Spring naar inhoud

- - - - -

Aiko is niet meer :(

• Log in om te reageren
113 reacties op dit onderwerp
MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 23 september 2011 - 14:25

Aiko is maandagavond laat koorts beginnen maken (40,6). Dus dinsdag naar de da, en daar op het eerste zicht niets gevonden. ab meegekregen en metacam.
Maar de koorts ging niet weg en ik vond dat ie nogal dik geworden was, ik vertrouwde het absoluut niet dus woensdagavond laat nog naar de da geweest. En daar heeft de da een hele spuit geel vocht uit zijn buikje gehaald.
Dat was serieus schrikken!
Het vocht is naar het labo gegaan voor onderzoek. Deze ochtend waren de eerste testen al binnen, deze wijzen idd in de richting van fip :( .
Waarschijnlijk is de titerbepaling pas voor maandag, hij gaat om 17u nog bellen naar het labo, dus mss weten we dan meer.

Ik heb woensdag na het bezoek aan de da ook meteen de fokster ingelicht en  ze donderdagochtend meteen gekomen. En ze is ook meteen achter de da aangegaan, om het hele verhaal juist te horen want van woensdagavond herinner ik me niet zoveel. Het is allemaal 1 waas, ik herinner me de rit naar huis zelf niet meer :cry: .

Ik vind het absoluut geweldig dat ze ons zo goed ondersteunt en helpt waar kan.

Maar nu blijft het een beetje hopen op goed nieuws, alhoewel ik gek wordt van het wachten en onze jongen zo te zien. :cry:

Aiko speelt niet meer, eten en drinken wel (niet heel veel). Maar hij is meteen heel moe als hij nog maar recht staat :(

Bewerkt door MamaSter, 27 september 2011 - 14:37.

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 23 september 2011 - 14:47

:( Weer die rotziekte :evil: , ik vind het echt heel erg voor jullie! :hug:
Super dat de fokker je bijstaat, ik wens je veel sterkte en moed toe!

Ciske
Ciske
  • 699 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 23 september 2011 - 14:50

heel veel sterkte :hug:

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#4 Geplaatst 23 september 2011 - 14:52

Oh bah... ik heb zo'n hekel aan die ziekte! Die dierenarts verwachtte het dus al snel, want normaal doen ze niet zo snel een buikwandpunctie.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd! Hoe is het met je andere kat nu? Hoe reageert die?

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#5 Geplaatst 23 september 2011 - 14:54

Heel veel sterkte,fip is zo'n vreselijke rotziekte :( .

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 23 september 2011 - 14:59

annakiya zei:

Oh bah... ik heb zo'n hekel aan die ziekte! Die dierenarts verwachtte het dus al snel, want normaal doen ze niet zo snel een buikwandpunctie.

Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd! Hoe is het met je andere kat nu? Hoe reageert die?

Normaal had zijn koorts al lang gezakt moeten zijn, hij heeft nog steeds 40.4 nu. En hij voelde aan zijn buikje en daarom meteen een punctie.

Ik had dat niet zien aankomen, ik ben al aan't wenen sinds dien. Maar ik moet me sterk houden voor de kindjes, die hebben niets aan een mama die steeds huilt :( .

Het lijkt dat Pixel het ook voelt aankomen. Hij zit bijna de hele dag Aiko te likken.

Ergens hoop ik zo dat iemand me kan geruststellen en zeggen dat ik spoken zie en dat het allemaal een nachtmerrie is waar we nu in zitten. :cry:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 23 september 2011 - 15:52

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 23 september 2011 - 15:57

sterkte , maar een corona titer is zinloos om te laten bepalen je hebt nu een hoge waarschijnlijkheids diagnose.
2 dingen die je kan doen hem pijnvrijhouden, en laten gaan.

:cry:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 23 september 2011 - 16:00

Ik weet dat het hard zal aankomen maar als het zeker fip is en hij heeft pijn dan volg ik Nathalie volledig!
Echt heel veel sterkte, ik leef met je mee! :hug: :hug: :hug:

Bewerkt door Solotje, 23 september 2011 - 16:00.

Floraisonskat
Floraisonskat
  • 2.292 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 23 september 2011 - 16:01

wat rot zeg! wat een k#tziekte ook....arme Aiko, arme jullie allemaal....

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#11 Geplaatst 23 september 2011 - 16:23

ik ben het eens met Nahs. Een coronatiter zegt helemaal niets over wel of niet fip. Ik maak me meer zorgen over het vocht in de buik.

Als al het andere is uitgesloten, kun je eventueel met een bloedonderzoek een extra indicatie krijgen, maar meer dan een waarschijnlijkheidsdiagnose wordt het niet.
Het vloeistof uit de buik, in combinatie met de symptomen van de kat, is de sterkste indicatie die je kunt krijgen.
Is dit vocht niet dradentrekkend, dan zou het ook nog galgangitus kunnen zijn (als ik het goed schrijf). Is het wel dradentrekkend dan is de de waarschijnlijkheid van fip extreem hoog.

Natte fip gaat over het algemeen heel erg snel. :( Het spijt me, maar dan heb ik het niet over een paar maanden, maar eerder over weken of nog erger, dagen.
Helemaal als er al zoveel vocht in de buik zat. Dan is de ziekte al ver gevorderd. Dit kan gebeuren omdat het allemaal zo vreselijk snel gaat! Je ziet pas heel laat dat er iets mis is. Dat lit niet aan jou, maar aan het feit dat een kat nu eenmaal niet makkelijk laat zien dat die ziek is. Tegen dat je dan symptomen ziet is het meestal al heel ver.
En tegen fip is geen kruid gewassen. Zelfs al zou je het dan zien vanaf de eerste minuut, dan nog ben je al te laat :(

Het spijt me enorm :( Mocht je da tot de conclusie komen dat er geen andere uitleg is voor de symptomen (want dat is het, al het andere uitsluiten tot je uiteindelijk niet anders kan dan die ene zo gevreesde diagnose stellen) dan zal het tijd zijn om afscheid te nemen :(

Hoewel ik hoop dat het nog wat anders is, vrees ik het ergste. Welke uitkomst ook, ik wil je van hier uit enorm veel sterkte wensen. Voor jou en je gezin (enne, huilen mag, huil samen met je kinderen. Ik ben sterk van mening dat een kind wel degelijk mag zien dat mama (en papa) ook verdriet heeft. Samen huilen, samen verwerken.)

:hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#12 Geplaatst 23 september 2011 - 16:25

Heel veel sterkte

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 23 september 2011 - 16:32

Sterkte toegewenst en een kaarsje voor Aiko

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 23 september 2011 - 16:43

Erg veel sterkte!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 23 september 2011 - 16:45

Dank jullie voor jullie medeleven. Het is absoluut niet de bedoeling dat hij moet afzien. Het doet ons ongelofelijk veel pijn om hem te laten gaan, maar daar heeft hij niets aan. Al het beste voor hem! :cry:

Ik ben aan't zoeken op die galgangontsteking (cholangitis?), daar staat bij dat het bacterieel is en dat dat met antibiotica te genezen is. Hij krijgt al sinds dinsdag clavobay. Zou dat dan niet al beter moeten zijn?