Spring naar inhoud

- - - - -

katjes lekker ff buiten

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 14 september 2011 - 18:23

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 september 2011 - 10:12

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 september 2011 - 10:30

Leuk dat ze mee naar buiten kunnen! :thumb:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#4 Geplaatst 15 september 2011 - 11:24

ze kunnen er toch zo erg van genieten he!

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 15 september 2011 - 13:16

Wat leuk! Vanaf welke leeftijd gaan ze op deze manier naar buiten als ik vragen mag?

Ik krijg binnenkort (zaterdag) ook twee kittens en ik zit heel hard te twijfelen of ik ze ook op een soortgelijke manier naar buiten ga laten.

Bewerkt door B&B, 15 september 2011 - 13:17.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#6 Geplaatst 15 september 2011 - 19:51

je bent best dat je ze dit leert van kleins af aan. heb dit vroeger ook nog gedaan... eerst in huis zodat ze aan het gareeltje wennen en dan in de tuin, dan in rustige straat en steeds een stapje verder?
Hier lopen de poezels ook buiten maar gaan niet weg

tineke
tineke
  • 242 berichten

#7 Geplaatst 17 september 2011 - 16:49

B&B zei:

Wat leuk! Vanaf welke leeftijd gaan ze op deze manier naar buiten als ik vragen mag?

Ik krijg binnenkort (zaterdag) ook twee kittens en ik zit heel hard te twijfelen of ik ze ook op een soortgelijke manier naar buiten ga laten.
ik had al tuigjes in huis voor ik ze had hihihihihi echt met kittentuigjes begonnen ,ga voornamelijk als mooi weer is doe het niet heel vaak maar als ik merk dat ze een beetje spanning nodig hebben neem ik ze om beurten mee ergens waar het lekker rustig is ,jij heel veel plezier met je kittens ,zijn het je eerste poezen ?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 17 september 2011 - 21:04

:LOL: :LOL: :LOL:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 september 2011 - 14:40

Heel leuke foto's :d

Ik stoor me er wel aan dat je hier 2 dezelfde topics voor geopend hebt. Dat is niet gewenst, zie forumregels.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 19 september 2011 - 16:38

nisha zei:

je bent best dat je ze dit leert van kleins af aan. heb dit vroeger ook nog gedaan... eerst in huis zodat ze aan het gareeltje wennen en dan in de tuin, dan in rustige straat en steeds een stapje verder?
Hier lopen de poezels ook buiten maar gaan niet weg

Ik heb geen tuin. Maar wel een plantsoen voor mijn appartementencomplex waar het redelijk rustig is.

Ik heb nu dus één tuigje gekocht (als het gaat lukken koop ik er nog eentje bij), maar deze is nog te groot. :evil:

Ik heb het harnasje al om gehad bij beide dames. Ze lijken er niet veel last van te ondervinden. Ik had het eerst gewoon ergens op de vloer neergelegd en toen gingen ze er mee spelen. Dus toen ze het om hadden probeerden ze er ook mee te spelen, maar ja, dat gaat niet zo goed hè! :d

In totaal hebben ze het beiden maar een paar minuutjes om gehad. Ze vonden het niet zo erg, maar fijn is anders lijkt me. Zeker als het harnasje te groot is en halverwege je knieën hangt. (Bij wijze van spreken.) Morgen nog eens proberen.

Ik ga ze overigens niet mee naar buiten nemen totdat het harnasje goed past.

tineke zei:

ik had al tuigjes in huis voor ik ze had hihihihihi echt met kittentuigjes begonnen ,ga voornamelijk als mooi weer is doe het niet heel vaak maar als ik merk dat ze een beetje spanning nodig hebben neem ik ze om beurten mee ergens waar het lekker rustig is ,jij heel veel plezier met je kittens ,zijn het je eerste poezen ?

