Spring naar inhoud

- - - - -

Slotje

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
195 reacties op dit onderwerp
Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 23 september 2011 - 17:03

hier wordt een paar keer een beetje dubbel gereageerd van "tja gratis kattins weggeven" :trance: nu het is inderdaad ondoordacht om dit nog te doen en ik bedoel dan vooral dat men zig dan bijna gelukkig mag prijzen dat de kittens worden doorverkocht want het gratis weggeven heeft akeligere gevolgen.
MAAR hier wordt wel een Htk verkocht als "main coon" he! dus zelf een htk verkopen hetgeen meestal 20 a 30 euro is, geeft nog steeds meer dan 100 euro winst aan een oplichter zoals dedeze! :misselijk:

Annelore
Annelore
  • 1.187 berichten

#32 Geplaatst 23 september 2011 - 17:12

Pff hoe erg... Ik hoop ook dat iemand deze kittens kan gaan "redden"...

Offtopic: Wie zet er nu foto's online op een verkoopssite van terwijl je op 't toilet zit O:)

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#33 Geplaatst 23 september 2011 - 17:14

het zou mij niet verbazen dat het de ruimte is waar de katten verblijven.
Iemand die op zo'n manier met de diertjes omgaat heeft er toch geen hart voor?! :(

B&B
B&B
  • 1.146 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 23 september 2011 - 17:34

wea zei:

maar je kan geen klacht indienen tegen haar. Enkel dat ze niet mag adverteren zonder HK nummer. maar uiteindelijk doet ze niks onwettigs met die katten, opnieuw te koop aanbieden.

Of mss toch wel via consumentenbedrog ivm die maine coon. en wacht eens even, ik denk dat een handelaar verplicht is tegelijk ook fokker te zijn. dus als ze geen enkel fokdier heeft...

Misschien niet Wea, maar daarom heet het ook bluffen. O:) Dat ze haar maar eens goed angst aanjaagt.

Ik neem overigens aan dat ze de beestjes gratis heeft weg gegeven om als huisdier te dienen. Niet voor de doorverkoop. Dit is waarschijnlijk mondeling gebeurd, maar dit doet niet af dat de "koper" de overeenkomst niet nakomt en dus contractbreuk. Gewoon een beetje hoog van de toren blazen en je hebt mensen snel op de kast hoor. Zeker mensen die zelf dondersgoed weten dat ze niet goed bezig zijn!

Sanke zei:

"Tja kittens gratis wegdoen, brengt dit in de hand"... misschien wel maar zelfs had ze dit katje voor 30€ weggegeven had ze het ook nog voor 150€ verkocht hoor.. Ik heb ook al katjes gekocht die nog geen inentingen hadden en een gratis katje dit kwam van bij een alcoholiste en was mishandeld en ondervoed en ook heb ik er eentje van de poezenboot.. Het is niet omdat je het gratis weggeeft dat je het met de beestjes niet goed voorhebt hé!!

Selmo zei:

hier wordt een paar keer een beetje dubbel gereageerd van "tja gratis kattins weggeven" :trance: nu het is inderdaad ondoordacht om dit nog te doen en ik bedoel dan vooral dat men zig dan bijna gelukkig mag prijzen dat de kittens worden doorverkocht want het gratis weggeven heeft akeligere gevolgen.
MAAR hier wordt wel een Htk verkocht als "main coon" he! dus zelf een htk verkopen hetgeen meestal 20 a 30 euro is, geeft nog steeds meer dan 100 euro winst aan een oplichter zoals dedeze! :misselijk:

Ik wil niet zeggen dat mensen die hun kittens gratis weggeven het niet goed met hun kittens voorhebben. En ik vind het ontzettend slecht dat ze nu alsnog verkocht worden. Maar vaak filter je dit soort mensen er wel wat sneller uit door een kleine vergoeding voor kittens te vragen.

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#35 Geplaatst 23 september 2011 - 17:38

:trance: :trance: :trance: :trance: OMG

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 23 september 2011 - 17:43

ik wil dit eiegnelijk melden aan het FOD, want na eventjes denken zijn hier meerdere overtredingen

1) publicatie zonder HK nummer
2) verkoop van kittens door handelaar (mag niet meer, moet nu kweker handelaar zijn en meot HK nummer hebben). men mag enkel dieren uit een andere kwekerij verhandelen als men zelf ook fokker is.

