Spring naar inhoud

- - - - -

scherven brengen geluk

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#1 Geplaatst 20 september 2011 - 11:51

Gisteren was het hier weer feest, weet niet wat het is, maar mijn kapoentjes zijn zo hevig, en ja, dan sneuvelt er wel ns wat.
Eerst moest ons wasrek eraan geloven, gelukkig kan dit niet stuk, maar het donderde wel naar beneden.
Neo en Joske, die beiden aan dezelfde kant van het wasrek zaten, schrokken zich een ongeluk, en wisten even niet goed wat er gebeurde.
Dus ik dacht, die houden zich wel even rustig.
Maar, nog geen 5 min later donderde mijn grote afrikaanse stenen pot de grond op.
Het deksel ervan was al eerder gesneuveld, nu moest dus de hele pot eraan geloven.
En, raar maar waar, ik kan dus niet boos zijn hé. Moest mijn vriend dit gedaan hebben, t zou er hier goed tegen hebben gezeten. :)

Sneuvelt er bij jullie veel? en hoe reageren jullie naar de katjes?
Kunnen jullie ook zoveel meer van jullie schatjes tolereren dan van jullie menselijke huisgenootjes?

Bewerkt door hilleke, 20 september 2011 - 11:51.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 20 september 2011 - 14:58

Nette heeft hier ook weleens dingen laten sneuvelen, ze kegelde in het begin dat ze hier was regelmatig enkele glazen uit de barkast O:) . Maar voorlopig doen ze dit niet meer, het is gelukkig alweer een hele tijd geleden dat ik nog scherven moest oprapen.
Dit vond ik op een dag dat ik thuis kwam van de winkel en Nette hier nog niet zo lang woonde :
Geplaatste afbeelding

Maar ik kan ook veel meer verdragen als de poezels iets stuk doen of vuil maken dan wanneer mijn man hetzelfde zou doen hoor :oops:

Bijgevoegde thumbnails

• Scherven brengen geluk.JPG

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Elfje
Elfje
  • 2.738 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 september 2011 - 17:28

hier is er (hout vasthouden) gelukkig nog nooit iets gesneuveld :) Lily is ook heel rustig, ik denk dat als je meerdere poezels hebt dat de kans dan al wel groter wordt dat er iets sneuvelt.

Geplaatste afbeelding

Guest_*Nien*_*
Guest_*Nien*_*

#4 Geplaatst 20 september 2011 - 18:47

:LOL: Hier is al eens een bloempot gesneuveld (toen waren ze nog klein)... Vond ik niet leuk, want had die gekregen van m'n beste vriendin. Maar ja, wat doe je eraan? :LOL:
Als je ze dan ziet zitten met hun schattig snoetje, dan ben je het zo weer vergeten! :heart: :heart:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#5 Geplaatst 20 september 2011 - 18:51

Mira heeft hier verleden week mijn lamp op de kast omgestoten, en de lampekap kapot natuurlijk. Dus kan een nieuwe kap gaan bestellen.

Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#6 Geplaatst 20 september 2011 - 19:49

Hier is echt toch ook al redelijk wat gesneuveld.
Ofwel is hij gewoon veel te hevig en loopt hij vanalles om. Maar vaak doet hij het ook met opzet om ons wakker te krijgen als hij aandacht wil :)
Als oplossing heb ik alle potjes en vaasjes ed vastgeplakt met pritt-buddies :) Haha, misschien raar maar het werkt wel en je ziet het niet.

En als er iets sneuvelt dan kan er toch niet boos op blijven, ik vind het ook altijd erger als mijn vriend iets stuk maakt :)

gini127
gini127
  • 621 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 21 september 2011 - 09:08

Hier is ook al vanalles gesneuveld: een lamp, er is een deuk in mijn microgolfoven omdat er iets is opgevallen dankzij mijn poezels, een beeldje, planten en bloempotten, ...
Ben er altijd door teleurgesteld maar echt "boos" kan ik niet zijn op mijn poezels daarvoor...
"What greater gift than the love of a cat?" ~ Charles Dickens

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#8 Geplaatst 21 september 2011 - 09:44

Hier is ook al vanalles gesneuveld. Ik had bv. 4 dezelfde theelichtpotjes, er leeft er nog maar één van.
Ze hebben ook al een kader met gezinsfoto op de grond laten vallen. Overal lag er glas. Al de gordijnen zijn kapot, en heb nu ook gezien dat het vliegenraam (4 brede repen aan de achterdeur) kapot zijn getrokken.

