Spring naar inhoud

- - - - -

Controle van Mama???

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 25 september 2011 - 13:47

Ik heb vandaag iets ontdekt waardoor ik helemaal in de war ben.
Mijn laptop is niet aangesloten op onze printer, dus gebruik ik mama haar pc om mijn schooltaken enzo af te drukken.

Nu weet ik dat mama helemaal niets moet weten van Facebook, maar het stond nu toch al een paar keer op de recentst bezochte pagina. Ik dacht van "ah, mama heeft facebook even kijken dus" Maar ik ontdekte iets veel erger. Het was mijn aangemelde facebook die daar opensprong :trance: Ik heb nog nooit facebook open gedaan op mama's pc dus een verstrooide fout van mij om mezelf aangemeld te laten was het zeker niet. Ze zit nu dus al een week (of meer) te bladeren door mijn facebookaccount.

Er staat nu wel niets in wat zij niet mag lezen, maar toch vind ik dit niet kunnen. Ik vertel haar alles, waarom moet zij dan nog zo'n dingen doen :trance:

Ik ben nu dus overal mijn paswoorden aan het veranderen omdat ik bang ben dat ze overal in terecht komt.. :o

Wat vinden jullie? Overdrijf ik een beetje van de schrik, of kan dit echt niet??

Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#2 Geplaatst 25 september 2011 - 13:51

op een ander forum zit een meisje van 14jaar, haar mama heeft zelf een account aangemaakt maar plaats geen berichten maar leest wel wat de dochter schrijft.
Nu mezelf kennende zou ik ertegen in opstand zijn gekomen maar nu ik iets ouder ben, weet ik dat jouw mama alleen maar bezorgd is over jou.
Dus pak haar niet te hard aan... Praat er gewoon eens rustig over met haar aangezien je haar toch alles verteld.

ik weet eigenlijk wel niet hoeveel jaar je bent...

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 25 september 2011 - 13:52

nisha zei:

op een ander forum zit een meisje van 14jaar, haar mama heeft zelf een account aangemaakt maar plaats geen berichten maar leest wel wat de dochter schrijft.
Nu mezelf kennende zou ik ertegen in opstand zijn gekomen maar nu ik iets ouder ben, weet ik dat jouw mama alleen maar bezorgd is over jou.
Dus pak haar niet te hard aan... Praat er gewoon eens rustig over met haar aangezien je haar toch alles verteld.

21 :d
Ben me aan het klaarmaken om volgend jaar te gaan samenwonen.
Zou het misschien daarom zijn dat ze dit doet?
Bang om me helemaal te verliezen?

Geplaatste afbeelding

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#4 Geplaatst 25 september 2011 - 13:55

Ze hoort niet in jouw facebook rond te neuzen. Toch niet ingelogd als jou. (Hoe wist ze jouw wachtwoord dan eigenlijk?) Ik zou haar eens vragen wat de bedoeling ervan was. En natuurlijk je wachtwoord wijzigen. En ook andere pagina's die datzelfde wachtwoord misschien hebben.

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#5 Geplaatst 25 september 2011 - 13:57

als je 21bent, dan begrijp ik het eerlijk gezegd ook niet meer. Bij dat meisje van 14wel ergens.

praat erover met je mama zelf...denk dat dit het beste is

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 25 september 2011 - 14:34

Mijn moeder heeft ooit een brief van mij geopend en opnieuw toegeplakt.Ik was toen 18.Heb haar dat nooit vergeven maar heb toen wel gezegd dat ik geen vertrouwen meer in haar had.Heb iedereen verwittigd dat ze beter de telefoon gebruiken in plaats van schrijfpapier.Heb hun ook de rede verteld
waarom ik het zo wou en dan nog als mijn moeder erbij stond.Ze was niet te spreken over mijn gedrag maar is nooit meer in mijn spullen gaan neuzen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#7 Geplaatst 25 september 2011 - 14:38

Hoe kon ze in jouw facebookaccount, ik veronderstel dat ze jouw wachtwoord niet kent ?
Groetjes, Mika, Gucci, Frisbie

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 25 september 2011 - 14:47

Mika zei:

Hoe kon ze in jouw facebookaccount, ik veronderstel dat ze jouw wachtwoord niet kent ?

Het is een wachtwoord van onze vorige internetverbinding, dus ze kent dat wachtwoord ook. Maar had nooit gedacht dat ze zelfs maar zou proberen om erin te geraken :trance:

Ga het nu even zo laten en kijken hoe ze reageert de volgende keer dat ze haar pc aanlegt. Als het hierbij blijft zal ik het zo laten. Heb echt geen zin in ruzie, dat hebben we 3jaar geleden genoeg gehad :(

Geplaatste afbeelding

Guest_sita_*
Guest_sita_*

#9 Geplaatst 25 september 2011 - 15:55

Vind dit toch ook niet kunnen hoor aangezien je 21 jaar bent foei ! :hug:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#10 Geplaatst 25 september 2011 - 16:45

Als ze dit op facebook doet, dan doet ze dat met andere zaken ook.
Het zou me niet verbazen dat ze dan ook in je persoonlijke spullen zit te neuzen.
Geloof me, ik heb ook zo'n mama. Alles moest ze weten. En mijn post werd ook geopend.
Heb dit lang zo gelaten, maar uiteindelijk is de bom wel ns gebarsten.

Beter nu voorzichtig aanpakken dan dat je haar weer ns op iets betrapt en je echt kwaad bent en misschien dingen zegt waar je later spijt van hebt.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 25 september 2011 - 17:09

Ik vind dat je dit zeker eens moeten bespreken met je mama. Zoiets zou ik toch ook niet fijn vinden...
Geplaatste afbeelding

Selmo
Selmo
  • 718 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 25 september 2011 - 17:17

Het hoort inderdaad niet maar als je jouw wachtwoord nu hebt veranderd kan ze er in principe niet meer op, dus indien je geen woorden wil hebben kan je het natuurlijk zo laten

Moeders doen nu eenmaal rare dingen soms ;)

Kate
Kate
  • 3.919 berichten

#13 Geplaatst 25 september 2011 - 17:35

Mijn mama gaat nog verder.
Ik ben 30. Ik heb een paar jaar geleden een klein jaar terug thuisgewoond omdat ik het financieel niet aankon om alleen te wonen met mijn zoontje.
Ik kon toen sparen.
Ik had zero privacy. Ze opende al mijn post. Ze kwam in mijn kamer neuzen, ook al ontkende ze dit altijd. Post kon ze niet ontkennen, want was al geopend, en dan was haar antwoord telkens, dat ze zich vergist had.
Ik ben toen de postbode beginnen opwachten om toch eerst mijn post te hebben.

Als ze nu bv. eens bij mij komt babysitten (wat ik zelden toelaat), ze begint dan overal in de kasten te kijken en in elke kamer. Hoe ik dit weet, omdat de kinderen dit zeggen. Nu heb ik al een paar keer ergens haren gelegd op brieven of zo en telkens zijn deze weg. Ik controleer nu altijd de volgorde van post of iets anders als mijn mama gaat langs komen.

Guest_yvette_*
Guest_yvette_*

#14 Geplaatst 25 september 2011 - 18:45

amai wat ik hier allemaal lees dat er zo gecontroleerd wordt op pc of post of wat dan ook.
Moet zeggen heb een open band met mijn oudste dochter en ze vertelt me echt heel erg veel. Zelfs haar vriendinnen staan er verstelt van dat mijn dochter zoveel tegen haar moeder vertelt. Mag zelfs berichten lezen die ze wel belangrijk vindt dat ik lees of ze laat me mee luisteren als ze met skype bezig is.
Dus heb geen reden om alles te gaan controleren. Ze heeft trouwens ook recht op wat prive.

@ Maylun erg dat je je eigen moeder niet kan laten babysitten omdat ze alles zo controleerd.

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#15 Geplaatst 25 september 2011 - 19:09

nisha zei:

Eigenlijk precies wat Nisha zegt. Mezelf kennende was ik zo furieus geworden als mijn mama mij zo zat te bespioneren, ik was ook echt geen makkelijke tiener denk ik.. :onzeker: Maar je mama is inderdaad alleen maar bezorgd, en hoewel het misschien niet eerlijk is dat ze je zo bespioneert of je dat gevoel geeft, heeft ze misschien wel een hele goede reden. Waarom vraag je het haar niet gewoon? :geluk: