Spring naar inhoud


- - - - -

Slotje


  • Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
195 reacties op dit onderwerp
jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#106 Geplaatst 24 september 2011 - 10:18

shanah zei:

Deze topic was dan ook NIET om mensen op te  troggelen om voor haar deur te staan, maar om mensen te waarschuwen!


Was het eerste gedeelte gericht specifiek aan jou??

chanatas zei:

@jubikelcats Jij hebt misschien ervaring met het screnen, maar andere niet. Denk je niet dat TS het beste wilden voor de kittens en sommige mensen kunnen erg overtuigend doen waardoor je ze geloofd. En wees blij dat her uberhaupt al een baasje gezocht werd voor ze. Het waren kittens van een zwerfpoes hoor, dus eigenlijk ook niet TS haar verantwoordelijkheid. Ze had ze net zo goed buiten kunnen laten zwerven en dan hadden er nog meer kittens bij gekomen. En is het daarom niet beter dat de kittens eerder weggehaald zijn bij de moeder, ivm verwilderd raken?? (sorry weet even niet of de mamapoes erg verwilderd was of niet).


Maja je kunt TS wel allemaal verwijten gaan maken, maar daar heeft ze vrij weinig aan hoor!! Daar worden de katjes niet mee geholpen.

Wanneer jullie mijn post nog eens goed lezen, dan val ik meer over het feit dat hier mensen tegen alle wetten in deze kittens willen gaan terughalen. Dreigementen, met een aantal mensen e.d.
Daarbij zijn de kittens wel te vroeg weggehaald. Wettelijk gezien mag het misschien na 7 weken, echter of het ook goed is voor de kittens.
Daarbij TS heeft de kittens gratis weggegeven. Hoevaak wordt er niet gewaarschuwd om gratis weg te geven. De 1e post is nu een duidelijk voorbeeld wat er gebeurd wanneer er iets gratis wordt weggegeven. Laat dit dan voor een ieder een les zijn.

Daarbij het is iets mens eigens dat er niet goed wordt gelezen. En hier blijkt het allemaal maar weer uit.

Daarbij of deze kittens echt mishandeld worden, tja ik weet het niet. Omdat er een foto wordt gemaakt terwijl je op de plee zit? Tja als ik op de plee zit, dan zit er vaak een kat op schoot, oke ik maak er geen foto van. In een hoek tja, jong kitten, net bij moeder weggetrokken en moet op de foto. Wordt in een vreemde groep geplaats, jonge kittens zijn dan gewoon wat banger. Je kan niet zeggen dat deze kittens mishandeld worden. Ben je er geweest? Heb je gezien hoe ze erbij lopen? Zitten ze in kooien.
Nogmaals deze mensen zijn de eigenaar, een vreemde die de kittens hoe dan ook zo daar weghaalt, mogen ze van mij laten wegrotten in de gevangenis. Het is wel diefstal op dat moment. De enige die hierheen kan voor de kittens dat is TS. Echter TS wil en kan ze niet terugnemen.


Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#107 Geplaatst 24 september 2011 - 10:22

nisha zei:

daaarom zeg ik ook steeds, een poezel zonder een stamboom is een htk-tje...


Klopt, alleen mensen blijven nog steeds geloven dat ze een zeer bijzondere raskat hebben. Nemen er een nestje van en worden voor veel geld verkocht als halve raskat.

Op marktplaats zag ik ook een bericht van iemand met 100% perzen. Geen stamboom, ouders hebben volgens mij zelfs geen stamboom. ze vraagt er 275 euro voor en als je er een enting ingeramd wil hebben dan betaal je 25 euro extra.
€ 300,00 voor een 'pers' zonder stamboom met 1 enting en op 9 weken moet het lozen. Kittens zien geen bad, geen kam oid. En quess deze kittens komen of weer terug op marktplaats. Of ze komen in het asiel. Immers onhandelbaar, en zijn niet te kammen. In de vachten kan je friet en kroketten bakken.


Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#108 Geplaatst 24 september 2011 - 10:26

jubikelcats zei:

Klopt, alleen mensen blijven nog steeds geloven dat ze een zeer bijzondere raskat hebben. Nemen er een nestje van en worden voor veel geld verkocht als halve raskat.

