Spring naar inhoud

- - - - -

Automatische voederbakken

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Guest_StephJacri_*
Guest_StephJacri_*

#1 Geplaatst 15 september 2011 - 12:15

Hallo, ik overweeg om voor onze 2 katten zo'n automatische voederbak te kopen. Ik twijfel tussen de Petmate C 50, de CALL-O-MATIC en de Trixie TR4.
Wie heeft er ervaring mee en welke verkiezen jullie? We zouden hem gebruiken voor overdag (op de 2 of 3 dagen per week dat ik ga werken) of eventueel bij een weekendje weg.
Graag jullie mening en ervaringen!
Alvast bedankt,
Stéphanie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 15 september 2011 - 14:10

Geen ervaring mee
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

chanatas
chanatas
  • 5.503 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 15 september 2011 - 20:39

Ik heb er ook geen ervaring mee, maar wel overwogen. Alleen ben ik dus bang dat er misschien een keer iets mis gaat en het dus niet open gaat. Dan hebben de katten het hele weekend geen eten :louche: Dus ik zet nu gewoon een hele bak voer neer, en de buurvrouw komt dan 1x per dag kijken hoe het gaat en of er eventueel water of voer bijgevult moet worden!
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 18 september 2011 - 16:46

Ben er ook niet voor, want als jij die bakjes programeerd om open te gaan op een bepaald uur en de katten dan juist geen honger hebben, tja dan is het bakje mss wel dicht als ze net wel honger hebben.
Ik heb een bakje met een sensor, als ze ervoor gaan zitten gaat het bakje open, gaat de kat weg van het bakje dan gaat hij weer toe. Ik gebruik voor de droge voeding brokjes containerkes, daar doe ik dan een halve bak in en hebben ze eten voor een dag of 2, ik heb er hier zo 3 beneden staan. Anders mag ik de ganse dag bakjes staan bij te vullen.

ine41
ine41
  • 149 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 25 september 2011 - 11:04