Spring naar inhoud

- - - - -

Aiko is niet meer :(

• Log in om te reageren
113 reacties op dit onderwerp
Guest_cies_*
Guest_cies_*

#46 Geplaatst 24 september 2011 - 15:04

ik ben daar ni goe van ,heb het zelf ook mee gemaakt met twee poezls 3 jaar terug , ik ken de pijn , maar je moet doen wat het beste is ,en niet laten lijden ,dat heeft geen zin ,sterte allasinds..

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#47 Geplaatst 24 september 2011 - 15:18

zytromax heeft geen nut bij FIP  gewoon koorst remmers wel

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#48 Geplaatst 24 september 2011 - 15:33

Heel veel sterkte. :hug: :hug:

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#49 Geplaatst 25 september 2011 - 01:50

Van cortisone voelen ze zich nog wat beter bij fip.

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#50 Geplaatst 25 september 2011 - 09:13

Veel moed :hug: .  Hebben het ook meegemaakt, met onze Pettson.  Wel spijt gehad dat we hem hebben laten inslapen :cry: , maar het was het veiligste voor de andere poezen hier.  Anders had ik hem palliatieve zorgen gegeven tot het einde... :(
Sterktei :hug: :hug: :hug:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#51 Geplaatst 25 september 2011 - 09:16

Nahs zei:

zytromax heeft geen nut bij FIP  gewoon koorst remmers wel

bij nisha heeft dit enorm geholpen nochtans. zijn koorts zakte er ook van en het snotteren erbij werd beetje minder ook...

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#52 Geplaatst 25 september 2011 - 19:02

Hoe gaat het nu met Aiko? :onzeker:

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#53 Geplaatst 25 september 2011 - 19:19

Deze ochtend was hij redelijk, hij liep rond en lag op een gegeven moment een beetje te spelen met Pixel. Al liggende, maar diene kon zich natuurlijk niet echt inhouden. En Aiko begon te blazen, dus heb ik even Pixel weggenomen.
Voor de rest van de dag komt hij niet meer recht.

Het geeft wel een heel vreemd gevoel als je de kattenbak doet, dat je precies maar 1 kat in huis hebt :onzeker: .

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#54 Geplaatst 26 september 2011 - 08:52

Vandaag zou de uitslag moeten binnenkomen, hoelang zouden jullie wachten om zelf te bellen. Mijn maag begeeft het van de stress :cry:

snoopy
snoopy
  • 6.261 berichten
  • 5 katten

#55 Geplaatst 26 september 2011 - 08:58

Als het je rustiger maakt, gewoon direct bellen... Is er nog geen nieuws, dan concreet vragen rond hoe laat je terug mag bellen...

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 26 september 2011 - 09:01

snoopy zei:

Als het je rustiger maakt, gewoon direct bellen... Is er nog geen nieuws, dan concreet vragen rond hoe laat je terug mag bellen...

Vrijdagavond hebben ze me gezegd om maandag avond terug te bellen. Maar ik vind dat zoooo lang! De fokker gaat er normaal in de loop van de dag wel langst.
Wanneer beginnen ze op zo'n labo te werken?

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#57 Geplaatst 26 september 2011 - 09:17

nisha zei:

bij nisha heeft dit enorm geholpen nochtans. zijn koorts zakte er ook van en het snotteren erbij werd beetje minder ook...

het snotteren is niesziekte en de daarbij behoorende koorts zakt dan ja

Jessie_A&A
Jessie_A&A
  • 2.940 berichten
  • 4 katten

#58 Geplaatst 26 september 2011 - 09:20

pffff ik hoop zo dat het iets anders is, veel sterkte! :onzeker:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#59 Geplaatst 26 september 2011 - 09:31

Pin je niet vast aan de uitslag !!! Er bestaat geen sluitende test voor fip !!  Als men de oorzaak niet kan vinden en bloedwaardes lijken op fip , wordt zo'n diagnose gesteld. Maar zeker is men niet, dat kan pas als de kat overleden is of als er een punctie van het vocht gedaan wordt.

Het zou niet de eerste kat zijn die plots wonderbaarlijk geneest na zo'n resultaat. Wij hebben destijds ook een kittenkatertje van euthanasie gered na een fip diagnose, door hem wel een kans te geven. Volgens de dierenarts was er geen twijfel mogelijk en had hij fip. Na 1 week opname en AB en cortisone is hij helemaal opgeknapt en inmiddels zijn we 5 jaar verder en is hij nog steeds in blakende gezondheid. Wat de oorzaak geweest is weten we tot op heden niet, maar fip was het alvast dus zeker niet...

Waarmee ik niet wil zeggen dat je een kat onnodig in leven moet houden. Als hij echt futloos is, niet meer eet, de koorts blijft aanhouden en er komt geen beterschap en hij gaat enkel maar achteruit, dan mag je het leven ook niet onnodig gaan rekken. Dan is waardig afscheid nemen een moedige en correcte beslissing.

MamaSter
MamaSter
  • 733 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 26 september 2011 - 09:40

feroesti zei:

Pin je niet vast aan de uitslag !!! Er bestaat geen sluitende test voor fip !!  Als men de oorzaak niet kan vinden en bloedwaardes lijken op fip , wordt zo'n diagnose gesteld. Maar zeker is men niet, dat kan pas als de kat overleden is of als er een punctie van het vocht gedaan wordt.

Het zou niet de eerste kat zijn die plots wonderbaarlijk geneest na zo'n resultaat. Wij hebben destijds ook een kittenkatertje van euthanasie gered na een fip diagnose, door hem wel een kans te geven. Volgens de dierenarts was er geen twijfel mogelijk en had hij fip. Na 1 week opname en AB en cortisone is hij helemaal opgeknapt en inmiddels zijn we 5 jaar verder en is hij nog steeds in blakende gezondheid. Wat de oorzaak geweest is weten we tot op heden niet, maar fip was het alvast dus zeker niet...

Waarmee ik niet wil zeggen dat je een kat onnodig in leven moet houden. Als hij echt futloos is, niet meer eet, de koorts blijft aanhouden en er komt geen beterschap en hij gaat enkel maar achteruit, dan mag je het leven ook niet onnodig gaan rekken. Dan is waardig afscheid nemen een moedige en correcte beslissing.

Dat is het hem net, hij wordt niet beter. Het gaat enkel maar achteruit.
Zijn buik wordt steeds dikker en de koorts is er ook nog steeds. Er zit niet veel beweging meer in, de kattenbak doet hij ook bijna niet meer. En voor de rest is hij heel mager aan't worden. Dus ons verstand (en ook van de fokker) zegt fip! :cry:
En ik wil hem ook niet langer laten afzien, maar de da wil niets doen zolang de uitslag niet binnen is.