Nee niet echt mijn eerste poezen, maar wel de eerste poezen die echt helemaal van mij (en mijn vriend dan) zijn. Toen ik een baby was hadden mijn ouders al twee poezen; één HTK en één Blauwe Rus (volgens mij). Maar die mochten gewoon vrij buiten rondlopen. Nadat zij waren overleden wilden mijn ouders dus eigenlijk geen kat meer, omdat mijn vader en ik enigzins last hebben van allergie. Uiteindelijk miste iedereen in ons huishouden toch wel een kat en na lang zeuren hebben we toen een HTK-kitten die in het wild gevangen was in huis genomen. Het was eerst de bedoeling dat dat een binnenkat zou worden, maar dat was gewoon niet te doen! Ze probeerde op elk moment te ontsnappen, dus uiteindelijk ook voor haar een tuigje gekocht en haar op deze manier als kitten de buurt laten verkennen. Maar ik heb echt nog nooit zo'n eigenwijze kat meegemaakt! In het begin ging het nog wel, maar op een gegeven moment hing ze met tuigje en al in de hoogste boom! Dus haar hebben we ook maar zonder tuigje buiten laten spelen. Maar haar heb ik dus moeten achterlaten bij mijn ouders, omdat ik op kamers ging in Amsterdam. :(

Nu hebben mijn vriend en ik dus twee Sibeertjes en ik heb echt totaal geen last meer van een allergische reactie! :loveshower: Ook met mijn vorige kat had ik niet zo heel veel last, maar toch wel vaak een kriebelneus of tranende ogen als ik haar had geaaid en daarna in mijn ogen zat. Het zijn twee heerlijke dametjes en ontzettend makkelijk in de omgang. Maar ze zijn dus nog nooit buiten geweest. Ik wil ze hier ook echt niet buiten laten, want er loopt dus een veel te drukke weg hier en een spoorlijn! Maar ik wil ook niet dat als ze ooit ontsnappen, ze helemaal in de stress schieten en van gekkigheid niet meer weten wat ze moeten doen. Dus met een tuigje kan ik ze nog enigzins wat van de omgeving laten zien, zodat ze hopelijk hun weg terug kunnen vinden, mochten ze ooit in de grote boze buitenwereld terecht komen. En als ze er van genieten ben ik natuurlijk wel bereid om wat uitstapjes te maken met ze. :)

Ze vinden het overigens machtig interessant, want hun krabpaal staat zo dat ze naar buiten kunnen kijken door het raam. Ze wisten niet wat ze zagen! :trance:

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 19 september 2011 - 16:42

tineke zei:

Geplaatste afbeelding  

Wat zijn die 2 betonnen pijlers in de verte?? Doet me aan een hangbrug denken!

Zo leuk om te zien hoe relaxed jouw poezel er ligt :love: :thumb:

tineke
tineke
  • 242 berichten

#12 Geplaatst 01 oktober 2011 - 22:58

Lut zei:

Wat zijn die 2 betonnen pijlers in de verte?? Doet me aan een hangbrug denken!

Zo leuk om te zien hoe relaxed jouw poezel er ligt :love: :thumb:
is in zwolle bij stadshagen een wijk vak bij mij

tineke
tineke
  • 242 berichten

#13 Geplaatst 01 oktober 2011 - 22:59

Tinne zei:

Heel leuke foto's :d

Ik stoor me er wel aan dat je hier 2 dezelfde topics voor geopend hebt. Dat is niet gewenst, zie forumregels.
ach ,zijn ergere dingen he

marleen57
marleen57
  • 3.331 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 02 oktober 2011 - 01:19

ik ga met mijn ragdolls ook veel wandelen in de buggy en aan het tuigje ,zo komen ze eens buiten ,en ze doen het heel graag  Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Guest_rieke4_*
Guest_rieke4_*

#15 Geplaatst 03 oktober 2011 - 13:21

Gisteren gingen we met een groep vrienden naar de zee en lag daar een koppel die hun katje hadden meegenomen naar het strand. Hij liep daar gewoon los zonder lijntje en liep keurig achter zijn baasjes aan ook mee naar de zee en ging ook gewoon mee zwemmen. Echt super grappig om te zien! Zou het zelf nooit doen met mijn katjes . maar denk dat het katje ook wel heel aanhankelijk is of getraind anders kun je dit toch nooit doen?!