Er leeft ook geen enkele plant meer in huis. Ze trekken overal de bloemen en blaadjes af.
Och, kwaad kan ik niet echt zijn, want voor hen is het een spel. Moet ik maar minder op de dressoir zetten. Maar mijn vriend kan zich wel eens kwaad maken. Gelukkig weet hij van de helft niet dat het kapot is, en heb ik het kunnen opruimen voordat hij thuis kwam.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 21 september 2011 - 10:59

:lachen: Ik word daar ook niet boos van, ik kan heel verdragen van mijn katjes!
Chiana heeft in het begin heel veel bloempotten kapot gegooid omdat ze zot is van vliegjes. :love4:
Voor de rest zijn ze allemaal braaf maar ik vertrouw Chanel niet alleen in mijn living, zij loopt op het randje van mijn flatscreen :trance: en ze springt ook overal op, het maakt echt niet uit hoe hoog, Chanel zal en moet er op geraken! :x

Bewerkt door Solotje, 21 september 2011 - 10:59.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 22 september 2011 - 11:16

Hier zijn al glazen, kommetjes en borden gesneuveld. Ik ben daar niet boos om. We hebben ondertussen geleerd om niets te laten staan. Dan kunnen ze dat ook niet laten vallen. We hebben ook niet de gewoonte om breekbare dingen op de kast te zetten. Of op plaatsen waar ze aan kunnen. Als er toch ooit een mooi poezenbeeld of dergelijke in huis zou komen, dan wordt dat een lekker zwaar beeld dat netjes in een hoekje kan staan. Iets dat de katten niet kunnen omgooien.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#11 Geplaatst 22 september 2011 - 11:34

Hier is mijn vriend niet echt van de ordelijkste :oops:
dus hij laat nogal veel papieren op zijn bureau slingeren.
De katjes vinden dat dus super om ze er af te kegelen.
In het begin raapte ik alles op, maar dat heb ik opgegeven. Hij moet zijn spullen zelf maar opruimen en de katjes niet de kans geven alles op de grond te gooien.

Gisteren zei hij nog, toen joske in volle vaart op zijn bureau sprong en daarbij de nodige papieren liet vallen, ik moet echt ns dringend opruimen. Naar mij luistert hij niet, gelukkig maken de katjes het hem nu duidelijk :LOL:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 22 september 2011 - 11:43

bloemen, planten en glazen zijn de dingen die in het verleden al het vaakst zijn gesneuveld.
Pixel heeft als kitten ook het muskietennet aan flarden gescheurd dat toen boven ons bed hing, en onze gordijnen toen we nog op appartement woonden zagen er na een tijd ook niet meer zo mooi uit als in het begin.

Maar met ouder worden zijn ze allemaal toch een stuk rustiger geworden en sneuvelt er eigenlijk niet zoveel meer. Meestal is het dan een ongelukje uit onhandigheid.
Geplaatste afbeelding

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 22 september 2011 - 13:53

Hier nog niet echt scherven gehad! Behalve een lampje dat Geisha met haar poezelig kontje van het aanrecht heeft de rollen.
Wel al glazen omgestoten, maar blijkbaar heb ik een degelijk servies :ha

De laptop is wel al gesneuveld omdat ze een tas koffie erover hebben gesmeten.  De tas echter had niets. :louche:

Geplaatste afbeelding

ine41
ine41
  • 149 berichten
  • 1 katten

#14 Geplaatst 25 september 2011 - 11:00

hier doen ze dat gelukkig niet hoor ze kruipen wel soms op de kast maar tot nu toe nog niks kapot

animal
animal
  • 129 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 25 september 2011 - 16:09

Mijn katten hebben al zoveel stuk gemaakt.
Een bouquetje bloemen hoef ik echt niet meer te halen. Of de bloemen worden uit de vaas geplukt of de vaas wordt omgestoten.
Bloempotten haal ik tegenwoordig bij een tweedehands winkel hihi...want ik vind planten in de vensterbank zo gezellig. Maar mijn poezels zijn ook zo dol op vliegjes en kijken nergens naar.
Verder heb ik een siamees genaamd Beat It en die vreet echt alles kapot wat aaibaar is. Kussens, speeltjes, krabpalen, mandjes en noem maar op.
Maar je betrapt ze niet op heterdaad dus moet ik er alleen maar om lachen. (maar niet echt ;) )