Op marktplaats zag ik ook een bericht van iemand met 100% perzen. Geen stamboom, ouders hebben volgens mij zelfs geen stamboom. ze vraagt er 275 euro voor en als je er een enting ingeramd wil hebben dan betaal je 25 euro extra.
€ 300,00 voor een 'pers' zonder stamboom met 1 enting en op 9 weken moet het lozen. Kittens zien geen bad, geen kam oid. En quess deze kittens komen of weer terug op marktplaats. Of ze komen in het asiel. Immers onhandelbaar, en zijn niet te kammen. In de vachten kan je friet en kroketten bakken.


mijn vriendin kwam onlangs met veel streken bij me, en zei heel leuk tegen me, ik heb eindelijk een raskat en niet zoveel moeten betalen als bij jou... goed, welk ras, mag ik de stamboom zien? oei, geen stamboom en 100euro betaald voor een main coon zogezegd. Ben bij haar geweest en volgens mij lijkt het er in de verste verte niet op.
toen ik haar ook zei, zonder stamboom is het een htk-tje, is ze boos geworden en zei ze dat ik streken had en dat niet iederen 20raskatten kan betalen...
zulke reacties krijg je dan maar ja... getuigt alleen van jaloezie bij hun en thats it. kwaad? dan tijd voor blij te worden vind ik!



jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
    • Locatie: Stadskanaal
  • 17 katten
OFFLINE

#109 Geplaatst 24 september 2011 - 10:51

nisha zei:

mijn vriendin kwam onlangs met veel streken bij me, en zei heel leuk tegen me, ik heb eindelijk een raskat en niet zoveel moeten betalen als bij jou... goed, welk ras, mag ik de stamboom zien? oei, geen stamboom en 100euro betaald voor een main coon zogezegd. Ben bij haar geweest en volgens mij lijkt het er in de verste verte niet op.
toen ik haar ook zei, zonder stamboom is het een htk-tje, is ze boos geworden en zei ze dat ik streken had en dat niet iederen 20raskatten kan betalen...
zulke reacties krijg je dan maar ja... getuigt alleen van jaloezie bij hun en thats it. kwaad? dan tijd voor blij te worden vind ik!


Heb je helemaal gelijk. Mensen willen gewoon graag hun gelijk halen. Alleen als ze dan ongelijk hebben, dan heb jij het gedaan.


Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#110 Geplaatst 24 september 2011 - 11:34

Jammer toch dat dit allemaal kan gebeuren.
Maar laat dit een les zijn. Indien iemand zwerfkatjes vindt, en niet in de mogelijkheid is om ze bij zich te houden tot ze 13 weken zijn, en niet de financiële kosten kan dragen voor DA en sterilisatie, begin er dan gewoon niet aan en zoek een andere opvang voor de katjes.
Nu zie je maar wat er gebeurd. Gezien ze niet steriel zijn, zijn er weer 3 katjes erbij die ieder op hun beurt weer katjes op de wereld kunnen zetten, en zo blijven we bezig.

Ook vind ik dat wanneer TS haar katjes daar weg wil ze zelf actie moet ondernemen, alleen, het zijn haar katjes niet meer, en woorden kunnen niet bewezen worden, er staat niets op papier.Laat ze zeker niet weghalen door anderen, zoals ik al eerder heb gepost houdt dit enorm veel risico's in.
Mijn liefde voor dieren is ook ontzettend groot, maar deze diertjes zullen vermoedelijk beter verzorgd worden dan wat ik gezien heb ik de opvang waarover ik al eerder schreef.
Moest ik dan ook al die dieren er buitenhalen? omdat de leefomstandigheden enorm te wensen overlieten?
Neen, laat de bevoegde instanties hun werk doen. Dien klacht in, ook bij de site waar dit zoekertje staat. En ja, als mensen hier geld voor over hebben en hun laten wijsmaken dat ze een raskatje kopen, sorry, maar dan is dit hun eigen fout. Ik koop geen raskat zonder de ouders te zien, zonder een stamboom te zien, en zonder een paspoort van de kittens, en dat zal hier zeker niet aanwezig zijn.

Klacht indien bij Fod, een zoekertje plaatsen op netmarkt met daarin een waarschuwing voor anderen die gratis kittens aanbieden, en een mail naar netmarkt zelf.
Meer kan je echt niet doen.

Katjes zijn daar nu een week, vandaag weer ophalen door iemand, maar die iemand kan ze niet houden, dus weer maar eens een verhuis voor de katjes, denk toch even na, wat maken deze diertjes allemaal mee?




Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*
OFFLINE

#111 Geplaatst 24 september 2011 - 13:29

Als eerste, iedereen zegt hier dat je als eigenaar van een dier kan doen wat je wilt, dit is toch gewoon niet waar.. Als ik mijn poezen verwaarloos, geen eten geef, hun kattenbak niet schoonmaak, dan kunnen mijn dieren van mij weggehaalt worden. En ik vind het normaal dat er vragen gesteld worden bij hoe die kittens nu verzorgd worden, aangezien ze daar eigelijk maar zijn tot ze weer verkocht worden, waarom zouden ze er dan goed voor zorgen?

Verder, jubilcats, je bent heel snel met te stellen dat ze maar het geld voor allerlei dingen had moeten hebben. Jij fokt met katten, jij weet wat de kosten zijn en hebt waarschijnlijk ook wel wat opzij staan voor een moeilijke bevalling etc. Iemand die 'gewoon' een zwerfkat vind en die kittens wilt helpen heeft daar niet altijd centjes voor opzij staan. Ik zou op dit moment ook geen extra entingen kunnen betalen. Ben ik daarom slecht als ik ze dan zo weg doe? Goh ja, wat zijn mijn andere opties? Ik wil dan eigenlijk wel 'ns weten wat ze wel had moeten doen volgens jou, want ik zie niet veel andere opties.

En als fokker ben je wel iets meer 'geskilled' in het screenen. En zelfs jij loopt tegen de lamp, dus ik vind dat je overdreven hard bent voor de ts.


Verder : als er vervoer nodig is wil ik wel helpen!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#112 Geplaatst 24 september 2011 - 13:43

Ann&Dirk zei:


Verder, jubilcats, je bent heel snel met te stellen dat ze maar het geld voor allerlei dingen had moeten hebben. Jij fokt met katten, jij weet wat de kosten zijn en hebt waarschijnlijk ook wel wat opzij staan voor een moeilijke bevalling etc. Iemand die 'gewoon' een zwerfkat vind en die kittens wilt helpen heeft daar niet altijd centjes voor opzij staan. Ik zou op dit moment ook geen extra entingen kunnen betalen. Ben ik daarom slecht als ik ze dan zo weg doe? Goh ja, wat zijn mijn andere opties? Ik wil dan eigenlijk wel 'ns weten wat ze wel had moeten doen volgens jou, want ik zie niet veel andere opties.

En als fokker ben je wel iets meer 'geskilled' in het screenen. En zelfs jij loopt tegen de lamp, dus ik vind dat je overdreven hard bent voor de ts.




dit vind ik nu eens een slechte stelling... Als jouw kat morgen ziek word, heb je dan geen geld om extra kosten te betalen?
denk je echt dat we veel geld overhouden van een nestje? er bestaat nog zoiets als een spaarboek dacht ik... Ik stop veel geld in, om te kunnen fokken. Is het me dat waard? ja uiteraard,anders doe ik het niet.

wat betreft TS, ik vind het heel erg en ik zou ze direct terughalen, wat ik er ook voor zou moeten betalen. Maar als je kittens hebt, MOET je gewoon vaccineren. Mijn htk-tjes hier in huis zijn telkens van kleins af in orde geweest met de vaccins en chip nu ook. En verder laat ik hen ook testen op fiv en felv.
Kost me ook geld en het zijn castraten dus verdien er niks mee...
Dit gebeurt niet omdat we een cattery hebben, dit gebeurde zelfs al van tevoren!


Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*
OFFLINE

#113 Geplaatst 24 september 2011 - 13:46

nisha zei:

dit vind ik nu eens een slechte stelling... Als jouw kat morgen ziek word, heb je dan geen geld om extra kosten te betalen?
denk je echt dat we veel geld overhouden van een nestje? er bestaat nog zoiets als een spaarboek dacht ik... Ik stop veel geld in, om te kunnen fokken. Is het me dat waard? ja uiteraard,anders doe ik het niet.

wat betreft TS, ik vind het heel erg en ik zou ze direct terughalen, wat ik er ook voor zou moeten betalen. Maar als je kittens hebt, MOET je gewoon vaccineren. Mijn htk-tjes hier in huis zijn telkens van kleins af in orde geweest met de vaccins en chip nu ook. En verder laat ik hen ook testen op fiv en felv.
Kost me ook geld en het zijn castraten dus verdien er niks mee...
Dit gebeurt niet omdat we een cattery hebben, dit gebeurde zelfs al van tevoren!

Ik heb geld voor mijn eigen katten als er iets gebeurd ja. Maar als ik dat uitgeef om zwerfkittens te helpen, dan kan ik mijn eigen katten niet meer helpen.. Dat is toch wel een kwestie van prioriteiten stellen. En ik heb nooit gezegd dat je geld overhoud aan fokken, wel dat je dan voorbereid bent op bepaalde kosten. Ik weet ook dat er dingen met mijn katten kunnen gebeuren en die kan ik betalen, maar ik heb geen fonds voor 'mogelijke zwerfkittens die entingen en testen nodig hebben'. Mijn eigen kittens hebben meteen entingen en testen gehad en ik heb geen cattery ofzo, maar dat vind ik wat anders dan dat je kittens vind en ze een beter leven wilt geven.

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#114 Geplaatst 24 september 2011 - 14:13

eventje objectief: de verkoper va ndie kittens is sowieso in overtreding met meerdere artikels uit de wet van handel op dieren.

ik kan perfect snappen dat je je kittens gaat terugeisen en dat je de overtreder daarbij eventjes fijntjes wijst op alle wetsovertredingen en dat ze kan kiezen: de kittens teruggeven of de politie aan de deur om de inbreuken op de wetgeving vast te stellen. Dat kan op een serene, kalme manier en is eigenlijk ok in haar voordeel: geen problemen met politie.

wel eventjes zeggen: een foto van haar nemen en op internet zetten, mag niet (wet op de privacy).

Ok, de TS heef tde kittens te vroeg weggegdaan, heef tze gratis weggeven, heet mss niet genoeg gescreend. maar de TS heeft met deze zaken ook geen ervaring bij mijn weten en ik vind niet dat ze op dit moment zware kritiek verdient, maar eerder onze steun en hulp. het zullen je geliefde kittens maar zijn....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Sanke
Sanke
  • 152 berichten
    • Locatie: Oost Vlaanderen
  • 6 katten
OFFLINE

#115 Geplaatst 24 september 2011 - 14:13

Goh wat een discussies zijn hier ondertussen opgedoken....

Ik vind inderdaad dat Shanah hier heel hard wordt aangepakt..ze was tegenover die diertjes helemaal niks verplicht en wou alleen het beste voor
hen, het lijkt nu wel of zij de "misdadigster" is ipv diegenen die het doorverkopen!!  

@jubikelcats:  Jij lijkt wel de perfecte handelaar, goeie screenings ed. Ik zou eens willen weten welke persoon een HTK of zwerfkatje wegdoet dagen met de volgende eigenaar correspondeert?? Als jij diertjes doorverkoopt zijn die waarschijnlijk volledig in orde met papieren en je betaalt hier bijdragen voor maar deze bedriegster doet dit waarschijnlijk allemaal niet aangegeven en dat is gewoon niet toegelaten en aanvaardbaar!
En hier:
Dus als jij er zelf geld voor had gevraagd dan had dit niet misdadig geweest? Lijkt wel jaloers gedrag ( oops wat zeg ik nu?) Zij vangt wel geld voor mijn kittens, dat had ik ook kunnen doen. Tja I rest my cast.       Vind ik echt dat je er wel een beetje heel ver over gaat!!!! Wie ben jij om haar hierop te veroordelen, of kan je al gedachten lezen ook?  Dat is nu eens echt een redenering van een echte verkoper se!
En dan nog dit [I]"Nogmaals deze mensen zijn de eigenaar, een vreemde die de kittens hoe dan ook zo daar weghaalt, mogen ze van mij laten wegrotten in de gevangenis. [COLOR="rgb(65, 105, 225)"]Het is wel diefstal op dat moment."    Je spreekt hier precies over moordenaars die mensen willen gewoon Shanah helpen...je bent dus al rechter ook..  De politie wil hier dus niet ingrijpen..wie moet het dan doen?!



Volgens mij gaan de meeste katjes wel vóór de 12 weken weg se.. (behalve de raskatten in fokkerijen) dan want die mensen hebben het geld en de tijd om ervoor te zorgen! Het is hun beroep!! Onze katjes waren bijna allemaal om en bij de 8 weken en lijken helemaal niks gemist te hebben! En ik denk dat mensen ook weten dat ze geen raskat hebben voor 100€!

Een gewone HTK is voor mij meer dan genoeg.. en het wil niet zeggen omdat we een 'gratis katje' nemen dat we het niet willen verzorgen.. Je kan geld vragen voor bvb de eerste inenting..maar wat als de nieuwe eigenaar er dan daarna niet meer mee terug naar de DA gaat..?! Dan staat het katje even ver als dat het er geen had gekregen. De verantwoordelijkheid ligt gewoon bij de mensen die het diertje in huis nemen..

Ook al vinden sommigen dat Shanah hier een fout maakte, daarmee is het nog niet opgelost hé!

@Shadow: jij ondertussen al iets gehoord of ondernomen?


Sanke

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#116 Geplaatst 24 september 2011 - 14:17

@sanke: effe ofr topic: het is wel beter dat het kitten minstens 12 weken bij de moeder blijft. je kan altijd met de mensen va nde moderpoes overeenkomen om het kitten al te late ninenten door je DA en het dan terug te brengen. Wat de moederpoes het kitten leert is gewoonweg onvervangbaar....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*
OFFLINE

#117 Geplaatst 24 september 2011 - 14:19

wea zei:

eventje objectief: de verkoper va ndie kittens is sowieso in overtreding met meerdere artikels uit de wet van handel op dieren.

ik kan perfect snappen dat je je kittens gaat terugeisen en dat je de overtreder daarbij eventjes fijntjes wijst op alle wetsovertredingen en dat ze kan kiezen: de kittens teruggeven of de politie aan de deur om de inbreuken op de wetgeving vast te stellen. Dat kan op een serene, kalme manier en is eigenlijk ok in haar voordeel: geen problemen met politie.

wel eventjes zeggen: een foto van haar nemen en op internet zetten, mag niet (wet op de privacy).

Ok, de TS heef tde kittens te vroeg weggegdaan, heef tze gratis weggeven, heet mss niet genoeg gescreend. maar de TS heeft met deze zaken ook geen ervaring bij mijn weten en ik vind niet dat ze op dit moment zware kritiek verdient, maar eerder onze steun en hulp. het zullen je geliefde kittens maar zijn....

Helemaal mee eens, de TS heeft het beste voorgehad met zwerfkittens die ze een betere toekomst toewenste en dit verdient ze helemaal niet. Als mensen altijd zo tegen elkaar tekeer gaan als iemand probeert te helpen zou je die katjes volgende keer nog laten zitten ook, uit angst voor zo'n uitbranders.

Sanke
Sanke
  • 152 berichten
    • Locatie: Oost Vlaanderen
  • 6 katten
OFFLINE

#118 Geplaatst 24 september 2011 - 14:25

@WEA: Inderdaad het is misschien hoe langer hoe beter maar ik niet dat het een echte ramp is als vroeger weggaat, een kat kan heel goed zijn plan trekken..

@An&Dirk: helemaal mee eens...

Sanke

wea
wea
  • 6.113 berichten
    • Locatie: Klein Brabant
  • 5 katten
OFFLINE

#119 Geplaatst 24 september 2011 - 14:33

@sanke: ramp is mss wel veel gezegd, maar wel verhoogde kans op gedragsproblemen later.

maar waar staan we nu? Worden de kittens teruggehaald?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten
OFFLINE

#120 Geplaatst 24 september 2011 - 14:34

Ik lees geen beschuldigingen in de berichten van Jubikelcats. Ze heeft gewoon gelijk !

Als je geen geld hebt de diertjes de juiste zorg te geven voor ze worden geplaatst neem dan contact op met een opvang, eventueel kun je in samenwerking wel zelf als gastgezin voor de diertjes fungeren maar dan onder de vlag van de opvang en de regels die de opvang, *inclusief contract* hanteert. Zo kun je de diertjes beschermen en voorkomen dat je zelf een hoop geld kwijt bent en hebt door het contract recht de diertjes terug te halen als er slecht voor gezorgd wordt of handelaren de diertjes te koop aanbieden.

De kittens zijn veel te vroeg van moeder gescheiden en helaas in tegenstelling tot alle goede bedoelingen is dit ook een vorm van niet goed zorgen voor.

De kittens terughalen lijkt mij niet echt in het belang van de diertjes, ze zijn al eens verhuisd en zullen nog minimaal 1 maal verhuizen, hopelijk naar een thuis waar ze heel goed zullen zitten en oud mogen worden.

@ Sanke,

Jubikelcats schrijft dat de personen die de kittens gratis ophalen om dan te verkopen in de gevangenis mogen wegrotten!!!