Spring naar inhoud

- - - - -

niets laten horen

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#16 Geplaatst 25 september 2011 - 12:28

nisha zei:

Zij werkt als model en heeft blijkbaar klasse (wat ik niet heb, volgens haar moeder) dus moet ik maar naar haar pijpen dansen...

wat een zever allemaal, tis niet omdat ze geluk heeft met haar "schoonheids-genen" dat ze voor de rest ook goed bedeeld is hé!

Elena
Elena
  • 1.401 berichten

#17 Geplaatst 25 september 2011 - 12:32

Wij zitten in een totaal andere sector, maar als mensen afhaken nog voor ze begonnen zijn, dan geven we ook het geld terug, gewoon om van het gezaag af te zijn. In dit geval is het vertrouwen volledig zoek, betaal ze gewoon terug en verkoop het katje aan iemand anders. En iedereen is content!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#18 Geplaatst 25 september 2011 - 12:37

Elena zei:

Wij zitten in een totaal andere sector, maar als mensen afhaken nog voor ze begonnen zijn, dan geven we ook het geld terug, gewoon om van het gezaag af te zijn. In dit geval is het vertrouwen volledig zoek, betaal ze gewoon terug en verkoop het katje aan iemand anders. En iedereen is content!

dit is waar ik al eerder heb op geantwoord he... Beetje beleeftijd doet veel, ik pik geen verwijten hoor. Ik ben niet diegene die in fout is...
Trouwens als jij wat besteld en ze vragen een voorschot, krijg je dit ook niet meer terug als je annuleert. Ik ben nog zo vriendelijk dat ik naar haar uitleg wil luisteren. zewoont tenslotte niet meer thuis, dus heeft haar moeder er niks mee te maken...

Verder, waarom maak je een contract op? Om te zeggen, doe maar wat je wilt, je aanbetaling krijg je toch terug?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 25 september 2011 - 12:48

Ik vind ook dat je je niet moet laten doen. Jij hebt je niets te verwijten.
Als zij zich niet aan haar contract houdt, is dit haar probleem.
Het feit gewoon al dat ze niet op de foto's reageert of niet uitkijkt (blijkbaar) naar de komst, zegt voor mij genoeg.
Als ze vaak weg moet voor haar werk, waarom neemt ze dan een kitten?

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#20 Geplaatst 25 september 2011 - 12:55

ze moet niet vaak weg voor haar werk, ze is gewoon op verlof...

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#21 Geplaatst 25 september 2011 - 13:13

Heb zelf geen cattery natuurlijk, maar, euh, wat een rare mensen? Ik zou je zitten stalken als ik zo'n lief poesje bij je mocht ophalen en zij waren kennelijk gewoon 'vergeten' dat ze bij jou een poesje gereserveerd hadden? :louche:

Ik denk, de beste manier van oplossen, is telefonisch overleg plegen en uitleggen hoe de vork in de steel zit. Waar die aanbetaling en dat contract goed voor waren; dat jij niet elk kitten maar tot het einde der tijden kunt houden tot ze besluiten van zich te laten horen, etc. Het is zo makkelijk om allerlei dingen te verwijten via de mail, maar als je ze opeens spreekt binden mensen vaak wel in.. Tenzij ze superonbeschoft zijn, in dat geval zou ik zeggen: laat maar lekker gaan.... :p

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 25 september 2011 - 13:29

nisha zei:

dit is waar ik al eerder heb op geantwoord he... Beetje beleeftijd doet veel, ik pik geen verwijten hoor. Ik ben niet diegene die in fout is...
Trouwens als jij wat besteld en ze vragen een voorschot, krijg je dit ook niet meer terug als je annuleert. Ik ben nog zo vriendelijk dat ik naar haar uitleg wil luisteren. zewoont tenslotte niet meer thuis, dus heeft haar moeder er niks mee te maken...

Verder, waarom maak je een contract op? Om te zeggen, doe maar wat je wilt, je aanbetaling krijg je toch terug?

verwijten hoef je niet te pikken das juist.. maar het kitten is ook niet geannuleert.. ze hebben een voorschot betaald en zijn nu op reis dus waarom wacht je niet even tot die mensen van reis terug zijn en neem dan even contact op met die dame.. indien ze dan beslissen het kitten toch niet te nemen kan je werken volgens je contract(voorschot teruggeven of niet)
Ik begrijp dat je boos bent daar ze zich niet aan de afspraak hebben gehouden van afhaling en je niet hebben verwittigd maar mss hebben ze een reden hiervoor...

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#23 Geplaatst 25 september 2011 - 13:42

miranda zei:

verwijten hoef je niet te pikken das juist.. maar het kitten is ook niet geannuleert.. ze hebben een voorschot betaald en zijn nu op reis dus waarom wacht je niet even tot die mensen van reis terug zijn en neem dan even contact op met die dame.. indien ze dan beslissen het kitten toch niet te nemen kan je werken volgens je contract(voorschot teruggeven of niet)
Ik begrijp dat je boos bent daar ze zich niet aan de afspraak hebben gehouden van afhaling en je niet hebben verwittigd maar mss hebben ze een reden hiervoor...

ze is op reis sinds maandag 19/09 en ik heb haar berichtje gestuurd op 04/09. Dus volgens mij is dit al de tijd die beschreven staat. Uiteraard er kan altijd wat zijn maar dan hoeft die moeder haar nog niet te moeien en kan ze het zelf uitpraten met me.
Ik kan ook niet tot het eind der dagen zitten wachten tot ze zin heeft om hem te halen. Boyan is terug beschikbaar en of ze haar voorschot terug krijgt, zal gewoon afhangen van de reactie van haar...

Dit is wat het contract omschrijft: Het kitten verlaat de nest wanneer het 15weken is, echter binnen de 2weken wanneer de verkoper aan de koper meedeeld dat deze kan worden opgehaald.
Verder staat er nog:ziet de koper om welke reden dan ook, af van de verkoop , dan zal er geen restitutie van de aanbetaling plaatsvinden.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#24 Geplaatst 25 september 2011 - 13:44

Mijn mening: Gewoon je contract volgen. Als je op 4 september al hebt laten weten dat het kitten mocht verhuizen, dan had het kitten volgens je contract ten laatste moeten verhuizen op 18 september. Ik veronderstel dat ze al wel lang genoeg wisten wanneer het kitten mocht verhuizen, normaalgezien kijk je erg uit naar die datum toch? :catnoknow Ze is sinds maandag op vakantie... maandag was het al de 19de. Dus dat was zelfs al te laat eigenlijk. Dus die vakantie heeft ook niets te maken met het feit dat ze niets heeft laten weten. Ik zou het kitten gewoon niet meer laten verhuizen naar daar en het voorschot houden. Ze is toch akkoord gegaan met dat contract dus moet dan nu maar de gevolgen dragen ook.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#25 Geplaatst 25 september 2011 - 13:44

Ccharlotteh zei:

Heb zelf geen cattery natuurlijk, maar, euh, wat een rare mensen? Ik zou je zitten stalken als ik zo'n lief poesje bij je mocht ophalen en zij waren kennelijk gewoon 'vergeten' dat ze bij jou een poesje gereserveerd hadden? :louche:

Ik denk, de beste manier van oplossen, is telefonisch overleg plegen en uitleggen hoe de vork in de steel zit. Waar die aanbetaling en dat contract goed voor waren; dat jij niet elk kitten maar tot het einde der tijden kunt houden tot ze besluiten van zich te laten horen, etc. Het is zo makkelijk om allerlei dingen te verwijten via de mail, maar als je ze opeens spreekt binden mensen vaak wel in.. Tenzij ze superonbeschoft zijn, in dat geval zou ik zeggen: laat maar lekker gaan.... :p

ik heb liever dat je me stalkt dan dat ik niks van je hoor eigenlijk... :dancer: :dancer:

vinden jullie dat ik nog eens telefonisch met haar contact moet opnemen? Ze heeft mijn nr toch ook? zo lijkt het net of ik de indruk geef dat ik met het kitten achter haar kont loop terwijl ik toch al beslist heb dat ze hem niet krijgt.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#26 Geplaatst 25 september 2011 - 13:47

Pixel zei:

Mijn mening: Gewoon je contract volgen. Als je op 4 september al hebt laten weten dat het kitten mocht verhuizen, dan had het kitten volgens je contract ten laatste moeten verhuizen op 18 september. Ik veronderstel dat ze al wel lang genoeg wisten wanneer het kitten mocht verhuizen, normaalgezien kijk je erg uit naar die datum toch? :catnoknow Ze is sinds maandag op vakantie... maandag was het al de 19de. Dus dat was zelfs al te laat eigenlijk. Dus die vakantie heeft ook niets te maken met het feit dat ze niets heeft laten weten. Ik zou het kitten gewoon niet meer laten verhuizen naar daar en het voorschot houden. Ze is toch akkoord gegaan met dat contract dus moet dan nu maar de gevolgen dragen ook.

zo zie ik het eigenlijk ook maar wou met haar praten op een rustige manier en zien wat haar uitleg was hierin. Maar mijn vriend zegt ook, ze weet wat ze tekent (heb hem hiernet gehoord, hij is aan het werk).

Ik vraag me gewoon af, hoe jullie dan omgaan met al die verwijten. Ga je in tegenaanval of antwoord je er gewoon niks op (das dus helemaal niks voor mij eigenlijk)?

maar uit haar moeders reactie blijkt alvast dat ze weer iemand is die denkt dat je rijk word als je katten fokt...

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 25 september 2011 - 14:07

Pixel zei:

ik zou nu toch ook geen kitten ophalen als ik net op reis ga maar wel na mijn reis.. maar ze kon wel verwittigd hebben daar ben ik wel mee eens.
Komt ze er niet om zou ik ook geen voorschot terug betalen maar ik zou haar wel de kans nog geven als ze terug van reis komt.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 25 september 2011 - 14:22

Wie gaat er nu op reis tegen het moment waarop je lang begeerde kitten naar jouw huis mag verhuizen, en zeg je daar dan ook nog eens niks over??
Klinkt me als gebrek aan respect én aan dierenliefde ook als je 't mij vraagt!!
Indien ze alsnog met een redelijk en beleefde uitleg komt (zijzelf he, niet haar moeder), dan zou ik eventueel overwegen haar aanbetaling terug te geven; maar het poesje zelf, dat krijgt ze van mij ook niet meer!!!

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#29 Geplaatst 25 september 2011 - 14:22

nisha zei:

Ik vraag me gewoon af, hoe jullie dan omgaan met al die verwijten. Ga je in tegenaanval of antwoord je er gewoon niks op (das dus helemaal niks voor mij eigenlijk)?

Ervaring heeft mij geleerd dat je onbeleefde mails met verwijten en/of gescheld best negeert. Zelf een beleefd antwoord terugsturen met de nodige uitleg heeft zelden zin, je krijgt in 90% van de gevallen gewoon nog meer "geweldige woordenschat" naar je kop geslingerd. Niet altijd gemakkelijk hoor om zoiets te negeren, maar volgens mij wel de beste oplossing. Bovendien heeft de moeder er niets mee te maken, dus moet je je zeker al niet tegenover haar gaan verantwoorden.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#30 Geplaatst 25 september 2011 - 16:16

dank je pixel!

nu wacht ik gewoon haar verlof af. ik zie het wel op fb als ze terug is. Als ze dan zelf contact met me opneemt, telefonisch zal ik haar uiterst beleefd te woord staan en ernaar luisteren. Maar ik ga zelf niet achter haar aan zitten. Boyan krijgt ze zeker niet meer, dat is al zeker en de aanbetaling ook niet maar ik zal haar netjes en beleefd te woord staan, telefonisch, niet per mail!