Spring naar inhoud

- - - - -

veyron al laten castreren?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 20 september 2011 - 20:20

veyron is nu 5 maandjes oud, ik voel zijn balletjes goed zitten, maar ik merk nu dat als ik hem over zijn buikje streel, zijn piemeltje af en toe tevoorschijn komt.

is dit een teken dat hij geslachtsrijp begint te worden? of heeft dat er niets mee te maken? :catnoknow

enkel Mollie is nog niet gesteriliseerd (staat nog op planning, maar aangezien ze stil krols is en ze er geen last van heeft, is het er nog niet van gekomen, ook doordat ik er dan plots alleen voor kwam te staan financieel was het uitgesteld)  

ik heb zo het gevoel dat ik best niet meer te lang wacht om veyron te laten castreren of wacht ik beter (en steriliseer ik eerst mollie zodat veyron nog kan uitgroeien?)

kan hij nu al dekken, of moet ik daar nog niet mee inzitten?
Geplaatste afbeelding

Tripkippiej
Tripkippiej
  • 5 katten

#2 Geplaatst 20 september 2011 - 20:36

hij kan zeker al dekken & kan tot 6 weken na castratie nog bevruchten
Wat betreft je poes: het kan lijken dat ze er aan de buitenkant geen las van kan hebben van de krolsheden, vanbinnen kan ze er wel degelijk last van hebben ;)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 20 september 2011 - 22:46

Zou hem ook laten castreren hoor, uitgroeien doet hij ook zonder zijn klokkenspel.
;)

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 20 september 2011 - 23:49

oké, merciekes, dan vraag ik mss of hij ze samen wil doen! :)

en ging hem sowieso laten castreren hé, maar de vraag was wanneer! dus zo snel mogelijk! merci voor de raad!

Bewerkt door Nele, 20 september 2011 - 23:50.

Geplaatste afbeelding

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 21 september 2011 - 19:36

Ik laat Abel nu ook op 5 maanden castreren zeker nu kleine Tika er is bijgekomen
Ik zou ze ook samen laten doen omdat reeds werd gezegd de kater nog vruchtbaar is tot 6 weken na castratie

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 21 september 2011 - 20:41

Ik dacht deze week nog aan Veyron, of hij al niet gecastreerd zou moeten worden. Ik zou het toch ook laten doen als dat mogelijk is.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 28 september 2011 - 04:11

Hoe oud is Mollie? Ik zou haar sowieso al laten steriliseren. Ik heb vroeger met mijn katers altijd gewacht tot ze 8 a 9 maanden oud waren. Met Simba heb ik geen keuze. Die wordt volgende week, op 12 weken, gecastreerd. Ik vind dit te vroeg maar kan hier niets aan doen : enkel erkende fokkers krijgen vruchtbare dieren mee. Onderzoeken naar gevolgen van vroegcastratie zijn in Belgie nog volop bezig maar in VS doen ze dit al veel langer. Niet goed uitgroeien, ed zijn naar het schijnt fabeltjes. Mogelijks wel blaasproblemen op latere leeftijd.
Er zullen waarschijnlijk altijd voor- en tegenstanders zijn van vroeg(er)castreren.
Groetjes van Jackie

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 04:17

ik heb pas volgende week (ik blijf er altijd bij), dus ik bel dan voor alletwee ineens, dan is dat ook gebeurd :) hopelijk zien ze er niet teveel vanaf.

al heb ik wel schrik, lana is de laatste die werd gesteriliseerd,en 2 dagen na de sterilisatie is ze heel ziek geworden en gestorven... :cry: dus heb er wel schrik aan overgehouden...
Geplaatste afbeelding

JackieP
JackieP
  • 237 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 04:38

Ja, best beide samen dan kunnen ze mekaar wat troosten.
Jammer van Lana.

Ik heb ook getwijfeld over Simba. Hij was veel kleiner dan zijn broertjes en zusjes. Ik heb dit vroeger ook eens meegemaakt met Prutske. We hadden een nestje met katjes geerfd en omdat Prutske zo klein was, besloten om deze samen met zijn grote broer Sheba te houden. Hij is echter als kitten gestorven. Tijdens het spelen met zijn broer, ineens een kreet, bloed uit zijn mondje en het was ermee gedaan. We hebben altijd vermoed dt er iets niet in orde was. 4 dierenartsen hadden hem onderzocht en niets gevonden alhoewel hij altijd een beetje hoestte.
Van zulke dingen krijgt een mens schrik.
Groetjes van Jackie