Spring naar inhoud

- - - - -

Uitzet-poes, ervaring?

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#31 Geplaatst 21 september 2011 - 08:49

Ik zou zoiets misschien wel 'ns willen doen, maar in eerste instantie geeft het me toch teveel het ruilhandel gevoel, en dus de poes niet met alle respect behandelen die ze verdient. In mijn ogen moet je ook als fokker je poezen in de eerste plaats graag zien, en dan moet het je toch veel pijn doen om je poes 'weg te geven'. Zou ze dan eerder steriliseren, dan maar één nestje minder.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#32 Geplaatst 21 september 2011 - 11:12

Veerle zei:

volgens mij is dit meer een "Nederlandse" praktijk - denk niet dat in België veel aan "uitzetten" van poezen wordt gedaan want op een jaar kan er zoveel gebeuren en dan moet je niet verschieten dat het uiteindelijk bye-bye poes is tegen het ogenblik dat ze oud genoeg is om kittens te krijgen.

behalve indien het familie - en dat heel dicht en waar ik veel en goede contacten meeheb - zou zijn, zou ik het niet echt vertrouwen.

gr.

veerle

In België is het trouwens niet toegestaan. Als je een hk nummer hebt moeten alle nestjes op het eigen adres geboren worden en alle moederpoezen in de cattery wonen. Je mag de kittens dus niet je eigen catterynaam geven en als eigen fok beschouwen als ze niet daadwerkelijk bij u thuis geboren zijn.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#33 Geplaatst 21 september 2011 - 11:45

Ann&Dirk zei:

Ik zou zoiets misschien wel 'ns willen doen, maar in eerste instantie geeft het me toch teveel het ruilhandel gevoel, en dus de poes niet met alle respect behandelen die ze verdient. In mijn ogen moet je ook als fokker je poezen in de eerste plaats graag zien, en dan moet het je toch veel pijn doen om je poes 'weg te geven'. Zou ze dan eerder steriliseren, dan maar één nestje minder.

Nee dat vind ik niet, het gaat net zoals als je ergens een kitten adopteerd, maar juist dat de kittenkoper eens het plezier kan meemaken om eens een nestje met haar te hebben met behulp van de fokker.
Natuurlijk wetend dat dit ook helemaal de andere kant kan opdraaien

feroesti zei:

In België is het trouwens niet toegestaan. Als je een hk nummer hebt moeten alle nestjes op het eigen adres geboren worden en alle moederpoezen in de cattery wonen. Je mag de kittens dus niet je eigen catterynaam geven en als eigen fok beschouwen als ze niet daadwerkelijk bij u thuis geboren zijn.
Ik vind dat wel jammer maar ja dat is weer typisch belgisch! :roll:

Karwendel
Karwendel
  • 1.576 berichten

#34 Geplaatst 21 september 2011 - 12:02

Ann&Dirk zei:

Maar je geeft ook geen volwassen poes weg,je geeft een kitten als uitzetpoes,gaat het niet als uitzetpoesje,dan wordt het verkocht.
De kittens kun je al zowiezo niet allemaal houden,dus verkopen is eigenlijk ook een ruilhandel ;)

Groetjes van de Karwendeltjes.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#35 Geplaatst 27 september 2011 - 23:49

Karwendel zei:

Maar je geeft ook geen volwassen poes weg,je geeft een kitten als uitzetpoes,gaat het niet als uitzetpoesje,dan wordt het verkocht.
De kittens kun je al zowiezo niet allemaal houden,dus verkopen is eigenlijk ook een ruilhandel ;)

Oh dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen :) Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat het ging om een poes die al een tijdje bij de TS verbleef.
Als het gaat om als kittentje uitzetten of verkopen, is het al een andere zaak, dan lijkt het me wel een goed iets. Je kan dan als kittenkoper toch iets meemaken dat anders niet mogelijk zou zijn!