Dus het FOD kan daar wel op reageren....
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 23 september 2011 - 18:11

shanah zei:

Zondag 18 september zijn mijn 3 kleine schatjes, die hier van te voren al op zoek waren naar een nieuw mandje, vertrokken naar een nieuw thuisje.

Ik was zo blij dat een jong koppeltje ze alle drie onder hun hoede wilde nemen.
OF TEMINSTE DIT DACHT IK TOCH!!!

Ik kreeg een mailtje van een lid hier op het forum dat ze mijn katten gewoon terug op het internet had gevonden, om opnieuw verkocht te worden aan belachelijke prijzen! terwijl ik ze GRATIS had meegegeven!!

Het half langharig poesje (afkomstig van zwerfkat van hier) word verkocht als zogezegd main coon poesje voor 150 EURO!!!
dit is haar zoekertje van Sofietje Te koop main coon kittentje | Netmarkt

Onze Rambo en Truus worden ook verkocht voor 50 EURO het stuk!
Te koop kittentje | Netmarkt

ik ben er 100% zeker van dat dit mijn poesjes waren, Sofieke heeft een donker plekje op haar linkerwang en Truuske haar linkeroogje heeft alleen een zwarte omlijning wat wel opvallende kenmerken zijn.

Je ziet dat ze nog veel andere kittens in aanbieding heeft!!!

Ik woon zelf in lommel en zij van antwerpen dus ze zijn bereid om een uur te rijden om katten op te halen en daarna voor veel geld door te verkopen!

Nu weet ik echter niet wat te doen... politie kan/wil niet ingrijpen.. ik kan de site tippen over bedrog omdat het niet gaat over een main coon kitten maar eentje van een zwerfkat maar... het kan dan zijn dat ze verwijderd wordt van de zoekertjessite's maar wat zal er dan gebeuren met de kittens????

Heeft er iemand hier ervaring mee??? Ik ben echt van m'n stuk gebracht omdat de poesjes me zeer nauw aan het hart liggen.
Ik vind het ziekelijk dat iemand gewoon rondrijdt om katten te sprokkelen om er dan geld uit te kloppen! :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Ik wil vooral het lid van het forum bedanken die me heeft getipt over haar bedrog! anders was ik er nooit van op de hoogte geweest :(

WEES DUS ZEKER OP DE HOEDE ALS U REACTIE KRIJGT OP ZOEKERTJES MET HAAR GSM NUMMER! ==> [Knip]
(mss dit ook ff melden bij het vraag/aanbod hoekje?)

Heel erg allemaal, maar je mag hier niet zomaar telefoonnummers plaatsen. Je kan dit beter geven op aanvraag in een privebericht.

Bewerkt door Pixel, 23 september 2011 - 19:40.

Sanke
Sanke
  • 152 berichten
  • 6 katten

#38 Geplaatst 23 september 2011 - 18:29

@Ginger-en-Noortje:

Dit nummer is van de oplichtster!! Hoe kan je dat nu in een privébericht plaatsten????
Iedereen moet gewoon weten als ze telefoon krijgen van dit nummer dat het een oplichtster is... Haar telefoonnummer staat zelf online op de site van "netmarkt" dus...

Sanke

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 23 september 2011 - 18:31

Gorecki zei:

Kijk er is maar een ding dat je kan doen om zeker te weten dat het de jouwe zijn en dat is bellen onder het mom dat je wil weten hoe het met de kittens gaat. Dan weet je tenminste al of die vrouw je kittens heeft. Heb je trouwens geen gegevens van de mensen waar je kittens naartoe gingen?

Ik weet zeker dat dit mijn kittens zijn:

Het jong meisje was van antwerpen, deze vrouw ook
Ik herken de kittens vanop de foto, zoals zwarte omlijning enz
Het contactnr op haar advertentie is hetzelfde nummer dat ze heeft gebruikt om mij te contacteren....
Katten zijn zoals chocolaatjes, je kan het moeilijk laten bij eentje :)

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 23 september 2011 - 18:32

Ginger-en-Noortje zei:

Heel erg allemaal, maar je mag hier niet zomaar telefoonnummers plaatsen. Je kan dit beter geven op aanvraag in een privebericht.

Heb het nummer verwijderd, maar je kan het nog zien op haar advertenties die ik gelinkt heb.
Die heeft zij er zelf opgezet dus daar zit ik niets voor tussen dan hé :)

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 23 september 2011 - 18:35

B&B zei:

Misschien niet Wea, maar daarom heet het ook bluffen. O:) Dat ze haar maar eens goed angst aanjaagt.

Ik neem overigens aan dat ze de beestjes gratis heeft weg gegeven om als huisdier te dienen. Niet voor de doorverkoop. Dit is waarschijnlijk mondeling gebeurd, maar dit doet niet af dat de "koper" de overeenkomst niet nakomt en dus contractbreuk. Gewoon een beetje hoog van de toren blazen en je hebt mensen snel op de kast hoor. Zeker mensen die zelf dondersgoed weten dat ze niet goed bezig zijn!

Ik wil niet zeggen dat mensen die hun kittens gratis weggeven het niet goed met hun kittens voorhebben. En ik vind het ontzettend slecht dat ze nu alsnog verkocht worden. Maar vaak filter je dit soort mensen er wel wat sneller uit door een kleine vergoeding voor kittens te vragen.

De reden waarom de kittens gratis weggingen was omdat er zoveel kittens gratis worden aangeboden en dit waren kittens van een zwerfpoes die hier had gejonkt.... dus vond het een beetje oplichterij om er geld voor te vragen.. maarja wat ze er nu mee doen had ik ook nooit verwacht.
Maar eigenlijk mag ik van 'geluk' spreken dat ze 'alleen maar" worden doorverkocht, ze konden ook als proefdieren worden weggeven ofzo... :misselijk:

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 23 september 2011 - 18:38

Selmo zei:

Neen inderdaad aangezien foto 1 overeenkomt met het poesje dat wordt aangeboden als main coon
de tweede foto is inderdaad niet hetzelfde als foto 1

De witte poes met zwarte omlijning is ons truuske de derde poes, die heeft hier niet op het kattenforum gestaan maar kan ook foto's laten zien van haar als bewijs dat ze eerst hier was.

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 23 september 2011 - 18:44

nisha zei:

je voelt je in de zak gezet omdat deze persoon de kittens doorverkoopt (wat ik niet goedkeur) maar je wilt ze ook niet terughalen omdat je er de plaats niet voor hebt...

Plaats of niet, zie je deze snotters graag, haal ze dan terug. eerst met bluf proberen, nadien desnoods geld betalen ervoor. zoek hun een gouden mandje en op die paar weken komt het ook niet meer aan

Het zit zo,
Deze kittens zijn van een zwerfkat afkomstig die gejonkt heeft in de tuin van de ouders van mijn vriend.
Dus ik heb er geen zeggenschap over dat ze terug kunnen komen en bij mijn thuis zullen die kleine kittens het niet echt kunnen vinden met de hond...

Zelf ben ik pas afgestudeerd en op zoek naar werk dus het is niet dat ik hier 200 euro liggen heb om ze terug te kopen (vervoersonkosten dan nog niet bijgerekend)

Ik wilde mensen waarschuwen voor haar en ik hoop dat de poesjes alsnog een goede thuis krijgen, ookal verdiend zij er dan geld aan...

shanah
shanah
  • 59 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 23 september 2011 - 18:50

wea zei:

ik wil dit eiegnelijk melden aan het FOD, want na eventjes denken zijn hier meerdere overtredingen

1) publicatie zonder HK nummer
2) verkoop van kittens door handelaar (mag niet meer, moet nu kweker handelaar zijn en meot HK nummer hebben). men mag enkel dieren uit een andere kwekerij verhandelen als men zelf ook fokker is.

Dus het FOD kan daar wel op reageren....

Ik wil wel eens graag weten hoe zij de kittens kunnen helpen, ik wil alleen maar dat ze goed terecht komen!

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#45 Geplaatst 23 september 2011 - 18:58

Heeft iemadn al proberen bellen?
En zoja, wat zei deze persoon?
IK zou echt bellen en zeggen, kijk het is simpel wanneer de kittens niet terug komen naar mij schakel ik de politie in en het gerecht.
Wanneer ze dan blijft volhouden zou ik er wel mijn handen vanaf doen.

Het is inderdaad fucking (soory voor mijn woordenschat) oneerlijk dat die zo is dat ze ze voor geld doorverkoopt.
Maar ze gaan althans naat een nieuwe thuis en zitten daar hoop ik goed.
Maar ik kan zeker 100% verstaan dat je je bedogen voelt.
Ik zou denk ik gek worden, ben het nu al een beetje en ze zijn niet eens van mij. :trance: :evil:

Ik snap niet dat er zoon mensen bestaan.
IK zou het niet in mijn hoofd halen om één van mijn kleintjes hier te verkopen aan €150 NO WAY.