Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn Binky - vlooienallergie

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 27 september 2011 - 20:40

Bestaan er dan brokjes van dat merk? :catscratchhead

Granenvrije voeding is helaas duurder dan het gewone voer. Dit komt omdat granen in zowat alle voeding gebruikt worden. Het is immers een goedkoop vulmiddel... dus wanneer granen weg worden gelaten, moet men wel meer kwalitatieve ingrediënten gebruiken. Dat maakt dat granenvrije voeding duurder is. Maar ook gezonder! Een kat heeft niets aan granen, die kan hij niet verteren en de koolhydraten kan hij niet gebruiken. Katten zijn meer met vetten en eiwitten. Daar halen ze energie uit.

Nu hoeft het niet per se van granen te zijn dat Binky zijn haar uitvalt. Misschien is er een andere reden?

Droogvoer dat ik zelf al heb uitgetest op mijn katten en tevreden van ben: Orijen (granenvrij), Applaws (granenvrij), Acana (granenvrij) en Sanabelle. Taste of the Wild is ook granenvrij maar heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd.

Bewerkt door Tinne, 27 september 2011 - 20:40.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

animal
animal
  • 129 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 28 september 2011 - 01:37

Ik lees op meerdere fora positieve berichten over Taste of the wild.
Is dit echt zo goed en is het volledig voer?
En waar kun je het kopen? (en is het duur?)

Ik denk altijd heel goed na
voordat ik iets stoms zeg.

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#18 Geplaatst 28 september 2011 - 03:16

ik ben hier heel goed met Lara (van versele laga) is ongeveer 20 euro voor een zak van 10 kg (of is het 15???) nuja, redelijk goedkoop, daar ik ook op mijn uitgaven moet letten.

toen ik eens overschakelde naar lara indoor, reageerden een paar katten daar niet goed op, onderandere gust kreeg kale plekken (zelfs tot bloedens toe) dus het voer kan er zeker de oorzaak van zijn!

als hij maandelijks een pipet krijgt (wat volgens mij ook te veel is) kan het mijns inziens geen vlooienallergie zijn, dus ik zou eens proberen met ander voer ;) geef het wel wat tijd, helpt het na een paar maanden niet, dan is verder onderzoek toch nodig denk ik
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 28 september 2011 - 20:08

animal zei:

Ik lees op meerdere fora positieve berichten over Taste of the wild.
Is dit echt zo goed en is het volledig voer?
En waar kun je het kopen? (en is het duur?)

Kijk eens op de webshop van Zooplus, daar staan verschillende merken op. Waaronder Taste of the Wild.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#20 Geplaatst 04 oktober 2011 - 04:28

Heb met een kat met jeuk goede resultaten gehad met dit produkt
       Geplaatste afbeelding    

TropiClean Oxy-Med Itch Relief Spray    236 ml

Oxy Med spray is speciaal gemaakt voor de gevoelige  en droge huid. Geeft (tijdelijke) verlichting bij jeuk, hot spots  vlooienbeten en de gevoelige effecten van bijvoorbeeld exceem.

€ 8.95
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

animal
animal
  • 129 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 08 oktober 2011 - 19:58

Trolleke zei:

Heb met een kat met jeuk goede resultaten gehad met dit produkt
Geplaatste afbeelding

TropiClean Oxy-Med Itch Relief Spray 236 ml

Oxy Med spray is speciaal gemaakt voor de gevoelige en droge huid. Geeft (tijdelijke) verlichting bij jeuk, hot spots vlooienbeten en de gevoelige effecten van bijvoorbeeld exceem.

€ 8.95
Lief dat je dit door geeft maat ik heb echt niet de indruk dat Binky jeuk ofzo heeft.
Hij is ook gewwon blij enzo. Het enige dat er is dat hij kale plekken heeft over heel zijn lichaampje. En dat bezwaart mij meer als hem.....

Ik denk altijd heel goed na
voordat ik iets stoms zeg.

Trolleke
Trolleke
  • 698 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 09 oktober 2011 - 06:31

animal zei:

Lief dat je dit door geeft maat ik heb echt niet de indruk dat Binky jeuk ofzo heeft.
Hij is ook gewwon blij enzo. Het enige dat er is dat hij kale plekken heeft over heel zijn lichaampje. En dat bezwaart mij meer als hem.....

Oei fout begrepen ik dacht dat Binky zijn haar uitgevallen was door het vele likken op bepaalde plaatsen.
Mijn 11 katten van volwassen tot kitten krijgen tweemaal per jaar bij de dierenarts een spuitje program ook omdat ze niet tegen de traditionele vlooienbestrijdingsmiddelen konden. Is niet goedkoop maar heb sinds ik het bij de katten gebruik geen problemen meer gehad.

Voor kale plekken of een slechte vacht bv. na ziekte van een katje geef ik Dermoscent Essential 6 pipetjes. Ook via de dierenarts. Is een eenmalige kuur.

Is gewoon wat ik persoonlijk gebruik maar misschien kan je er bij een volgend bezoekje aan je dierenarts eens naar informeren.
Geplaatste afbeelding
Linda en de poezenbende

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#23 Geplaatst 09 oktober 2011 - 09:43

Je zou ook bij Freitag's Best Meal kunnen kijken naar Freitags best meal, de lam en rijst is zonder graan en zonder gluten, en geeneens zo vreselijk duur, ik heb het nu om te testen, en ben er wel tevreden over.

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding