Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw katje gaan halen

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_Eragon_*
Guest_Eragon_*

#16 Geplaatst 26 september 2011 - 10:21

Kan ook niet van de eerste keer klikken  hé.

Zeker niet achterzitten, laat haar op haar eigen ritme de plek verkennen, ze komt er wel vanachter als ze haar wat veiliger voelt. Idem dito andere poes, alles heeft tijd nodig.

Veel plezier

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#17 Geplaatst 26 september 2011 - 10:41

Geef ze wat tijd, ze zit nu in een heel andere omgeving bij mensen en een ander soortgenootje dat ze totaal niet kent.
Ga vooral niet achter haar aan "jagen", want zo wordt ze nog banger.
Laat ze gewoon rustig zitten, maar probeer haar te lokken, met speeltjes, met lekkers. Stilletjesaan zal ze merken dat jullie het beste met haar voor hebben en komt alles wel in orde. Ook met de andere poes.

Guest_steffi_ke_*
Guest_steffi_ke_*

#18 Geplaatst 27 september 2011 - 16:55

@ eragon, nee idd , nu wil de ene poes wel ma de ander ni, soms wel grappig om te zien
@ hilleke, ondertusse heeft ze weer een ander plekje gevonden, ze komt wel zelf als ik ze roep en ze ligt al wa meer in de zetel, zal wel in orde komen e ;)

Shadow
Shadow
  • 3.068 berichten

#19 Geplaatst 27 september 2011 - 21:47

Hier is het ook lang oorlog geweest hoor en het is er nog steeds een beetje.
Mijn oudste kat moet niets weten van de jongere, altijd zo geweest is nu al 3 jaar zo, maar ah ze is dan ook al een 'oude' knorpot! :p
Heb er 2 van 3 jaar oud en Moon moet ook 'nog' niet weten van de nieuwe kittens ze grom wanneer er eentje in haar myzone komt en Hope tolereert ze maar dat is het ook. ;) Ze kan naast de kleintjes zitten zonder problemen maar gaat weg wanneer ze het beu is.

Gewoon tijd geven en niet pushen.
Misschien ook de poezen 'belonen' al ze elkaar zien, dan linken ze elkaar aan een snoepje of iets goeds.
Dat doen ze bij honden dus denk wel dat het bij katten ook zal gaan zeker. :)

In ieder geval veel plezier met je katje, tis echt een mooi beestje trouwens. :heart:

Guest_steffi_ke_*
Guest_steffi_ke_*

#20 Geplaatst 28 september 2011 - 10:54

Shadow zei:

Hier is het ook lang oorlog geweest hoor en het is er nog steeds een beetje.
Mijn oudste kat moet niets weten van de jongere, altijd zo geweest is nu al 3 jaar zo, maar ah ze is dan ook al een 'oude' knorpot! :p
Heb er 2 van 3 jaar oud en Moon moet ook 'nog' niet weten van de nieuwe kittens ze grom wanneer er eentje in haar myzone komt en Hope tolereert ze maar dat is het ook. ;) Ze kan naast de kleintjes zitten zonder problemen maar gaat weg wanneer ze het beu is.

Gewoon tijd geven en niet pushen.
Misschien ook de poezen 'belonen' al ze elkaar zien, dan linken ze elkaar aan een snoepje of iets goeds.
Dat doen ze bij honden dus denk wel dat het bij katten ook zal gaan zeker. :)

In ieder geval veel plezier met je katje, tis echt een mooi beestje trouwens. :heart:
Zolang ze niet te veel vechten is het goed e, en da ze de kleintjes ni aanvallen, ik ga hier ook een topic moette plaatste over mijn moeder haar kater die een thuis zoekt, mijn moeder heeft 2 katten en de kater is er als laatste bijgekomen, hij doet niets anders dan de kattin aanvallen, ze durft nimeer spelen, nimeer buiten komen, nimeer bij mijn moeder liggen want dan valt hij aan, zelfs buiten kan hij geen ander kat gerust laten, als hij vecht me de andere kat ligt er altijd zoveel haar, maar zo kan da ook ni verder blijven duren, spijtig voor de kater, maar blijkbaar lukt het echt ni me andere katten

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 29 september 2011 - 10:50

:heart: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag