Spring naar inhoud

- - - - -

niets laten horen

• Log in om te reageren
88 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#61 Geplaatst 28 september 2011 - 09:35

moeshie zei:

Effe citeren dat je voor model te zijn verre van ''mooi'' moet zijn hoor ;) Haleluja uitvinding fotoshop :)

het helpt toch hé ;)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#62 Geplaatst 28 september 2011 - 16:52

Ccharlotteh zei:

Bestaat er dan niet zoiets als een mondelinge overeenkomst in Belgie? Die zijn minder bindend maar niet minder rechtsgeldig, in NL althans, voor zover ik weet. :catscratchhead

Hoop dat je het snel kan afsluiten, Nisha, en een goed thuis vindt voor de knapperd. :love3:

ja maar daar sta je nergens mee, dit is woord tegen woord hier in belgie

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#63 Geplaatst 28 september 2011 - 17:06

Ccharlotteh zei:

Bestaat er dan niet zoiets als een mondelinge overeenkomst in Belgie? Die zijn minder bindend maar niet minder rechtsgeldig, in NL althans, voor zover ik weet. :catscratchhead

Hoop dat je het snel kan afsluiten, Nisha, en een goed thuis vindt voor de knapperd. :love3:

Rechtsgeldig inderdaad, maar geen/nauwelijks bewijswaarde. Logisch ook eigenlijk, je kan nadien zeggen wat je wilt hé.

Sofie uit antwerpen
Sofie uit antwerpen
  • 1.042 berichten
  • 1 katten

#64 Geplaatst 28 september 2011 - 18:11

Hebben jullie ondertussen al telefonisch contact gehad?
Ivm het contract heb je volledig gelijk, waarom stel je andere eentje op???
Het is er om na te leven , of in speciale gevallen is het geen moeite even te bellen en iets te laten weten.

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#65 Geplaatst 29 september 2011 - 10:14

Je staat recht in je schoenen, dus zeker niet twijfelen aan de manier waarop je dit aanpakt. Je doet wat het beste is voor je kitten en als je je er op voorhand al niet goed bij voelt doe je er goed aan een nieuwe thuis voor hem te zoeken.

Ik zou denk ik ook wel nog een laatste gesprek met haar hebben (en inderdaad dan telefonisch ipv al dat facebook gedoe en via haar moeder) zodat zij je zeker niets kan verwijten. Als ze gaat schelden etc, zeg dan gewoon wat je te zeggen hebt en laat het daarbij. Als je dat niet ziet zitten kan je haar altijd ook een brief sturen waar alles duidelijk instaat.

Succes met het vinden van een nieuw mandje! :geluk:

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#66 Geplaatst 29 september 2011 - 18:32

Sofie uit antwerpen zei:

Hebben jullie ondertussen al telefonisch contact gehad?
I.

ik heb haar intussen al paar keer proberen te bellen, prive en met mijn nr. ze is intussen ook blijkbaar al terug thuis.
Niemand neemt op en ze belt ook niet terug. Laatste keer heb ik berichtje ingesproken of ze me dringend eens kon bellen. Dat was gisterenavond.
deze ochtend kijkje gedaan op haar fb profiel (ik kan nog lezen maar niks meer typen) en ze heeft blijkbaar al met haaar vriendinnen bezig geweest op fb over haar reis en haar zwangerschap.

ik probeer gewoon niet meer, heb 5keer proberen bellen, dat is wel genoeg denk ik...

Guest_Ann&Dirk_*
Guest_Ann&Dirk_*

#67 Geplaatst 29 september 2011 - 19:14

nisha zei:

ik heb haar intussen al paar keer proberen te bellen, prive en met mijn nr. ze is intussen ook blijkbaar al terug thuis.
Niemand neemt op en ze belt ook niet terug. Laatste keer heb ik berichtje ingesproken of ze me dringend eens kon bellen. Dat was gisterenavond.
deze ochtend kijkje gedaan op haar fb profiel (ik kan nog lezen maar niks meer typen) en ze heeft blijkbaar al met haaar vriendinnen bezig geweest op fb over haar reis en haar zwangerschap.

ik probeer gewoon niet meer, heb 5keer proberen bellen, dat is wel genoeg denk ik...

Dat vind ik ook wel hoor! Haar moeder kan je wel uitschelden maar zij kan niet eens even opnemen? Achter je laten en op naar een nieuw geweldig baasje voor je schatje!

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#68 Geplaatst 29 september 2011 - 19:24

zaterdag komt er iemand kennis maken met boyan dus hopelijk klikt het en krijgt boyan alsnog het mandje dat hij verdient...

katje75
katje75
  • 1.008 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 29 september 2011 - 20:07

Fijn om te horen ! :)
:rub: Nikki, Bailey,Hummer en Dexter

Diesel* en BamBam*, voor altijd in mijn hart !

Guest_Leonie_*
Guest_Leonie_*

#70 Geplaatst 29 september 2011 - 20:32

nisha zei:

ik heb een voorschot gevraagd van 150euro... Zij had me zelf gevraagd om alles via fb te laten gaan omdat ze haar gsm meer niet opnam dan wel. Op 1september heb ik een aantal foto's op haar profiel geplaatst en andere dingen klikt ze aan van "vind ik leuk" maar dat niet.
en op 4september heb ik haar laten weten dat boyan mag worden opgehaald en geen antwoord.

Wat betreft, boyan is nog steeds beschikbaar maar dus een kitten uit een andere nest al zeker niet... Maar normaal kijk je toch uit naar fotootjes en wanneer je hem mag komen halen? Pas nadat ik haar een bericht heb gestuurd dat ze een contract heeft getekend (van binnen de 14dagen ophalen of iets laten weten) hoor ik nu haar moeder, zelf nog een week later.

de verwijten zijn echt niet mals hoor. ik zit niks met mijn katten in, ik verhandel ze als planten en ga maar door. Zulke verwijten hoef ik echt niet te pikken, zeker niet van haar moeder! Waarom? omdat ze haar voorschot kwijt is? ik denk dat haar dochter wel kan lezen wat er in het contract staat...
Haar dochter zelf mag altijd nog contact met me opnemen maar ik denk niet dat dit zal gebeuren.
Weet je, mijn vertrouwen zou al weg zijn in deze mensen. Je moet nu heel duidelijk zijn en een afspraak maken om het kitten te brengen, niet laten ophalen in dit geval. Ik zou vast en zeker willen weten waar mijn kitten terecht komt, als het niet bevalt wat je ziet, dan je kittentje gewoon lekker mee terug naar huis nemen. Zulke mensen verdienen naar mijn mening geen kitten.

Ik wens je veel succes en sterkte met die mensen.

Groetjes, Leonie

azrael
azrael
  • 442 berichten
  • 1 katten

#71 Geplaatst 29 september 2011 - 20:46

Ann&Dirk zei:

Rechtsgeldig inderdaad, maar geen/nauwelijks bewijswaarde. Logisch ook eigenlijk, je kan nadien zeggen wat je wilt hé.

Dat is idd het probleem. Tenzij de andere partij zo dom is, om tijdens de rechtszaak toe te geven, dat er mondeling een overeenkomst was, sta je nergens. Valt niet te bewijzen.

Anders beweer ik morgen dat mijn buurman me elke maand 500 euro moet :)

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#72 Geplaatst 29 september 2011 - 20:55

Leonie zei:

Weet je, mijn vertrouwen zou al weg zijn in deze mensen. Je moet nu heel duidelijk zijn en een afspraak maken om het kitten te brengen, niet laten ophalen in dit geval. Ik zou vast en zeker willen weten waar mijn kitten terecht komt, als het niet bevalt wat je ziet, dan je kittentje gewoon lekker mee terug naar huis nemen. Zulke mensen verdienen naar mijn mening geen kitten.

Ik wens je veel succes en sterkte met die mensen.

Groetjes, Leonie

die dame krijgt het kitten niet. ik heb trouwens geen auto dus een kitten gaan wegbrengen doe ik niet. Er zijn er trouwens 2 naar nederland en eentje gaat zaterdag naar polen... Kan moeilijk elke hoek uitrijden om een kitten weg te doen he...

nee je moet vertrouwen hebben in mensen en vertrouwen krijg je alleen door te mailen, te bellen en kennis te maken. Hier voelde ik sinds het eerste bezoek al wat, maar mijn vriend was er toen niet. Dus dacht ik dat ik het me inbeelde omdat boyan me erg aan het hart ligt (ben hem bijna kwijt geweest door slechte reactie op vaccin).
Daarom ook dat ik liever afspreek als hij thuis is, dan kunnen we samen een oordeel vellen...

Mijn eerste gevoel was dus eigenlijk niet verkeerd...

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 29 september 2011 - 21:58

Ik kan aannemen dat die als model zelf niet lang op voorhand te horen kreeg dat ze op reis moet, maar dan verwittig je zodra je dat wél weet!! Al was het om jou te melden dat zij even verlet is en je het met haar moeder moet regelen, had ze ongeluk, dan is de situatie anders maar een reis :o Een normaal mens had je dan al verwittigt.

Je gaat me toch niet wijsmaken dat je als toekomstige eigenaar van een schattig kitten, waarvan je notabene toch al 150€ voorschot op gegeven hebt én een contract (!!) voor hebt ondertekent, dat je dan vergeet dat je een kitten op komst hebt? :gek:

Uitvluchten van luie charel, zeg ik dan :louche:

En hiervoor bestaan contracten: Je contract is legaal en goedgekeurd door dat "model" want ze heeft het ondertekend! Dus dat ze gerust politie of rechtbank inschakelt, als ze niet beleeft met jou kan spreken, jij bent volledig in orde (ik ken je nu niet, maar dat vermoed ik toch :LOL: )

Hoe moeilijk je het er ook mee hebt, laat je niet kisten, je bent volledig in je recht, wie kwaad wil spreken, doet dit toch en dit zegt altijd meer over de persoon die kwaadspreekt, dan over jou :hug:

Je kan desnoods tegen (nieuwe) klanten melden dat je (bijna) een klant had die contractbreuk pleegde en jou beschuldigde of dergelijke, die nieuwe klant zal jou geen ongelijk geven in deze situatie. Sterkte

Heb juist gemerkt dat er nog een pagina berichten was en heb dus een hoop teveel geschreven, maar je hebt een goede beslisssing genomen.
Juist dit nog: als jij al zoveel pogingen gedaan hebt om haar te bereiken, kunnen ze moeilijk beweren dat je een geldwolf bent, die telefoons kosten ook geld hoor :x

Bewerkt door Leenaria, 29 september 2011 - 22:13.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#74 Geplaatst 29 september 2011 - 22:04

Leenaria zei:

Je kan desnoods tegen (nieuwe) klanten melden dat je (bijna) een klant had die contractbreuk pleegde en jou beschuldigde of dergelijke, die nieuwe klant zal jou geen ongelijk geven in deze situatie.  Sterkte

heb ik gemeld ook... want diegene die nu komt kijken voor boyan betaald de prijs ZONDER het voorschot. Ik ontvang niet dubbel voor die 2weken dat hij hier langer zit. Dus trek ik het er gewoon af. Cadeautje van het model dus!! :dancer: :dancer:

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 29 september 2011 - 22:15

nisha zei:

heb ik gemeld ook... want diegene die nu komt kijken voor boyan betaald de prijs ZONDER het voorschot. Ik ontvang niet dubbel voor die 2weken dat hij hier langer zit. Dus trek ik het er gewoon af. Cadeautje van het model dus!! :dancer: :dancer:

Vind ik dus een heel mooi gebaar, want dat ben je niet verplicht, vermoed ik (ken de wetgeving daarrond niet)

En er is een verschil tussen dubbel ontvangen en schadevergoeding voor jou, vind ik persoonlijk :oops:
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy