Spring naar inhoud

- - - - -

niet actief op sociale netwerksites, zijn er nog??

• Log in om te reageren
48 reacties op dit onderwerp
hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#1 Geplaatst 26 september 2011 - 17:01

Overal lees en hoor je het, Facebook, twitter.
Maar neen, ik doe hier niet aan mee.

Ik geef toe dat ik 2 jaar geleden na vele verzoekjes ook een profiel heb aangemaakt op FB, maar het begon me al snel te vervelen.

Ik had er echt geen behoefte aan om constant te weten wat mijn "zogenaamde" vrienden elke minuut van de dag aan het doen waren.

Ook wil plots iedereen je vriend zijn.

In het begin vond ik het wel leuk, ben ooit leidster geweest in een jeugdbeweging, en zo kwam ik terug in contact met mijn leden. Maar als ik ze dan op straat tegenkwam kon er amper een goeiedag vanaf.

Eerst eens grote kuis gemaakt in mijn zogezegde vriendenlijst, maar dan nog. Ik vond er niks aan, dus heb ik alles verwijderd.

Nu vroeg ik me af, ben ik een zeldzaamheid of zijn er nog die deze sites aan zich laten voorbijgaan?

Bewerkt door hilleke, 26 september 2011 - 17:02.

Dierenvriendin
Dierenvriendin
  • 709 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 26 september 2011 - 17:57

Je bent niet alleen! Ik heb ook geen facebook, twitter... Moet zeggen dat ik maar weinig vrienden/vriendinnen heb die nog geen eigen profiel hebben, dus dacht ook al dat ik een uitzondering was :LOL: Waarom ik geen eigen profiel heb? Simpel: het interesseert me gewoon niet! Ik werd er zelfs gek van hoe mijn medestudenten op de hogeschool het er de hele tijd over hadden...

Guest_Wenneke_*
Guest_Wenneke_*

#3 Geplaatst 26 september 2011 - 17:57

Ik doe ook niet mee aan facebook en twitter. Ik heb daar geen behoefte aan want zoals je zegt kom je dan veel " vrienden " van vroeger tegen maar in het dagelijkse leven kan er inderdaad maar een goeiedag vanaf. Ik ben er zowiezo niet voor om mijn prive leven open en bloot op internet te zetten. Dus je bent zeker niet alleen. :d .

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 26 september 2011 - 18:01

Ik ben sinds kort wel actief op fb, maar dat komt omdat ik een winkeltje heb. Veel van mijn klanten zijn jonge mensen die heel actief zijn op fb, twitter, enz. Ik doe het dus om klanten te bereiken en te informeren. Ik zet er tegenwoordig ook bakrecepten op (notities).

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#5 Geplaatst 26 september 2011 - 18:19

Hier ook geen fb of wat dan ook. Enkel hier aanwezig en men eigen website onderhouden, verder niets.
Eigenlijk ook echt geen tijd voor en geen zin.

Myrre
Myrre
  • 185 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 26 september 2011 - 18:28

Hier nog één :)
Op den duur zou je inderdaad beginnen denken dat je de enige bent, als je al je vrienden, collega's, enz...bezig hoort.
Ik heb ook ooit wel eens een account aangemaakt op facebook omdat ik graag foto's wou zien van iemand, maar toen bleek dus dat je vriend moest zijn om foto's te zien, en heb ik het er maar bij gelaten. Nog geen enkel vriendschapsverzoek aanvaard, en ga het ook zo houden.

Guest_Liselotte_*
Guest_Liselotte_*

#7 Geplaatst 26 september 2011 - 22:30

Ikke ook niet (meer).  Zat op Facebook maar vond het maar niets.  Op den duur zit je constant achter de pc en veel "sociaal contact" komt er toch niet uit voort.  Neen, hoeft voor mij heus niet 8)

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 26 september 2011 - 22:33

Mijn vriend ook niet :d
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 26 september 2011 - 22:41

Ik heb wel facebook, maar geen twitter. Ik vind twitter alleen interessant voor de echte geeks/computermensen die zo altijd op de hoogte kunnen blijven van elkaars werk via twitter (bv. op conferentie of als iemand een nieuw programma heeft geschreven, een bug heeft gefixt etc). Maar voor de rest zie ik het nut van twitter niet echt in. Heb ook even uit nieuwsgierigheid een google + account gehad, maar dat heb ik terug afgesloten.

Ik vind Facebook wel handig om geld uit te sparen dat je anders aan smsjes geeft. Bv. om rap even nog iets af te spreken of iets te laten zien ofzo. :)

zzzaramia
zzzaramia
  • 1.003 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 26 september 2011 - 22:48

Ik heb facebook, maar ben er niet echt actief op.
Ik moet echt niet elke 5 minuten weten wat mensen aan het doen zijn en of ze weer in de file zitten of op het toilet.  Ik vraag mij dan echt af of die niet iets beter te doen hebben.

Mijn vrienden echter gebruiken facebook tegenwoordig als mailprogramma en zodoende kan ik dus ook niet mijn account zomaar ervan halen.  En och één maal om de twee maanden is het wel leuk om eens te zien waar iedereen mee bezig is. :x

Ik heb ooit uit verveling een twitter account gemaakt, maar die staat ook redelijk op non-actief. :ha

Geplaatste afbeelding

Mauro
Mauro
  • 7.714 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 september 2011 - 23:03

Enkel KS !!!! :heart: :love3: :heart: ;) :loveshower:

Vroeger maakte ik enkel gebruik van de computer om af en toe eens wat spulletjes te plaatsen op Kapaza of 2de hands...verder maakte ik nooit gebruik van de computer (behalve op het werk :) ).

Sinds ik KS heb leren kennen, spendeer ik wel iets meer tijd aan m'n laptop... :heart: :eDance: :help: :dancer:

Maar geen facebook of twitter... :catnoknow
Geplaatste afbeelding

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 26 september 2011 - 23:29

Hier ook niet. Word echt zot van die hypes. Ben al wel uitgenodigd door vrienden om lid te worden, of idd, foto's te bekijken maar dáárvoor moet je eerst lid zijn :trance:
Vind er niks aan en trouwens, vanaf mijn vrienden facebook en dergelijke hebben, krijg ik veeeeeeeeeeel meer mails met virussen, fishing mail etc.  Heb dus eigenlijk prompt een paar vrienden/kennissen laten vallen, want die leven enkel via zo'n netwerk, gsm gebruiken sommigen ook al niet meer :trance:

Tja, ik ben dan ook "oud" zeker?
Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#13 Geplaatst 26 september 2011 - 23:55

Wij zitten ook niet op facebook of twitter of gelijk wat dan ook.
Ik heb niet de behoefte om al mijn doen en laten uit de doeken te  gaan doen voor Jan, Piet, Pol en Paulette en ik moet hun doen en laten ook niet weten.
Ik ben vrees ik een echte dinosaurus, ik vind het er zelfs over dat je den dag van vandaag constant bereikbaar zou moeten zijn (gsm).
Ik wil ook wel eens onbereikbaar zijn...
Veel mensen zijn kwaad als je niet onmiddellijk een antwoord stuurt als ze je sms'en en als ze je bellen en je neemt eens niet op (omdat je met iets bezig bent) dan is het kot ook te klein.
Tegenwoordig verwacht men echt dat iedereen constant en overal bereikbaar is.
Het is er gewoon over...
Geplaatste afbeelding

nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#14 Geplaatst 26 september 2011 - 23:55

ik heb facebook, mijn vriend netlog...

twitter en hyves heb ik een account maar ik kom er heel weinig op

Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 27 september 2011 - 07:24

Ik heb zowel Facebook als Twitter. Facebook eigenlijk enkel om mijn gehaakte beestjes te tonen en Twitter omdat ik het best wel leuk vind om enkele bekende mensen te volgen.

Maar ik zet op geen enkel persoonlijke berichtjes of informatie. En je zal ook op geen een van de 2 foto's van mij terug vinden.
Ik heb ze dus wel maar maak er niet bepaald gebruik van.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein