Spring naar inhoud

- - - - -

Automatische voederbakken

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_StephJacri_*
Guest_StephJacri_*

#1 Geplaatst 15 september 2011 - 12:15

Hallo, ik overweeg om voor onze 2 katten zo'n automatische voederbak te kopen. Ik twijfel tussen de Petmate C 50, de CALL-O-MATIC en de Trixie TR4.
Wie heeft er ervaring mee en welke verkiezen jullie? We zouden hem gebruiken voor overdag (op de 2 of 3 dagen per week dat ik ga werken) of eventueel bij een weekendje weg.
Graag jullie mening en ervaringen!
Alvast bedankt,
Stéphanie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 september 2011 - 14:10

Geen ervaring mee
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 september 2011 - 20:39

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wel overwogen. Alleen ben ik dus bang dat er misschien een keer iets mis gaat en het dus niet open gaat. Dan hebben de katten het hele weekend geen eten :louche: Dus ik zet nu gewoon een hele bak voer neer, en de buurvrouw komt dan 1x per dag kijken hoe het gaat en of er eventueel water of voer bijgevult moet worden!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 18 september 2011 - 16:46

Ben er ook niet voor, want als jij die bakjes programeerd om open te gaan op een bepaald uur en de katten dan juist geen honger hebben, tja dan is het bakje mss wel dicht als ze net wel honger hebben.
Ik heb een bakje met een sensor, als ze ervoor gaan zitten gaat het bakje open, gaat de kat weg van het bakje dan gaat hij weer toe. Ik gebruik voor de droge voeding brokjes containerkes, daar doe ik dan een halve bak in en hebben ze eten voor een dag of 2, ik heb er hier zo 3 beneden staan. Anders mag ik de ganse dag bakjes staan bij te vullen.

ine41
ine41
  • 149 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 september 2011 - 11:04

ben er ook niet voor hier hebben ze gewone eetbakken

Guest_Lizzylief_*
Guest_Lizzylief_*

#6 Geplaatst 16 december 2012 - 11:04

Ik zoek een voerbakje voor mijn kat met een sensor omdat mijn kater het bakje van onze poes steeds leeg eet. Hierdoor wordt hij veel te dik en eet hij voer dat niet voor hem geschikt is, hij heeft nl. blaasgruis. Waar kan ik zo'n voerbakje kopen?

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#7 Geplaatst 16 december 2012 - 11:24

Bekijk berichtLizzylief, op 16 december 2012 - 11:04, zei:

Ik zoek een voerbakje voor mijn kat met een sensor omdat mijn kater het bakje van onze poes steeds leeg eet. Hierdoor wordt hij veel te dik en eet hij voer dat niet voor hem geschikt is, hij heeft nl. blaasgruis. Waar kan ik zo'n voerbakje kopen?
Zooplus.nl, Tom&Co, ...

Zelf ben ik er geen voorstander van, ik heb schrik dat het een keertje niet zou werken en dan zitten ze daar zonder eten.
Wanneer wij een weekendje weg gaan dan zetten wij gewoon dubbel zoveel eten.
Nat voer hebben ze dan wel een paar dagen niet maar hun brokjes zijn eigenlijk wel goed genoeg. :p

:hart: Meeting you was fate, becoming your friend was a choice, but falling in love with you I had no control over. :hart:

:blackcat What  part of 'Miauw' don't you understand!? :blackcat

Guest_Lizzylief_*
Guest_Lizzylief_*

#8 Geplaatst 16 december 2012 - 12:43

Ik zoek een voerbak met sensor, puur omdat mijn kater het voer op eet van mijn poes. Nu heeft zij steeds een leeg bakje. We laten de katten niet eens een nacht alleen laat staan een weekend. Ik wil alleen mijn beide katten beschermen. Zodat beide voldoende en het juiste voer eten. Bij zooplus hebben ze wel een voerbak die je op tijd kunt instellen, deze zoek ik dus niet. maar een die als de juiste kat in de buurt gaat open gaat zodat zij kan eten.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 december 2012 - 20:25

Wat je ook kan doen, is bijvoorbeeld een bench nemen, en daar een kattenluikje in steken dat reageert op de chip. Dan kan je dat luikje zodanig instellen dat de 'juiste' kat in de bench kan. Natuurlijk moet je kat dan wel gechipt zijn.

Een bakje met sensor zal niet werken aangezien het dan voor beide katten open gaat denk ik? Dan is je probleem niet opgelost.

Bewerkt door Tinne, 25 december 2012 - 20:25.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.