Welke drinkfontein.
#1 Geplaatst 23 september 2011 - 10:00
Graag wat reakties van jullie, welke het beste is.
Winny drinkt alleen aan de kraan, als het prima gaat met een drinkfontein, ben ik blij, nu drinkt ze misschien te weinig heb ik het idee.
Ze is al een dametje op leeftijd <<16 >>, zou ze daar nog goed aan kunnen wennen?
Dan bestel ik het fonteintje bij Zooplus.
groetjes
#2 Geplaatst 23 september 2011 - 10:41
Ook hielp het om een grote schaal te gebruiken ipv de standaard bakjes (bv 30-40cm).. ze verkiezen precies grote 'plassen' om te drinken.
#3 Geplaatst 23 september 2011 - 11:07
Fresh Flow, Freshflow goedkoop bij zooplus: Fresh Flow Deluxe kattendrenkplaats
Met de nadruk op hadden...hij werkte perfect hoor (en nu nog steeds waarschijnlijk) alleen gebruiken we hem niet meer.
Mijn katten, en dan vooral de kater, vonden het niet alleen leuk om van te drinken. Meestal speelden ze ook veel met het water en trokken ze de drinkfontein zelfs wat rond in de woonkamer. Met als resultaat, alles nat!

Maar hij is zeker aan te raden.
Nu staat er gewoon een groot bakje drinken en ook buiten op het terras drinken ze van de gieter die er staat en uit hun kommetje in de kattenren.

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 19:25

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 19:52
Roos* en Minousch zei:

Ik ben ook zeer tevreden van de catmate.

#6 Geplaatst 26 september 2011 - 20:39
Super gemakkelijk in gebruik en zeer gemakkelijk schoon te houden.
Ik gebruik wel flessenwater

Maar dat zal in elk fonteintje zo wel zijn he.
Hier drinken ze er allemaal van en is niet zo gemakkelijk om in te spetsen

#7 Geplaatst 26 september 2011 - 20:44
dolfjeweerwolfje zei:
Super gemakkelijk in gebruik en zeer gemakkelijk schoon te houden.
Ik gebruik wel flessenwater

Maar dat zal in elk fonteintje zo wel zijn he.
Hier drinken ze er allemaal van en is niet zo gemakkelijk om in te spetsen

Ik heb er al verschillende gehad met al mijn poezels. Momenteel ook de Cat-it een Cat Mate en ik moet eerlijk zeggen dat ik de Cat Mate het beste vind !

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 10:04

We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 11:30

Ik had vroeger een cat-it maar vond dat echt een onding. Daarbij is dat zo'n klein reservoir. En helemààl niet handig om te kuisen.
#10 Geplaatst 28 september 2011 - 11:35
#11 Geplaatst 28 september 2011 - 13:03
#12 Geplaatst 29 september 2011 - 14:49
#13 Geplaatst 05 oktober 2011 - 14:01
catherine zei:

#14 Geplaatst 23 augustus 2013 - 17:00
Het enige wat ik niet in huis heb voor mijn poezen-kindjes is een drinkfontein.
Daar wou ik nog even mee wachten, maar omdat ze nu aan spotprijsjes staan denk ik dat ik best nu eentje koop.
De vraag is nu: welke kan ik best aanschaffen (merk)? Hoeveel liter (voor 2 katten)?
Ik dacht aan die van Catit 3 L. Maar ik weet niet of de katten daar graag uit drinken aangezien die dingen zo hoog lijken? of is dat geen probleem?
Wie heeft er ervaringen (positief of negatief) om mij te helpen beslissen?
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”
#15 Geplaatst 23 augustus 2013 - 17:10
Ik zet de fontein niet meer want Pumbaa zit altijd met zijn pootje in het gaatje

En dan lekker pets pets

Dus terug een kommetje hier. Maar over het toestel zelf geen klachten.