Spring naar inhoud


- - - - -

niets laten horen


  • Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#1 Geplaatst 25 september 2011 - 10:24

De mensen die boyan zouden nemen, laten zich niet meer horen. Volgens contract van de aanbetaling gaan ze akkoord om het kitten binnen de 14dagen op te halen of te verwittigen wanneer dit niet lukt.


Nu heb ik Boyan terug beschikbaar gezet en krijg ik van haar moeder een mailtje dat ze op verlof zijn sinds maandag en dat ik hun hun kitten moet geven of de aanbetaling terug.
Nu heb ik wel op 04/09 een bericht gestuurd dat hij het nest mag verlaten en niks gehoord...


Krijg een heleboel verwijten naar mijn hoofd dat ik mensen geld aftroggel om hun het kitten nadien niet te geven.

Dat is niet waar aangezien ik heb gezegd dat de mensen die boyan nu nemen de prijs zonder het voorschot van haar betalen...


Ik kan ze toch moeilijk hun zin geven, dan zit ik hier binnenkort met tal van kittens die ze komen ophalen als ze er zin in hebben!
Trouwens de mensen die Bonita gaan nemen, zijn ook op verlof maar die hebben me dit van tevoren gevraagd of ze wat langer kon blijven.


Van haar hoor je niets tot je hem beschikbaar zet, en dan is het nog van haar moeder en niet van haarzelf...


Hoe gaan jullie hiermee om?

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
    • Locatie: Hoboken
  • 2 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 25 september 2011 - 10:53

Voor zover ik het begrepen heb, kun jij jezelf niets verwijten. Er is wel een aanbetaling gedaan, maar zij hebben de afspraken niet nageleefd. Heel lullig, maar wijs ze daar op. Ook op het feit dat de moeder niet in de overeenkomst is opgenomen, dus zij heeft al helemaal geen recht van spreken.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#3 Geplaatst 25 september 2011 - 10:57

Inderdaad, jij hebt juist gehandeld, en het is toch raar dat, wanneer je een kitten besteld, je niet meer zou weten wanneer dit moet opgehaald worden. Ik zou gewoon de dagen en de minuten aftellen.

Indien ze echt moeilijk doen, kan je misschien voorstellen dat ze een kitten uit een volgend nestje kunnen nemen, en dat ze dan het voorschot niet meer hoeven te betalen.
De kans is namelijk groot dat ze je overal waar ze maar kunnen gaan slechtmaken. en je weet hoe goedgelovig jammer genoeg vele mensen zijn.
(hangt er natuurlijk ook vanaf hoe groot het voorschot is dat je vraagt)




nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#4 Geplaatst 25 september 2011 - 11:09

ik heb een voorschot gevraagd van 150euro... Zij had me zelf gevraagd om alles via fb te laten gaan omdat ze haar gsm meer niet opnam dan wel. Op 1september heb ik een aantal foto's op haar profiel geplaatst en andere dingen klikt ze aan van "vind ik leuk" maar dat niet.
en op 4september heb ik haar laten weten dat boyan mag worden opgehaald en geen antwoord.

Wat betreft, boyan is nog steeds beschikbaar maar dus een kitten uit een andere nest al zeker niet... Maar normaal kijk je toch uit naar fotootjes en wanneer je hem mag komen halen? Pas nadat ik haar een bericht heb gestuurd dat ze een contract heeft getekend (van binnen de 14dagen ophalen of iets laten weten) hoor ik nu haar moeder, zelf nog een week later.

de verwijten zijn echt niet mals hoor. ik zit niks met mijn katten in, ik verhandel ze als planten en ga maar door. Zulke verwijten hoef ik echt niet te pikken, zeker niet van haar moeder! Waarom? omdat ze haar voorschot kwijt is? ik denk dat haar dochter wel kan lezen wat er in het contract staat...
Haar dochter zelf mag altijd nog contact met me opnemen maar ik denk niet dat dit zal gebeuren.


Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
    • Locatie: Hoboken
  • 2 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 25 september 2011 - 11:16

*dikke knuffel*

Ik begrijp dat die verwijten je echt door merg en been snijden, maar lieve dame...Het feit dàt je het jezelf al aantrekt is al één bewijs van de velen dat je niet in de verste verte met die verwijten te doen hebt. Mensen gaan er alles aan doen om hun gelijk te halen, en dit is een niet zo fijne manier. Ik zou niet reageren op de moeder. Je hebt een contract, de dochter is ermee akkoord gegaan en de dochter laat nu helemaal niets meer van zich horen. Zo'n mensen wil je toch niet als familie van een kitten waarin zoveel liefde is gegaan?

Jij hebt je correct gehouden aan alle afspraken. Klaar.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#6 Geplaatst 25 september 2011 - 11:22

nee, daar wil ik boyan zeker niet meer, als je dit zo hoort... Dat manneke is echt superlief! Ik wil er ook geen geld meer aan verdienen, ik heb gezegd dat het voorschot van haar er word afgetrokken ook bij de nieuwe eigenaars.
Vind ik die niet, dan blijft hij gewoon hier! zo simpel is het. Het was een nest van 8 en boyan was ik bijna kwijt, dus hij ligt me echt supernauw aan het hart... Eigenlijk allemaal maar hij was mijn zorgekindje maar eens hij erdoor was... hij is nu de zwaarste en grootste van den hoop. Met zijn 17weken weegt hij nu 2,900kg en komt hij bijna al even hoog als zijn mama!


Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
    • Locatie: West - Vlaanderen
  • 2 katten
OFFLINE

#7 Geplaatst 25 september 2011 - 11:27

Ik zou het voorschot terug geven en lekker aan andere thuis zoeken. Je kitten wens je toch niet te laten gaan naar mensen waar je nu al mee in ruzie ligt?
Geplaatste afbeelding

Nakthis
Nakthis
  • 1.321 berichten
    • Locatie: Hoboken
  • 2 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 25 september 2011 - 11:28

Hehe. Met alle liefde, maar Dido moet nog gesteriliseerd worden. En dan laat ik dubbelchecken of ze haar niesziekte niet kan doorgeven. Maar och, als het zo ver is dat er een tweede poes bijkomt, ga ik zeker eens bij jouw cattery checken ^^

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#9 Geplaatst 25 september 2011 - 11:39

Mieke zei:

Ik zou het voorschot terug geven en lekker aan andere thuis zoeken. Je kitten wens je toch niet te laten gaan naar mensen waar je nu al mee in ruzie ligt?

waarom worden er dan contracten opgesteld dat je je voorschot verliest als je je niet laat horen? ze is momenteel haar recht op het kitten al kwijt he...



nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#10 Geplaatst 25 september 2011 - 11:39

Nakthis zei:

Hehe. Met alle liefde, maar Dido moet nog gesteriliseerd worden. En dan laat ik dubbelchecken of ze haar niesziekte niet kan doorgeven. Maar och, als het zo ver is dat er een tweede poes bijkomt, ga ik zeker eens bij jouw cattery checken ^^

super!! :thumb: :thumb:



Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
    • Locatie: West - Vlaanderen
  • 2 katten
OFFLINE

#11 Geplaatst 25 september 2011 - 11:46

nisha zei:

waarom worden er dan contracten opgesteld dat je je voorschot verliest als je je niet laat horen? ze is momenteel haar recht op het kitten al kwijt he...


Ik versta het wel hoor, maar ik zou dat voorschot gewoon geven om van het gezaag van die moeder en dat mens af te zijn. Zij beweren dat je het doet voor het geld...pff, ik zou gewoon om van die miserie af te zijn het geld geven. Zo hebben ze jou helemaal niets te verwijten...
Als begrijp ik zeker je standpunt dat een contract zijn waarde dan verliest als je het voorschot moet gaan terug betalen. Ik zou in deze situatie gewoon denken dat ik blij ben dat ze niets van zichzelf hebben laten horen en dat je nog op tijd hebt ingezien dat het geen zo'n betrouwbare en goede baasjes zijn als je had verwacht en dat voorschot zou mij op die manier kunnen gestolen worden. Het kitten is nog jong dus aan de nieuwe baasjes kan je toch nog het gewenste bedrag vragen?
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#12 Geplaatst 25 september 2011 - 11:55

dat wel... maar ik heb het niet zo met die arrogantie en die verwijten...
nu als zijzelf contact met me opneemt en ik van haar een deftige uitleg krijg, krijgt ze boyan niet meer maar wel het voorschot terug.
Maar als zij met een hoop verwijten afkomt, werkt dit bij mij totaal verkeerd. Vooral omdat ze moet beseffen dat zij in fout is gegaan, niet ik.
Zij werkt als model en heeft blijkbaar klasse (wat ik niet heb, volgens haar moeder) dus moet ik maar naar haar pijpen dansen... Niet dus!
Het wilt niet zeggen omdat zij het gewoon is dat iedereen naar haar kar draait dat ik dit doe.

Trouwens haar vriendin (door wie ze bij mij is terecht gekomen) heeft intussen al een 3de kitten van me genomen. Zelf zij zei me dat ik me aan het contract moest houden en niet naar haar pijpen dansen wat ze van iedereen gewoon is.

Maar ik ben steeds bereid naar een deftige uitleg te luisteren...


kika
kika
  • 3.844 berichten
    • Locatie: Rumbeke
  • 2 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 25 september 2011 - 12:11

Ik zou het kitten niet meer aan haar verkopen! Het feit dat ze niet reageert op de foto's die je verstuurd :trance:
Iemand die echt een kitten wenst zit toch de dagen en uren af te tellen om het te komen ophalen. Allé ik toch. :LOL:
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten
OFFLINE

#14 Geplaatst 25 september 2011 - 12:18

kika zei:

Ik zou het kitten niet meer aan haar verkopen! Het feit dat ze niet reageert op de foto's die je verstuurd :trance:
Iemand die echt een kitten wenst zit toch de dagen en uren af te tellen om het te komen ophalen. Allé ik toch. :LOL:

ik toch ook hoor!
het kitten krijgt ze zeker al niet meer. het voorschot, tja daar wacht ik haar uitleg mee af... een plausibele uitleg, geen verwijten.



Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*
OFFLINE

#15 Geplaatst 25 september 2011 - 12:24

wat voor een rare mensen zijn me dat? Komaan zeg das toch iets waar je superhard naar uitkijkt wanneer je kitten mag verhuizen?? Echt raar hoor, ik zou ze het kitten niet meer willen meegeven. :gek: