Spring naar inhoud

- - - - -

Welke drinkfontein.

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
meitepeit
meitepeit
  • 1.710 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 23 september 2011 - 10:00

Welke drinkfontein hebben jullie voor de poes?
Graag wat reakties van jullie, welke het beste is.
Winny drinkt alleen aan de kraan, als het prima gaat met een drinkfontein, ben ik blij, nu drinkt ze misschien te weinig heb ik het idee.
Ze is al een dametje op leeftijd <<16 >>, zou ze daar nog goed aan kunnen wennen?
Dan bestel ik het fonteintje bij Zooplus.

groetjes

DocM
DocM
  • 17 berichten

#2 Geplaatst 23 september 2011 - 10:41

Niet direkt een antwoord op je vraag ivm drinkfonteinen, maar eender een tip om de poes te laten drinken. Mijn vorige poes was verzot op lauw water (als je met de hand voelt, net een tikkeltje warmer dan je lichaamstemperatuur).. als ik dat neerzette stond ze direkt paraat. Weet niet of dit een eigenaardigheidje was van mijn poes, vermits je toch meestal leest om fris water te zetten.

Ook hielp het om een grote schaal te gebruiken ipv de standaard bakjes (bv 30-40cm).. ze verkiezen precies grote 'plassen' om te drinken.

Jo V.H.
Jo V.H.
  • 245 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 23 september 2011 - 11:07

Wij hadden zo een zwarte fresh flow van bij zooplus.
Fresh Flow, Freshflow goedkoop bij zooplus: Fresh Flow Deluxe kattendrenkplaats

Met de nadruk op hadden...hij werkte perfect hoor (en nu nog steeds waarschijnlijk) alleen gebruiken we hem niet meer.
Mijn katten, en dan vooral de kater, vonden het niet alleen leuk om van te drinken. Meestal speelden ze ook veel met het water en trokken ze de drinkfontein zelfs wat rond in de woonkamer. Met als resultaat, alles nat!
:)
Maar hij is zeker aan te raden.

Nu staat er gewoon een groot bakje drinken en ook buiten op het terras drinken ze van de gieter die er staat en uit hun kommetje in de kattenren.
Geplaatste afbeelding
Tommie & Ieniemienie
Geplaatste afbeelding

Roos* en Minousch
Roos* en Minousch
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 19:25

Ik heb de Catmate uiteindelijk staan na een lange speurtocht. deze is stil en makkelijk schoon te maken, hier drinken ze er lekker veel uit.
8) Drinkfontein kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Cat Mate bron voor huisdieren

Groetjes van Linda, Lisa, Chico, Vlinder en Kira
Geplaatste afbeelding

Christel70
Christel70
  • 1.515 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 19:52

Roos* en Minousch zei:

Ik heb de Catmate uiteindelijk staan na een lange speurtocht. deze is stil en makkelijk schoon te maken, hier drinken ze er lekker veel uit.
8) Drinkfontein kat, katten drinkfontein, katten-waterfontein goedkoop bij zooplus: Cat Mate bron voor huisdieren

Ik ben ook zeer tevreden van de catmate.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 26 september 2011 - 20:39

Heb deze van Cat-it Kattendrinkbakken en bronnen goedkoop bij zooplus: Catit kleine drinkfontein voor katten en kleine honden.
Super gemakkelijk in gebruik en zeer gemakkelijk schoon te houden.
Ik gebruik wel flessenwater O:) omdat ik anders last krijg van kalk (na lange tijd).
Maar dat zal in elk fonteintje zo wel zijn he.

Hier drinken ze er allemaal van en is niet zo gemakkelijk om in te spetsen 8) .

Guest_poezenmoeder_*
Guest_poezenmoeder_*

#7 Geplaatst 26 september 2011 - 20:44

dolfjeweerwolfje zei:

Heb deze van Cat-it Kattendrinkbakken en bronnen goedkoop bij zooplus: Catit kleine drinkfontein voor katten en kleine honden.
Super gemakkelijk in gebruik en zeer gemakkelijk schoon te houden.
Ik gebruik wel flessenwater O:) omdat ik anders last krijg van kalk (na lange tijd).
Maar dat zal in elk fonteintje zo wel zijn he.

Hier drinken ze er allemaal van en is niet zo gemakkelijk om in te spetsen 8) .

Ik heb er al verschillende gehad met al mijn poezels. Momenteel ook de Cat-it een Cat Mate en ik moet eerlijk zeggen dat ik de Cat Mate het beste vind ! :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 28 september 2011 - 10:04

Hier ook de cat-it drinkfontein en zeer tevreden.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 28 september 2011 - 11:30

Ik heb een drinkwell platinum. Super ding, alleen heb ik onlangs problemen gehad met groenaanslag. :s

Ik had vroeger een cat-it maar vond dat echt een onding. Daarbij is dat zo'n klein reservoir. En helemààl niet handig om te kuisen.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 28 september 2011 - 11:35

Ben ook best tevreden over de cat mate, ik ontkalk welk regelmatig het pompje.  

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 28 september 2011 - 13:03

Wij hebben de Pioneer Stainless Steel Pet Fountain Big Max Style. Onze katten zijn er zot van, het ding maakt geen lawaai, het water blijft compleet zuiver. Het is echt een fantastisch ding.

zerkaantje
zerkaantje
  • 903 berichten
  • 16 katten

#12 Geplaatst 29 september 2011 - 14:49

ik heb 1 drinkwell (maakt veel lawaai) 1 drinkwell platinum (ben ik heel tevreden over) en 2 kleine catit's (voor de katers, ben ik ook heel tevreden over)

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 05 oktober 2011 - 14:01

catherine zei:

Ben ook best tevreden over de cat mate, ik ontkalk welk regelmatig het pompje.  
Hier ook :duim:

stareyedkitten
stareyedkitten
  • 1.385 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 23 augustus 2013 - 17:00

Ik was eens aan't rondsnuffelen op Zooplus omdat alles daar ongeveer in promotie staat.
Het enige wat ik niet in huis heb voor mijn poezen-kindjes is een drinkfontein.
Daar wou ik nog even mee wachten, maar omdat ze nu aan spotprijsjes staan denk ik dat ik best nu eentje koop.

De vraag is nu: welke kan ik best aanschaffen (merk)? Hoeveel liter (voor 2 katten)?

Ik dacht aan die van Catit 3 L. Maar ik weet niet of de katten daar graag uit drinken aangezien die dingen zo hoog lijken? of is dat geen probleem?

Wie heeft er ervaringen (positief of negatief) om mij te helpen beslissen?
[sharedmedia=core:attachments:101503]
“But I don't want to go among mad people,' Alice remarked. `Oh, you can't help that,' said the Cheshire Cat: `we're all mad here... I'm mad... You're mad.”

wilver
wilver
  • 5.237 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 augustus 2013 - 17:10

Ik heb (had) die van catit. Mijn poezen zijn er zot van en dronken eigenlijk meer dan met een gewoon kommetje.

Ik zet de fontein niet meer want Pumbaa zit altijd met zijn pootje in het gaatje  :cle
En dan lekker pets pets  :neen:

Dus terug een kommetje hier. Maar over het toestel zelf geen klachten.

Geplaatste afbeelding