens 60 g. PER kat PER dag, dus hebben die zelfs al teveel volgens die redenering. ;)

Ik zou ze hier heel graag doorlopend voeding ter beschikking willen geven, maar Rexy is een echt emo-etertje die zichzelf zou blijven overeten, je kat te dik laten worden om ze dan vervolgens meer gezondheidskwalen te zien ontwikkelen vind ik veel zieliger en bvb met Rexy zit die kans er helaas dik in, dus moet ik het wel beperken. :catsad

Ik geef ze wel "extra snoepjes" (tenminste, zij denkt dat dat snoepjes zijn, is gewoon andere voeding van RC, mee in hun dagschema berekend :shhh: )
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Toothless
Toothless
  • 264 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 01 oktober 2011 - 12:34

Tinne zei:

:lachen: en in het wild groeien brokjes aan de bomen zeker?

Ja, en wilde katten eten dan zo'n hele brokjesboom kaal.  Een echt plaag naar het schijnt... :slach: