Spring naar inhoud

- - - - -

Katje vel over been

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 25 september 2011 - 22:27

Hoi allemaal,

We hebben hier een katje van 10 weken volgens de dierenarts, maar ze lijkt 5 weken. Zo klein en vel over been, ze weegt net 6 ons.

Hoe kunnen we haar bijvoeden? We geven nu Aims kittenbrokjes met blikvoer en dit eet ze goed. Alleen in 1 dag tijd is ze nog niet gegroeid.

Wie heeft er raad?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 25 september 2011 - 22:31

Zorg dat er constant eten voor het kittentje staat. En geef goed kwalitatief voer en ook droge voeding tss door. Je kan het kitten bv 2 of 3x per dag wat natvoer geven en de droge korrels gewoon laten staan zodat ze die kan eten wanneer ze wil.
Je zal zien na een paar weken dat ze bijkomt op één dag kan je dat zo niet merken. Weeg ze elke week op dezelfde dag, ze zou toch zo'n 100 gr of meer moeten bijkomen per week.

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 25 september 2011 - 22:41

Dank je wel Catherine, we gaan ervoor!

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 20:22

je kan ook proberen om haar carnibest (= rauwvoer) te geven en gemengd met tonijn in eigen nat - dat blijkt heel smakelijk te zijn voor de kittens/poezen (hier zijn ze d'r zot van) en maakt dat ze goed bijkomen in gewicht.

ook altijd korrels laten staan zodat het kleintje altijd kan eten, hé.

gr.

veerle

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 20:25

Tika woog ook veel te weinig en gaf haar ook A/D van Hills op een lepeltje naast de brokken en ander nat voer
Ik weeg ze wel alle dagen als ze zo weinig wegen (op hetzelfde tijdstip) want ze mogen absoluut niet meer vermageren
Succes

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 26 september 2011 - 20:29

Ik heb van de da kittenmelk gekregen en daarnaast zette ik altijd kitten of babybrokjes van RC.Op korte tijd was hij op gewicht.Hij was 9 weken geschat en woog nog geen 650gr.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_Ccharlotteh_*
Guest_Ccharlotteh_*

#7 Geplaatst 27 september 2011 - 15:10

Onze Mana en ook Ruun werd bijgevoerd met A/D voedsel van de dierenarts, dat is heel hoog geconcentreerd voedsel ("raketvoedsel" noemden ze dat) en het ruikt heel sterk, dus veel katten zullen het volgens de dierenarts eten. Ruun was er in elk geval verzot op - Mana moesten we dwangvoeren.

We hadden áltijd A/D staan, en brokjes (maar die werden nooit aangeraakt). Het kost wel wat, maar het is tijdelijk en het is van groot belang dat hij aansterkt. ;)

Kittenmelk dronk Ruun niet, tenzij ik dat vermengde met ander voer. :s

Sarah_saar
Sarah_saar
  • 559 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 27 september 2011 - 15:53

Pippa woog ook zeer weinig toen ze bij mij kwam, mijn tante zei dat ze met haar snoet door een sleutelgat kon...:d
Ik heb haar kittenmelk van Royal Canin gegeven, dit hebben ze meegegeven bij de dierenkliniek. Ook afgekookte kip in kleine stukjes of tonijn blijkt zeer smakelijk te zijn voor die kleintjes...
Verder droogvoer: babycat van Royal Canin, aangeraden door de DA.

Veel succes!!

Bewerkt door Sarah_saar, 27 september 2011 - 15:56.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 27 september 2011 - 17:40

Is het kittentje ontwormd?
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Malou
Malou
  • 1.047 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 27 september 2011 - 17:43

Ik zou het ook een wormkuur geven, voor de zekerheid, zodat het 100% van het voer dat je nu geeft kan profiteren.

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#11 Geplaatst 27 september 2011 - 18:35

Zorgen dat het kitten goed ontwormd is en dat er altijd goed voer klaar staat.

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 02 oktober 2011 - 13:02

In 1 week is ze 188 gram aangekomen. Ik heb het kittentje wel iedere dag gewogen, want ik wilde er zeker van zijn dat ze iedere dag aankwam. Er staat hier een bakje Iams kittenbrokjes. En ze eet er goed van, daarnaast krijgt ze kittenblikvoer en tonijn.

Ik heb haar idd een tabletje Milbemax gegeven, maar er kwamen geen wormpjes uit.

Dit doe ik sowieso bij ieder kitten wat hier komt, want ik heb regelmatig meegemaakt dat de pasta waarmee fokkers de kittens ontwormen, niet geheel helpt. In de afgelopen tijd heb ik bij 2 kittens een lintworm aangetroffen.

Carnibest is ze niet gek op, dat heb ik ook geprobeerd.

Thanx voor jullie adviezen!

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 02 oktober 2011 - 13:07

Samen met de andere poezen leren we haar spelen met de hengel en ander speelgoed en de staart van de hond heeft ze ook al gevonden :d

Ongelooflijk wat ze heeft bijgeleerd in 1 week. Maar we zijn er nog niet, dus we gaan liefdevol verder.

sisi
sisi
  • 6.766 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 02 oktober 2011 - 18:11

:LOL: :LOL: :LOL: gaat de goede kant uit!!

Mick-Britt
Mick-Britt
  • 266 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 oktober 2011 - 00:58

Iets heel vreemds... het kittentje woog vanochtend 850 gram. Ze had een dikke buik van al het eten (als de poezen blikvoer krijgen, is het kittentje het langst aan het eten).
Vanavond toen ik terug kwam van mijn werk, was de dikke buik weg en woog ze nog maar 800 gram.

Wijst dit toch weer op wormen of wat kan het zijn?