Spring naar inhoud

- - - - -

eerste dagen/nachten

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 september 2011 - 10:30

Binnenkort (eind oktober) mag ik (eindelijk!) mijn O'Malley'tje gaan halen.
Aangezien ik eigenlijk nog nooit een kitten heb gehad weet ik eigenlijk niet echt hoe we de eerste dagen maar vooral de nachten gaan doorkomen.
Overdag ben ik thuis en kan ik de grote loebasjes in het oog houden, maar wat gebeurd er voor de nachten? ik laat hem beneden, de andere 2 zijn zoieso binnen dan. Maar ik denk dat ik in de zetel ga slapen...
is dat een goed idee? of hoe doen jullie die eerste nachten?

Ik ga hem halen in een (voor hem toch) grote vervoersbox, zo'n zachte, van stof, en ik denk dat hij dat mss wat als toevluchtsoord zal/kan gebruiken...

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 september 2011 - 16:51

Een kitten is geen baby ;) Als de introductie goed gaat en de katten komen overeen, dan kan je het kitten zijn gang laten gaan. Net als je andere katten. Om het beestje op zijn gemak te stellen kan je in het begin wel beneden slapen.

Bewerkt door Tinne, 26 september 2011 - 16:51.

Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

annakiya
annakiya
  • 402 berichten

#3 Geplaatst 26 september 2011 - 17:47

Joh, hij is hier katten en honden gewend hoor! Die is echt niet onder de indruk! En als je hem teveel voortrekt, krijg je problemen met de andere. Laat maar gaan, ze eten hem niet op (veel te veel haar trouwens, helemaal niet lekker). Ik heb nog nooit gehoord dat iemand bij een kitten van mij beneden ging slapen! Hij zoekt zijn plekje wel hoor!
En idd, hij is geen baby, hij is een stoere kater!

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 20:26

gewoon even zien en afwachten - als je hem overdag/'smorgens al kan halen dan kunnen ze al een hele dag aan elkaar wennen en hij is andere katten gewoon dus dat zal wel lukken.

gr.

veerle

biekevs
biekevs
  • 1.470 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 27 september 2011 - 09:14

mja, ik weet wel dat hij geen baby'tje is, maar hij komt uiteindelijk wel "indringen"...
En Snoes is nog steeds een schijterke, dus wie weet hoe zij reageert...

we zien uiteindelijk wel, Snoes heeft langs de andere kant al eens een nestje gehad, dus mss reageert ze wel goed op kittens.

Dat Melley katten gewoon, is, weet ik wel, maar die kent hij al van bij de geboorte... Snoes en Meko zijn andere katten he...
maar naart schijnt worden kitten rapper aanvaard? Ik zal wel zien hoe ze reageren na de eerste paar uur.

Oh, en de zetel ligt hier zeer goed hoor, dus een keertje daar slapen kan eens deugd doen :LOL:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 27 september 2011 - 09:24

Inderdaad een kitten aanvaarden ze sneller.
Ik zou het kittentje eerst alleen alles in huis laten verkennen, nadien samen zetten, afwachten hoe dat ze reageren, als dat niet goed gaat dan zou ik ze eerst apart zetten en doormiddel van een deur laten kennismaken, de katjes allemaal evenveel opnemen zo dat de geuren mengen en ook iedereen evenveel aandacht geven!
Komt allemaal wel goed! :thumb:

Guest_catlover76_*
Guest_catlover76_*

#7 Geplaatst 04 oktober 2011 - 22:34

Mijn kitten gaat 's nachts gewoon in de keuken met alle deuren dicht. Een lekker zacht kussen om op te slapen. Een bakje met eten en drinken en een krabpaal waarmee hij kan spelen. De eerste nacht nadat ik die uit het asiel gehaald heb, deed die niets dan miauwen. Die wist echt niet waar die het had. Nu hoor je die niet en ligt die 's morgens op zijn kussen te maffen.

Bewerkt door catlover76, 04 oktober 2011 - 22:34.