Spring naar inhoud

- - - - -

Sanimed anti struvite

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
9 reacties op dit onderwerp
Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#1 Geplaatst 22 september 2011 - 12:26

Is er iemand die een poes heeft die ook deze voeding moet eten?

Onze Rufus eet deze voeding reeds 2-3 jaar en staat al altijd op een streng dieet.

Vroeger waren dit echt donkerbruine brokjes. Een tijdje geleden gingen we om een nieuwe zak en nu zijn die brokken geler van kleur.
Wanneer Rufus ervan eet dan moet hij overgeven en zijn die brokken op zijn geheel er terug uit.

Gisteren ben ik naar de dierenarts geweest om te vragen wat er anders is aan dit voedsel omdat Rufus deze brokken niet verteerd. Het was een vervangster van mijn gewoonlijke dierenarts en zij wist niet zoveel had ik de indruk.
Ze heeft een andere zak opengedaan en deze brokken zijn ook geler van kleur. Dus er moet echt iets anders zijn aan de samenstelling want er is echt een enorm kleurverschil.

De oplossing dat die vervangster gaf was: "Geef een half uurtje voor hij eet primperan (ofzoiets) en dit 3x daags"

Ik vind dit maar een raar voorstel... Ik kan toch moeilijk Rufus voor de rest van zijn leven Primperan geven en dan brokjes die hij niet verteerd  :trance:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 22 september 2011 - 19:18

Vind ik ook maar een raar voorstel :-k , heb je van de voerige brokjes de verpakking niet meer ? Anders kan je de samenstelling eens vergelijken ? Ofwel eens een mailtje sturen naar de fabrikant en vragen of ze de samenstelling veranderd hebben ?
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 22 september 2011 - 19:33

Kan je ondertussen niet overschakelen naar ander voer? Dat zou ik toch doen :catscratchhead
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 13:56

we hebben nu een versie van RC gegeven en het overgeven is over.
Het moet dus echt aan de samenstelling liggen.
Ik zal eens contact opnemen met m'n DA.
Alvast bedankt voor de tips

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#5 Geplaatst 27 september 2011 - 19:01

Vandaag is Rufus onverwacht overleden.
Mogelijks was er toch iets anders aan dit eten
of een andere reden
ik weet het niet

ben ook niet in de staat om te denken

hier mag een slotje op

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 19:21

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 22:09

Kan je het niet laten uitzoeken of er iets was met het eten, wat heeft  de da hierover gezegd?  

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 22:15

De dierenarts had er nog geen klachten over gekregen. We hebben de zak moeten binnendoen bij haar en ze ging contact opnemen met het bedrijf.
Ze vermoed dat hij een niercrise gekregen heeft. We zien het ook niet zitten om een autopsie te laten doen..

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 12:34

Annelore zei:

We zien het ook niet zitten om een autopsie te laten doen..

Waarom niet? Misschien is er echt iets anders aan dit voer en dan zou dit misschien kunnen helpen.
Ik begrijp dat het erg moeilijk moet zijn, maar wil je niet weten aan wat hij gestorven is. Het voer is plots anders en nu is je maatje dood. :8

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 12:37

Jeetje, ik had nog niet verder gelezen, jeetje ik schik hier enorm van. Sterkte Annelore.
Ik weet je krijgt Rufus er niet mee terug, maar zou toch wel een autopsie laten doen.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!