Spring naar inhoud

- - - - -

Slotje

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
195 reacties op dit onderwerp
Sanke
Sanke
  • 152 berichten
  • 6 katten

#121 Geplaatst 24 september 2011 - 14:48

@ Sihirci: Geen beschuldigingen? Het staat er vol van..alé zo zou ik het toch opnemen...

Jubikelcats schrijft dat de personen die de kittens gratis ophalen om dan te verkopen in de gevangenis mogen wegrotten!!!   Nee zo heb ik het niet begrepen hoor!

Ooh ja en moesten de kittens er buiten geraken en wat dichter in mijn buurt dan Lommel  (bvb Shadow van Wetteren) dan is Sofietje met haar langere haartjes hier alvast welkom (ik was van de eerste foto enkele weken terug al verkocht)...dan zijn er maar 2 kittens meer (toch waarover deze topic gaat) die een nieuwe thuis moeten vinden en dat moet toch mogelijk zijn hé!!!

Sanke

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#122 Geplaatst 24 september 2011 - 14:49

Sihirci zei:

@ Sanke,

Jubikelcats schrijft dat de personen die de kittens gratis ophalen om dan te verkopen in de gevangenis mogen wegrotten!!!

Nee dat schrijft ze niet...

Ik vind ook dat er wel wat overdreven gereageerd wordt. TS heeft duidelijk niet perfect gehandeld, maar als je niet beschikt over de juiste kennis maak je weleens verkeerde beslissingen.

Altijd makkelijk oordelen van een afstandje.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#123 Geplaatst 24 september 2011 - 14:59

Klopt wie de kittens daar zou stelen mag in de cel wegrotten.

En ook daar ben ik het mee eens want al zijn de huidige eigenaars niet op een open eerlijke manier aan hun *handelswaar* gekomen maakt niet dat anderen het recht zouden krijgen om die *handelswaar* te stelen.

meitepeit
meitepeit
  • 1.709 berichten
  • 1 katten

#124 Geplaatst 24 september 2011 - 15:00

Zou maar niet van tevoren bellen, dan zijn de poesjes toevallig <<net >> weg.
Zo wie zo, nooit katten of honden gratis mee geven, nooit doen.
Je ziet nu het resultaat, die willen gauw geld verdienen, hoeven ze niets voor te doen.

Sanke
Sanke
  • 152 berichten
  • 6 katten

#125 Geplaatst 24 september 2011 - 15:04

@Sihirci: Een moordenaar die mag van mij in de cel wegrotten maar zelfs die krijgt een fantastisch leven..iemand die de katjes daar zou weghalen zou een trofee moeten krijgen voor moed!  Voor mij zijn de(ze) katjes geen "handelswaar", volgens mij hebben zelfs geen statuut om te handelen dus waarom ze niet terughalen? De vergelijkende foto's bewijzen voor mij genoeg hoor! TS wou ze niet zelf terughalen maar verwittigde de politie, maar die heeft geen zin om daar tijd in te steken..wie moet het dan doen?

Sanke

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#126 Geplaatst 24 september 2011 - 15:30

ik denk dat de politie wel de plicht heeft om te reageren op overtredingen va nde wet. ik denk alleen dat de politie op dat meoment niet door had dat er een wet overtreden was...

Ik vrees wel voor de kittens. Vooral voor de kittens die als raskat verkocht worden. De mensen die voor 150 euro denken een raskat te kopen... dat is al niet te snappen. Maar wat als die erachter komen dat het geen raskat is? Gaan die er nog altijd voor zorgen? elke goede dierenliefhebber weet dat raskatten geld kosten, dus waar komt die terecht?
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#127 Geplaatst 24 september 2011 - 15:38

Sanke zei:

@Sihirci: Een moordenaar die mag van mij in de cel wegrotten maar zelfs die krijgt een fantastisch leven..iemand die de katjes daar zou weghalen zou een trofee moeten krijgen voor moed!  Voor mij zijn de(ze) katjes geen "handelswaar", volgens mij hebben zelfs geen statuut om te handelen dus waarom ze niet terughalen? De vergelijkende foto's bewijzen voor mij genoeg hoor! TS wou ze niet zelf terughalen maar verwittigde de politie, maar die heeft geen zin om daar tijd in te steken..wie moet het dan doen?

Sanke

Dieren zijn *helaas!* volgens de wet producten dus handelswaar en de politie kan niets doen als de handelaar die de waren (dieren) gratis heeft verkregen deze producten te koop aan biedt.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#128 Geplaatst 24 september 2011 - 15:40

wea zei:

ik denk dat de politie wel de plicht heeft om te reageren op overtredingen va nde wet. ik denk alleen dat de politie op dat meoment niet door had dat er een wet overtreden was...

Ik vrees wel voor de kittens. Vooral voor de kittens die als raskat verkocht worden. De mensen die voor 150 euro denken een raskat te kopen... dat is al niet te snappen. Maar wat als die erachter komen dat het geen raskat is? Gaan die er nog altijd voor zorgen? elke goede dierenliefhebber weet dat raskatten geld kosten, dus waar komt die terecht?

Doordat bij jullie in B een handelsnummer (of hoe heet dat?) vereist is kan de politie wel optreden tegen ongeoorloofde handel. Hier in NL zou dat niet eens kunnen.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#129 Geplaatst 24 september 2011 - 16:38

Sihirci zei:

Doordat bij jullie in B een handelsnummer (of hoe heet dat?) vereist is kan de politie wel optreden tegen ongeoorloofde handel. Hier in NL zou dat niet eens kunnen.

ze doet eigenlijk ook aan consumentenbedrog hé. dat staat in B ook expliciet in de wet voor handel op dieren: je mag dieren niet anders voorstellen dan ze zijn met ook op betere verkoop. dus een huiskat als raskat verkopen is ook een overtreding.

plus idd dat ze geen erkenningsnummer heeft en dat is zij verplicht omdat ze zich als handelaar voordoet

plus zuivere khandelaar zijn voor katten is onmagelijk in B, je moet fokker handelaar zijn en zelf minstens 10 fokpoezen hebben...

Plus met de fotos dat het idd je katten zijn, dan had zij ook de verplichting de ID-kaart te kontrolen van de 'fokker' en de gegevns daarvan te noteren....

dus ze overtreed wel een aantal wetten hier ja. Dus als je naar de politie gaat, zou ik hu ner ook op wijzen dat ze verplicht zijn een PV op te stellen omdat er hier meerdere wetsovertredingen zijn.

There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

trees
trees
  • 398 berichten

#130 Geplaatst 24 september 2011 - 17:10

Een vriendin van mij,had via via een zwangere moederpoes opgevangen,
(poes werd slecht verzorgd ect,en was zwanger)
dus toen heeft zij de poes in huis genomen.
Poes is daar bevallen van 5 kittens,
in de eerste instantie wilde ze de kittens voor 25 euro wegdoen,
zonder enten ect,
ook omdat ze het geld er niet voor had,
Ze had echt het allebeste voor met kittens en mammapoes,
toen ben ik zo op haar in gaan praten,zodat de kittens netjes steeds de wormenkuren kreeg,werden netjes geent,en met 10 weken herplaats,kittens moesten ook bijgeflest worden de eerste weken,dag en nacht is ze er toen mee bezig geweest.
Maar ben zo blij dat ik zo op haar in heb gesproken,
dat ze de kittens voor teweinig geld wilde wegdoen,
zonder entingen ect,
dat ik haar de ogen opende,
van haal alle kosten terug op de nieuwe eigenaars,
dat ze alles heeft gedaan,
om de kittens zo veilig mogelijk teplaatsen.
de nieuwe eigenaars deden er overigs helemaal niet moeilijk over,
dat er bovenop de 25 euro nog 50 euro bijkwam,
zo kregen ze een geente kitten mee,
netjes ontwormd,
en 10 weken bij mamma mogen zijn.
daarom probeer ik altijd iedereen tewaarschuwen,
geef het vooral niet gratis weg,
vraag gerust 75 euro voor een kitten incl enten ontwormen,
de kittens worden gelijk helemaal nageken door de dierenarts.
je bespaart de kittens zoveel ellende,
Je word er zo voor gewaarschuwd,
het gebeurd nu eenmaal,
vraag ook legitimatiebewijzen,
en controleer adres en telefoongegevens.
Eigenlijk is het even investeren in de kittens,
maar later krijg je het geld terug,
wat je uitgeeft aan de dierenarts.
En heb je het geld niet,breng de moederpoes en kittens dan naar een opvangadres.

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 24 september 2011 - 17:25

Sihirci zei:

Ik lees geen beschuldigingen in de berichten van Jubikelcats. Ze heeft gewoon gelijk !

Als je geen geld hebt de diertjes de juiste zorg te geven voor ze worden geplaatst neem dan contact op met een opvang, eventueel kun je in samenwerking wel zelf als gastgezin voor de diertjes fungeren maar dan onder de vlag van de opvang en de regels die de opvang, *inclusief contract* hanteert. Zo kun je de diertjes beschermen en voorkomen dat je zelf een hoop geld kwijt bent en hebt door het contract recht de diertjes terug te halen als er slecht voor gezorgd wordt of handelaren de diertjes te koop aanbieden.

De kittens zijn veel te vroeg van moeder gescheiden en helaas in tegenstelling tot alle goede bedoelingen is dit ook een vorm van niet goed zorgen voor.

De kittens terughalen lijkt mij niet echt in het belang van de diertjes, ze zijn al eens verhuisd en zullen nog minimaal 1 maal verhuizen, hopelijk naar een thuis waar ze heel goed zullen zitten en oud mogen worden.

@ Sanke,

Jubikelcats schrijft dat de personen die de kittens gratis ophalen om dan te verkopen in de gevangenis mogen wegrotten!!!

Zoals ik al had gezegd ik heb totaal GEEN ervaring met kittens of de verkoop ervan. Ik heb hier in de buurt gebeld gehad voor de kittens en de mamapoes maar ze wilde enkel de mamapoes steriliseren en niets voor de kittens doen. De asielen hier vragen geld voor dieren binnen te brengen, en als die niet geadopteerd worden wat gebeurd er dan mee??

En nogmaals, de kittens zijn op 8 weken weg gegaan omdat dit het advies was van de mensen die de mamapoes kwamen steriliseren, vanaf het moment dat ze zelfstandig konden eten kwamen ze de mamapoes enkele dagen halen. Daardoor zaten de kittens ook moederziel alleen..
Mss had ik dan verder moeten zoeken maar ik zag geen kwaad in om de kittens dan proberen een goede thuis te schenken.
Had ik dan langer moeten wachten en was de mamapoes mss weer zwanger geworden?? dan zat ik hier weer eens met een nestje???
Dus dan vraag ik me af wat dan wel "goed zorgen voor" zou moeten zijn??? aangezien er meerdere factoren meespeelden..

Wat het geld betreft, ik heb al eerder vermeld dat ik pas afgestudeerd ben en werkzoekende ben. Ik heb hier geen extra geld liggen om ze in te enten etc.
Nogmaals, ik heb nog NOOIT met een nestje in aanraking gekomen en deed alleen maar wat mij het beste leek.

Een deel van de schuld zal dan wel bij mij liggen, maar heb nooit iets met kwaad opzet gedaan, enkel gehandeld uit het beste voor de kleine poesjes. :(
Katten zijn zoals chocolaatjes, je kan het moeilijk laten bij eentje :)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#132 Geplaatst 24 september 2011 - 17:45

Ik denk dat als je zelfs voor deze kittens 25 euro had gevraagd bv. enkel voor eten en kattenbakvulling te vergoeden, dat deze mensen ook de 3 kittens waren komen halen. Als ze zelf al 50 euro vragen voor 2 en 150 euro voor 1, dan hebben ze nog winst.
Deze mensen is het enkel te doen om het geld. Dus of je ze nu gratis of voor heel weinig geld aan die mensen had meegegeven, was er niets veranderd.
Het is goed dat deze praktijk nu aan het licht gekomen is, en dat er hopelijk iets tegen gedaan kan worden.
Ik zou als ik jou was, gewoon de politie op de hoogte brengen, schrijf hier de inbruiken op de wetten over, neem dit mee naar de politie. En vraag of ze daar toch eens een kijkje kunnen gaan nemen. Eventueel met dierenbescherming.

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 24 september 2011 - 17:54

Maylun zei:

Ik denk dat als je zelfs voor deze kittens 25 euro had gevraagd bv. enkel voor eten en kattenbakvulling te vergoeden, dat deze mensen ook de 3 kittens waren komen halen. Als ze zelf al 50 euro vragen voor 2 en 150 euro voor 1, dan hebben ze nog winst.
Deze mensen is het enkel te doen om het geld. Dus of je ze nu gratis of voor heel weinig geld aan die mensen had meegegeven, was er niets veranderd.
Het is goed dat deze praktijk nu aan het licht gekomen is, en dat er hopelijk iets tegen gedaan kan worden.
Ik zou als ik jou was, gewoon de politie op de hoogte brengen, schrijf hier de inbruiken op de wetten over, neem dit mee naar de politie. En vraag of ze daar toch eens een kijkje kunnen gaan nemen. Eventueel met dierenbescherming.

Ik heb de politie al op de hoogte gebracht en ik kreeg het antwoord van; de mensen mogen verkopen wat ze willen tegen welke prijs. Omdat kopers zogezegd een 'voorkennis' krijgen van wat ze kopen (in dit geval is de voorkennis dat ze zogezegd een raskitten is) en ze zelf kunnen gaan kijken naar het kitten. Dat als ze dan zo "dom" zijn om daar zoveel geld aan te geven dat dat hun eigen schuld is.
Omdat ze de 'voorkennis' hebben gehad en dat ze het kitten zijn kunnen bezichtigen.

Dus ik vrees dat ik niet veel steun/hulp moet verwachten van de lokale politie hier..

Verder was er iemand hier van het forum die ging informeren bij het fod, als ik van haar iets terug hoor kan ik mss zelf nog het fod contacteren.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#134 Geplaatst 24 september 2011 - 17:57

shanah zei:

Zoals ik al had gezegd ik heb totaal GEEN ervaring met kittens of de verkoop ervan. Ik heb hier in de buurt gebeld gehad voor de kittens en de mamapoes maar ze wilde enkel de mamapoes steriliseren en niets voor de kittens doen. De asielen hier vragen geld voor dieren binnen te brengen, en als die niet geadopteerd worden wat gebeurd er dan mee??

En nogmaals, de kittens zijn op 8 weken weg gegaan omdat dit het advies was van de mensen die de mamapoes kwamen steriliseren, vanaf het moment dat ze zelfstandig konden eten kwamen ze de mamapoes enkele dagen halen. Daardoor zaten de kittens ook moederziel alleen..
Mss had ik dan verder moeten zoeken maar ik zag geen kwaad in om de kittens dan proberen een goede thuis te schenken.
Had ik dan langer moeten wachten en was de mamapoes mss weer zwanger geworden?? dan zat ik hier weer eens met een nestje???
Dus dan vraag ik me af wat dan wel "goed zorgen voor" zou moeten zijn??? aangezien er meerdere factoren meespeelden..

Wat het geld betreft, ik heb al eerder vermeld dat ik pas afgestudeerd ben en werkzoekende ben. Ik heb hier geen extra geld liggen om ze in te enten etc.
Nogmaals, ik heb nog NOOIT met een nestje in aanraking gekomen en deed alleen maar wat mij het beste leek.

Een deel van de schuld zal dan wel bij mij liggen, maar heb nooit iets met kwaad opzet gedaan, enkel gehandeld uit het beste voor de kleine poesjes. :(

Ik geloof en ben er zelfs van overtuigd dat jij het beste voor hebt gehad met de diertjes! Fouten maken is menselijk en dat die als feitjes worden benoemd is niet als aanval bedoeld maar simpel om ook aan anderen die er net als jij plots voor komen te staan te waarschuwen.

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 24 september 2011 - 18:01

Sihirci zei:

Ik geloof en ben er zelfs van overtuigd dat jij het beste voor hebt gehad met de diertjes! Fouten maken is menselijk en dat die als feitjes worden benoemd is niet als aanval bedoeld maar simpel om ook aan anderen die er net als jij plots voor komen te staan te waarschuwen.

Daarom dat ik ook deze topic gestart heb, om andere te kunnen waarschuwen en om deze vrouw bekend te maken, dat je voor haar moet oppassen.